بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» باستان شناسی و جامعه شناسی | آثار باستانی خوروین

باستان شناسی و جامعه شناسی | آثار باستانی خوروین

کشور ایران یکی از بزرگترین و قدیمی ترین کشورهای خاور میانه با تمدنهای ثبت شده در تاریخ بشر است ، مکانی که دارای اهمیت تاریخی است. به عنوان سرزمین رمز و رازها ، تمدنها و وقایع تاریخی مشهور است درست از زمانی که تمدن بین النهرین به رهبری پادشاه کوروش بزرگ ، یکی از فرهنگی ترین پیشرفته ترین جوامع باستانی بشریت را توسعه داد

قلب ایران همواره در تاریخ جهانی اهمیت داشته است. از فرهنگ که در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده و ایران پناهگاهی برای گردشگران است و با چنین اهمیت تاریخی و مکانهای دیدنی ، ایران مکان گردشگری محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است.

با توجه به اینکه کشور دارای جایگاه ویژه ای در فرهنگ شاخه شیعه اسلام است ، مسلمانان از سراسر جهان به دلیل زیارت و دلایل دیگر به ایران سفر می کنند. خارج از اهمیت مذهبی ، ایران کشوری زیبا است وانواع متنوعی از مناظر طبیعی وجود دارد.

بر خلاف تصور برخی ها که ایران یک سرزمین بیابانی است ، ایران از ویژگی های امدادی متنوعی برخوردار است. از شهرهای بندری گرفته تا استراحتگاه های اسکی ، ایران پر از شگفتی است. سرزمین ایران با داشتن مساجد زیبا کوه های ناهموار ، جزایر کوچک و بیابان ، یک بهشت ​​طبیعی است که منتظر اکتشاف آن است. بنابراین جای تعجب ندارد که ایران مرتبا در میان داغترین مکان های جدید برای کشف توسط مجلات مسافرتی مختلف به نمایش در می آید.

تلاش مداوم از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران ، دادگاه تجدید نظر بلژیک سرانجام به نفع بازگرداندن یک مجموعه آثار باستانی ایران تصمیم گرفت.

این یافته های باستان شناسی کشف شده در خوروین ، در حدود 80 کیلومتری تهران ، ایران بود. یافته های این سایت ، سفال های خاکستری ، گلدان های سفالی و اشیاء فلزی ، به اواخر دوم و همچنین هزاره اول قبل از میلاد باز می گردد ، یعنی حدود 3000 سال پیش این باعث غرور ایرانیان می شود که چگونه ایران سعی می کند این و سایر آثار باستانی را به کشوری که متعلق به آنها است بازگرداند.

در سال 1965 ، یک بانوی فرانسوی ، که با یک استاد ایرانی ازدواج کرده و 18 سال در ایران زندگی کرده بود ، به کمک یک دیپلمات بلژیکی ، قاچاق مجموعه ای از بیش از 300 مورد از ایران را آغاز کرد. دولت ایران از سال 1981 با تشکیل پرونده برای بازگرداندن این اشیاء ، روند قانونی را آغاز كرد ، اما دادگاه چندین بار پرونده را رد كرد و گفت این پرونده خیلی قدیمی است كه باید مورد بررسی قرار گیرد.

گروه باستان شناسی دانشگاه گنت بلژیک با درک اهمیت اشیاء و استقامت ایرانیان از طریق مجاری قانونی در بلژیک ، اشیاء را برداشت و آنها را در موزه خود نگه داشت. بعداً دادگاه دستور داد تا اشیاء را به موزه دانشگاه بروكسل منتقل كنند در حالی كه دادگاه در تلاش بود تا حكم نهایی را صادر كند كه به نفع ایران تمام شد.

سرانجام اشیاء خوروین به دستور دادگاه تجدید نظر بلژیک دو ماه قبل از پایان سال 2014 در نتیجه ده ها سال تلاش ارزشمند سازمان میراث فرهنگی ایران به ایران بازگردانده شد. اکنون آنها به ایران برمی گردند. ایرانی ها منتظر نمایش آنها هستند. مقامات میراث فرهنگی اعلام کرده اند که به زودی در موزه ملی ایران در تهران نمایش داده می شوند .

در حدود 80 کیلومتری شمال غربی تهران ، در شمال بزرگراه کرج - قزوین ، منطقه‌ای با دو تپه مشهور تاریخی "گنج تپه" و "سیاه تپه" وجود دارد. در سال 1949 ، مرکز باستان شناسی ایران دریافت که نوع خاصی از آثار باستانی در بین مردم خریداری و به فروش می رسد. این مرکز این دو تپه تاریخی را کشف کرد و یک سری کاوش های گورهای بیضوی را انجام داد. یافته ها به موزه باستان شناسی ایران منتقل شدند.

مراسم خاکسپاری جوامع ساکن در آنجا شامل کالاهای مختلف قبرانی مانند ظروف سفالی ، پیکره های سفالی و همچنین اشیاء سنگی و برنز بود. علاوه بر این ، آنها این اجساد را با تزئینات شخصی مانند گردنبند ، دیودم ، گوشواره ، دستبند ، سنجاق و آویز تزئین کرده بودند. در میان سفالهای کشف شده ، اکثریت سفالهای خاکستری بدون نقوش نقاشی شده و معدود سفالهای قرمز ساده نیز کشف شده که مانند برخی دیگر از سفالهای دشت بزرگ تهران یافت شده است.

تعداد زیادی اشیاء برنزی در سایت خوروین کشف شده است. با این حال ، موارد ساخته شده از مس و آهن نادر است. تعداد زیادی از اشیاء برنز خوروین ابزار کشاورزی و همچنین سلاح هایی مانند خنجر ، نیزه ها ، تبرها تزارها و تیرهای کمان دار است. برخی از اشیاء چهره های انسانی هستند که به عنوان بازنمایی جنگجویان یا رزمندگان تعبیر شده اند.

عصر آهن تقریباً هزاره به طول انجامید ، از اواسط دوم تا اواسط هزاره اول و پس از عصر برنز به وجود آمد. نظریه های باستان شناسی بحث می كنند كه سفال های خاکستری از زمان آغاز مهاجرت آریایی در ایران (تقریباً در همان زمان عصر آهن) در صنایع دستی ایران معرفی شده اند. یافته های خوروین نیز از این ایده حمایت می کند. شباهت یافته‌های شمال ، شمال غربی و شمال شرقی ایران و همچنین این موارد با یافته‌های تعداد زیادی از تپه‌های تاریخی دیگر که در مناطق دیگر ایران یافت شده ، اسناد موثقی را برای داستان مهاجرت آریاییان به ایرانیان ارائه می دهد.

 نقش مهم جوامع ، زندگی در کوهپایه های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز را در تحولات مهم فرهنگی حفظ می کند.کوهپایه جنوبی البرز که خوروین در آن قرار دارد با رونق اقتصادهای محلی همیشه حاصلخیز بوده است چندین رودخانه کوچک به عنوان بهترین منابع آبی برای کشاورزی و دامپروری مورد بهره برداری قرار گرفت بنابراین ، ساکنان این جوامع بیش از جنگ نسبت به تولید مواد غذایی و بهبود شرایط زندگی متمرکز بودند. به اندازه کافی جالب ، مشخص شده است که تعداد سلاح های موجود در اشیاء خوروین نسبت به سایر مناطق سایر مناطق ایران کمتر بوده است. استفاده گسترده از اقلام آهن در فلات ایران در قرن نهم قبل از میلاد ، شهودان را نسبت به تغییرات اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی متقاعد می کند. ساخت بناهای عمومی و معابد خاص در این دوره نیز نشانگر چنین پیشرفت های اساسی است.

کشورهای جهان باید کانال های قانونی را دنبال کنند تا آثار باستانی قاچاق شده را به مکان های اصلی خود بازگردانند تعداد زیادی از آثار باستانی مشابه در جهان وجود دارد که در خارج از وطن خود قاچاق شده اند. آنها بخشی از هویت یک ملت را تشکیل می دهند و باید به کشور مبداء خود بازگردند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده