ثروتسازی با هیپنوتیزم


» راه های فرار از تنبلی | علل ، خلاص شدن ،کاهلی و تن‌پروری

راه های فرار از تنبلی | علل ، خلاص شدن ،کاهلی و تن‌پروری

آیا تنبلی یک بیماری است که بر کیفیت زندگی تأثیر منفی می گذارد؟ چه ارتباطی بین تنبلی و سندرم فرسودگی وجود دارد؟ 


افراد همیشه مشغول کارند چون فاقد توانایی برنامه ریزی و اولویت بندی در کارهایشان هستند. آنها به جای انجام دادن کارهای ضروری، کارهای غیر ضروری را انجام می‌دهند. چون برنامه ریزی و اولویت بندی کارها، زمان‌بر است در نتیجه این افراد تصور می‌کنند نباید وقتشان را برای برنامه ریزی و اولویت بندی هدر دهند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


برنامه ریزی در مورد چگونگی انجام کار می تواند کار را آسان تر کند. در مورد زمان لازم ، تلاش و عوامل دیگر برای تحقق هدف خود و ایجاد یک برنامه عملی ، واقع بین باشید. داشتن یک برنامه منظم اعتماد به نفس را فراهم می کند که حتی اگر در این مسیر با مشکل روبرو شوید می تواند کمک ساز باشد.



پس آنها همیشه در انجام کارهایی که ضروری است تاخیر دارند چون نمی‌دانند کدام کارها در اولویت است و کدام کارها را نباید انجام داد. این افراد با اینکه خیلی پر کار هستند، در واقع کار مفیدی انجام نداده‌اند.


اهمال کاری یا تنبلی یا به آینده محول کردن کاری که تصمیم به اجرای آن گرفته ایم. به طور کلی، به تعویق انداختن کار رفتاری ناپسند و ناراحت کننده است که پیامدهای ناخوشایندی در بر دارد و هرگز نمی توان از تاخیر در انجام کارها، به تصور و گمان بهتر ارائه کردن آنها دفاع کرد. اهمال کاری به هر شکلی که باشد، رفتاری نامطلوب و نکوهیده است که بتدریج در وجود انسان به صورت عادت درمی آید. پس با آن مبارزه کنید، زیرا پیامدهای تاخیر در کار، برای خود شخص نیز رنج آور است و احساسی که از این تاخیر در او ایجاد می شود، علاوه بر زیانهای پیش بینی شده و نشده، شرمساری و بیزاری از خویشتن را نیز در بر دارد.


این عادت در بیشتر مردم رایج و بسیار نادر است عادت به عقب انداختن کار ، نظیر بسیاری از عادتهای دیگر همچون پرخوری و سیگار کشیدن، جنبه فراگیر دارد و مردم با این که از زیان آنها آگاه هستند، با وجود این از کنارش بی توجه می گذرند.


برای خطاهای خود ازجمله تاخیر در کارها، به عذر وبهانه و منطقی جلوه دادن آن روی می آوریم، در نتیجه با این کار خود، به تجدید و تقویت آنها کمک می کنیم. وقتی برای به تعویق انداختن کارهای خود عذر و بهانه می آورید، درحقیقت آن را موجه جلوه می دهید و عواقبش را از یاد می برید.


نشانه های افسردگی ، خستگی ، سردردهای شدید، بی خوابی ، فشارخون و زخم معده در وجود فرد اهمال کار ، گواه بر آن است که او می خواهد خود را از رنج اهمالکاری نجات دهد. اما تنها میل به ترک عادت و سرزنش کردن خود برای رهایی از چنگال آن کافی نیست .


خودشکوفایی: به خصوصیات فرد و هدف هایی که در زندگی به دنبال آن است ارتباط پیدا می کند.


حفظ موقعیت شخصی: به تمام فعالیتهایی اطلاق می شود که فرد برای زندگی خود به کار می برد. همه وظایف شغلی و شخصی او به منظور آنکه از زندگی خود هرچه بیشتر لذت ببرد ، در این تعریف قرار می گیرد.


احساس عدم مسوولیت در باره ی دیگران: در کارتان احساس مسوولیت نمی کنید و در زندگی بتدریج دوستانتان را از دست می دهید.اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها به طور قابل ملاحظه ای با ماهیت کارهای مختلف ارتباط دارد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 احساس خود کم بینی: هر کس در مواقعی احساس خود کم بینی می کند. یعنی شخصیت خود را در جایگاهی پایین تر از آنچه هست می بیند و از این نظر دچار ناراحتی می شود یا اعتماد به نفس خود را ازدست می دهد و احساس بی ارزشی می کند.


هرکسی دوست دارد کارش را هرچه بهتر و کاملتر انجام دهد.

اعتماد و محبت دیگران را نسبت به خود جلب کند.

با رفتاری مجدانه بر تصورات باطل خود که از ضعف شخصیت سرچشمه می گیرد، غلبه ورزد.

خصوصیات یاد شده در رفتار هر کس به طور نسبی دیده می شود.

گاهی به دلایل مختلف موفق نمیشوید که کارتان را به موقع انجام دهید و در نتیجه احساس شرمندگی می کنید.

احیانا به خودتان می گویید :من آدم بدی هستم ، چون کارم را به موقع انجام نداده ام . خوب کسی که در ارزش وجود خود شک می کند طبیعی است که آمادگی انجام کار خوب را ندارد.

از کار کردن نهراسید و تنها به خوب ارائه کردن آن توجه نداشته باشید، چون همیشه قضاوت درباره کار انجام نشده، پوچ و بی حاصل است. اگر شما به ایده آل می اندیشید، یعنی می خواهید هر کاری را به بهترین شکل انجام دهید ولی نمی توانید ، طبعا ناراضی می شوید.


نارضایتی عاملی است که شما را از فعالیت بعدی بازمی دارد و دیگرحاضر نخواهید بود آن کار را ادامه دهید و این وضع در شما ابتدا به صورت بهانه جویی وسرانجام عادت ظهور خواهد کرد. هر کار خوب و ظاهرا بی ایراد، خالی از نقص نخواهد بود.


سیستم عصبی پیچیده‌ای که انسان دارد بر این اساس طراحی شده که واکنش‌های سریعی در هنگام خطر از خود نشان دهد، به عبارت دیگر سیستم عصبی ما در ابتدا باعث ایجاد حس در ما می‌شود و در نتیجه وقتی حس ما منفی است مثلا وقتی یک خبر بد می‌شنویم، به دنبال راهی می‌گردیم که این حس بد را از خود دور کنیم.


همین مساله به خوبی دلیل اینکه ما تمایل به تنبلی داریم را بیان می‌کند چرا که اگر در محل کارمان، به ما گفته ‌شود باید در یک مدت زمان معین، یکسری کارهای تحقیقاتی را برای شرکتی که در آن کار می‌کنیم انجام دهیم، اگر کار تحقیقات، کاری باشد که ما علاقه‌ای به آن نداریم یعنی یک حس منفی در ما ایجاد شده و در نتیجه به طور ناخودآگاه به دنبال راهی هستیم تا یک جوری از زیر کار در برویم.


وقتی افرادی که به دنیا توجه می کنند ، برای دنیا کار می کنند ، پیر می شوند، یا به یک نقطه رضایت می رسند یا با یک بدبختی بزرگ روبرو می شوند ،


1. اهداف خود را قابل مدیریت کنید

تعیین اهداف غیر واقعی و به دست آوردن بیش از حد می تواند منجر به فرسودگی شود . در حالی که یک تشخیص بالینی واقعی نیست ، اما علائم فرسودگی توسط متخصصان پزشکی تشخیص داده می شود. فرسودگی شغلی می تواند باعث فرسودگی ، از بین رفتن علاقه و انگیزه و اشتیاق به فرار شود.


با قرار دادن اهداف کوچکتر و قابل دستیابی که از جایی که می خواهید در آن حضور داشته باشید ، خود را از اضافه بار خودداری کنید ، بدون اینکه شما را در طول راه تحت فشار قرار دهد.


2. انتظار نداشته باشید که خودتان کامل باشید

کمال گرایی در حال افزایش است ، یک مطالعه سال 2017 که بین سالهای 1989 تا 2016 دانشجویان دانشگاه را مورد بررسی قرار داده بود ، نشانگر افزایش کمال گرایی در طی این سالها بود. محققان خاطرنشان كردند: جوانان امروزه با محيط های رقابتی تر ، انتظارات غير واقع بينانه تر از نسل های قبل مواجه هستند.


این افزایش کمال گرایی باعث می شود افراد بیش از حد نسبت به خود و دیگران بسیار انتقاد کنند. همچنین منجر به افزایش افسردگی و اضطراب شده است .


یک مطالعه کوچکتر دیگر دانش آموزان به این نتیجه رسیدند که انتظار کمال مربوط به مقابله با اجتناب است و همین امر باعث می شود که از برخورد با عوامل استرس زا خودداری کنید.


3. به جای گفتگوی منفی از مثبت استفاده کنید

خود صحبت کردن منفی می تواند تلاش شما را برای انجام کارها در هر جنبه از زندگی شما معلول کند. گفتن به خودتان که آدم تنبلی هستید نوعی گفتگوی منفی است.


شما می توانید صدای داخلی منفی خود را با تمرین مثبت صحبت کردن متوقف کنید. به جای گفتن ، راهی نیست که بتوانم این کار را انجام دهم، بگو ، من تمام تلاش خود را می کنم تا این اتفاق بیفتد.


4- برنامه عملی ایجاد کنید

برنامه ریزی در مورد چگونگی انجام کار می تواند کار را آسان تر کند. در مورد چقدر زمان ، تلاش و عوامل دیگر برای تحقق هدف خود و ایجاد یک برنامه عملی ، واقع بین باشید. داشتن یک برنامه جهت و اعتماد به نفس را فراهم می کند که حتی اگر در این مسیر با مشکل روبرو شوید می تواند کمک کند.


5- از نقاط قوت خود استفاده کنید

چند لحظه به این فکر کنید که نقاط قوت شما هنگام تعیین اهداف یا تلاش برای برطرف کردن یک کار چیست. سعی کنید آنها را در جنبه های مختلف یک کار به کار بگیرید تا در انجام کارها به شما کمک کند. تحقیقات نشان داده است که تمرکز روی نقاط قوت باعث افزایش بهره وری ، احساسات مثبت و اشتغال در کار می شود.


6. در طول راه ، دستاوردهای خود را بشناسید

رها کردن خود در پشت یک کار خوب انجام شده می تواند به شما در ایجاد انگیزه در ادامه کار کمک کند. در نظر داشته باشید که تمام دستاوردهای خود را در طول راه در همه کارهایی که انجام می دهید ، خواه در محل کار یا خانه. این یک راه عالی برای تقویت اعتماد به نفس و مثبت بودن و سوختن به شما برای ادامه کار است.


7.کمک بخواهید

بسیاری از مردم بر این باورند که درخواست کمک ، نشانه ضعف است. اما عدم درخواست کمک می تواند شما را برای عدم موفقیت تنظیم کند. افرادی که از همکاران خود درخواست کمک نمی کنند ، بیشتر احتمال دارد که از شغل خود ناراضی باشند و از عملکرد شغلی کمتری برخوردار باشند. آنها همچنین کمتر توسط کارفرمایان خود درک می شدند. درخواست کمک ، شانس موفقیت شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید که می توانند شما را تشویق و انگیزه دهند.


8- از حواس پرتی خودداری کنید

همه ما حواس پرتی مورد علاقه خود را داریم که وقتی احساس می کنیم یک کار را انجام نمی دهیم - خواه از طریق رسانه های اجتماعی ، خواه بازی با یک حیوان خانگی ، به آن روی می آوریم.


راه هایی را برای دسترسی کمتر به حواس پرتی خود بیابید. این می تواند به معنای پیدا کردن یک مکان آرام برای کار باشد ، مانند کتابخانه یا یک اتاق خالی ، یا استفاده از یک برنامه برای مسدود کردن سایتهایی که هنگام انجام کار ، بدون فکر به سمت آن کشیده میشوید.


9- کارهای خسته کننده را سرگرم کننده کنید

ما تمایل داریم که از شغل هایی که به نظر خسته کننده یا خسته کننده است ، بپرهیزیم. کارهایی مانند نظافت و تمیز کردن یا حمام هرگز سرگرم کننده نخواهد بود ، اما می توانید از آنها لذت بیشتری ببرید. گوش دادن موسیقی یا پادکست را امتحان کنید یا ردیاب تناسب اندام خود را قرار دهید تا ببینید که در حین انجام این کارها چه مقدار کالری می سوزانید یا مراحلی می گیرید.


10. به خود پاداش دهید

انجام یک کار به خودی خود یک پاداش است ، اما برخی از افراد به دلیل پاداش های خارجی هدایت می شوند . تمرکز خود را روی آنچه که از انجام کاری به دست می آورید ، مانند نزدیک شدن به یک تبلیغ ، یا پاداش خود را برای یک کار خوب انجام دهید. پایان یک پروژه بزرگ را با یک شب تعطیل جشن بگیرید یا دوستان خود را برای نوشیدن بعد از یک روز تمیز دعوت کنید.

بنابراین این کار را تا حد امکان آسان کنید تا مقاومت درونی را کاهش داده و در واقع اقدام کنید. فقط با یک قدم کوچک به جلو شروع کنید:

فقط 3 دقیقه در حال اجرا باشید.

ظرف ها را به مدت 5 دقیقه انجام دهید.

گزارشی را که 10 دقیقه به تعویق افتاده بنویسید.

من تقریباً هر روز از این عادت استفاده می کنم.

وقتی نوبت به دست آوردن تنبلی می رسد ، ایجاد برخی از تغییرات سالم می تواند بهترین راه برای پیشبرد آن باشد.


1. غذاهای پر پروتئین بخورید

آیا نمی دانید "چگونه می توانم جلوی تنبلی خود را بگیرم؟" بعضی از غذاها انرژی شما را افزایش داده و قند خون را ثابت نگه می دارند ، بنابراین احتمال کم تحرک و تنبلی دارید. غذاهای حاوی پروتئین بالا این کار را انجام می دهند ، مانند:

ماست یونانی

بادام ها

تخم مرغ

ماهی تن


2. از خوردن غذاهای قندی و پرچرب خودداری کنید

تغذیه و بهره وری مرتبط هستند. از غذاهایی که انرژی شما را هدر می دهند ، تمیز کنید زیرا هضم آنها کند است یا باعث ایجاد قند خون می شود .

این شامل:

غذاها و نوشیدنی های قندی زیادی دارند

کربوهیدرات تصفیه شده ، مانند نان سفید و ماکارونی

الکل

غذاهای سرخ شده و فست فودها


3. ورزش

همراه با بسیاری از مزایای دیگر ، ورزش روشی مطمئن برای خلاص شدن از تنبلی است. فقط چند دقیقه ورزش می تواند باعث افزایش سطح انرژی ، بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب ، استرس و افسردگی شود - همه این موارد باعث می شود که احساس خشکی و بی تحرکی داشته باشید. برای مقابله با این احساس تنبلی پیاده روی یا دوچرخه کوتاه امتحان کنید.


4- بخوابید و استراحت کنید

موارد زیادی وجود دارد که می توانید برای خوابیدن بهتر در شب انجام دهیداز پرهیز از زمان صفحه نمایش درست قبل از خواب تا محدود کردن

زمان چرت زدن در طول روز

هدف این است که هفت تا نه ساعت خواب هر شب را بخواهید تا احساس طراوت و آماده ای برای مقابله با روز پیش رو داشته باشید.


5- استرس را مدیریت کنید

استرس می تواند شما را تخلیه کند ، بنابراین بیش از حد از نظر روحی و جسمی احساس خستگی می کنید تا کاری انجام دهید. یافتن راهکارهای مقابله با استرس می تواند به بهبود روحیه شما کمک کند و به شما انرژی و رانندگی می دهد تا کارها را انجام دهید. زمان با عزیزان ، نوازش حیوان خانگی و خیساندن در وان فقط چند ایده است.


6. با خود آب حمل کنید

فواید نوشیدن آب بی پایان است و بسیاری از آنها می توانند به مبارزه با تنبلی کمک کنند. هیدراته ماندن می تواند سطح انرژی و عملکرد مغز را تقویت کند. همچنین به حداکثر رساندن عملکرد بدنی کمک می کند. اگر احساس لاغری می کنید ، چند جوش آب می تواند شما را از بین ببرد.


7. ترک سیگار

افزایش سطح انرژی به لطف بهبود گردش خون و اکسیژن ، تنها دو مزایای ترک سیگار است . ترک کردن همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده ، زندگی شما را بهبود بخشد و خطر ابتلا به چندین بیماری جدی را کاهش دهد.


ترک سیگار دشوار است ، اما پزشک شما می تواند در ایجاد برنامه عملی شخصی به شما کمک کند.

بعضی اوقات تنبلی نیست بلکه علائم یک بیماری زمینه ای است که ممکن است شما را از انجام کارهایی متوقف کند. اگر متوجه شدید که علاقه خود را به انجام کارهایی از دست داده اید که به طور عادی از آنها لذت می برید و انرژی و تمرکز لازم برای انجام کارها را ندارید ، با پزشک مشورت کنید.


شرایط بهداشت روان

بسیاری از شرایط بهداشت روان می توانند علائمی را ایجاد کنند که ممکن است شما آن را با تنبلی اشتباه بگیرید ، مانند عدم انگیزه ، خستگی مزمن و ترک اجتماعی. این شرایط شامل موارد زیر است:


افسردگی

اضطراب

اختلال عاطفی فصلی (SAD)

اختلال دو قطبی

اختلال استرس پس از ضربه (PTSD)

اختلال استرس حاد

شرایط پزشکی

شرایط پزشکی می تواند باعث تغییر در سطح انرژی شما شود و مانع از این شود که شما بتوانید به روشی که معمولاً می توانستید عمل کنید. نمونه هایی از این موارد:


کم خونی

کمبود ویتامین

اختلالات تیروئید

قند خون پایین

دیابت

بیماری آدیسون

سندرم خستگی مزمن

بیماری قلبی

سرطان

تنبلی همیشه چیز بدی نیست و هرکس امروز و دوباره سزاوار یک روز آرام است. فهمیدن چگونگی جلوگیری از تنبلی ممکن است به سادگی تغییر روش دستیابی به کارهای خاص و اتخاذ شیوه زندگی سالم باشد.


اگر در پیدا کردن انرژی و تمایل به انجام کارها بیشتر مشکل دارید ، با پزشک مشورت کنید تا مشخص شود که یک بیماری اساسی پزشکی ممکن است مسئول باشد.


healthline


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده