بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» زیباترین و بهترین اماکن طبیعی ایران

زیباترین و بهترین اماکن طبیعی ایران

اگر به دنبال کشوری هستید که به آن سفر کنید ، ایران می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. تا آنجا که ایران کشوری چهار فصلی است ، اما در بسیاری از مناطق طبیعی که هنوز بکر و بکر نیست ، در آن مکان زندگی می کند. در این مقاله می توانید در مورد برخی از زیباترین مناطق گردشگری طبیعی ایران که در مناطق مختلف ایران با آب و هوای متفاوت وجود دارد ،ایران به عنوان یک کشور چهار فصل ، مکانهای طبیعی و بکر و طبیعی را در خود جای داده است که می تواند در ایران زمان بیاد ماندنی را برای شما فراهم کند. 


کویر لوت زیباترین نقطه است

صحرای لوت از زیباترین نقاط روی زمین است. به دلیل منحصر به فرد بودن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. به دلیل هوای بسیار گرم آن هنوز بیشتر لوت از دست نژاد بشر دست نخورده است. باقیمانده میزبان ده ها بازدید کننده است که می آیند تا عکس های مسحور کنند و یک زمان به یاد ماندنی را برای رفتن به ماجراهای کویری سپری کنند. شما از دیدن حیوانات محلی و گیاهان عجیب و غریب که موفق به زنده ماندن در گرمای این کویر می شوند ، لذت خواهید برد. لوت بخش های مرکزی ایران را در بر می گیرد و یکی از بهترین مناطق حیات وحش و طبیعی ایران است که می توانید از آنها بازدید کنید.

کویر ورزنه 

ورزنه در اصفهان واقع شده و یکی از مکان های گردشگری شگفت انگیز است که می توانید در ایران از آن دیدن کنید. ورزنه بیابانی بسیار قدیمی و شهر زیبا است. آسمان شب چنان جادویی پر از ستارگان است که به راحتی نمی توانید چشمان خود را از آن دور کنید. از آنجا که این یک دسر است ، مردم روش مقدماتی و زیبایی خود را برای کنار آمدن با آب و هوای گرم دارند. به عنوان مثال مخزن آب روشی نابغه برای حفظ آب است. گیرنده های بادی نیز در همه جا قرار دارند به گونه ای که در داخل خانه ها مردم از یک سیستم تهویه مطبوع طبیعی بهره مند می شوند. همچنین می توانید از بازدید از دریاچه نمک ، dovecote و برج کبوتر لذت ببرید. ورزنه یکی از بهترین نقاط برای عکاسی در ایران است.


آبشار مارگون

اگر می خواهید به یکی از تورهای ماجراجویی ایران اکو بروید ، آبشار مارگون جزء مکان های برتر برای رفتن است. این آبشار در بخش سپیدان ، استان فارس واقع شده است. نکته جالب در مورد مارگون این است که او از رودخانه سرچشمه نمی گیرد. در داخل کوه و اطراف آن مکان ، چندین چشمه و دریاچه وجود دارد. آبهای آنها در مسیرهای مختلف به هم می پیوندند و از سوراخهای کوه بیرون می روند. مارگون با فضای سبز سرسبز احاطه شده و بسیاری از پرندگان را در خود جای داده است.


تنگه Dom-e-Asb در فارس

برای بازدید است. این اسم فقط به معنی دم اسب است. به این دلیل که وقتی از جای مرتفع به آن نگاه می کنید مانند دم اسب به نظر می رسد. برای رسیدن به این تنگه ، باید در رودخانه شنا کنید و از قایق های کوچک استفاده کنید ، که یکی از به یاد ماندنی ترین تجربیاتی است که می توانید در ایران داشته باشید. مستقیم توسط چنین مناظر طبیعی شگفت انگیز احاطه شده است که می توانید ساعت ها قدم بزنید و کاوش کنید و هنوز هم انواع جدیدی از گیاهان را کشف کنید.


جاده آسالم به خلخال

جاده ای که استان های گیلان و اردبیل را به هم وصل می کند ، Asalem به جاده خلخال گفته می شود. این جاده باشکوه پر از درختان و مناظر سرسبز است که غالباً در مه پوشانده شده است. این جاده مطابق با کسانی که از آن عبور کرده اند ، شبیه یک مسیر رویایی به بهشت ​​است. آسالم بخشی از Talesh است و معمولاً در آنجا خنک است. نسیم از دریا و بر فراز جنگلها فقط برای حامل عطر و بوی طبیعی فراموش نشدنی است


دیزان با جمعیت کم و فرهنگ غنی

دیزان مکانی است که در بخش جوستان واقع شده است. این مکان دارای جمعیت کمی و فرهنگ غنی است. شما روزهای خود را در دامنه کوه های البرز می گذرانید و با خوردن برخی از بهترین غذاهایی که بومی دیزان است ، خواهید داشت. هوا به دلیل وضعیت کوهستان بسیار عالی است. از یک طرف دریا وجود دارد ، از طرف دیگر جنگلها. Dizan در بین بازدید کنندگان کمی شناخته شده است و برای تجربه طبیعت غنی ایران بسیار عالی است.


دریاچه شات تومی خوزستان

دریاچه شات تومی یکی از مکان های زیبا در ایران است

 دریاچه منظره آسمانی است. به نظر می رسد مانند چشم باستانی که به آسمان نگاه می کند. این دریاچه واقع در استان خوزستان ، صدها بازدید کننده را که مایل به گرفتن عکس های درخشان هستند ، در خود جای داده است. در اطراف دریاچه ، منظره ای عجیب و غریب طبیعی وجود دارد که با مسیرهای چمن زنی و فضای سبز مرموز شروع می شود و در پای کوه های بسیار بلند ختم می شود.


باداب سورت در مازندران 

Badab-e-Surt یک منظره طبیعی عجیب و زیبا است که از سازندهای تراس مانند مراحل روی پله ساخته شده است. این مراحل هزاران سال طول کشید و به دلیل این ساختار زمین شناسی نادر ، آنها هرگز از آب خالی نخواهند شد. شما می توانید به این مکان شگفت انگیز مراجعه کنید نه تنها برای تعجب در سازندها ، بلکه برای سرگردان شدن در رنگ های جذاب مانند نقاشیهای نارنجی ، زرد ،قرمز ، سبز و آبی که همه با هم مخلوط شده اند 


آبشار شوی خوزستان

آبشار شوی یکی از بزرگترین و زیباترین مکان های طبیعی ایران است. در دهستان شوی واقع شده است که یکی از بیشمار روستاهای زیبای دزفول است. شوی بخشی شگفت انگیز از کوه های زاگرس را تشکیل می دهد. بهترین زمان برای بازدید از شوی در اوایل بهار به ویژه در ماه آوریل است که طراوت و فضای سبز فصلی رواج دارد. به زبان لوری ، شوی به معنای لطافت است.


بهشت گمشده تنگ بوستانک فارس

Lost Paradise یک منطقه سرسبز و سرسبز و سرسبز در کامفیروز است. نام اصلی این مکان طبیعی ایران تنگ بوستانک است که اکنون به عنوان بهشت ​​گمشده معروف است. این منطقه دیدنی و جذاب است که زیبایی درختان و قدرت رودخانه ها باعث می شود هذیان هر بازدید کننده را به خود جلب کند. درختان آنقدر شگفت آور شایع و به زیبایی درهم تنیده اند که در بعضی قسمت ها شاخ و برگ سقف غیرقابل نفوذی را تشکیل می دهد که از طریق آن آفتاب قادر به عبور نیست.


چشمه آب گرم ساراب badab ساری

Badab Soort یکی از مکان های طبیعی زیبا در ایران است که در استان مازندران در شمال کشور واقع شده است. این منطقه به دلیل داشتن دو چشمه معدنی مشهور است. رویای ترین لحظات این منطقه طلوع و غروب خورشید است ، هنگامی که درخشش نور خورشید ، همراه با نور محیط اطراف ، در آب منعکس می شود و درخشش چشمگیر خلق خدا را به نمایش می گذارد.


شهرستان طارم در استان زنجان

دنیای سکوت و زیبایی ، ترکیبی شیرین از رودخانه ها و کوه ها و جنگل ها و دشت ها ، طارم در زنجان قرار دارد ، نزدیک منجیل و فومن ، گیلان. وقتی از گذرگاه های سخت و زمستانی زنجان برای ورود به طارم عبور می کنید ، تصور نمی کنید که یک بهشت ​​زیبا در انتظار شما است. زیباترین مکان طبیعی ایران ، شهر اب بار ، مرکز استان طارم ، در فاصله 50 کیلومتری منجیل و حدود 90 کیلومتری زنجان فاصله دارد. اگر به دنبال یک منطقه دیدنی برای سفر به ایران هستید ، طبیعت ناب آن دنیای آرامش را در بهار ارائه می دهد.


جهان نامه گلستان

جهان نام ، روستایی در استان گلستان است. این منطقه در کوه‌های البرز قرار دارد. چشم انداز زیبا و در عین حال غیر قابل کشف روستا در تمام فصول سال برای گردشگران باز است. این مکان طبیعی ایران در طول سال قابل دسترسی است. اگر از هوای گرم خسته شده اید و به دنبال مکانی خنک برای ماندن هستید ، جهان نام از نظر مکان است.


جنگل شیمبار خوزستان

شیمبار یا شیرین بهار مرزی بین استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری است که در 75 کیلومتری مسجد سلیمان واقع شده است. جلگه های دیدنی شیمبار با انگورهای انگور پوشیده شده است که دارای عملکرد بالا و براق است. این انگورهای آبدار به دلیل نداشتن صاحب خصوصی در دسترس همگان است.


روستای مازیچال مازندران

دهکده دیدنی مازیچال در 50 کیلومتری عباس آباد و در نزدیکی کلاردشت قرار دارد. منظره زیبا از دهکده با شکوه از رامسر تا چالوس می گذرد ، چیزی که این مکان را بی نظیر کرده است.

تعدد تپه ها و کوه ها در این منطقه به حدی است که در بارندگی های مازیچال از ابرهایی پر می شود که هر لحظه به همه اشکال زیبایی شکوه می یابد. گفته می شود که نام مازیچال به دلیل شیوع درختان بلوط در منطقه انتخاب شده است. در گویش محلی مردم ، مازی به معنی درخت بلوط و چال به معنی دره است.


منطقه کلپوش سمنان

کلپوش در شهر میامی شهرستان شاهرود در استان سمنان واقع شده است. نقاشی با طبیعت قرمز و آتشین ، پر از لاله ها که هر بیننده ای را مسحور خود می کند ، کالپوش یکی از زیباترین مکان های طبیعی ایران و یکی از جاذبه های فصلی شاهرود است. جلگه لاله ها در 140 کیلومتری شمال میامی واقع شده است. پر از لاله ها و گل های آفتابگردان در فصل بهار و مکانی خارق العاده برای دوستداران گل و طبیعت است.


دشت لوت کویر کرمان

دشت لوت یکی از زیباترین مکان های طبیعی ایران است که در جنوب شرقی کشور واقع شده است. یکی از جاذبه های طبیعی که توسط میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ، دشت لوت است. جالب است بدانید که این منطقه یکی از گرمترین نقاط جهان است. کویر لوت بیش از 40000 کیلومتر مربع و در استان های کرمان ، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی واقع شده است.


کوه دماوند سمبل جلال برای ایرانیان

مدتهاست که نقش بسزایی در ادبیات و تاریخ کشور داشته است و بارها در افسانه های ایران به آن اشاره شده است. دماوند در شمال ایران قرار دارد و مرتفع ترین کوه کشور است. او همچنین بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه است. به طور دقیق تر ، دماوند در بخش مرکزی البرز در جنوب مازندران واقع شده است. وی در هنگام تمیز و آفتابی از شهرهای تهران ، ورامین ، قم و سواحل جنوبی دریای خزر قابل رویت است.


کویر کاراکال در یزد ، زیستگاه گربه های سیاه

این کویر یکی از جذاب ترین مناطق برای گردشگران در فصل پاییز است ، بنابراین تورهای گردشگری زیادی در این منطقه وجود دارد و بسیار محبوب هستند. بسیاری از مناطق بیابانی وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید ، مانند؛ تپه های شنی ، دریاچه های نمکی ، آسمان پرستاره و همه زیبایی های کویر

 کویر کاراکال در مرکز ایران واقع شده و مدت هاست که زیستگاه یکی از زیباترین گربه های ایران به نام کاراکال بوده است. یکی از دلایل محبوبیت کویر وجود این گربه است. در این کویر با ترکیب رنگ ها در این کویر زیبا می توانید به آرامش نهایی برسید. در کویر ، شما به معنای واقعی کلمه می توانید با تماشای کویر و آسمان به هم نزدیک شوید و به افق ناپدید شوید. کویر منطقه ای مرموز است که با وجود ظاهر ناهموار ، از بسیاری از گردشگران ، از رنگ آن گرفته تا تپه های شنی در حال حرکت ، برای بسیاری از گردشگران جذاب است. کویر کاراکال در یزد نام دیگری دارد که به دلیل نزدیکی به روستای صادق آباد ، کویر صادق آباد است .

گربه کاراکال

کاراکال نام یک گربه باستانی ایرانی است که در بیابان کاراکال زندگی می کند و به همین دلیل نامگذاری این کویر است. البته نام فعلی گربه کاراکال "سیاه گوش" است و این حیوان یکی از 8 گونه گربه هایی است که در ایران زندگی می کند ، جدا از ایران ، این گربه دارای زیستگاه در آفریقا نیز است. جالب است بدانید که کاراکال یکی از سنگین ترین و سریعترین گربه های کوچک است و با توجه به مطالعات انجام شده در مورد ژنتیک آن ، این گربه و یوزپلنگ طلایی آفریقایی از نزدیکان آن هستند. به دلیل باستانی بودن حضور کاراکال در ایران در گذشته ، کویری به همین نام در حافظه وی در زیستگاه این حیوان نامگذاری شده است و بسیاری از افراد گربه کاراکال را با یک گربه دیگر با نام علمی "پیوندها" اشتباه می گیرند. این دو حیوان از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند ، اما به هیچ وجه یکسان نیستند و برای اثبات آن ، باید بگوییم که کاراکال یک حیوان یکپارچه و بسیار خواستار است و بیشتر اوقات شبانه است. کاراکال در مناطق خشک دارای قلمرو بزرگی است ، به عنوان مثال یک کاراکال مساحتی بین 270 تا 1116 کیلومتر مربع را در بردارد و اجازه حضور گربه دیگر را نمی دهد.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده