خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه بستر شبکه اجتماعی ایجاد کنیم

چگونه بستر شبکه اجتماعی ایجاد کنیم

امروزه اینترنت با وب سایت های مختلف شبکه های اجتماعی در حال ارتقاء است. کمتر کسی است که در مورد فیس بوک ، لینکداین ، ​​توییتر یا سایر سایتهای محبوب رسانه های اجتماعی چیزی نشنیده باشد. دلیل محبوبیت چنین سایت هایی ساده است. مردم همیشه می خواستند احساس ارتباط و شناخت اجتماعی داشته باشند و فن آوری های تعاملی مدرن این امکان را فراهم می آورد.


 یک روش فوق العاده برای برقراری ارتباط و در نهایت هدایت و پیشبرد کسب و کار با افرادی است که در حالت عادی هرگز قادر به ملاقات آنها در طول زندگی خود نمی شوید، چه برسد به اینکه بخواهید با آنها تجارت یا کسب و کاری هم به راه بیندازید!


این ابزار می تواند دری به روی روابط، تعاملات و جامعه اطراف برند شما باز کند که پیش از این برای صاحبان کسب و کار بسیار سخت و مشکل بوده است.


از طریق قدرت شبکه های اجتماعی، صاحبان کسب و کار می توانند محصولات و خدمات خود را در لحظه با افرادی که با آنها در ارتباط هستند به اشتراک بگذارند. بسیار پر قدرت! اما چگونه روابط خود را با مخاطبین باز می کنید، بگونه ای که این روابط حاصل شده، موثر و قابل اعتماد باشند و در ایجاد ارتباط دو سویه با مخاطبین به شما کمک کنند؟


همچنان که الگوهای ارتباطی به ­طور روزافزونی از مرزهای ملی فراتر می‌رود، آمار اتصال به اینترنت وکاربران آن به ­طور تصاعدی در حال رشد است. انتشار پرشتاب اینترنت، ماهواره و فناوری های دیجیتالی، ارتباط همزمان میان بخش­های وسیعی از جهان را ممکن ساخته است.


امروزه نقش رسانه ­ها و میزان نفوذ آنها در ساخت جوامع بر کسی پوشیده نیست. برخی از نظریه­ پردازان ارتباطات معتقدند که امروز جهان در دست کسی است که رسانه ­ها را در اختیار دارد. نقش عمده رسانه ­ها در شکل­ دهی به افکار عمومی باعث شده که اهمیت رسانه ­ها تا این حد مورد توجه قرار گیرد.  


امروزه شبکه ­­های اجتماعی سکان­دار اینترنت ­اند. شبکه‌هایی که مبتنی بر فناوری “وب 2” فعالیت داشته و با اجتماع گرایی مجازی نقش اساسی­ را در معادلات رسانه­ ای جهان بازی می­کنند. این وب‌سایت­ها علاوه بر قابلیت شبکه­ سازی مجازی، امکان استفاده از فرصت­های مختلف در فضای اینترنت را اعم از جست­جو، خواندن و به اشتراک­ گذاری اخبار، آپلود عکس و فیلم، نوشتن یادداشت­ها و عضویت در گروه­های مختلف، فراهم کرده و این امر باعث اقبال کاربران اینترنتی به شبکه­ های اجتماعی شده است. فضای مجازی بسته به ساخت­های اجتماعی شکل می­یابد و رشد فناوری، همگرایی رسانه­ای و مسائل مربوط به آن، در شرایط اجتماعی گوناگون برون­دادهای متفاوتی داشته است.


شبکه­ های اجتماعی از گروه هایی عموماً فردی یا سازمانی تشکیل شده که از طریق یک یا چند نوع از وابستگی ­ها به هم متصل­ و در بستر یک جامعه اطلاعاتی پیچیده، کارکرد مؤثر شبکه هم گرا را تصویر می­ کنند و موفقیت و محبوبیت روزافزون آنها به دلیل داشتن رنگ و بوی اجتماعی است.


شبکه ­­های اجتماعی مجازی دو نقش اساسی را در تغییر سیاسی جامعه ­های­ امروزی برعهده دارند. ازیک سو فرهنگ توده را نشر می­دهند و از سوی دیگر منبع تغذیه نخبگان جامعه با هدف نوآوری و ابداع هستند، به عبارت دیگر شبکه­­ های اجتماعی مجازی حلقه اتصال محیط بزرگ یا جامعه کل با محیط کوچک است.


وسایل ارتباط جمعی در جهان امروز جهان­های ذهنی و غیرواقعی را به دنیا مخابره می­کنند. آنها دیگر به انتقال واقعیـت فکر نمی­کـنند، بلکه واقعـیت­هـا را می­سازند.


رسانه­ های ارتباط جمعی و به­ ویژه شبکه ­های اجتماعی مجازی، در عصر حاضر نقش عمده و مهمی را در عرصه تغییر و تحولات اجتماعی بر عهده دارند و این وسایل منشأ بسیاری از تحولات معاصر، راهنما و کنترل ­کننده جریان­ها و تحولات در جهان محسوب م ی­شوند.


چرا ایجاد یک وب سایت شبکه اجتماعی ارزش عکس گرفتن دارد؟

اکثریت قریب به اتفاق افرادی که قصد ایجاد یک بستر شبکه اجتماعی را دارند ، امیدوارند که محصول آنها به زودی به یک سرمایه گذاری سودآور تبدیل شود که از نظر محبوبیت ، پایین تر از اینستاگرام یا فیس بوک نخواهد بود. هنوز هم هستند کسانی که می خواهند مهارت های برنامه نویسی خود را تمرین کنند یا کد نویسی را یاد بگیرند.


این دسته از افراد غالباً برای سرگرمی و نه برای اهداف تجاری برنامه های ساده و نه به زبان ابتدایی رسانه های اجتماعی را ایجاد می کنند. همچنین علاقه مندان وجود دارد که به دنبال ایجاد یک برنامه هستند که یک مکان خاص را تحت تأثیر قرار دهند یا افرادی را که در بعضی مناطق خاص کار می کنند و یا علاقه های مشترک ، نظرات ، خصوصیات و غیره را به اشتراک می گذارند ، متصل کنند ، مهم نیست که دلیل این کار شما برای ایجاد یک رسانه اجتماعی چیست.


مطمئن باشید که این تلاش ارزش وقت و تلاش صرف کرده است. رسانه های اجتماعی بسیار جذاب و متنوع هستند. آنها ارتباطات ، دانش و تبادل نظر را تسهیل می کنند ، به برقراری ارتباط و ایجاد روابط کمک می کنند. اگر می خواهید از نرم افزار شبکه های اجتماعی برای ایجاد یک انجمن آنلاین استفاده کنید ، احتمال دارد که با فیس بوک بعدی روبرو نشوید. با این حال ، با تلاش ، موفق خواهید شدایجاد یک شبکه اجتماعی برای جمع کردن افراد همفکر.


برای ساخت یک شبکه اجتماعی به چه چیزهایی نیاز دارید؟


معمولاً وقتی ایده ای ارزشمند برای شما پیش می آید ، یک تکه کاغذ را می گیرید و سعی می کنید آن را تجسم کنید. به عبارت دیگر ، شما کاری را انجام می دهید که توسعه دهندگان وب از آن به عنوان یک اصلی استفاده می کنند ، که از لحاظ فنی برخی از طراحی ها یا طراحی ها است. در این مرحله ، ممکن است متوجه شوید که مهارت ها یا دانش شخصی شما صرفاً برای تحقق ایده برنامه شما کافی نخواهد بود.


در صورت اتفاق ، حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:


تیم طراح . مفهوم تازه خود را به یک تیم طراحی بیاورید تا ایده خام شما به یک سرمایه گذاری خوب و تمام عیار تبدیل شود. و از آن تیم طراح می توانید چیزی را تهیه کنید که توسعه دهندگان وب به عنوان نمونه اولیه از آن یاد می کنند. نمونه اولیه یک برنامه واقعی یا یک سایت رسانه اجتماعی نیست. این فقط برخی از تصاویر ، انیمیشن ، تعامل یا انتقال از یک صفحه به صفحه نمایش دیگر است.


توسعه Frontend. پس از اتمام کار با این بخش ، به احتمال زیاد نیاز به تماس با توسعه دهندگان جلویی خواهید داشت که می توانند این امکان را برای شما کاربران فراهم کنند تا بتوانند با وب سایت رسانه های اجتماعی خود ارتباط برقرار کنند.


توسعه پس زمینه . شما همچنین به شخصی احتیاج دارید که فعالیت های پشت صحنه را مرتب ، مدیریت و نگه دارد. توسعه دهندگان Backend کدی را ایجاد می کنند که در برقراری ارتباط اطلاعات پایگاه داده به یک مرورگر خاص ، مسیری طولانی طی خواهد کرد.


چگونه یک شبکه اجتماعی ایجاد کنیم؟


هر زمان که برنامه یا ایده شبکه اجتماعی دارید ، باید آماده باشید تا در تمام مراحل توسعه بگذرید و با چالش هایی که ممکن است در انتظار هر مبتدی باشد ، روبرو شوید. در زیر مهمترین اقداماتی که ممکن است بخواهید انجام دهید برای اطمینان از موفقیت وب سایت شما است. 


1. برخی از تحقیقات بازار را انجام دهید 


اگر نتوانید به درستی از طاقچه هایی که می خواهید اشغال کنید تحقیق کنید ، شانس موفقیت شبکه اجتماعی شما برای هیچ کس لاغر نخواهد بود. با نگاهی به رقبای فوری خود و بررسی اینکه محصول شما چگونه می تواند در رقابت قرار بگیرد ، زنده ماندن ایده خود را آزمایش کنید. همچنین باید اطمینان داشته باشید که کاری که انجام می دهید با افراد دیگر طنین انداز خواهد شد. به عبارت دیگر ، شما باید مخاطبان خود را بشناسید و بتوانید پاسخگوی نیازها و انتظارات آنها باشید. 


2. طراحی سایت خشن خود را ایجاد کنید 


قبل از شروع و به کار بستن بستر رسانه های اجتماعی ، ممکن است بخواهید یک طرح وب سایت خود را ایجاد کنید.بنابراین ، تمسخر شما همه چیز مربوط به کارایی است ، نه زیبایی شناسی. حتما جریان و تعامل سکوی خود را توصیف کنید. همچنین ایده خوبی است برای ایجاد یک سند متنی که توضیح می دهد عملکرد سیستم عامل شما چگونه است. 


3. طراحی گرافیکی وب سایت رسانه های اجتماعی ایجاد کنید 


اکنون که یک سایت خود را مسخره ایجاد کرده اید ، زمان آن است که شما شروع به کار بر روی طراحی گرافیکی آن کنید . طراحی سایت شما شامل جزئیات تصویری کاملاً پیکسلی ، جلوه های گرافیکی ، دارایی تصویر و حتی گاهی انیمیشن ها و طراحی حرکت است. برای انجام این کار ، می توانید از الگوی طراحی گرافیک ، رایگان یا پولی استفاده کنید. چنین قالب هایی شما را برای ایجاد زحمت در ایجاد گرافیک از ابتدا خسته می کند. از معروف ترین آنها می توان به Phoenix ، Do ، Stitch ، TETHR ، Start UI Kit ، iOS GUI iPhone و سایر موارد اشاره کرد. اما اگر می خواهید سکوی شما واقعاً بی نظیر و برتر باشد ، باید به یک طراح حرفه ای تماس بگیرید.


4. یک صفحه فرود به یاد ماندنی ایجاد کنید 


اگر می خواهید به زودی با کاربران بالقوه خود ارتباط برقرار کنید ، مواظب باشید یک صفحه فرود مناسب برای وب سایت خود ایجاد کنید. یک بار دیگر ، ممکن است شما به سازندگان صفحه فرود اختصاصی اعتماد کنید تا صفحه فرود خود را بسازید یا متخصصانی را استخدام کنید. 


نحوه ایجاد صفحه برنامه

اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود شما دارای یک تیتر روشن در بالای صفحه ، فیلم توضیح دهنده ، تماس با اقداماتی مانند "ثبت نام" ، لیستی از مزایا و ویژگی های سایت شما ، و بخش "About Us" است.


5- شبکه اجتماعی خود را ایجاد کنید 


با فراهم کردن زمینه های ایجاد بستر رسانه های اجتماعی ، ساخت سایت شما بسیار ساده تر می شود. اکنون می توانید از ساخت پلتفرم خود پایین بیایید.


 در ابتدا باید جلوی محصول خود را بسازید که شامل ایجاد یک رابط کاربر ، تنظیم ناوبری و سایر ویژگی ها و تعامل های مورد نیاز برای انجام در سکوی خود است.


قسمت عقب سایت شما بیشتر داده ها را ذخیره می کند. در حال حاضر ، Firebase و پارس سرور محبوب ترین پشتی هستند که ممکن است بخواهید هنگام توسعه سمت سرور از آنها استفاده کنید.  


6. بازاریابی و فضای مجاز برای بهبود 


بستر شخصی خود را ایجاد می کنید! همه چیز باقی مانده این است که آن را به افراد صحیح عرضه کنید و مطمئن شوید که با پیشرفت خود محصول خود را بهبود بخشید. به همین دلیل ، شما می خواهید برای جمع آوری داده های کمی و کیفی به ترتیب از تجزیه و تحلیل ها و نظرسنجی های سایت خود استفاده کنید و پیشرفت های لازم را بر اساس آن داده ها بگنجانید. همچنین برقراری ارتباط منظم با کاربران خود برای رونق سایت شما نیز بسیار مفید است.


همه اینها به شما کمک می کند تا موفقیت محصول خود را تضمین کنید، برای ورود به رسانه های اجتماعی موانع اندکی وجود دارد، به نظر می رسد که کسب موفقیت در این رسانه ها آسان و ساده می باشد. متاسفانه چیزی که در حال مشاهده آن هستید تنها نوک کوه یخ است. رسانه های اجتماعی موجب آسان تر شدن هیچ چیزی نمی شوند.


ممکن است موجب سرعت بخشیدن به فرایند ها شوند، اما در آسان تر شدن آنها نقشی ندارند.

رسانه های اجتماعی را به عنوان یک “تقویت کننده” کاری که انجام می دهید در نظر بگیرید. اگر در حال انجام دادن کار مهمی هستید، این رسانه های اجتماعی می توانند اثر این کار را برای شما تقویت کنند. با این وجود، شما باید خودتان را برای انجام آن کار مهم آماده کنید که خود به تعهدی جدی نیاز دارد.


زمانی که به عنوان یک بازیکن در رسانه های اجتماعی قرار می گیرید، نسبت به قبل، علنی تر بوده و از پوشش کمتری برخوردار می باشید به این معنا که شما برای همگام شدن با وعده های حاصل از برند شخصی خودتان به تعهد به مراتب بالاتری نیاز دارید. اگر برای چند روز بدون ارائه “ارزشی” به مجموعه دوستان خودتان از نظرها غایب شوید، به شدت از اعتبار برند خودتان کاسته اید.


همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که شبکه های اجتماعی ابزاری هستند که دارای کاربردهای چندگانه می باشند. برخی از این کاربردها بسیار مفید هستند و به گسترش و رونق کسب و کار شما کمک می کنند و برخی از آنها هم می توانند بسیار هولناک باشند و در مدت چند روز، برند شما را نابود کنند.

scoopempire


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده