خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی بهترین داستانهای کوتاه با درس های ارزشمند

معرفی بهترین داستانهای کوتاه با درس های ارزشمند

در قرنطینه با چه کتابی کتاب‌ خواندن را شروع کنید


داستانهایی که اخلاق و پیام هایی پشت سر خود دارند همیشه قدرتمند هستند. در حقیقت ، میدانید که یک داستان 200 کلمه ای چقدر قدرتمند است.برخی از این داستان ها بسیار کوتاه و اساسی هستند.


کتابهای رمان‌ همیشه ودر طول تاریخ پرمخاطب ترین ژانر بوده است. در سال‌های اخیر البته کتاب‌ های روان شناسی و شبه روانشناسی هم به آن اضافه شده ولی همچنان رمان جایگاه خود را داراست . صدها جلد رمان در طول سال به بازار می‌آید و انتخاب بهترین رمان‌ها از میان آنها کار دشواری است. میتوانید با تهیه یک لیست از کتابهای رمان براحتی از میان آنها انتخاب کنید. بهترین رمان‌ها شامل رمان‌های عاشقانه است. به هر حال رومانس معمولا یکی از موارد پیش‌ برنده اصلی رمان‌ها محسوب می‌شود. در لیست خود رمان عاشقانه و غیرعاشقانه کلاسیک را نوشته و بعد از انتخاب بخوانید.


کتاب عقاید یک دلقک

یکی از نویسندگان پیشگام آلمان هاینریش بل، در دوران بعد از جنگ جهانی دوم است و کتاب «عقاید یک دلقک» مهم‌ترین کتاب او محسوب می‌شود. بل سال 1972برنده جایزه نوبل ادبیات شد. «عقاید یک دلقک» سال 1963نوشته شده است و هر چند یک داستان عاشقانه به نظر می‌رسد اما در حقیقت نقد اجتماعی است که نویسنده در آن زندگی می‌کند.


هانس راوی اول شخص داستان «عقاید یک دلقک» است. او از خانواده بسیار متمولی آمده اما زیر همه رسم و رسوم خانواده بورژوایش می‌زند و دلقک می‌شود. هانس دائم برای اجرا در سفر است. درآمدی ندارد اما خودش را هنرمند می‌داند و به علاوه به خاطر زبان تند و تیزش خیلی طرفدار هم ندارد. در زندگی‌اش فقط یک نفر را از صمیم قلب دوست دارد: ماری. اما ماری او را ترک کرده که با مرد دیگری ازدواج کند و حالا هانس افسرده شده است.


کتاب «عقاید یک دلقک» هم پر از ایده‌های ناب درجه یک و جملات قصار است. مثل این یکی: «انسان بایستی بعضی کارهای حتی به ظاهر احمقانه را فورا و بدون تفکر و تعمق انجام دهد.» هاینریش بل در کتابش همه چیز و همه کس را به سخره می‌گیرد. «عقاید یک دلقک» باعث می‌شود نگاه جدیدتری به پیرامون‌تان و به خصوص قواعد اجتماعی داشته باشید.


کتاب ملت عشق

نویسندگان ترک در ایران کلا پرطرفدارند. ازعزیز نسین بگیرید تا اورهان پاموک و نویسنده زن ترک ، کتاب «ملت عشق» الیف شافاک چند سال است که پیاپی در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌ها قرار دارد.

به جز آن هم الیف شافاک کتاب‌های خوب دیگری دارد مثلا «شیر تلخ» با ترجمه روان سیامک تقی‌زاده و شالیز فدایی‌نیا که داستان زنی نویسنده را روایت می‌کند. زنی که دچار بحرانی است که خیلی از زنان روشنفکر ممکن است درگیرش باشند. اینکه میان وظایف همسری و مادری و کارش بتواند تعادل برقرار کند.

اما همچنان مهمترین کتاب شافاک «ملت عشق» است. این کتاب داستان زنی را در غرب روایت می‌کند که زندگی یکنواختی دارد اما به تدریج با عرفان شرقی و عشق شمس و مولانا آشنایی پیدا می‌کند.

کتاب بین دو زمان مختلف روایت می‌شود و نقب‌های زیادی به قصه‌های شمس می‌زند. کتابی است که در ابعاد گوناگون شما را درگیر می‌کند و ترجمه ارسلان فصیحی که مترجم بسیار خوب آثار نویسندگان ترک است به خوش‌خوانی و جذابیت آن کمک می‌کند.


کتاب خداحافظ گری کوپر

رومن گاری نویسنده مشهور فرانسوی است که علاوه بر این فعال سیاسی و در دوره جنگ جهانی دوم خلبان هم بود. این مشاغل دیگرش به خصوص در کتاب «خداحافظ گری کوپر» خودشان را نشان می‌دهند. رومن گاری در این کتاب عقاید سیاسی ضدجنگ و ضدآمریکایی‌اش را به وضوح و با زبانی طنزآلود و کنایه‌آمیز نشان می‌دهد. «خداحافظ گری کوپر» از آن کتاب‌های بالینی است. قهرمان اصلی کتاب جوانی به نام لنی است که در کوه‌های سوییس اسکی می‌کند. از رابطه برقرار کردن با مردم گریزان است. او که باید در جنگ ویتنام شرکت می‌کرده از آمریکا گریخته و به سوییس پناه آورده واز جایی به بعد با دختر سفیر سابق آمریکا در سوییس آشنا می‌شود. لنی که از رابطه عاطفی گریزان بوده به خاطر دختر دست به کارهای عجیبی می‌زند.


کتاب پر است از جملات نغز و درجه یک. جمله پایانی کتاب «همیشه که نمی‌شود توی ترومپت زندگی کرد» برای کتاب‌خوان‌های رومانتیک شبیه یک مرثیه تمام عیار است. یا اوایل کتاب وقتی گاری زبان مشترک میان مردم را هجو می‌کند: لنی اول با عِزّی که یک کلمه هم انگلیسی نمی‌دانست رفاقت به هم زد، و به همین دلیل روابط‌شان با هم بسیار خوب بود. اما سه ماه نگذشته بود که عزّی شروع کرد مثل بلبل انگلیسی حرف زدن و فاتحه دوستی شان خوانده شد. دیگر دیوار زبان میان شان بالا رفته بود. دیوار زبان وقتی بین دو نفر کشیده میشود که هر دو به یک زبان حرف می‌زنند، آن وقت دیگر نمیتوانند یک کلمه از حرفهای همدیگر را بفهمند.«خداحافظ گری کوپر» ترجمه درخشان سروش حبیبی که روان و شیرین و کاملا منتقل‌کننده لحن نویسنده.


رمان‌های جوجو مویز با کتاب گیلتی پلژر

 کتاب‌های جوجو مویز زیادی عامه‌ پسند به نظر برسند.گیلتی پلژر اصطلاحی است که می‌شود لذت گناه‌آلود ترجمه‌اش کرد. لذتی که از دیدن یک اثر هنری از کتاب تا ادبیات می‌برید اما طبق اصول و متر و معیارهای نقد هنری می‌دانید که این‌ها آثار تراز اولی نیستند. همه کتاب‌های جوجو مویز در فهرست گیلتی پلژرها قرار می‌گیرند. از خواندن‌شان لذت وافر می‌برید اما لزوما از لحاظ ادبی آثار شاخصی نیستند.

با این حال مویز موفق می‌شود در کتاب‌هایش به خصوص حالات روحی و انسانی آدم‌ها را خیلی روان و ملموس تصویر کند. روان‌هایی که عمیق نیستند ولی درگیر همان مشکلات روزمره ما هستند.

اوج هنرمندی‌اش را در همان کتاب «من پیش از تو» می‌شود دید. داستان دختر جوان سرزنده و کمی دست و پاچلفتی که وظیفه مراقبت از پسر جوان ثروتمندی را برعهده می‌گیرد که فلج شده و بسیار بدخلق است. دختر راه سختی در پیش دارد تا بتواند شغلش و از آن مهم‌تر روحیه‌اش را حفظ کند. کتاب من پس از تو هم ادامه داستان همان قهرمان را روایت می‌کند.


کتاب ربه کا

کتاب «ربه‌کا» یکی از شاهکارهای ادبیات و نوشته دافنه دوموریه است. از دوموریه کتاب دیگری که شهرت زیادی پیدا کرد و اقتباس سینمایی هم از روی آن شد «پرندگان» بود که هیچکاک آن را ساخت. اما «ربه کا» شهرت بیشتری دارد. بیش از 2.8 میلیون نسخه از این کتاب دافنه دوموریه در سرتاسر جهان به فروش رسیده است.


دوموریه نویسنده انگلیسی رمان گوتیک «ربه کا» را سال 1938نوشت. راوی کتاب که نامش هیچ‌وقت ذکر نمی‌شود دختر جوان ساده‌ای است که به مونت کارلو به عنوان همراه یک زن پیر ثروتمند سفر کرده و آنجا با مرد ثروتمندی آشنا می‌شود که صاحب ملک مشهوری در انگلستان به نام ماندرلی است. مرد به او اظهار علاقه می‌کند و با هم ازدواج می‌کنند. بعد از رفتن به ماندرلی راوی با خانم دانورس آشنا می‌شود که مسئول کارهای خانه و پیشخدمت‌هاست و سرسپرده همسر قبلی مرد یعنی ربه کا بوده است.انگار سایه ربه کا هنوز روی آن خانه مانده و راوی سعی دارد این وسط زندگی خودش را بسازد اما خودش هم تحت‌تاثیر قدرت ربه کاست.


کتاب بلندی های بادگیر

 در صدر بهترین رمان‌های عاشقانه تاریخ ادبیات قرار گرفته است. از میان خواهران برونته، امیلی و شارلوت با نوشتن کتاب‌های «بلندی‌های بادگیر» و «جین ایر» بیشتر از آن خواهر دیگرشان که بیشتر شعر می‌گفت شهرت پیدا کردند. کتاب «بلندی‌های بادگیر» که نام دیگر آن «عشق هرگز نمی‌میرد» است یک رمان انگلیسی قرن نوزدهمی است و فضایی پرکشش و جذاب و گاهی حتی وهم‌آور دارد. کتاب داستان مردی است که یک شب طوفانی به خانه‌ای عجیب پناه می‌برد و آنجا با داستان عاشقانه سال‌های دور کاترین ارنشاو و هیت‌کلیف آشنا می‌شود که در عمارتی به نام ووترینگ هایتز که ترجمه‌اش بلندی‌های بادگیر می‌شود اتفاق افتاده بوده و سرانجام عشق آنها آدم‌های زیادی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.


کتاب دزیره

این کتاب جزو محبوب‌ترین رمان‌های ادبیات است. نوشته آن ماری سلینکو که هیچ کتاب دیگری از او مشهور نشده است. آن ماری سلینکو نویسنده اتریشی مقیم آلمان بود. با شروع جنگ جهانی دوم به واسطه شوهرش که دانمارکی بود به دانمارک پناهنده شد و بعد از آن هم به سوئد مهاجرت کردند.

 «دزیره» آخرین کتاب آن ماری سلینکوست که چندین اقتباس سینمایی هم از روی آن صورت گرفته که در مهم‌ترین‌شان مارلون براندو نقش ناپلئون بناپارت را بازی می‌کند. قهرمان قصه دختر جوانی به نام دزیره کلاری است از یک خانواده نسبتا متمول که تحصیلات و ویژگی خاصی ندارد. او با افسر جوانی به نام ناپلئون بناپارت آشنا می‌شود که از خانواده فقیر پرجمعیتی می‌آید. آن دو به یکدیگر علاقمند می‌شوند. ناپلئون با دزیره نامزد می‌کند و با پول جهیزیه او موفق می‌شود در ارتش جایگاهی پیدا کند. از آنجایی که باهوش و جاه‌طلب است خیلی زود به مقام‌های بالایی می‌رسد به خصوص وقتی با زنی به نام ژوزفین آشنا می‌شود.


دزیره از خیانت ناپلئون دلگیر می‌شود اما در همان شبی که خبر نامزدی ناپلئون با ژوزفین را می‌فهمد برای خودش هم اتفاقات جالبی می‌افتد.ناپلئون بناپارت یکی از جذاب‌ترین امپراطورهای تاریخ اروپاست و رمان‌های خیالی زیادی درباره داستان‌های عاشقانه او نوشته شده. «دزیره» یکی از جذاب‌ترین رمان‌ها درباره یک عشق خیالی ناپلئون است که از ابتدای جوانی او تا مرگش را روایت می‌کند.


فهرست پیشنهادی داستان‌های کوتاه


    دو دنیا – گلی ترقی – نشر نیلوفر

   قلابی – رومن گاری – نشر چشمه

   بهترین شکل ممکن – مصطفی مستور – ناشرمولف

   من دانای کل هستم – مصطفی مستور – ناشر مولف

   خوابیدن در هوای آزاد – فرحناز شریفی – نشر نی

   کاج‌های زرد – پونه ابدالی – نشر بان

   از رنجی که می‌بریم – جلال آل احمد – انتشارات مجید

   سه‌تار – جلال آل احمد – انتشارات مجید

   پنج داستان – جلال آل احمد- انتشارات مجید

   خرده روایت‌های بی‌زن و شوهری – مهسا ملک مرزبان – نشر بان

   ۵ کتاب برگزیده داستان‌های کوتاه جهان – گروه نویسندگان – فیدیبو

   راننده تاکسی – محمود فرجامی – نشر نی

   قلب نارنجی فرشته – مرتضی برزگر – نشر چشمه

   مگه تو مملکت شما خر نیس – عزیز نسین ققنوس

   سورمه‌سرا – رامبد خانلری – نشر بان

   بعد زلزله – هاروکی موراکامی – نشر چشمه

   خواستگاری آسان – سعید رحمان‌نیا – نشر قطره

   سه کتاب – احمد محمود – معین

   بهترین داستان‌های کوتاه چخوف – آنتون چخوف – انتشارات نگاه

   کافه پاریس – گروه نویسندگان – انتشارات کوله پشتی

   دستگاه گوارش – آیین نوروزی – نشر چشمه

   چهار چهارشنبه و یک کلاه گیس – بهاره رهنما – نشر چشمه

    اجازه می‌فرمائید گاهی خواب شما را ببینم – محمد صالح‌علاء – انتشارات پوینده

   وقتی از دویدن صحبت می کنم در چه موردی صحبت می کنم – هاروکی موراکامی (مجموعه یادداشت این نویسنده)– انتشارات نگاه


فهرست پیشنهادی کتاب‌های روان‌شناسی و موفقیت:


   چهار اثر فلورانس اسکاول شین – فلورانس اسکاول شین – انتشارات نقش و نگار

   معجزۀ­ انضباط فردی – برایان تریسی – نشر شبگیر

   بیشعوری نوشته خاویر کرمنت – انتشارات تیسا

   زندگیتان را در هفت روز تغییر دهید – پل مک‌کنا – نشر قطره

   هنر گفت و گو – دبرا فاین – نشر قطره

   اثر مرکب – دارن هاردی – انتشارات نگاه نوین

   روش برخورد با افراد دشوار – سم هورن – انتشارات درسا

   انسان در جستجوی معنی – ویکتور فرانکل – انتشارات درسا

   صبح جادویی – هال الرود – انتشارات نوآوران سینا

   درمان شوپنهاور – اروین یالوم – نشر قطره

   فراموشکاری – زیگموند فروید – انتشارات کتابسرای تندیس

  7 عادت مردمان موثر – استفان‌ کاوی – نشر هورمزد

   هنر عشق ورزیدن – اریک فروم – ناشرمولف

   حافظه نامحدود – کوین هرسلی – نشر راویس

   زندگی مشترک جرأت می‌خواهد – فردریک فانژه – انتشارات شمعدونی

   بنویس تا اتفاق بیفتد – هنریت آن‌کلاوسر – انتشارات کتیبه پارسی

   ای کاش وقتی 20 ساله بودم می‌دانستم – تینا سیلیگ – انتشارات هامون

   جرات داشته باش – فردریک فانژه – انتشارات شمعدونی

   دقیقا چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند – فیل جونز – انتشرات نگاه نوین

   خودت باش دختر – ریچل هالیس – نشر راویس

   ثروتمندترین مرد بابل – جورج سمیوئل کلاسون – انتشارات هورمزد

   بازیچه دست دیگران نشوید – ژاک ریگارد -انتشارات ققنوس

   هنر ظریف بی‌خیالی – مارک منسون – انتشارات کلید آموزش

   فوت و فن های عشق ورزیدن – توماس دبلیو.مک نایت – انتشارات البرز

   سیر عشق – آلن دوباتن – ناشر مولف

   تو نمی‌توانی روزم را خراب کنی – آلن کلاین – انتشارات لیوسا

   پدر ثروتمند، پدر فقیر – رابرت کیوساکی ، شارون لچر – نشر هورمزد

    قانون جذب – مایکل لوسیر – انتشارات درسا

   اشتباهات یک زن – ام. سوسا – انتشارات مجید

   نیروی حال – اکهارت تول – انتشارات ذهن آویز

   چگونه با هرکسی صحبت کنیم – لیل لوندز – انتشارات ذهن آویز

   اتوبوس انرژی – جان گوردون – انتشارات لیوسا

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده