دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» می دانید معتاد رسانه اجتماعی هستید؟

 می دانید معتاد رسانه اجتماعی هستید؟

به طور کامل ما باید زمان کمتری را صرف تلفن های خود کنیم. ایده سم زدایی رسانه های اجتماعی سالهاست که در حال بررسی شدن است ، بی وقفه در حال گردش در توییتر هستم.


چند ماه پیش ، برای ساعتی گوشی را کنار گذاشتم ومدتی را برای آرامش خود در نظر گرفتم وبدون اینکه نگران کار و مسائل شخصی باشم. فقط من و سکوت آرامشی که در زمان روشن بودن گوشی هرگز نداشتم.


من واقعاً آرامش نداشتم و دائما در توییتر و اینستاگرام و Reddit بودم.تقریباً با اضطراب بین برنامه ها میپریدم و منتظر می شدم که به روزرسانی های جدید را وارد کنم. و تقریبا ناگهان ، خودم را از منظره چشم پرندگان دیدم و احساس ناخوشایندی کردم.


نشانه های وابستگی به گوشی، چک کردن شبکه های اجتماعی در زمان بیرون بودن با دوستان است. استفاده از گوشی در شب و پیش از خواب، تلاش برای چک کردن پیام حین حرکت و از همه مهمتر، مورد سرزنش قرار گرفتن توسط دیگران به خاطر استفاده از گوشی می توانند نشانه هایی از اعتیاد به گوشی باشند.


واقعیت این است که خیلی از ما نمی توانیم به راحتی چند روزی را بدون گوشی و اینترنت سر کنیم و البته این خیلی هم جای تعجب ندارد؛ گوشی های هوشمند دوربین عکاسی، وسیله بازی، راه ارتباطی با بقیه و البته مدیر برنامه های اجتماعی ما هستند و در یک کلام زندگی و سرگرمی ما را به دست گرفته اند.


کاهش وابستگی به تلفن همراه

استفاده از گوشی های هوشمند بد است. مسلما در این زمانه نمی توان بدون فناوری های ارتباطی نوین زندگی و کسب و کار سالمی داشت اما این توجیبی های هوشمند به قدری در جلب توجه و تمرکز موفق هستند که می توانند باعث اخلال در زندگی شخصی و حتی تغییر در ساختار مغز و ایجاد وابستگی بیشتر در ما شوند.


اعتیاد به اسمارت‌فون یک نگرانی واقعی است. به ویژه که مردم به طور روزافزونی در فعالیت‌های روزانه خود به این وسیله وابسته شده‌اند. اگر شما هم به اسمارت‌فون خود چنین ارادتی دارید و فکر می‌کنید که به مرز اعتیاد نزدیک شده‌اید،


در تعطیلات آخر هفته یا مواقعی که با خانواده خود وقت می گذرانید، به گوشی هوشمندتان مرخصی بدهید. یعنی یا گوشی را خاموش کنید یا آن را بی صدا کرده و در جایی قرار دهید که کمتر چشمتان به آن بیفتد. این یک تمرین مناسب برای شما خواهد بود که ببینید بدون گوشی هوشمند هم می توان زندگی کرد.


درواقع برخی افراد بی هیچ دلیل خاصی حداقل در 4 شبکه اجتماعی از واتس اپ تا اینستاگرام حضور دارند. سعی کنید تعداد شبکه های اجتماعی خود را کاهش دهید. این به این معنا نیست که باید همه شبکه های اجتماعی را قطع کنید ولی می توانید تعداد شبکه های اجتماعی خود را به حداقل برسانید.


 به مدیریت زمان استفاده از اینترنت بپردازید. خود را ملزم کنید که روزانه ساعات استفاده از اینترنت را کاهش دهید تا به یک عدد معقول برسد. این برنامه را با دقت و جدیت پیگیری کنید و تا حد امکان از شکستن قوانینی که وضع کرده‌اید بپرهیزید.


برای مثال قبل از شروع استفاده از اینترنت، ساعت مشخصی را برای پایان آن مشخص کنید و حتی اگر احساس می‌کنید که فراموش می‌کنید یا غافل می‌شوید و خدایی ناکرده ساعات استفاده را افزایش می‌دهید، از برنامه‌هایی که خود به خود سیستم را خاموش می‌کنند


استفاده نمایید. همچنین سعی کنید استفاده از اینترنت را به عنوان پاداش در نظر بگیرید. مثلا در صورتی که یک کار، مثل درس خواندن، اتمام پروژه یا را با موفقیت تکمیل کردید، مدتی استفاده از اینترنت را به عنوان پاداش برای خودتان در نظر بگیرید.


سعی کنید روزانه همه این کارها را انجام دهید. به علاوه از خود بپرسید که اگر من ساعت‌های متمادی پشت کامپیوتر قرار بگیرم، چه چیزهایی را از دست خواهم داد؟ چه فعالیت هایی را ناتمام باقی خواهم گذاشت؟ این فعالیت‌ها و موارد را یادداشت کنید و سعی نمایید به جای استفاده از کامپیوتر این موارد را انجام دهید.


فعالیت‌هایی را از پیش از استفاده تعیین نمایید و تنها همان‌ها را انجام دهید. برای مثال حتی اگر مجبور شدید هر یک ساعت، پنج دقیقه به پشت کامپیوتر بروید و یک کار را انجام دهید، دریغ نکنید. شک نکنید که اینگونه استفاده بهتر از ساعت‌ها غرق شدن بی هدف در دنیای مجازی‌ست.


عادات استفاده روزمره از اینترنت را تغییر دهید. اگر عادت دارید که بعد از ظهرها خود را با اینترنت بگذارنید، این کار را به صورت محدودتر یه زمان دیگری مثل صبح‌ها موکول نمایید.


از موارد زندگی آفلاین استفاده بیشتری کنید. خواندن کتاب‌های رمان و طولانی به شدت شما را از زندگی آنلاین دور نگه می‌دارد و زندگی واقعی را مهم‌تر جلوه می‌دهد. همچنین سعی کنید که بیشتر به موزه، سینما پارک و مراکز تفریحی ورزشی بروید و با افراد واقعی ارتباط برقرار کنید.


برای زمان خود ارزش قائل شوید. اگر در جستجوی موضوع خاصی هستید. زمان خود را صرف مسائل گوناگون نکنید و هرگز نگویید این یک کار را هم انجام دهم، بعد می‌روم. خودتان بهتر می‌دانید که این یک کار هیچ وقت پایان ندارد و می‌توانید تا ابد به آن بپردازید. پس برای خود محدودیت در زمان استفاده و میزان مطالب قائل شوید.

در قدم نهایی، سایت‌ها و به طور کلی بخش‌هایی از اینترنت که برای شما اعتیاد آور یا خیلی جذاب هستند را شناسایی کنید. تلاش و اراده خود را به کار بگیرید که تا حد امکان روزانه کمتر از این وبسایت‌ها دیدن نمایید و تمرکز خود را به جای دوستان مجازی، بر روی افراد واقعی که در کنار شما هستند معطوف کنید. با فکر کردن بر روی کارهای جذاب دیگر و حتی مهم‌تر سعی کنید که از جذابیت‌های این سایت‌ها بکاهید و کمتر ذهن خود را با این موضوعات درگیر کنید.


 یا در معنی وسیع‌تر استفاده‌ی بیش از اندازه از رایانه و ابزار تکنولوژی در زندگی و وابستگی به آنها به طوری که باعث ایجاد خلال یا مشکلی در رسیدگی به کارهای روزانه و در نهایت بروز مشکلات روانی در افراد شود را اعتیاد مجازی گویند.


آیا شما هم دچار اعتیاد به دنیای مجازی شده اید یا نه


زمان زیادی را در پشت یارانه و یا گوشی همراه خود صرف می‌کنید تا جایی که متوجه نمی‌شوید که ساعت‌ها چگونه سپری می‌شوند؟

ساعاتی که از ابزار تکنولوژی استفاده نمی‌کنید مدام به فکر آن هستید و به دنبال فرصتی می‌گردید که مجددا سراغ آن رفته و کمی لذت ببرید؟

از رایانه برای فرار از احساسات منفی و افسردگی که در وجودتان هست استفاده می‌کنید؟

مناسبت‌های مهم و مهمانی‌ها را فراموش می‌کنید و خانواده‌تان را تا جایی که می‌توانید نادیده می‌گیرید؟

به خاطر استفاده بی‌رویه تمرکز خود را از دست داده‌اید و حتی سرکار هم نمی‌توانید به درستی کار کنید و دچار پرش افکار شده اید؟


انواع اعتیاد به اینترنت

ارتباط محاوره ای از طریق اینترنت

جست و جو صفحات اینترنتی

هک کردن

وبلاگ و صفحات موجود در مرورگرها

سایت های اخلاقی

با خانواده و دوستان خود برای کم کردن زمان هایی که بیهوده صررف استفاده از این تکنولوژی ها می شود تلاش کنید و در این زمینه رقابتی ایجاد کنید.با گذر زمان و به مرور از میزان ساعاتی را که در اینترنت سپری می کنید را کم کنید تا به نتیجه ی دلخواه برسید.


از تفریحات خود استفاده از تلفن همراه و تبلت را حذف کنید و برای آنها ساعاتی را تعیین کنید و الویت ساعات تفریح و استراحت خود را فکر کردن به مسایل آزاد اختصاص دهید.


در نهایت رهایی از وابستگی به دنیای مجازی نیاز به سواد رسانه ای دارد و باید با تولید هر ابزار جدید تکنولوژی علم استفاده از آن را نیز داشته باشیم در غیر این صورت این ابزار به جای پیشرفت و امکانات مثبت خود نتایج مخربی را در پی دارد.


 این ساده است آیا چک کردن فیس بوک شما اولین کاری است که هنگام بیدار شدن از دست می دهید؟ آیا همیشه اینستاگرام عکسی از غذای خود را قبل از خوردن غذا می گذارید؟ آیا شما زمانی که شما خشمگین ارسال یک دوست له آب نبات درخواست زندگی و آن طول می کشد آنها foreverrr به ارسال آن به شما؟ آیا می توانید آخرین وعده غذایی خود را بدون بررسی اعلان های Whatsapp خود به خاطر بسپارید ؟ آیا مکالمات خود را با دوستان زنده می کنید؟ آیا هر زمان که بچه ها از هم جدا می شوید و تشکیل می شوند ، وضعیت روابط خود را به روز می کنید 


پیوستن بیش از حد به حضور دیجیتالی شما یک مشکل قانونی است. در روح "دراز" و جدا ، در اینجا برخی از راهنمایی که ممکن است برای شما کار می کنند:


که این یک مشکل است

اولین قدم برای حل هر مشکلی ، اعتراف به وجود آن است. شما باید درک کنید که قلاب زدن به هر چیزی غیر بهداشتی است. خواست مستمر شما برای دیدن آنچه دیگران بجای مشغول انجام کار در اینترنت انجام می دهند یک برادری است . صحبت جدی.


اعلان های فشار را غیرفعال کنید

چرا به هر حال اینقدر علاقه دارید که درباره هر چیز کوچکی مطلع شوید؟ برای زنده ماندن نیازی به اعلان ندارید. واقعیت این است:

بدن شما برای ادامه کار نیاز به هوا ، پروتئین و ویتامین دارد. اعلان های فشار از نظر علمی ثابت شده اند که برای سلامتی و خوشبختی افراد بی ربط نیستند.


با کسالت خود کنار بیایید

اکثراً مردم از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ، زیرا آنها حوصله یا فقط تنبل هستند. واقعا ، اما؟ برو یک زبان جدید بیاموزید ، یک کتاب را انتخاب کنید ، یک فیلم indie را تماشا کنید ، سرگرمی های جدید را کشف کنید یک دوره آنلاین را انجام دهید - فقط تلفن خود را خاموش کنید و بروید کاری جدید انجام دهید.


روندهای زیر را متوقف کنید/ اسنپ ​​چت

این یک خال کوبی Tumblr است. واقعاً

این یک خال کوبی واقعی است

من می دانم که امروزه حضور در وبلاگ Tumblr بسیار جالب است ، اما همه چیز خوب نیست. خون آشام ها نیز محبوب هستند ، اما همه آنها شیر می خورند.


نکته این است که آیا شما واقعاً به tumblr یا Pinterest یا Snapchat نیاز دارید ؟ لحظه ای با من در اینجا بیاندیشید:

آیا شما فقط می توانید آن حساب جدید را ایجاد کنید که از طریق پست های دیگران در فید خبری خود انتخاب کرده اید و می خواهید گله را دنبال کنید؟ شاید بخواهید فقط به ضروریات رسانه های اجتماعی بپردازید ، به خصوص اگر قبلاً به آنها معتاد باشید.


 قبل از تایپ کردن فکر کنید

متوقف کردن کلمات از هر فکر که به صورت آنلاین به ذهن شما خطور می کند. به مخاطبان خود فکر کنید: غریبه ها در توییتر ، همکاران کار و معلمان سابق در فیس بوک ... واقعیت این است که هیچ کس به مشاهده نبوغ شما علاقه ای ندارد.اکثر مردم زندگی خود را در شبکه های اجتماعی تزئین می کنند تا بهتر به نظر برسند.


 روابط واقعی خود را غنی کنید

آیا به حساب "دوست" خود در فیس بوک افتخار می کنید؟ وقتی می بینید که در توئیتر دنباله دار جدیدی هستید ، هیجان زده می شوید؟ شاید خیلی جالب باشد که با تعریف امروزی بسیاری از دوستان یا دنبال کنندگان خود در رسانه های اجتماعی حضور داشته اید ، اما می دانید واقعاً چه جالب است؟ داشتن دوستان واقعی با آنها که می توانید اوقات خوب و بد خود را با او در میان بگذارید یا با آنها به اشتراک بگذارید ، یا افرادی را داشته باشید که واقعاً توصیه ها و ایده های شما را دنبال کنند.


لحظه ای زندگی کنید

یک ایده دیوانه کننده وجود دارد: به جای اینکه فوراً به صورت آنلاین آن نمای زیبا یا رویداد خنده دار ضبط شده در فیلم را به اشتراک بگذارید ، واقعاً از لحظه لذت ببرید.


با چشم و گوش واقعی خود کنسرت بگیرید زیرا این یک نمایش عالی است - به جای آن از طریق لنز دوربین خود به دلیل اینکه می خواهید آن را روی Vine پرتاب کنید . می دانید که چشمان شما وضوح بالاتری نسبت به صفحه نمایش تلفن شما دارد ، درست است؟ چشمان شما کاملاً فوق العاده HD است.


به جای اینکه غذای خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید آن غذا را با لذت تمام و بدون دغدغه لایک کردن میل کنید. تجربه ای بسیار رضایت بخش تر از دریافت 1000 لایک برای عکس آن. می دانید مردم نمی توانند تلفن های خود را لیس بزنند و ساندویچ را برای شما بچشند ، درست است؟


میلیاردها نفر از مردم قبل از ظهور رسانه های اجتماعی وجود داشته اند و نسل بشر بدون برنامه ها بسیار خوب زنده مانده است. شما قبل از رسانه های اجتماعی زندگی داشتید ، می دانید. به مدت یک هفته وارد حساب کاربری خود شوید، استراحت کنید ، فقط یک هفته است و خودتان را ببینید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده