دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» شگفتی های جهان/مکان های عجیب در زمین

 شگفتی های جهان/مکان های عجیب در زمین

در سراسر جهان شگفتی های زیادی وجود دارد. از آمازون تا قطب جنوب ، از نقاط دیدنی مشهور گرفته تا آبشارهای غول پیکر و در زمانی که تمام تلاش بشر بر کشف ناشناخته‌های فضای بیکران شده است، بر روی زمین نیز مناطقی وجود دارد که مردم جهان از آن بی‌خبر هستند.

در دنیا مکان‌هایی بسیار بی‌نظیر، زیبا و جذاب وجود دارند که قبلا هرگز آنها را ندیده‌اید. مناطق عجیب و ناشناخته‌ای وجود دارند که ظاهر ویژه آنها برای بعضی از افراد اسرارآمیز به نظر می‌رسد.


1. چشمه آب گرم گرند پریسماتیک یلواستون

به دلیل اینکه طی فصول مختلف در کناره‌های آن حلقه‌هایی از رنگ‌های متنوع و زیبا ایجاد می‌شود، در لیست عجیب ترین مکان های زمین قرار گرفته است.

در فصل تابستان رنگ‌های قرمز و زرد را در این چشمه مشاهده و در زمستان نیز رنگ‌های سبز نمایان می‌شود.

برای رسیدن به این چشمه آب گرم راههای مختلفی وجود دارد که همین موضوع نیز به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است.

جنگل های کوهستانی انبوهی که این چشمه را احاطه کرده اند، سبب ایجاد منظره ای چشم نواز شده و زیبایی های آن را دوچندان نموده اند. دمای آب این چشمه 71 درجه سانتیگراد است. در این چشمه که قطری در حدود 90 متر دارد، باکتری های گوناگونی وجود دارد که فعالیت آن ها در فصول مختلف سال رنگ های گوناگونی در این چشمه ایجاد می کنند.

آب چشمه در فصل تابستان رنگ های گرمی همچون نارنجی، قرمز، زرد و قهوه ای پیدا می کند و در فصل زمستان به رنگ سبز یا آبی به نمایش در می آید. هر یک از این حلقه ها که بر روی آب شکل می گیرند و رنگ های مختلفی دارند، دماهای گوناگونی هم دارند، بطور کلی هر چه به مرکز نزدیک تر می شوید، دما بالا رفته و هرچه از مرکز چشمه فاصله می گیرید دمای آن کمتر می گردد. برای مثال قسمت مرکزی آن به رنگ آبی بوده و دمای آن 87 درجه سانتی گراد است ولی خارجی ترین لایه که به رنگ قهوه ای می باشد دارای دمای 55 درجه سانتی گراد می باشد.


2.بزرگراه غول پیکر ، ایرلند شمالی

سنگهایی که دارای ترکهای متفاوتی هستند. سنگ‌ها در نتیجه‌ی ترک‌ها گویی از تخیل وارد واقعیت شده‌اند. اینجا توسط اسطوره‌ها و افسانه‌های بسیاری احاطه شده است.هزاران تکه سنگ بازالت است که انگار به اقیانوس اطلس ریخته شده‌اند.

بیش از 40 هزار سنگ یا بیشتر با شکل‌های چند ضلعی منظم شکل گرفته‌ است، متعلق به 60 میلیون سال پیش است که در یک دوره‌ی آتشفشانی ایجاد شده‌اند. پیدایش این ستون‌ها فوران بیش از حد آتشفشان در این منطقه بوده و به همین دلیل جنس این سنگ‌ها از نوع سنگ‌های آتشفشانی است.

حدود 50 تا 60 ميليون سال پيش در دوره‌ زمين شناسی پالئوژن، آتشفشان‌های اطراف شهر انتريم بسيار فعال بودند،طوری که گاهی اوقات حتی چند بار در روز فوران می‌کردند و گدازه‌های آن روی خاک‎‌های آهکی جزيره راه افتاده و مساحت زيادی از زمين‌های اطراف را می‌پوشاند.

به مرور زمان اين گدازه‌ها روی زمين حرکت ‌می‌کردند، شکاف‌هايی را که در اثر فوران‌های قبلی ايجاد شده بود می‌پوشاندند و در تمامی شکستگی‌ها رسوخ می‌کردند. ستون‌های سنگی از دامنه‌های کوه شروع و تا ساحل دریا ادامه پیدا می‌کند و داخل آب ناپدید می‌شوند.

یک پیاده روی لذت بخش در عرض ساحل به سمت Causeway داشته باشید.می‌توانید بر روی سنگ‌ها حرکت کنید و تپه‌های اطراف را کشف کنید. یا بر روی تپه‌ها یا سنگ‌ها بنشینید و از دیدن این چشم انداز طبیعی لذت ببرید.

با توجه به شکل ظاهری این منطقه بیشتر مردم ایرلند تا سالیان سال جرات ورود به آنجا را در خود نمی دیدند. در این جزیره سنگ ها و ستون ها به طور باور نکردنی در کنار هم قرار و نکته ی قابل توجهی که در اینجا وجود دارد ترکهایی است که در سنگ‌های این منطقه ایجاد شده، این سنگ ها در نتیجه این ترک ها به چند ضلعی‌های منظمی تبدیل شده اند که در اثر ساییده شدن طی سالیان سال ارتفاعات متفاوتی پیدا کرده اند.


3.کوه برمو

این فرصت را دارید تا به صورت همزمان دو آتشفشان فعال برمو سمرو را مشاهده کنند. در شرق جاوا که این کوه واقع شده است به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی کشور اندونزی محسوب میشود و توریست‌ها آن را به دلیل طلوع بسیار زیبا و نمای پانورامایی آن بسیار می‌پسندند.

کوه برمو دارای ارتفاعی حدود 2 هزار و 329 متر بوده ودرتوده کوهستانی تنکر بسیار معروف است. کوه در میان دشتی واقع شده است که آنرا به دریایی از شن می‌شناسند. از سال 1919 این دشت مورد حفاظت قرار رفته و علاقه‌مندان برای مشاهده آسان کوه برمو باید به کوه کمورو لاوانگ بروند.


4.زمین‌های دالول

در اتیوپی قرار دارند از لحاظ علمی یک نوع پدیده جغرافیایی محسوب می‌شوند که روی این زمین‌ها سازه‌های نمکی، چشمه‌های آب گرم اسیدی و آبفشان‌های گازدار وجود دارد. سالانه بسیاری از گردشگران برای بازدید از رنگ‌های زیبای این زمین‌های هیدروترمال به اتیوپی سفر می‌کنند.

جالب است بدانید تا قبل از اختراع دوربین‌های پیشرفته تصویری از این مکان در دست نبود، چراکه این منطقه جزو داغ‌ترین مناطق روی سیاره زمین محسوب می‌شود و در تابستان دمای آن تا 114 درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند، از این رو در آن زمان نگاتیو در دوربین ذوب شده و از بین می‌رفت.


5.غار سون دونگ

 در کنار زیبایی بسیار زیاد خود از وسعت زیادی نیز بهره می‌برد و حتی آن را به عنوان بزرگ ترین غار جهان می‌شناسند.

تالار این غار دارای طولی به اندازه 9 کیلومتر، 200 متر عرض و ارتفاع آن نیز 150 متر است. حفره زیرزمینی این غار می‌تواند در خود یک شهر را با تمام ساختمان‌هایش جای دهد.

تعدادی از بزرگ‌ترین ستالاگمیت‌های جهان نیز با طول 70 متر در این غار وجود دارد. گفتنی است این غار که به عنوان عجیب ترین مکان های زمین محسوب می‌شود تا سال 2009 ناشناخته مانده بود.


6.جزیره سقطرا

در کشور یمن واقع شده و به دلیل داشتن درختان عجیب خود باعث می‌شود تا بیینده‌ها در نگاه اول این جزیره را متعلق به سیاره‌ها یا کهکشان‌های دیگر بدانند.

در این جزیره درختان خون اژدها بسیار مشهور هستند. گفتنی است این جزیره در حدود 6 تا 7 میلیون سال قبل به قاره آفریقا متصل بوده و به تدریج خود را از آن جدا کرده است. جالب است بدانید

این جزیره میزبان حدود 800 گونه نایاب گیاهی است که حداقل یک‌سوم آن از جمله درخت خون اژدها در سایر مناطق کره زمین وجود ندارند. در جزیره سقطرا شاهد ساحل‌ های پوشیده از شن، کوه‌های بلند و غارهای آهکی هستیم که البته آب و هوای آن از نوع گرم و خشک است.


7.غار آبی دوس اوجوس

یکی از عجیب ترین مکان های زمین که سالانه میزان خیل عظیمی از گردشگران است می‌توان به غار آبی دوس اوجوس اشاره کرد که محل مناسبی برای غواصی نیز به شمار می‌رود.

تاکنون حدود 82 کیلومتر از وسعت این غار شناسایی شده است که البته دارای 28 ورودی است. همچنین از این غار به عنوان یکی از طولانی‌ترین غارهای آبی جهان نام می‌برند که از عمیق‌ترین گذرگاه‌های غاری دنیا نیز برخوردار است. این گذرگاه دارای عمقی حدود 119 متر است.


8.پارک ملی لنسویس مارانهنسس

از زیباترین و بکرترین پدیده‌ جغرافیایی زمین به پارک ملی شنی لنسوئیس مارانهنسس کشور برزیل اشاره کرد.

تپه‌های شنی این پارک ملی بسیار مشهور بوده و بازدیدکنندگان زیادی را هرساله به سوی خود جذب می‌کند. در فصل بارانی سال و در ماه‌های ژوئن چاله‌های زمین این پارک با آب پر می‌شود و مناظر زیبایی را به وجود می‌آورند.

در زمان بارش باران نیز بر روی زمین‌های شنی تالاب‌هایی ایجاد می‌شود که عمق برخی آنها به 3 متر نیز می‌رسد. متوسط بارش سالانه در این منطقه حدود 120 میلی‌متر اعلام شده است.

همچنین برخی اوقات رودخانه‌های اطراف به تالاب‌های این پارک ملی می‌پیوندند که بازدیدکنندگان قادر خواهند بود ماهیان را در این پارک ملی مشاهده کنند.


9.آتشفشان موناکیا

برای رسیدن به آتشفشان مونا کیا می‌بایست یکی از طولانی‌ترین مسیرهای بدون توقف کوهنوردی در جهان را طی کنند، اما بدون شک این سختی‌ها ارزش دارد و می‌توان در بالای ابرها نظاره‌گر این آتشفشان و مناطق اطراف بود.

آتشفشان مونا کیا جزو آتشفشان‌های خاموشی محسوب می‌شود که از سطح دریا حدود 4 هزار متر بالاتر بوده و در جزیر هاوایی واقع شده است.

قسمت زیادی از این کوهستان در احاطه آب قرار دارد و به همین دلیل اگر از زیر آب ارتفاع این کوه را محاسبه کنید به عدد 10 هزار متری می‌رسیم که از اورست نیز بلندتر خواهد بود. همچنین این آتشفشان دارای عمری حدود 1 میلیون ساله است.


10.دریاچه ناترون

در خصوص دریاچه ناترون حواشی زیادی وجود دارد که دلیل آن هم به کشف بقایای موجوداتی عجیب و غریب مربوط است که به سنگ تبدیل شده بودند.

البته با توجه به معروف بودن این دریاچه برای آن تصاویر ساختگی متعددی را ساخته‌اند و به آن لقب دریاچه‌ای را داده‌اند که موجودات را به سنگ تبدیل می‌کند که البته چنین موضوعی به تایید نرسیده است.

به طور کلی این دریاچه سرخ رنگ از ویژگی قلیایی بالایی بهره می‌برد که بسیار سوزاننده است و به همین دلیل برای آن لقب دریاچه سوزان را در نظر گرفته‌اند.سطح تبخیر این دریاچه بسیار زیاد است، سدیم کربنات هیدراته و ترونا باقی خواهند ماند و میزان شوری آن بیش از 12 بوده و درجه pH دریاچه نیز حدود 10.5 است.

از این رو این دریاچه می‌تواند پوست و جانورانی که نمی‌توانند چنین شرایطی را تحمل کنند بسوزاند. البته برخلاف شایعه‌هایی که در خصوص این دریاچه منتشر می‌شود، دریاچه ناترون نمی‌تواند جانوران را بلافاصله تبدیل به سنگ کند.


11.دریاچه جوکولسارلون

دریاچه خیره‌کننده که در ایسلند قرار دارد به دلیل سطح پوشیده از یخ و ساحل یخ زده خود مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.ایسلند شمالی‌ترین کشور در میان کشورهای عضو شنگن می باشد و پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ریکیاویک می باشد. واحد پول این کشور کرونای ایسلند و زبان رسمی آن زبان ایسلندی است. اکثریت جمعیت ایسلند را افراد مقیم ایسلندی تشکیل می‌دهند که اصالتا آلمانی بوده و بقیه آن ها از مهاجران دیگر کشورهای اروپایی تشکیل شده اند.

زمین این کشور از نظر آتشفشانی و زمین‌شناختی فعال است و در آن آبفشان‌های بسیار یافت می‌شود و انرژی زمین‌گرمایی نیز در بسیاری از نقاط آن در دسترس است. منطقه ایسلند به جهت مجاورت با مدار قطبی، از آب‌ و هوای سرد و قطبی برخوردار است اما حضور جبهه ‌هایی از هوای معتدل، از شدت سرمای سرسام آور این جزیره جلوگیری کرده ‌است.

یکی از جاذبه های توریستی ایسلند، ساحل جوکولسارلون است که به ساحلی تماشایی در اطراف دریاچه یخی عظیمی در قسمت جنوب شرقی ایسلند، گفته می شود و در حوالی پارک ملی واتناجوکال و بر فراز یخچال طبیعی بری مرکورجوکول نیز واقع شده است.

نحوه ی تشکیل این جزیره به زمانی برمی گردد که یخچال ها شروع به عقب نشینی، ذوب شدن و تقسیم شدن به ابعاد کوچکتر از لبه اقیانوس اطلس نموده، سپس به یک دریاچه تبدیل شدند.

جذابیت این دریاچه به دلیل شن‌های آتشفشانی سیاه بیش‌ از پیش افزایش پیدا کرده است و یکی از شگفتیهای طبیعی کشور ایسلند محسوب می‌شود. این دریاچه زمانی به وجود آمد که یک یخچال طبیعی از حاشیه اقیانوس اطلس فاصله گرفت و با ذوب شدن تدریجی یخ‌ها میزان وسعت دریاچه نیز افزایش یافت.

در حال حاضر این دریاچه با حاشیه اقیانوس اطلس حدود 1.5 کیلومتر فاصله دارد و مساحت آن حدود 18 کیلومتر مربع است. گفتنی است دریاچه جوکولسارلون دارای عمقی حدود 248 متر است که به همین دلیل به عنوان عمیق‌ترین دریاچه ایسلند محسوب می‌شود.


12. دره ماه

دره ماه شیلی می‌تواند جایگزین مناسبی برای این آرزو باشد. بسیاری از گردشگران، دره ماه را قطعه‌ای از کره ماه می‌دانند که بر روی زمین قرار داده شده و می‌توانند با راه رفتن بر روی آن تجربه سفر به ماه را شبیه‌سازی کنند.

بزرگترین جزیره غیر مسکونی بر روی زمین است، آن هم به دلایلی خوب. زمین برای تقریبا کل سال به حالت منجمد باقی می ماند، به ویژه در یک سوم شرقی این جزیره که به طور دائم با یخهایی با ضخامت 500 تا 700 متر پوشش داده شده است.

تنها برای زمان کمی از سال، مدت 45-50 روز، در اوج تابستان، زمین از برف خالی می شود. دمای تابستان به سختی تا 8 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. میانگین درجه حرارت سالانه 16 درجه می باشد. به عبارت دیگر، جزیره دوون یک زمین بایر بی ثمر است که تحت سلطه ی سنگ و سرما درهم شکسته و تقریبا عاری از گیاهان و حیوانات است. اما برای دانشمندان و محققان، جزیره دوون مکانی بسیار جالب به حساب می آید. محیط بیابانی با آب و هوای بسیار خشن که شبیه به شرایط مریخ را دارد.

جزیره دوون در خلیج بافین قرار دارد و جزیره ای غیر مسکونی محسوب می‌شود. با این حال، جزیره دوون مکان محبوب دانشمندان و محققان ناساست. به سبب شباهتی که دوون با سیاره مریخ دارد، فراوانی برف در این منطقه، آن را به بیابانی بزرگ و لم یزرع تبدیل کرده است. برف های جزیره همه ی سنگ ها و صخره ها را در هم شکسته اند و هوای فوق العاده سرد، زندگی گونه های مختلف گیاهی و جانوری را در آن غیر ممکن ساخته است.

اما صرف نظر از همه اینها، جزیره دوون، نظر کارشناسان و محققان فضایی را به خود جلب کرده است، زیرا زمین آن شباهت زیادی به سطح سیاره ی مریخ دارد. از سال 2001 میلادی تاکنون جزیره ی دوون به ایستگاه آزمایشی پروهشگرانی تبدیل شده که در حال فعالیت روی پروژه هستند.

این پروژه با استفاده از زمین و هوای جزیره چگونگی زندگی در مریخ را شبیه سازی می کند.این دره دارای ساختارهایی سنگی است که به دلیل ورزش باد و باران شدید فرسایش یافته و به این شکل درآمده‌اند. رنگ‌های سنگ‌ها و سازه‌های سنگی این منطقه نیز بسیار به ماه شباهت دارد.


13.جزیره دوون

جزیره دوون که در مرزهای کشور کانادا واقع شده است به عنوان یکی از عجیب ترین مکان های زمین محسوب می‌شود. این جزیره دارای آب و هوای نامساعدی بوده و به دلیل قرمز رنگ بودن سطح زمین این جزیره آن را جزیره مریخی می‌شناسند. زمین این جزیره در تمام فصول سال با یخ پوشانده شده است و حتی در قسمتی از آن همیشه کلاه‌های یخی قرار داشته و دمای سایر بخش‌های جزیره حداکثر تا 8 درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند. پوشش گیاهی این جزیره نیز به دلیل ویژگی آب و هوایی بسیار ناچیز است و به همین دلیل حیوانات کمی در آن سکونت دارند. هرچند که انسان‌ها در این جزیره سکونت ندارند، اما برای دانشمندان ناسا محل بسیار مناسبی محسوب می‌شود؛ زیرا این جزیره به مریخ شباهت داشته و می‌توان در آن پژوهش‌های تحقیقاتی را انجام داد.


14.غارهای کرم شب تاب وایتومو

آسمان تاریک شب و ستاره های چشمک زن کسی در دنیا نیست که دیدن ستاره ها در تاریکی شب میدرخشند را ببیند واین صحنه را دوست نداشته باشد و از دیدن آن لذت نبرد

 کرم های شب تاب غارهای وایتومو در نیوزیلند در سقف های خود ستاره هایی درخشان و چشمک زن دارند، این کرم های شب تابی هستند که بر روی سقف این غارها زندگی می کنند.

بسیاری از مردم بر این باورند که هنگام بازدید از غار با تاریکی مطلق و خفاش‌های ترسناک مواجه خواهند شد، اما غارهای کرم شب تاب وایتومو شما را غافل‌گیر خواهد کرد. روی سقف این غار تعداد زیادی از کرم‌های شب تاب وجود دارد که گویی شاهد ستاره‌های درخشان هستیم.

این غار که اکوسیستمی از کرم‌های شب تاب زیاد محسوب می‌شود، به صورت طبیعی با نور این جانوران روشن و تزئین شده است. در این غار یک نوع خاصی از کرم شب تاب به نام وجود دارد که در سایر نقاط این سیاره دیده نشده است. در حال حاضر تیم‌های علمی از این غار محافظت می‌کنند تا با حفظ درجه حرارت و رطوبت مناسب بتوان این مکان را برای بازدید گردشگران آماده سازند.

از زیبایی های عجیب و طبیعی که در سراسر جهان و از دل طبیعت به جهان معرفی شده است، همین کرم های گوشتی و خزنده شب تاب مجموعه غارهای وایتومو در کشور نیوزیلند و شهر اوتوروهانگا است.

تا قبل از کشف این غار هیچکس نمی تواند تصور کند که ترکیب کرم شب تاب و غار می تواند یکی از هیجان انگیزترین زیبایی های جهان باشد. تصور کنید زمانی که در حال غارنوردی و سوار بر قایق هستید، موجوداتی درخشان بر روی سقف غار قرار داشته باشند و شما را به شک بیاندازند که آیا در نقطه ای نزدیک به زمین در شب قرار گرفته اید؟

اگر دستتان را دراز کنید می توانید ستاره های گوشتی را بگیرید اما پیشنهاد می کنیم که اگر به این غار زیبا سفر کردید، تنها به غارنوردی و لذت بردن از این زیبایی های نورانی بپردازید و طبیعت این غار را در روال و برنامه خود بگذارید زیرا، کرم های شب تاب بسیار حساس هستند.


15.صحرای سفید فرافره

صحرای سفید فرافره سطحی با پوشش برفی و به دلیل سفید بودن این منطقه، صحرا سفید فرافره نام نهاده شده و در کنار رنگ سفید این صحرا، صخره‌های بزرگ و به شکل قارچ آن باعث شده است تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

مساحت این صحرا حدود 2.5 میلیون کیلومتر و جزو غربی‌ترین مناطق کشور مصر محسوب می‌شود که فقط قسمت شمالی این صحرا دارای رنگ سفید است.

بیابان سفید فرافره تنها بیابانی است که در آن صخره هایی زیبا به رنگ سفید دیده می شوند که خودشان کاملا شبیه به مجسمه هستند. این بیایان از مناطق طبیعی فوق العاده سرزمین مصر است که جنس صخره هایش از گچ می باشد. این مجسمه های سفید که ساخته دست طبیعت هستند ، یکی از دیدنی های آن محسوب می شود.

صحرای سفید و برف گون مصر علاوه بر شن های سفید رنگ و صخره های مجسمه ای شکل، کوه هایی هم وجود دارند که بسیار درخشان، سفید رنگ و کریستالی از دور می درخشند و زیبایی و جذابیت خاصی به این منطقه می دهند. این کوه ها می توانند محل خوبی برای عکاسی و تفریح باشند.

لا بلای این سنگهای درخشان که به نمک سنگ شباهت زیادی دارند غارهای کوچکی هم دیده می شود که از برترین جاذبه های این بیابان می باشند. می توان به قصد بیابان گردی به اینجا آمد و غار نوردی را هم تجربه کرد. در این بیایان همچنین آثاری از بقایای معابد و پناهگاه روستائیان در زمان رومیان هم قابل مشاهده است.

چشمه آب گرم و چاه

 این بیابان جاذبه دیگری هم دارد که همان چشمه های آب گرم گوگرد دار و مفید است که گردشگران را جذب خود می نمایند. آبی داغ در میان بیابانی سوزان.

100 حلقه چاه آب در اطراف صحرا وجود دارند که محلی ها آنها را برای استفاده روزانه شان حفر کرده اند. این چاه ها می توانند برای رفع تشنگی کسانی که صحرا را در نوردیده و به دنبال آب می گردند، مکان بسیار مناسبی باشد. از معروف ترین این چاه ها می توان به چاه سیتا ، چاه صبا و ایتنیان هستند اشاره کرد. این مناطق خوش آب و هواترین بهار ها را دارند.

 اقامت و کمپ

 صحرای سفید و زیبا بهترین مکان برای چادر زدن است واگر زمان سفرمان در شب هایی باشد که ماه کامل است و نور ماه به صخره های سفید رنگ بتابد. انگار که در میان یک تابلو هنری قرار گرفته ایم. حسی عجیب و دوست داشتنی است.، به دلایل امنیتی و ایمنی اجازه نمی دهند شب ها کسی در محوطه بیابان اقامت داشته باشند و چادر بزند اما در اطراف بیابان می شود چادر زد .

این منطقه در قرون وسطی مملو از آب بوده که پس از تبخیر آب و رسوب باقی مانده بدن جانوران چنین صخره‌های بزرگی ایجاد شده است.

about:blank منبع

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده