خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری شهرهای ایران

جاذبه های گردشگری شهرهای ایران

خانه یخی

تاریخچه ای که به زمان قبل از دوره قاجار (احتمالاً دوره صفویه) بر می گردد ، یکی از معدود یخچال های باقیمانده در استان یزد است که از خشت و گل ساخته شده است. قسمتهای اصلی این بنای زیبا شامل دیوارهای سایه بان ، حوضچه یخ ، مخزن یخچال و گنبد است.

روند تولید یخ به این روش بود که آنها می توانند جریان هوا یا قنات های آب را در طول شب های سرد در زمستان به استخرهای یخی منتقل کنند تا یک یخ غلیظ ، پرس و چند لایه در یخ های یخی شکل بگیرد. آنها یخ را می شکنند و وقتی تشکیل می شود ، بسته ها را قرار می دهند. سپس بین تکه های یخ آب می ریزند تا فشار داده شود. این باعث می شود آنها قبل از ذوب شدن طولانی تر شوند. آب حاصل از ذوب شدن یخ نیز کنار گذاشته نشده است. یک جریان آب باریک در زیر محفظه مشاهده شد تا مقدار قابل توجهی از آب حاصل از ذوب یخ را به چاه منتقل کند.

نارین قلعه یزد

بنایی که به زبان مشترک به قلعه نارنج معروف است یکی از مهمترین آثار تاریخی قبل از اسلام در استان یزد است. نارین قلعه در شهر میبد یزد یکی دیگر از عمارتهای تاریخی و خیره کننده ایران باستان است که معماری و هنر سازندگان آن توجه و تحسین باستان شناسان و دوستداران تاریخ را به خود جلب کرده است. پیشینه طولانی آن به آن هویت افسانه ای داده است به گونه ای که کامپایلر تاریخ یزد قلعه را به زمان سلیمان (ع) نسبت داده است. این قلعه قدیمی که در بالای تپه ای در جلوی میبد قرار دارد ، تمام قسمت های آن از خشت و گل ساخته شده و معماری آن به صورت طبقه بندی شده است.

این قلعه در حدود 5 مرحله ساخته شده است. قدیمی ترین بخش بنا شامل فضاهایی است که در قلب زمین حک شده است و به زبان محلی "شکسته" خوانده می شود و پایین ترین قسمت آن را تشکیل می دهد. این ساختمان قدیمی در سال 1354 با شماره ثبت به ثبت ملی رسیده است

میبد یزد

میبد شهری است و مرکز استان میبد استان یزد ، ایران. در سرشماری سال 2006 ، جمعیت آن 58.295 نفر ، در 15703 خانواده بود.

میبد یک شهر بزرگ بیابانی در استان یزد است ، ایران با حدود 75000 نفر جمعیت آن را به دومین شهر بزرگ یزد تبدیل کرده است. یک شهر باستانی است که به عرصه های قبل از اسلام بر می گردد و از این رو ، خانه بسیاری از نقاط باستانی است. علایق شهر تاریخی میبد به منظور واجد شرایط بودن برای ورود به فهرست میراث جهانی ، بخشی از فهرست آزمایشی است.

این پایتخت ایران در دوره مظفرید بود. پادشاهی مظفری از میبد شروع شد و اولین پادشاه در آن به دنیا آمد. یکی از قدیمی ترین قلعه های ایران نارین قلعه در میبد است که مربوط به ساسانیان است. چاپارخانه و کاروانسرای عباسی نمونه های دیگری از بناهای تاریخی از زمان صفادی است.

بسیاری از شاعران مهم مهم ، صوفیان ، روحانیون و سیاستمداران از میبد آمدند. میبدی ، نویسنده "کاشف الاسرار" ، آیت الله العظمی حائری ، حسین مکی و بسیاری دیگر در میبد زندگی کردند تا نام چند نفر را بیابند.

متأسفانه ، برخی از نکات تاریخی آن توسط مقامات محلی تخریب شد که ارزشهای باستان شناسی را درک نکردند. با این حال ، هر روز میزبان گردشگران زیادی از هر گوشه دنیا است.

مسجد جامع یزد

مسجد جماعت یا مسجد جامع یزد ، اصلی ترین مسجد جماعت یزد است. بنای اصلی مربوط به دوره ساسانی است. ابتدا این مسجد در محل یک آتشکده ساسانی ساخته شده است. از سال 1943 تا 1986 بازسازی شد. منشا مسجد جامع یزد به 800 سال پیش باز می گردد. ابتدا این مسجد در محل یک آتشکده ساسانی به دستور الا الدوله کلانجار ساخته شد. پس از 200 سال ، این مسجد نوسازی شد. بنای اصلی بنای فعلی بنا به دستور سید رکن الدین محمد قاضی ساخته شده است. این مسجد نمونه بسیار خوبی از سبک آذری معماری فارسی است. دو مناره مسجد را احاطه کرده است که این مناره یکی از بلندترین آنها در ایران است و نمای پورتال با کاشی های درخشان به رنگ آبی تزئین شده است. ترکیبی باشکوه از کار آجری و کتیبه بی ارزش کاشی های معرق که دارای گوشه کوفی زاویه ای هستند ، یک اثر هنری عالی را گرد هم آورده است. قدمت این دو مناره به دوره صفویه باز می گردد. این دو مناره برج تقریباً 52 متر ارتفاع دارد. مناره ها در سال 1945 ویران و بهسازی شدند. یكی از این مناره ها دو پله مارپیچ دارد.

مسجد جامع

مجتمع جام جم موزه ای واقعی از معماری اسلامی است. نمایش بهترین مواردی که نه قرن تلاش هنری و مذهبی حاصل کرده است ، از ظرافت هندسی سلجوقیان گرفته تا پالایش بیشتر گلهای دوره صفویه ، یک بازدید بازپرداخت زمان صرف شده برای بررسی جزئیات - یک ستون حک شده ریز حک شده ، معرق ظریف ، آجر کاری کامل . این بزرگترین مسجد ایران با پوشش بیش از 20،000 متر مربع مساحت است. این واقعیت باعث می شود ساختمان حتی از آن چه که هست منحصر به فرد تر کند.

مسجد عتیق جامع

نمونه کاملی از هنرهای مختلف معماری ایران ، همه در یک مکان است. در هر گوشه ای از این زیبایی باستانی طرح های جالبی پیدا خواهید کرد. این بنا به سبک معماری چهار ایوانی (یک اتاق باز طاق) ساخته شده است که هر دو دروازه روبروی یکدیگر قرار دارند. هر ایوان با سرامیک های فیروزه ای نفس گیر به شکل Muqarnas (سلول های طاقچه) تزئین شده است. اگر از نزدیک نگاه کنید و به سمت داخل بروید ، یک دنیای هنری کاملاً جدید وجود دارد. در شمال ایوان 40 ستون وجود دارد ، شبیه به آنچه ممکن است در مسجد نصیر الملک (مسجد صورتی) در شیراز دیده باشید. شما در واقع ممکن است تاریخ مرموز این مکان را در طول تاریخ احساس کنید. اما ، اسب های خود را نگه دارید ، مقرنس و ستون ها تنها موارد چشم نواز در اینجا نیستند. به سمت غرب بپیچید و یکی از شگفت انگیزترین گچ های ایرانی در جهان را پیدا خواهید کرد. این قسمت از یک ساختمان به نام مسجد الجیو نامگذاری شده است و می توانید مهراب معروف را با طراحی پیچیده آن در اینجا پیدا کنید. یکی دیگر از جزئیات جالب که هنگام بازدید از مسجد آتیک جام اصفهان باید به آن توجه کنید گنبدها است. اگر درست در زیر یکی از گنبدهای مسجدی بایستید ، متوجه خواهید شد که سقف از بیرون از لون آن نزدیکتر است. دلیل این امر این است که اینها گنبدهای معمولی نیستند. آنها در واقع دو گنبد هستند ، یک پوسته در داخل بزرگتر. شاید تعجب کنید که کاربرد آن چیست؟ خوب ، بدون دو لایه گنبد به دکوراسیون ها نگاه کنید. ساخت چنین طرحی باشکوه برای هنرمندان بسیار دشوار بود.

مسجد امام

مسجد امام (معروف به مسجد شاه قبل از انقلاب 1979) در دوره صفویه در قسمت تاریخی اصفهان ساخته شده است ، یعنی میدان نقش جهان نیز یکی از مهمترین بناهای معماری اسلامی ایران است. این مسجد به عنوان یکی از شاهکارهای معماری فارسی در دوره اسلامی شمرده می شود. در کنار میدان نقش جهان ، این مکان محبوب برای گردشگران به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. شاهکار معماری و کاشی کاری یکی از آثار ملی ایران است که به ثبت رسیده است.

مسجد شاه با مساحتی در حدود 12 264 متر مربع ، ساختاری عظیم بود که شامل 18 میلیون آجر ، 475000 کاشی بود. به طور کامل ، این مدل موزائیک کاشی از نوع جدید رنگی (هفت رنگ) استفاده کرده است

چهل ستون

باغ چهل ستون (چهل ستون) باغ شاهکاری است که معماری باغ در داخل شهر اصفهان پدید آمده است. چهل ستون عمارت در قلب باغی است که توسط شاه عباس دوم برای پذیرایی و تفریحی ساخته شده است. سفیران و مقامات سایر کشورها توسط پادشاه صفوی ایران در داخل سالن های پذیرایی آن پذیرایی شدند. بیست ستون باریک از چوب که از عمارت ورودی پشتیبانی می کند که سایه های آن در داخل آب منعکس شده و به نظر می رسد مجموع چهل ستون را تشکیل می دهد. این کاخ پذیرای نقاشی ها ، نقاشی های دیواری و پانل های سرامیکی بسیاری است که صحنه های تاریخی مانند نبرد چالدران ، پذیرایی پادشاه ازبک را درست پس از اتمام کاخ و غیره به تصویر می کشد. همچنین عکس هایی از جشن های شادی و عشق در سبک های سنتی مینیاتوری فارسی وجود دارد. این جاذبه یکی از 9 باغ ایرانی است که به عنوان میراث جهانی یونسکو ذکر شده است. دیوارهای ظریف تزئین شده این کاخ با نقاشی های دیواری و نقاشی های زیبا به طرز حیرت انگیزی زیبایی دارند.

مسجد جامع مکی زاهدان

33000 متر زیر بنا و چهار مناره به ارتفاع 92 متر و 52 گنبد که ارتفاع گنبد مرکزی آن به 46 متر میرسد، یکی از بزرگترین مساجد اهل سنت ایران و جهان به شمار می‌رود. در سال 1370ساخت فاز اول مسجد در سه طبقه زیرزمین، همکف و طبقه اول شروع شد و نزدیک به 20 سال طول کشید. ساخت فاز دوم مسجد با نقشه و معماری متفاوت در سال 1390شروع شد و هم اکنون نمای بیرونی و داخلی در حال انجام است.

مسجد جامع مکی زاهدان توسط مولانا عبدالعزیز بنیان‌گذاری شد که پس از رحلت ایشان مدیریت آن به دست شیخ مولانا عبدالحمید سپرده شد. مردم زاهدان با این باور که مسجد باید توسط نمازگزار ساخته شود، هزینه آن را خود تامین می‌کنند و تا کنون هیچ هزینه‌ای از سازمانهای دولتی دریافت نکرده‌اند.

کاخ علی قاپو

علی قاپو (کلمه ترکی به فارسی برای دروازه شاهنشاهی) یک کاخ بزرگ در اصفهان ، ایران است. در ضلع غربی میدان نقش جهان روبروی مسجد شیخ لطف الله قرار دارد و در ابتدا به عنوان پورتال وسیع طراحی شده بود.

قسمت اول کاخ در سال 1597 ساخته شده است. از آن به عنوان کاخ مسکونی استفاده می شده است. کاخ شاه عباس چهار طبقه با ایوان بود. شاه عباس دوم ، کاخ را گسترش داد و یک سالن موسیقی (اتاق) در بالای کاخ ساخته شد. ارتفاع آن 48 متر است که هر یک از راه پله مارپیچ دشوار در دسترس هستند. در طبقه ششم ، موزه موسیقی ، سوله های دایره ای عمیق در دیوارها یافت می شود که دارای نه تنها زیبایی زیبایی بلکه آکوستیک نیز هستند.

نام علی قاپو از عربی "علی" (به معنای "امپریالیستی" یا "عالی") و ترکی "Qapu" (به معنای "دروازه") ، همانطور که درست در ورودی کاخ های کشیده شده بود به این مکان داده شد. از میدان نقش جهان تا بلوار کیف چاهار. در ضلع غربی طبقه پنجم ، یک بالکن با باغ های سلطنتی و کاخ چهل ستون وجود دارد.

ساختمان آلی قپو در چند مرحله ساخته شده است ، از یک ساختمان با یک دروازه واحد ، با ورودی به ساختمان ساختمان دولت شروع می شود و به تدریج توسعه یافته و به شکل موجود خاتمه می یابد. دوره توسعه با فواصل تقریبی 70 سال به طول انجامید.

ساختمان اولیه ، به عنوان ورودی مجتمع عمل می کرد ، مکعب و در دو طبقه بود و ابعاد آن به ابعاد 20 x 19 متر و تا 13 متر ارتفاع داشت.

پایه و اساس تالار فوقانی مکعب ، که در بالای هشتی ورودی بر فراز ساختار شکل مکعب اولیه ساخته شده است ، همچنین در دو طبقه بود.

داستان پنجم ، با استفاده از نورگیر برای اتاق مرکزی ، بر پسوند عمودی تأکید دارد.

ایوان شرقی یا غرفه ، که به سمت میدان پیش می رود و از ساختمان برج برج پشتیبانی می شود ، ساخته شده است. هشتی ورودی در امتداد دروازه اصلی به همراه گذر از بازار عمود بر ضلع شرقی بنا گسترش یافته است.

سقف چوبی ایوان ، با پشتیبانی 18 ستون چوبی ، علاوه بر راه پله در جبهه جنوبی معروف به سلطنتی راه پله ساخته شده است.

در این مرحله یک برج آب در بخش شمالی برای تامین آب استخر مسی ایوان ستون ساخته شده است. تزئینات گچ در سالن موسیقی ایجاد شده است.

هشت بهشت

یکی از بناهای باقیمانده دوران صفویه کاخ هشت بهشت ​​است. معماری درخشان آن به همراه طراحی و دکوراسیون آن ، آن را به کاخی افسانه ای تبدیل کرده است. این چهار نمای مختلف دارد که هر یک از طریق یک زاویه خاص قابل مشاهده است. همچنین یک باغچه در اطراف این سازه وجود دارد که چیز زیادی از آن باقی نمانده است. با این حال ، اخیراً یک پارک در نزدیکی ساختمان با وابستگی های مدرن ایجاد شده است. یکی از دو باغ در خیابان چهارباغ (چهار باغ) کاخ هشت بهشت ​​و باغ آن است. این سازه تاریخی تماشایی در قسمت غربی خیابان چهارباغ و از خیابان شیخ بهایی واقع شده است. شاه عباس ، اولین پادشاه امپراتوری صفوی ، اصفهان را به عنوان پایتخت برگزید. یکی از تصمیمات وی برای تبدیل اصفهان به شهری صالح برای امپراتوری خود ، ساخت خیابان طولانی ، خیابان چهار محور (چهار باغ) و توسعه برخی باغ ها در آن بود. بنابراین ، این کاخ با مجلل ترین تزئینات کاخ در اصفهان ساخته شده است.

نائین

نائین یک شهر و مرکز استان نائین ، استان اصفهان ، ایران است. در سرشماری سال 2011 نائین (همچنین به عنوان نائین و نائین نیز شناخته می شود) در 170 کیلومتری شمال یزد و 140 کیلومتری شرق اصفهان با مساحتی تقریبا 35000 کیلومتر مربع قرار دارد ، نائین در ارتفاعی 1545 متر از سطح دریا قرار دارد.

بیش از 3000 سال پیش ، ایرانیان آموختند که چگونه قنات ها را در زیر زمین بسازند تا آب را از کوهها به دشت ها برسانند. در دهه 1960 این سیستم باستانی بیش از 70 درصد از آب مورد استفاده در ایران را تأمین می کرد و نائین یکی از بهترین مکان های جهان برای دیدن این قنوات ها است.


علاوه بر آثار با شکوه ، Na'in به فرش های مرغوب و پارچه های پشمی و شیرینی خانگی نیز مشهور است. همچنین ، نایین به دلیل فرش هایش مشهور است.


ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده