خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مسکو /جاذبه های دیدنی توریستی و گردشگری

مسکو /جاذبه های دیدنی توریستی و گردشگری

جاذبه های دیدنی توریستی و گردشگری مسکو

پایتخت روسیه مکانی باورنکردنی است. بازدیدکنندگان از مسکو در همه مکانهای دیدنی و شگفت انگیز که تحت تأثیر اندازه و عظمت شهر قرار گرفته و در واقع در قلب مسکو ، میدان سرخ و کرملین تنها دو مورد از جاذبه های دیدنی گردشگری هستند. آنها قلب تاریخی ، سیاسی و معنوی شهر هستند ودر حقیقت خود روسیه است.


یک شهر جذاب برای سرگردان کردن ، کلیساهای خیره کننده ، کلیساها و کاخ های خیره کننده ، کنار هم با بناهای خاکستری تاریک قرار دارند و از دولت اتحاد جماهیر شوروی باقی مانده است. مسکو علاوه بر مجموعه های دیدنی تاریخی و فرهنگی ، دارای موزه ها ، تئاترها و گالری های هنری در سطح جهانی است.


جاذبه های توریستی و مکان های گردشگری هر کشور همانند روسیه ، نشان از تاریخ طولانی و قدرتمند و از سوی دیگر اهمیت ویژه آن کشور به کسب درآمد از طریق جذب توریست است. به طوری که سالانه بخش عمده ای از درآمد ایالات متحده عربی از سفر های توریستی به کشور است. سفر های تورسیتی که نه برای مکان های تاریخی نداشته امارات، بلکه به دلیل وجود مکان های تفریحی بسیار جذاب و مراکز خرید بسیار بزرگ و کامل انجام می شوند.


کشور روسیه به ویژه شهر مسکو، جاذبه های تورسیتی و گردشگری و همچنین مکان های تاریخی و دیدنی بسیار زیادی دارد. این مکان های جذاب و دیدنی، سالانه هزاران توریست را از سراسر جهان به این کشور می کشاند. از مکان های توریستی و دیدنی جذاب موسکو و روسیه می توان به میدان سرخ، کاخ های کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل اشاره کرد.


روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری قرار داشته و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و همچنین دریا های خزر، سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با 14کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی داشته و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای کاسپین، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.


تاریخ روسیه به قرن چهاردهم میلادی بر می گردد؛ جایی که قلمرو پادشاهی تجاری مسکو به عنوان بازیگر اصلی در بین چندین منطقه کوچکتر مشابه مطرح شد. ایوان چهارم، معروف به ایوان مخوف، نخستین حاکم مسکو بود که خود را تزار نامید. این تزار بود که در سده هفدهم رومانف به حکومت روسیه رسید و تا سیصد سال بعد بر این کشور حکومت کردند. پتر کبیر و کاترین کبیر از معروف‌ترین این پادشاهان بودند که اصلاحات زیادی را در جهت مدرنیزاسیون این کشور به انجام رساندند.


مسکو پایتخت و پرجمعیت‌ ترین شهر روسیه است. این شهر با جمعیت بیش از 13میلیون نفر، بزرگترین شهر در قاره اروپا بوده همچنین و یازدهمین شهر پرجمعیت جهان به حساب می آید. مسکو از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری روسیه و اروپا به حساب می‌آید. این شهر در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه مرکزی فدرالی روسیه اروپایی واقع شده‌است. کاخ کرملین و قلعه‌ای باستانی در این شهر است که محل زندگی رئیس‌جمهور روسیه و استقرار قوه مجریه این کشور است. این شهر در دوران اتحاد جماهیر شوروی هم پایتخت آن رژیم بود


به عنوان یکی از پرتحرک ترین پایتخت های اروپایی ، مسکو ترکیبی از قدرت و تاریخ است ، پر از مکان ها و جاذبه های مشهور جهان. پایتخت روسیه بیش از 800 سال است که وجود دارد و کافی است تا ماه ها بازدید کنندگان را مشغول نگه داشتن خود کند.


میدان سرخ

قلب پایتخت روسیه ، میدان سرخ مسلما پربازدیدترین جاذبه مسکو است. میدان سنگفرش با معماری زیبا احاطه شده است ، و مکانی است که بیشتر تاریخ کشوردر آن پرده برمی دارد. آنچه که زمانی یک میدان بازار بود که معامله‌گران کالاهای خود را بفروشند ، اکنون یک مکان اصلی در شهر است که با مکانهای فراموش نشدنی مانند کرملین ، کلیسای جامع سنت باسیل ، آرامگاه لنین و سایر جاذبه های مشهور احاطه شده است.


بسیاری از خیابان‌های اصلی مسکو به این میدان منتهی می‌شوند، این امر به گونه‌ای است که میدان سرخ میدان مرکزی مسکو و گاهی کل روسیه هم به حساب می آید. علاوه بر جاذبه گردشگری، میدان سرخ محل اجرای کنسرت‌های بسیار بزرگ است.


روسیه به ویژه پایتخت این کشور یعنی مسکو، مکان های تاریخی و دیدنی بسیار زیادی دارد که هر یک از این ها، می تواند نظر هزاران گردشگر در سراسر جهان را به خود جلب کند. میدان سرخ میدانی مشهور در شهر مسکو است.


کاخ بزرگ کرملین

از سال های 1837 تا 1849 کاخ بزرگ کرملین روی جایگاه عمارت شاهزادگان بزرگ قرن چهاردهم روسیه ساخته شد. تیمی از معماران به رهبری کنستانتین تون طراحی این کاخ را بر عهده داشتند. کرملین مسکو بزرگترین قلعه فعال در اروپا است .

از مهم ترین و البته زیباترین جاذبه های شهر مسکو، کاخ کرملین است که در قلب این شهر قرار گرفته. کرملین در گذشته یک کلیسای ارتدکس بوده، ولی امروزه تبدیل به نمادی نه تنها برای شهر مسکو، بلکه برای کل روسیه شده است.

این کاخ در واقع نقطه اوج قدرت، سیاست و اقتدار شهر مسکو است. تاریخ ساخت کرملین به قرن پانزدهم باز می گردد و این کاخ در قسمت شمالی کرانه ی رود مسکو ساخته شده است. کلیسای جامع سنت باسیل و میدان سرخ در سمت شرقی این کاخ قرار دارند، و باغ الکساندر هم در قسمت غربی قرار گرفته است.


کاخ کرملین مسکو بخش های مختلفی دارد که شامل 5 قصر، 4 کلیسا و دیوار و برج های کرملین می شود. جدای از همه اینها، این کاخ محل اقامت رسمی رئیس جمهور روسیه هم است.


ولی شواهدی پیرامون استقرار انسان در محل ساخته شدن کاخ کرملین در سال 500 بعد از میلاد وجود دارد. با این حال،‌ چیزی که به رسمیت شناخته می شود، این کاخ از چهار قصر، چهار کلیسا و دیوار کرملین به همراهی برج‌های کرملین تشکیل شده‌ است.


کرملین جایی است که تمام راه‎های روسیه به آن‌جا ختم می‎شود. در این‌جا ایوان مخوف و استالین حکومت کردند، ناپلئون از کرملین آتش‎گرفتن مسکو را تماشا کرد، لنین دیکتاتوری پرولتاریا را شکل داد، گورباچف مبتکر پروسترویکا (دگرگون‎سازی) بود، یلتسین سعی کرد اصلاحات را به انجام برساند.


کلیسای جامع سنت ریحان

تصویر برجسته پایتخت روسیه را با گنبدهای درخشان رنگین کمان و به شکل پیاز به گونه ای طراحی شده اند که ساختمان را به شکل شعله آتش سوزی بنظر برساند. کلیسای جامع در دهه 1500 توسط ایوان وحشتناک راه اندازی شد و طبق افسانه ، تزار آنقدر زیبا فکر می کرد که دستور داد معمار کور شود تا او هرگز از این آفرینش پیشی نگیرد.

یک بنای محبوب مسیحیت ارتدکس و معماری روسی. در مرکز مسکو طلوع می کند. قدمت آن به قرن شانزدهم باز می گردد.نام متعارف ساختمان کلیسای جامع حفاظت از باکره مقدس ، روی موات است. کنوانسیون دیگر نامگذاری کلیسای جامع محافظت از مقدس مقدس است. همچنین برای بسیاری به عنوان پوکروفسکی شناخته شده است.

 کلیسای جامع محافظت از مادر خدا یکی نیست بلکه چندین کلیسا هستند که در یک مجموعه معماری واحد متحد می شوند.

این ساختمان در اثر آتش سوزی ، چندین جنگ و انقلاب جان سالم به در برد. در طول تاریخ خود ، کلیسای جامع بارها اصلاح شده ، رنگ آمیزی شده و بازسازی شده است. او برج ناقوس ، گالری ، حصار و سایر عناصر را بیش از حد کرد.


کلیسای جامع سنت باسیل

سنت باسیل یک کلیسای جامع در میدان سرخ مسکو روسیه است ، که کلیسای سنت باسیل مسکو در واقع به دستور یکی از تزارهای روسیه به نام ایوان د تریبل یا ایوان مخوف ساخته شد.


ساخت چنین کلیسای رنگارنگ و جذابی که ممکن است شما را به یاد شیرینی های رنگارنگ بیندازد،که به دستور ایوان مخوف ساخته شد.


این کلیسا در مرکز شهر مسکو قرار داشته و بلندترین بنای شهر مسکو تا سال 1600 میلادی به‌شمار می‌رفت. این بنا در سال 1929 میلادی، در راستای سکولاریزاسیون به‌طور کامل تبدیل به موزه شد. از سال 1990هم این بنا به همراه کاخ کرملین و میدان سرخ به عنوان یکی از میراث‌ جهانی یونسکو شناخته شد.


با ساختن هشت کلیسا در اطراف یک کلیسا نمایان می شود. نماد هشت ستاره به عنوان رکنی مقدس در بناهای قرون وسطایی به چشم می خورد.


البته امروزه با ساختار اصلی کلیسا در زیر لایه ای از تغییرات جدید پنهان و کمی کم رنگ شده، در واقع بنای اصلی به دلیل حفظ هارمونی با کاخ کرملین به رنگ سفید درآمده و برای گنبد پیازیش رنگ طلایی را در نظر گرفته بودند.

اما امروزه کلیسای جامع سنت باسیل با رنگ های متعددی مانند نگینی در شهر زیبای مسکو می درخشد.چنین بنایی ابهت و زیبایی خود را همچنان حفظ نموده است و هنوز که هنوز است تنها بنایی در میدان سرخ مسکو است که به دلیل وجود رنگ های پاستیلی که دارد، اول از همه جلب توجه می کند.


در بیرون از کلیسا می توانید گنبدهای رنگارنگ آن را بر برج های کلیسا ببینید. هر یک از این گنبدها نه تنها رنگ های متفاوتی دارند، بلکه از اشکال و طرح های مختلفی هم برخوردار هستند.


معمار این بنای جذاب و شهر فرنگی از هیچ گونه الگوی یکسانی در ساخت گنبدها استفاده نکرده است. بزرگ ترین گنبد کلیسا، شکل گنبد پیازی را ندارد، بلکه گنبدی هرمی شکل است که بر بالایش، یک گنبد کوچک طلایی رنگ دو پیازی شکل دارد.


4 گنبد بزرگ بعدی، پیازی شکل و به رنگ های آبی، سفید، زرد، سبز روشن و سبز تیره، و قرمز هستند. تزئینات این گنبدها اصلا شبیه یکدیگر نیست. پس از آن چهار گنبد دیگر و کوچکتر وجود دارد. دو گنبد کوچکتر پیازی شکل و دو گنبد دیگر کوچک مخروطی شکل هستند. رنگ های این گنبدها، قرمز، سبز تیره، آبی، صورتی و سورمه ای هستند.


مقبره لنین

یک سارکوفاگوس شیشه ای را با پیکر مطهر انقلابی افسانه ای روسی ، ولادیمیر لنین ، در خود جای داده است. اولین بار در آگوست سال 1924 برای عموم باز شد ، مقبره هر ساله حدود 2.5 میلیون بازدید کننده را به خود جلب می کند ، که فکر نمی کنند در صف ایستادن و جستجوی کامل بدن برای ورود به ساختمان برجسته باشند.


نکته جالب دیگر در مورد مقبره لنین به موقعیت مکانی آن اشاره دارد. این مقبره در نزدیکی میدان سرخ و در امتداد کاخ کرملین قرار دارد. به همین دلیل تردد در این مقبره بسیار بالا بوده و نمی‌توانید زمان زیادی آنجا بمانید.

مقبره لنین به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور روسیه است که در کنار میدان سرخ و در مرکز شهر مسکو واقع شده است.

در این مقبره جسد ولادیمیر لنین رهبر سابق شوروی قرار گرفته است که در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و افراد زیادی از روسیه و سایر کشورهای دنیا از آن دیدن می‌کنند.سالانه گردشگران بی شماری برای بازدید از این جاذبه به سمت شهر مسکو سفر می کنند تا از این مقبره دیدن کنند.

ولادیمر ایلیچ که به لنین معروف است رهبر انقلاب روسیه بوده و پدر اتحاد جماهیر شوروی نیز بود. از لنین به عنوان یک نظریه پرداز در شوروی کمونیستی نیز یاد می شود و آرامگاهش در چند قدمی کاخ کرملین واقع است.

 تفاوت بزرگ مقبره لنین با سایر آرامگاه‌های یادبود یا حتی با اهرام ثلاثه مصر، به مومیایی بودن جنازه لنین و نمایش آن برای عموم برمی‌گردد. درواقع در این آرامگاه گردشگران می‌توانند براحتی به دیدن جسد مومیایی شده برند و از گذشته و سرنوشت آن مطلع شوند.


جسد لنین با کت و شلواری مشکی، ظاهری بسیار مرتب و ریش اصلاح شده در تختخوابی سرخ دراز کشیده و انگار که همین الان مرده است را مشاهده خواهید کرد. جسد لنین در محفظه ای شیشه ای قرار دارد و داخل این محفظه دما و میزان رطوبت به شدت کنترل می شود. همچنین این محفظه از ورود باکتری ها جلوگیری می کند و باعث سالم ماندن جسد می شود.


معمولاً برای دفن پدر یک انقلاب یا یک رهبر بزرگ، تدارکات خاصی چیده می‌شود. در مورد ولادیمیر لنین نیز پس از مرگ وی در سال 1924 یک مقبره چوبین نزدیک دیوار سرخ تدارک دیده شد.


در سال 1929 یک ساختمان ماندگار و بزرگ توسط معمار معروف الکسای شوچسف برای آن ساخته شد و در آن از گرانیت اعلاء با رنگ قرمز، خاکستری و سیاه استفاده شد.


نگهداری جسد لنین سالانه هزینه زیادی بر کشور روسیه تحمیل می‌کند. این جسد در دمای ثابت 16 درجه سانتی‌گراد و رطوبت بین 80 تا 90 درصد نگهداری می‌شود و هر 18 ماه نیز مقبره آن برای انجام کارهای شستشو و نگهداری بسته می‌شود.


در ضمن هر 3 سال یک بار کت و شلوار مومیایی لنین تعویض می‌شود.در نگاه اول به یک ساختمان کوچک برخورد خواهید کرد که متعجب می‌شوید، اما دو طبقه زیرزمینی در انتظار شما خواهد بود که بخشی از آن مخصوص افراد خاص و برای گذراندن اوقات آنهاست. درواقع این بخش‌های ویژه عمومی نیستند و هرکسی نمی‌تواند از آنجا بازدید کند.


تالار بولشوی در مسکو

مسکو گنجینه ای از تاریخ باشکوه روسیه محسوب می شود و می توانید روزها در خیابان های این شهر راه بروید اما هیچ چیز برایتان تکراری نخواهد شد.


 یکی از جذاب ترین شاخه های هنر، بخش سینما و تأتر و موسیقی است که در هر کشوری سبب به وجود آمدن فرهنگ خاصی می شود.


این تالار یکی از جذاب ترین بناهای تاریخی این کشور است و مکانی برای اجرای اپرا و باله می باشد، تالار بولشوی در مسکو مکانی تاریخی و بی نظیر در کشور روسیه است


یکی از مهم‌ترین سالن‌های تئاتر مسکو و روسیه به‌شمار می‌رود و از افتخارات فرهنگ و هنر روسیه است.

در طول تاریخ، ساختمان تئاتر بولشوی سه بار در آتش سوخته است. اگر به تئاتر، اپرا، باله و موسیقی به‌خصوص از نوع روسی آن علاقمند هستید، بازدید از تئاتر بولشوی مسکو را به هیچ وجه از دست ندهید.


تورهای تئاتر به زبان انگلیسی و روسی در این مکان برگزار می شود. تالار بزرگ از قسمت های مختلفی تشکیل شده و یکی از مهمترین و بی نظیرترین قسمت های آن سالن اصلی نمایش می باشد.


این سالن محلی برای تماشاگران است که کاملا هنرمندان به شکل یک ساز موسیقی ساخته شده است و در چند طبقه با چشم انداز و دید کامل به سمت محل اجرای اصلی سالن برای تماشاچیان نیز آماده شده است.


سبک معماری و همچنین تزئینات داخلی تالار بولشوی در مسکو به گونه ای است که بی شک می توان این مجموعه را شبیه به موزه ای تاریخی دانست.


 بر روی سقف و دیوارهای این مجموعه تاریخی ارزشمند نقاشی های بسیار زیبایی کشیده شده است و فضایی کاملا هنرمندانه و آرامبخش را برای برگزاری هرچه بهتربرنامه های این مجموعه فراهم آورده است.


در گوشه و کنار این مجموعه اتاق ها و سالن های بسیاری وجود دارد که برای تمرین رقص، تمرین موسیقی و تئاتر، اتاق های استراحت، محل هایی برای کنترل نور و استفاده از تکنیک های مدرن موسیقی و تئاتر تشکیل شده است.


این سالن بسیار بزرگ اپرا که از آن به عنوان ابر سالن یاد می شود، حدود ۲۰۰۰ نفر را می تواند در دل خود جای دهد و تمامی تماشاچیان این تالار می توانند کاملا بر صحنه ی اصلی سالن مسلط باشند و از برنامه مورد علاقه خودشان نهایت لذت را ببرند.

 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده