خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ایتالیا| تاریخ ، هنر ، غذا ، موسیقی ، معماری ، فرهنگ ، اماکن مقدس

ایتالیا| تاریخ ، هنر ، غذا ، موسیقی ، معماری ، فرهنگ ، اماکن مقدس

ایتالیا گنجینه ای برای سفر است،ایتالیا دیدنی تقریباً نیاز به معرفی ندارد و یکی از محبوب ترین مقصد سفر در اروپا است. تأثیر ایتالیا بر جهان را می توان در سراسر جهان مشاهده کرد، ایتالیا بیشترین تعداد مکان های میراث جهانی یونسکو در جهان را در خود جای داده است. هنرهای عالی و بناهای تاریخی در همه جا یافت می شوند

شهرهای تپه ای روستایی توسکانی

موزاییک رنگارنگ ونیز

ساحل اغوا کننده الملفی

کولوسئوم

کانال های ونیز

پومپی

برج کج پیزا

دریاچه کومو

ساحل آمالفی

فلورانس

سانتا ماریا دل فیور

کشوری است که در جنوب اروپا واقع شده است. کشور ایتالیا در میان دریای مدیترانه واقع شده و مرزهای بدون محدودیتی را با کشورهای فرانسه، سوییس، اتریش و اسلوونی دارد. این کشور همچنین با ایالت های کوچکی مثل واتیکان و سن مارینو نیز دارای خط مرزی مشترک بوده و با کشور کرواسی دارای مرز آبی می باشد


ایتالیا به عنوان سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله در هر کیلومتر مربع خود، بش از هر کشور دیگری دارای آثار تاریخی و شاهکارهای هنری می باشد.


تعداد اندکی مکان در فهرست مسافران به ایتالیا قرار دارد. هرچه سلیقه شما باشد ، در کشور عجیب و غریب و آشنا است برآورده می کنید. تاریخ ، هنر ، غذا ، موسیقی ، معماری ، فرهنگ ، اماکن مقدس ، روستاهای جذاب و مناظر خیره‌کننده همه جا است


ایتالیایی یک زبان عاشقانه است که از گویش مردمی که در طول سال های آخر امپراتوری روم صحبت می کردند به دست آمده است. زبان ایتالیایی نسبت به سایر زبان ها تعداد کلمات لاتین بیشتری بوده وساختار دستوری آن نیز همانند لاتین باقی مانده است. زبان لاتین همچنان به عنوان زبان رسمی واتیکان شناخته می شود. پایتخت ایتالیا شهر رم بوده که همچنان به عنوان شهری ابدی شناخته می شود. این شهر که در سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله واقع شده دارای قدمت تاریخی است

رم

فلورانس، خواستگاه رنسانس ایتالیایی، یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان و پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا است که در کلانشهر فلورانس قرار دارد.


دانشگاه رم یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان بوده و در سال 1303میلادی توسط کلیسای کاتولیک بنا گردیده است. به این دانشگاه اغلب لاساپینزا به معنی دانش گفته می شود. دانشگاه رم همچنین بزرگترین دانشگاه اروپا با 150هزار دانشجو است.


فلورانس یکی از شهرهای محبوب و توریستی ایتالیا است. این شهر، از نظر خرید هیچ کم و کاستی ندارد. هر گوشه از آن که نگاه کنید، بهترین برندهای ایتالیایی و بهترین برندهای بین‌المللی در این شهر نمایندگی دارند و محصولات خود را در بوتیک‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز خرید عرضه می‌کنند.


ویترین رنسانس ایتالیا ، فلورانس می تواند مانند یک موزه غول پیکر به نظر برسد و هنرکلیسای جامع سانتا ماریا دل فیور ، نقطه عطفی از معماری جهان است که در صدر آن گنبد عظیم قرار گرفته است. این خانه به همراه برج ناقوس تزئینی سنگ مرمر توسط Giotto و Baptistery هشت ضلعی آن با درهای برنز غیرقابل مقایسه با گیببرتی ، این یکی از بهترین مجموعه های هنری دنیای رنسانس در جهان است.


نیمی از موزه های هنری با نقاشی و مجسمه ای آراسته شده اند ، در حالی که شاهکارهای بیشتر کلیساهای آن را تزئین می کنند. قبل از تجویز بیش از حد هنر در گالری Uffizi و کاخ Pitti ، از باغ بابولی قدم بزنید و استودیوهای صنعتگران و کارگاه های Oltrarno را کشف کنید ، یا در Santa Santa Croce از چرم بخرید.


ونیز

چه کسی می تواند عاشق شهری شود که خیابان هایش از آب ساخته شده است ، اتوبوس های آن قایق هستند ، و آهنگ های gondoliers در کجا پابرجا هستند؟ این شهر جادویی است و عمده جذابیت آن برای گردشگران ، خود شهر است. قطب اصلی شهر پیازا سان مارکو ، میدان سنت مارک است که با چندین شهر تفریحی برتر آن احاطه شده است. ریحان بزرگ سنت مارک در کنار کاخ Doge قرار دارد و از بالای آن Campanile مرتفع است.


Gondolas در انتهای پلازا در کانال بزرگ قرار دارد و در جهت دیگر ، دروازه ای که در زیر برج ساعت قرار دارد به یک جنگ راهروهای باریک و باریک منتهی می شود ، جایی که مطمئناً در راه پل ریالتو گم می شوید. اما گم شدن یکی از بزرگترین لذت های ونیز است ، جایی که صحنه کارت پستال در اطراف هر گوشه ای انتظار دارد.


شهرک تیلکان هیل

چشم انداز عظیم طوسیان توسط شهرهای سنگی قرار گرفته است که پایه های آنها به ایتروشن ها باز می گردد. هر یک در بالای تپه قرار دارد ، و بسیاری هنوز قلعه ها و برجهایی را دارند که زمانی از مواضع فرماندهی خود دفاع می کردند.


انتخاب یکی بالاتر از دیگران دشوار است ، زیرا هر کدام معماری ، هنر ، شخصیت و داستان خاص خود را برای گفتن دارند. San Gimignano با برخورداری از برج ها و در دیوارهایی که عمدتا دست نخورده است ، بسیار مسخره به نظر می رسد ، همانطور که در قرون وسطا اتفاق افتاد ، وقتی این یک توقف مهم در مسیر زائران به روم بود. Volterra قبل از روی کار آمدن رومی ها یک مرکز مهم اتروسکایی بوده و امروزه هنوز هم از هر دو تمدن باقی مانده است. جاذبه های گردشگری آرزو میراث بسیاری از هنرمندان ، معماران و شاعرانی است که در آنجا زندگی می کردند.


مانند Volterra ، Cortona به دیوار نیز یک شهرک اتروسکایی و بعدها یک رومی بود ، اما یادآور گذشته فلورنتین خود نیز می افزاید. کورتونا یکی از قدیمی ترین شهرهای ایتالیا است. مجاورت این شهرهای تپه با شهرهای فلورانس ، سیئنا ، پیزا و لوکا ، توزانی را با تمرکز بسیاری از بهترین مکانهای بازدید در ایتالیا پر می کند.


میلان

اگرچه میلان به دلیل فرودگاه بودن یکی از اصلی ترین ورودی های گردشگران است ، اما اغلب به عنوان مقصد مورد نظر از آن غافل می شود. این شرم آور است ، زیرا میلان یکی از بالاترین غلظت جاذبه های هنری و معماری در تمام ایتالیا را دارد و برای کسانی که علاقه مند به طراحی و مد هستند (از جمله ذکر خرید نیستند) یک ضرورت است. میلان در تمام این زمینه ها مکان و کار خانه های نورانی بوده است: میکل آنژ ، لئوناردو داوینچی ، وردی ، انریکو کاروسو ، توسکینی و طراح جورجیو آرمانی.


ایل دوومو ، کلیسای جامع جامع میلان ، در میان باشکوه ترین کلیساهای جهان و بهترین نمونه از سبک گوتیک Flamboyant است. La Scala معتبرترین خانه اپرا در جهان است ، داوینچی آخرین کتاب شام دیوار را در یک صومعه پر می کند و در سراسر شهر موزه ها و کاخ هایی پر از برخی از هنرهای برتر دنیا است. و هیچ مد لباس نمی تواند در برابر قدمت مشهور در Quadrilatero مقاومت کند.


دریاچه کومو

از آنجا که رومیان باستان از گرمای تابستان میلان برای خنک کردن در ویلاها در سواحل شیب دار خود ، تابستانهای زیبای ایتالیا ، کامو محبوب ترین عقب نشینی تابستانی و ثروتمندان بوده است. ویلاهای بعدی ، شهرهای محکم و باریک آن را تزئین می کنند ، به خصوص بلژیو بسیار زیبا ، به طرز هنری در نقطهای قرار گرفته اند که سه بازوی باریک دریاچه با هم ملاقات می کنند.


ریزگردها باعث می شود که ساحل غربی کومو حتی در زمستان معتدل باشد ، بنابراین قله های سفید کوه های آلپ فقط به سمت شمال می تواند بین درختان نخل و شترها مشاهده شود. از شهر کومو ، در ساحل جنوبی غافل نشوید ، قبل از سوار شدن به یک بخار آب برای کشف دریاچه ، ارزش یک توقف را ندارید.


درست در غرب دریاچه کومو دریاچه مگگیور است که جاذبه های خاص خود را دارد. در شرق دریاچه گاردا است ، یک زمین بازی تابستانی پر از ورزش های آبی و کارهای دیگری که باید انجام دهند.


ساحل آمالفی و کاپری

شبه جزیره آمالفی بلند و پرترافیک کاملاً شگفت انگیز در دریای مدیترانه درست در جنوب ناپل حرکت می کند و حاشیه جنوبی خلیج ناپل را تشکیل می دهد. تصور کردن محیطی زیبا یا بعید به نظر می رسد برای شهرهایی که در دامنه های شیب دار آن سقوط می کنند سخت است. خیابان ها بیشتر راه پله هستند و به نظر می رسد خانه ها به صخره های پشت سرشان چسبانده شده اند. گلها در همه جا شکوفا می شوند ، و در زیر شهرها سواحل گرفتار شده در گاوهای آب زمرد وجود دارد.


درایو Amalfi در امتداد ساحل جنوبی یکی از مسیرهای دیدنی جهان است. جزیره افسانه ای کاپری که دارای غار دریایی Blue Grotto ، ویلا های پر زرق و برق و باغ های سرسبز است ، از انتهای شبه جزیره و دسترسی آسان با کشتی های معمولی ، امکان پذیر است. سورنتو ، در سواحل شمالی شبه جزیره آمالفی پایگاه خوبی است ، یک سفر یک روزه آسان از همه کارهایی که می توانید در منطقه ببینید و انجام دهید.


 Cinque Terre

این پنج شهر که به ساحل مدیترانه ای شیب دار ، مدیترانه ای واقع در شمال لا اسپزیا چسبیده بودند ، تقریباً غیرممکن بودند تا زمانی که راه آهن آنها را با تونل زدن از طریق سرهای اصلی که از هم جدا می شدند ، به آنها وصل کند. امروز ، مسیر صخره هایی که محلی ها زمانی برای مسافرت از شهر به شهر دیگر از آن استفاده می کردند ، یکی از پیاده روی های بزرگ ایتالیا است. کوتاهترین و وسیع ترین بخش آن ، بین Manarola و Riomaggiore به Via dell'Amore معروف است.


Riomaggiore و Vernazza ، با ریختن خیابان های باریک خود به سمت بندرهای باریک سنگی پر از شخصیت هستند و علی رغم محبوبیت اخیرش در بین گردشگران ، Cinque Terre یکی از جذاب ترین جاذبه های ایتالیا است.


 پیزا و لوکا

این دو شهر مجاور در حالی که در توسکانی هستید ، ارزش دیدن دارند ، اولین مورد برای مجموعه استثنایی Campo dei Miracoli و دیگری برای جذابیتهای بی نظیر آن. برج Leaning پیزا ، در واقع اردوگاه برای کلیسای جامع مجاور ، یک نماد مشهور ایتالیایی است و محور یک میراث جهانی یونسکو است که شامل کلیسای جامع ، غسل تعمید و Campo Santo نیز می شود.


برجسته این تعبیر برجسته برجسته منبر حکاکی شده و ایستاده کاملاً مجسمه نیکولا پیسانو است که شاهکار مجسمه رومیایی است. در نزدیکی آن ، لوکا یکی از جذاب ترین شهرهای ایتالیا برای کشف و تفریح ​​است که با دیوارهای گسترده ای احاطه شده است که قسمت بالای آن یک پارک با روکش درخت است. در داخل کلیساهای گوتیک رومانیایی و توسکایی زیبا ، خانه های برج (یکی از آنها می توانید به بالا صعود کنید) و یک عرصه رومی که "فسیل" شده است به یک محوطه بیضی شکل است.


 ورونا

مرکز تاریخی کم حجم این دژ قدیمی رومی توسط یک منحنی عمیق در رودخانه آدیگس پذیرفته شده است. تسلط بر قلب آن ، عرصه قابل توجه و مرتب حفظ شده قرن اول رومی است ، صحنه جشنواره جهانی تابستانی اپرای مشهور. چندین قوس رومی در میان ساختمانهای قرون وسطایی و رنسانس مخلوط شده است که بسیاری از آنها تاریخ طولانی ورونا را به عنوان بخشی از امپراتوری ونیزی نشان می دهند.


در کنار رودخانه ، قلعه بزرگ Castelvecchio ، قلعه ای ساخته شده در قرن 14th است که از یک پل قوسی آجری ، Ponte Scaligero محافظت می کند. بزرگترین ادعای ورونا در مورد گنجینه غنی از معماری و هنر ، بیشترین ادعای شهرت توریستی را مبتنی بر داستانهای ناب است. این مکان برای رومئو و ژولیت شکسپیر بود و در طی یک قرن گذشته ، افراد محلی موظف به ایجاد خانه ، بالکن و حتی مقبره ای برای شخصیت های داستانی بودند.


در سال 79 میلادی ، م. وسوویوس با خشونت و ناگهانی فوران کرد و شهر پمپئی روم را رونق داد و بیش از یک هزاره را در شش متر خاکستر و سنگفرش سنگ محاصره کرد. این شهر به مرور زمان منجمد ماند تا حفاری هایی که در قرن 18 آغاز شد ، بیش از نیمی از ساختمانها و اماکن عمومی آن را کشف کرد.


همین فوران ، شهر هرکولانیم را نیز درگیر کرد ، اما این بار در گدازه مذاب ، نه خاکستر. بنابراین به جای باریدن و فرو ریختن ساختمانها با وزن آن ، گدازه جاری شد و شهر را از روی زمین پر کرد و از دیوارها و سقفها به هنگام بلند شدن حمایت کرد و آنها را در جای خود حفظ کرد. در این مهر و موم هیرفتی همچنین مواد آلی مانند چوب ، منسوجات و مواد غذایی حفظ شده است که تصویری کامل تر از زندگی در قرن اول ارائه می دهد.


 سیینا

سیینا در اوج خود در سده های سیزدهم و چهاردهم میلادی ، به دلیل هنر و فرهنگ خود با فلورانس رقیب شد و هنوز هم گنجینه های گوناگونی از هنر و معماری دارد. برجسته این کلیسای جامع باشکوه سانتا ماریا آسونتا است که نمای سنگ مرمر و برج ناقوس راه راه آن به طرز چشمگیری در میان ساختمانهای آجری قرمز قرمز سیهنا قرار دارد. فضای داخلی کلیسای جامع موزه ای است از آثار هنرمندان و مجسمه سازان بزرگی از جمله دوناتلو ، جیووانی پیسانو ، برنینی و لورنزو غبرتی.


اما گنجینه های هنری تنها جاذبه های آن نیستند. کوچه های پیچیده قرون وسطایی و پلاک های وسیع مکانهایی را برای سرگردانی دعوت می کند. هر بار تابستان دو بار ، میدان اصلی غول پیکر و شیب دار صحنه مسابقه اسب آشوبی است که به Palio معروف است.


 ناپل

همانطور که کانال ها ونیز را توصیف می کنند ، و رنسانس ذات فلورانس است ، در ناپل ، این ظرافت کاملی است که شما را به طلسم می کشاند. این مکان جوشان است ، خیابان های باریک آن پر از رنگ ، سر و صدا و زندگی است. در كلیساهای پر از گنج ، كاخهای باشكوه آن كه در ثروت خانواده های اروپایی گنجانده شده است ، و كلیساهای باشكوه آن مملو از موزه های باستانی اروپایی ، و موزه باستان شناسی برتر آن كه نمایشگر یافته های نزدیك پمپئی است ، می توانید چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن و تجربه در اینجا پیدا كنید.


به محلی ها بپیوندید و از کنار دریا کنار رودخانه بروید تا از مناظر کوهستان لذت ببرید. وسوویوس در سراسر خلیج ، کشتی را به جزیره کاپری یا سورنتو جادویی ، در گالریا اومبرتو اول شیشه ای گنبدی بخرید ، و به هر حال نمونه ای از پیتزا را بخرید - ناپولیتی ها ادعا می کنند که آنرا اختراع کرده اند.


 سیسیل

جزیره سیسیل در فهرست میراث جهانی یونسکو هفت مکان کسب کرده است ، سه مکان برای مکان های باستانی خود ، دو مورد برای شگفتی های طبیعی و دو مورد برای گنجینه های معماری. برخی از بهترین نمونه های باقیمانده از سازه های باستانی در سیسیل وجود دارد: در Selinunte یکی از بزرگترین معابد یونان است. در آگریجنتو ، در دره معابد ، یکی از سه معبد یونان کامل در هر نقطه است. و 3500 متر مربع موزائیک در ویلا رومانا دل کاساله در آنا یکی از بهترین ویلاهای با حفظ و نگهداری در کل امپراتوری روم را تزئین می کند. مناظر سیسیل با جاذبه های جهانی اش مطابقت دارد.


تورین

یکی از شهرهای بزرگ صنعتی شمال ، تورین بر خلاف میلان ، نسبتاً کوچک و جمع و جور است ، برجسته آن برجسته و آسان با کاوش در پیاده است. از معماری و چیدمان رسمی آن شکوه و عظیمی وجود دارد ، که توسط ساوی ها طراحی شده است تا نشان دهد که آنها مانند همه خانواده های سلطنتی اروپا متدین هستند و می توانند خود را با شکوه و عظمت و رقیب پاریس احاطه کنند.


مربع ها و راه های قوس دار و کاخ های سلطنتی درست در مرکز آن لحن را تنظیم می کند ، اما این همه جذابیت تورین نیست. یک محله کوچک قرون وسطایی ، اماکن رومی و همسایگان کل Art Nouauau انواع مختلفی را وام می دهد و یک پارک کنار رودخانه با دهکده ای کاملاً قرون وسطایی ثابت می کند که تورین خود را خیلی جدی نمی گیرد. موزه خارق العاده سینما را در یک آسمان خراش که زمانی کنیسه بود از دست ندهید. تضادهای تورین شما را جذاب می کند - قهوه خانه ها و کافه های بزرگ آن.


 ساردینیا

این جزیره عجیب مدیترانه دنیاهای جدا از ایتالیا به نظر می رسد ، و خود سرزمینی با تضادهای واضح است. ساردینیا بیشتر به خاطر پر زرق و برق کاستا سرمالا ، بهشت ​​جت مجموعه ای از انسقادهای لوکس که در برابر آب های زمردی سواحل شمال شرقی قرار گرفته است ، شناخته شده است ، ساردینیا چیزهای بیشتری برای ارائه توریست پرماجرا و یا حتی جستجوگر ساحل دوست داشتنی در خورشید دارد. تمام جنوب پس از مایل سواحل ماسه ای سفید با مایل پیموده شده است ، و فضای داخلی ناهموار قلمرو اصلی برای کوهنوردان و کوهنوردان است.


این مکان برای مسافرانی است که می خواهند روستاهای کوهستانی دورافتاده را گشت و گذار کنند ، جایی که سنت های قدیمی نه تنها زنده مانده بلکه راهی برای زندگی هستند. اما جذاب ترین و جذاب ترین جاذبه ها صدها برج مرموز سنگ مرمر معروف به Nuraghe است که کل جزیره را لکه دار کرده و ساردینیا را در لیست مکانهای بی نظیر برای بازدید در ایتالیا قرار می دهد. اماکن ماقبل تاریخ همه جا وجود دارد و شامل این برج ها ، چاه های مقدس ، "مقبره های غول ها" و سایر سازه های باستانی است. تمام شهرهای فنیقی و رومی منتظر هستند که مورد کاوش قرار گیرند.


 راونا

این شهر باستانی در دریای آدریاتیک واقعاً در ایتالیا بی نظیر است. برخلاف سایر موارد ، ریشه هنری راونا تقریباً کاملاً بیزانسی است ، و در اینجا بهترین مجموعه موزائیک بیزانس در اروپای غربی را پیدا خواهید کرد ، همه در شرایط تقریباً بکر. در قرن ششم ، راونا کرسی پادشاه تئودوریک بزرگ بود که در قسطنطنیه بزرگ شد و این مرکز به هنر نقاشی موزاییکی تبدیل شد که در اینجا به زینت خود رسید.


هفت ساختمان تزئین شده با برخی از بهترین نمونه های هنری معرق در یک میراث جهانی یونسکو گنجانده شده است. همه آنها را ببینید ، اما مهمتر از همه این اوایل قرن 5 Baptistery Neonian نیست. داخلی چشمگیر سن ویتاله؛ و مقبره شبیه جواهرات گالا پلاسییدیا ، که یونسکو آن را "یکی از عالیترین هنرمندانه ها" می نامد و به بهترین وجه از همه بناهای معرق نگهداری شده است.


سن مارینو

قدیمی ترین جمهوری جهان بوده و سابقه تاریخی آن به سال 301 میلادی باز می گردد. این جمهوری کمتر از 30 هزار شهروند داشته و دارای قدیمی ترین قانون اساسی مداوم است. به شهروندان سن مارینو سامارینس می گویند.


واتیکان

تنها کشوری در جهان است که می تواند دروازه های خود را در هنگام شب قفل نماید. این کشور شرکت تلفن، رادیو، ایستگاه تلویزیونی، پول و تمبر مخصوص به خود را دارد. واتیکان حتی ارتش خود که گارد تاریخی سوییس است را دارد.


بیشتر گیاهان و جانوران طبیعی ایتالیا در اثر قرن ها کشت و زراعت در سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله از بین رفته اند. بیشتر حیوانات طبیعی این کشور نیز به دلیل شکار بیش از حد ناپدید شده اند.


نویسنده داستان پینوکیو، کارلو کولودی که از 1826تا 1890زندگی می کرده یک فرد ایتالیایی بوده است.

ایتالیایی ها بیش از هر سرزمینی دیگر در سراسر اروپا دچار زمین لرزه می شوند. در سال 1693در حدود 100هزار نفر در اثر زلزله ای بزرگ در سیسیل جان باختند. آخرین زمین لرزه ایتالیا در سال 1980در ناپل رخ داد که 3هزار نفر را از بین برد.


   هیچ کشور دیگری در اروپا به اندازه ایتالیا آتشفشان ندارد. وجود این تعداد آتشفشان به این دلیل است که شبه جزیره ایتالیا روی یک خط گسل قرار گرفته است. بزرگترین فوران ها در صد سال گذشته از آتشفشان های آتنا استرومبولی و وزوویوس بوده است.


از سال 2 هزار پیش از میلاد قبایل ایتالیایی به نام های اسکانز ، اومبریانز و لاتینز ساختارهای خود را تاسیس کردند. تمدن آن ها توسط اتروسکانزها در سال های 800 پیش از میلاد دنبال شده و در یونانیان اجتماع هایی را در جنوب ایتالیا به نام ماگنا گراسا که در ایتالیایی امروزی به آن آپولیا گفته می شود تاسیس کردند. روم در سال 753پیش از میلاد تاسیس شده و پس از آن رومیان شروع به تسخیر شبه جزیره کردند.


در سال 117میلادی امپراتوری روم از کشور پرتغال در غرب تا سوریه در شرق و از بریتانیا در شمال تا بیابان های شمال آفریقا در جنوب در سراسر مدیترانه گسترش یافته بود. این سرزمین مساحتی در حدود 6 میلیون کیلومتر مربع و در حدود دو سوم مساحت ایالات متحده را شامل شده که 120میلیون نفر جمعیت در آن زندگی می کردند. در طول قرون وسطی، شهر رم بیش از 13هزار ساکن داشته است.


همانند بسیاری از اروپا، کشور ایتالیا نیز در اواسط قرن چهاردهم درگیر طاعون و مرگ سیاه شد که توسط تجار ایتالیایی از خاورمیانه وارد جنوا گردید. بهبودی از شرایط به وجود آمده باعث رشد فکری شده و به انسانیت و ایجاد شدن رنسانس کمک کرد.


از سال های 1861تا 1985بیش از 26میلیون نفر که بیشتر آن ها از جنوب ایتالیا بودند، این کشور را برای به دست آوردن زندگی بهتر ترک کردند. تنها یک چهارم از این افراد پس از گذشت سال ها به ایتالیا بازگشتند.

بلندترین قله قاره اروپا در کشور ایتالیا قرار گرفته که مونته بیانکو یا کوه سفید است. این کوه بخشی از رشته کوه آلپ بوده و ارتفاع آن 4807 متر می باشد.


گرچه اقتصاد ایتالیا در نیمه اول قرن بیستم از سایر کشورهای اروپایی عقب ماند اما در حال حاضر این کشور یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است.

planetware

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده