خرید از سراسر دنیا


» طبیعتی بهشتی در شمال ایران با ساکنان دیار سبز

طبیعتی بهشتی در شمال ایران با ساکنان دیار سبز

خطه سرسبز شمال ایران ،متعلق به ایران از منظره های بسیار زیبایی برخوردار است و پر از ویژگی های فراموش نشدنی مانند آب و هوای مطلوب آن ، غذاهای محلی خوشمزه ، معماری سنتی عالی و لباس های رنگارنگ زیبا است. این منطقه با آب و هوای معتدل خزر خود هر هفته بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. این شهر دارای زندگی کوهستانی و ساحلی است ، به همین دلیل مدت هاست که در طی تعطیلات برای ساکنان شهر و مسافران به یکی از محبوب ترین مقصد ها تبدیل شده است.

علاوه بر این ، ویلاهای بسیاری در نزدیکی کنار دریا و سواحل وجود دارد تا در آن بمانید و استراحت کنید و از اوقات خود در بخش شمالی ایران در کنار دریای خزر لذت ببرید . مکانهایی که ارزش بازدید گردشگران را دارد شامل شهرهایی از قبیل نوشهر ، مالاوان ، چالوس ، نامکبرود ، داریا کنار ، رامسر ، کلاردشت ، رودبارک ، رشت و بسیاری دیگر از مکان ها برای گذراندن وقت گرانبهای شما می باشد تا بتوانید ویلا را در نزدیکی ساحل در شهر نوشهر یا شب را در یک کلبه در جنگل های متراکم رامسر بمانید. لباس های سنتی زنان تالش ، مناظر منظره مسیر جاده آسالم - خلخال ، زندگی روستایی ساکنان لواماشت از دیگر جاذبه های این منطقه در ایران است.

قله کوه های المکوه و تخت سلیمان در این منطقه دو مکان عالی دیگر در منطقه و مناسب برای دوستداران تور اکو است . گردشگران می توانند در جنگل های کوهستانی پیاده روی کنند ، در رودخانه های زیر کوه کوهپیمایی کنند ، ماهیگیری کنند و در آخر از تماشای دره والشت که به لحاظ طبیعت بسیار جذاب و زیبا و چشم نواز است ، لذت ببرند. طبیعت دست نخورده کلاردشت هنوز توسط انسان کشف نشده است و حتی به دلیل طبیعت بی نظیر و شگفت انگیز آن ، سوئیس ایران نیز نامیده می شود.


شمال ایران با معماری بی نظیر و لباس های شاد یا رنگی که توسط مردان و بویژه زنان پوشیده شده است ، دهکده های زیبایی دارد . نمونه بارز آن روستای باستانی ماسوله است که معماری خانه ها به گونه ای است که حیاط یک خانه سقف خانه دیگری است . لباس ساکنان بومی چنین روستاها منحصر به فرد رنگی ، شیک و شاد است. خوشبختی در ذهن شما زنده می شود زیرا وقتی به این زنان خوشحال با لباس های زیبا نگاه می کنید و لباس آقایان آنقدر مرتب و برازنده است که ممکن است به فکر برخی از افراد VIP که زندگی روستایی در روستا دارند فکر کنید.

حمام ها و اسپا های بهار طبیعی و سواحل سنگریزه استراحت گاه های شهری رامسر نیز برخی از مکانهای معروف دیگر در شمال ایران است که ارزش بازدید را دارند. یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز این مناطق ، غذاهای خاص آن یا انواع غذاهای محلی است که توسط مردم بومی هر منطقه مشخص پخته می شود. شهر بندر نوشهر از نزدیکترین یکی به تهران و یکی از دو شهر استان که دارای فرودگاه است ، نوشهر یک مکان بزرگ ترانزیتی بین کشورهای ساحلی دریای خزر است.

آب و هوای نرم آن ، سواحل و مجاورت آن به پارک جنگلی سیسنگان از مزایای این مقصد تفریحی محبوب است. پارک جنگلی سیسنگانیکی از مناطق مهم گردشگری منطقه است. در 31 کیلومتری شرق شهر نوشهر ، جنگل متراکم روی تکه باریکی از ساحل دریای خزر تا قله های کوهستان البرز پخش می شود و فعالیت های بسیاری را برای تفریح ​​جسم و روح مانند اسب سواری در داخل جنگل و داشتن زمان لذت بخش در مناطق پیک نیک خود که دارای امکاناتی هستند.

علاوه بر اتصال پایتخت به استان های شمالی کشور ، چالوس که تنها 200 کیلومتر با تهران فاصله دارد ، در قلب بسیاری از استراحتگاه های کوهستانی و ساحلی واقع شده است.


مرکز استان گیلان ، رشت یک شهر بزرگ در منطقه دریای خزر است. این مرکز توزیع محصولات کشاورزی از اراضی حاصلخیز در شمال کشور و قطب اصلی حمل و نقل بین قفقاز ، روسیه و ایران است. بنابراین ، یک مرکز تجاری پیشرو

از جاذبه های کشورمان ایران در تنوع قومی و فرهنگی آن نهفته است. با سفر به هر خطه از این سرزمین کهن با مردمی از اقوام مختلف برخورد می کنیم که در عین وجود تفاوت های بسیار در صلح و آرامش و در کنار هم زندگی می کنند و زیبایی خاصی را ایجاد کرده اند؛ همچون رنگ های رنگین کمان که در عین تفاوت زیباترین صحنه را در طبیعت به نمایش می گذارند.


مجموعه ای از عوامل فرهنگی، سیاسی، طبیعی و تاریخی دست در دست یکدیگر داده اند تا رفتار و روحیات مردم در جای جای ایران با یکدیگر متفاوت باشد. مردمانی که با برخورداری از ارزش و احترام یکسان و بدون تعرض یا تحقیر با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و جامعه ای مسالمت آمیز به نام ایران را تشکیل می دهند. از دیگر شهرهای مهم آن می‌توان به ترتیب به شهرهای بندر انزلی، مهمترین بندر ایرانی در حاشیه دریای کاسپین، لاهیجان، تالش، لنگرود، رودسر، بندر آستارا، فومن اشاره نمود.


تعاون و همکاری در کلیه جنبه های زندگی مردم نمود دارد و آثار آن را می توان در رنگ و بوی نواهای گروهی به هنگام کاشت، برداشت و فروش برنج و شیوه ی پخت و انبار کردن آن دید. مردان و زنان در همه ماه های سال دوش به دوش یکدیگر برای گذران زندگی تلاش می کنند و دست در دست یکدیگر تصویری تماشایی از اتحاد و همکاری را به نمایش می گذارند. این ویژگی و خصلت باعث شده تا زنان نیز در استفاده از ابزارهای سخت و خشن همچون تبر نیز پا به پای مردانشان حرکت کنند و در عین حال به کارهای ظریف خانه داری نیز برسند.


 پوشش انبوه گیاهی، رطوبت، دسترسی به دریا و عوامل بیشمار اقلیمی، مردم این استان را انسان هایی سرزنده، شاداب و با روحیه ای متفاوت از دیگر نقاط ایران بار آورده است. در گیلان اغلب بارندگی است و به واسطه رطوبت هوا، مزاج اغلب ساکنان،رطوبتی و مایل به کسالت و بسیار خوش باوروهستند و به خرافات زیاد مایلند.

آنها به هنگام جشن ها و عروسی ها، روزهای پیاپی را پایکوبی می کنند و به ساده ترین شکل میهمانی های خود را برگزار می نمایند. همین مساله باعث شده تا در انظار عموم مردم، لبخند از چهره شان پاک نشود و همیشه به عنوان انسان هایی شاد شناخته شوند.

برای شادزیستی و راحتی و خوشگذرانی اهمیت بسیاری قائلند. از رنگ های شاد در لباس هایشان استفاده می کنند و هر لحظه ای را برای شاد بودن و لذت بردن مغتنم می شمارند. این سرزمین از گذشته تا کنون میزبان اقوامی از سراسر دنیا بوده اند

سبک زندگی پرحرارت و سرزنده ای در فعالیت های تجاری در سطح شهر در طول روز مشهود است ، و در رستوران های شلوغ ، سالن های سینما و خیابان های شلوغ در مرکز شهر در شب. رشت به خاطر غذاهای بی نظیر ، به ویژه غذاهای دریایی و سبک زندگی سنتی روستایی شناخته شده است.این امر می تواند به بهترین وجه در طول روز در بازار هوای آزاد آن کشف شود ، زیرا تعداد بیشماری فروشگاه های مواد غذایی و فروشندگان آن از روستاهای اطراف کالاهای تازه مانند مرغ از جمله مرغ زنده و اردک ، تخم مرغ آنها ، میوه هایی مانند زیتون و در آخر ماهی خوراکی را ارائه می دهند. همچنین می توانید خریداران در چانه زنی در کوچه های بسته بندی شده در بازار و خیابان های همجوار شاهد معامله باشید.

شهری مرزی با جمهوری آذربایجان ، جایی که رود ارس به دریای خزر سرازیر می شود ، جایی است که می توانید شهر زرق و برق دار آستارا را پیدا کنید . این یکی از مناطق آزاد تجاری کشور و یک مرکز تجاری پیشرو در شمال است. این نیز ارتباط زمینی ایران با روسیه و سایر کشورها است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ظاهر شد - بنابراین ، ارتباط جاده های ایران به اروپا.

انزلی یک شهر بندری در دریای خزر ، در استان گیلان ، نزدیک رشت است. پیاده روی طولانی در بندرگاه و آبشار دلتای سفید رود از جاذبه های گردشگری این منطقه است. بندر انزلی مهمترین بندر در شمال ایران است. این جزیره اصلی "میانوسپشته" و اراضی اطراف آن است. تالاب انزلی یک آب ساحلی در دریای خزر نزدیک به شهر انزلی است که سرشار از ماهی است. بنابراین گردشگران می توانند برای لذت بردن از وقت خود به آنجا ماهیگیری کنند.

غذاهای محلی این منطقه که از نظر مواد تشکیل دهنده آنها ارگانیک هستند و بسیار خوشمزه هستند ، بادمجان دودی می شوند ، باقلا قاتوق که یک غذای محلی است که در آن لوبیای خورش و لوبیا فوا سرو می شود ، زیتون های ترشی شده با سیر ، گردو و آب انار ترش ، زعفران واقعا خوشمزه برنج با انواع توت ترش و سیب زمینی سرخ شده ریز خرد شده ، ماهی را به سبک لاهیجان آماده کرده و با تزئین جعفری با ماست ترش با چغندر خرد شده خرد شده و یک اسپری دارچین به عنوان خوراکی. غذاهای خاص گیلان یا گیلکی بسیار خوشمزه است که در مقابل خوردن نیز مقاومت نمی کنید. تنوع و تعداد غذاهای محلی شمال ایران به قدری گسترده است که در اینجا چند خط قابل توصیف و گفتگو نیست ، بنابراین به شما توصیه می کنم شخصاً از منطقه بازدید کرده و از غذاهای جالب ایرانی محلی آن لذت ببرید.


یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های منطقه شمال پوشیدن لباس های رنگارنگ محلی مردم محلی آن منطقه است و عکس هایی دارد که گویی شما بومی آن منطقه در خشکی هستید. اگر خانم هستید ، لباس شما کمی سنگین و بلند خواهد بود اما بسیار جذاب و زیبا خواهد بود و احساس می کنید که با ترکیب رنگهایی که هر روز با رنگهای روشن و شاد می پوشند ، جوان و خوشحال خواهید شد. واقعاً ارزش این را دارد که تجربه شود.

شمال ایران مانند بهشتی است برای مسافرانی که می توانند از زیر کوه زیر سایه درختان سبز و بلند کوهپیمایی لذت ببرند ، به ماهیگیری بروند و به خود ماهی بگیرند و این لحظه واقعیت هیجان انگیز شکار را تجربه کنند ، از تماشای مناظر منظره و شگفت انگیز لذت ببرند.

قله های کوهستانی دیدنی و جذاب ، استراحت در داخل چشمه های آب گرم ، استخرها و آبگرم های این مناطق ، طعم غذاهای فوق العاده خوشمزه این بخش از ایران را به عنوان یک گردشگر ، زمان خود را در پارک های ملی شگفت انگیز شمال ایران بگذرانید و در آخر تست کنید. یک مرد یا زن روستایی لباس پوشیده. پس بیایید این کار را امتحان کنیم و مطمئن هستیم که مورد توجه شما واقع نمی شود و برخی از بزرگترین اوقات خود را در آنجا خواهید گذراند ، بنابراین خوشایندترین تجربه زندگی خود را از دست ندهید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده