خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نقاشی ساختمان و رفع مشکلات رنگ و نقاشی

 نقاشی ساختمان و رفع مشکلات رنگ و نقاشی

مردم همیشه به دنبال تغییر ظاهر خود هستند و با دیدن اینکه اشخصاصی در حال رنگ آمیزی ساختمان خود هستند آنها را نیز وسوسه می کند ،منم خانه خود را رنگ کنم و از طرفی دیگر نقاشی ساختمان یکی از کم هزینه ترین و سریعترین راه ها برای ایجاد تغییر در محیط های داخلی و خارجی است.


نقش خاص نقاش و دکوراتور تهیه و تزئین یک سطح خاص مطابق با خواسته مشتری است. هدف از نقاشی بهبود ظاهر ساختمان و محافظت از آن در برابر صدمات ناشی از آب ، خوردگی ، حشرات و قالب است.نقاشان و تزئینات از طیف وسیعی از پوشش ها برای تقویت و محافظت از سطوح استفاده می کنند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


یک نقاش و دکوراتور چه کاری انجام می دهد؟

بر روی انواع پروژه های داخلی و صنعتی کار کند ، از بازسازی خانه ها گرفته تا استفاده از سنگین کاری های سنگین تا سازه های بزرگ مانند پل.


در یک کار خانگی ، شما می توانید از رنگ ، لاک و کاغذ دیواری برای تزئین اتاق با مشخصات مشتری خود استفاده کنید. وظایف اصلی شما شامل موارد زیر است:


   اندازه گیری مناطق سطح برای مشخص کردن میزان نیاز به پوشش رنگ یا دیوار

   کاغذ دیواری قدیمی یا رنگ را جدا کنید

   پر کردن سوراخ و ترک و اطمینان از سطح آنها

   آماده سازی سطوح با آغازگر و روتختی

   مخلوط کردن رنگ به سایه مناسب ، چه با دستی و چه با استفاده از تجهیزات تطبیق رنگی رایانه ای

   استفاده از لایه های رنگ و کاغذ دیواری آویز


به عنوان یک نقاش و دکوراتور ، وظایف شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

استفاده از رنگ یا مواد دیگری مانند لکه ، لاک یا لاک با استفاده از برس ، غلطک یا تجهیزات اسپری

   آماده سازی و تمیز کردن سطوح

   از بین بردن کاغذ دیواری و رنگ قدیمی

   تعمیر ترک ها و سوراخ ها در دیوارها

   مخلوط کردن و نازک شدن رنگ

   اندازه گیری ، برش و استفاده از کاغذ دیواری یا پارچه بر روی دیوارها

   ساخت و نصب داربست

   مشاوره به مشتریان در انتخاب رنگ و انتخاب پوشش دیوار

   ارائه تخمین هزینه

   مشخصات خواندن برای تعیین مواد مورد نیاز

مطمئنا این موضوع به گوشتان خورده که نقاشی ساختمان علاوه بر افزایش ارزش خانه به عنوان یکی از راه های در امان نگهداشتن ساختمان در برابر شریط آب و هوایی، حشرات و دیگر آسیب ها می باشد. بنابراین یکی از راه های نگهداری از خانه، نقاشی ساختمان است. همین یک دلیل محکمی است که برنامه ریزی دقیق و زمان کافی داشته باشید که رنگ ها، سایه ها و سبکی که میخواهید خانه خود را رنگ آمیزی کنید را بررسی نمایید.


رنگ آمیزی خانه از قدمت بسیار بالایی برخوردار است. انسان از دیرباز به فکر رنگ کردن محل زندگی خود بوده است.رنگ آمیزی خانه می تواند زیبا و شیک بودن را به منزل شما هدیه کند و روح تازه ای در خانه ی شما بدمد و حس تازه ای را در شما بوجود اورد،پدر و مادر و بچه ها زمان زیادی را برای نگاه کردن به تلویزیون ، غذا خوردن و در کنار هم بودن در اتاق نشیمن میگذرانند. شما می توانید با ایده های جدید و نو نقاشی، به دیوار های خانه خود شور و نشاط ببخشید تا این در کنار هم بودن لذت بیشتری داشته باشد.


اهمیت نقاشی ساختمان

انتخاب یک طرح زیبا و رنگی برای داخل و خار منزل شما به طور قطع ارزش ملک شما را افزایش می دهد و اگر شما روزی قصد فروش منزل را داشتید خریداران بیشتری را جذب می کند. از طرفی بوی رنگ تازه باعث می شود که منزل شما نو و جدید به نظر بیاید بدون توجه به اینکه مدت هاست در آن زندگی می کنید.


غیر از مزیت هایی که که گفته شد، محافظت از خانه در برابر آسیب هایی مثل: رطوبت، زنگ زدگی، نفوذ حشرات موذی یکی دیگر از مزیت های نقاشی ساختمان است.رنگ آمیزی ساختمان به دوبخش رنگ آمیزی نما و رنگ آمیزی داخلی تقسیم و انجام می شود. اکثر سطوح درون ساختمان مانند: دیوار ها- سقف ها- درب ها وپنجره ها قابل رنگ کردن هستند.


زمان مناسب برای نقاشی ساختمان

برای رنگ کردن ساختمان زمانی تعیین نشده است. زمان نقاشی ساختمان به شرایط آب و هوایی، آماده بودن شرایط خانه برای نقاشی و استخدام یک نقاش خوب متغیر است و بستگی به خودتان دارد. مهمترین دلیل تعیین کننده شرایط آماده بودن خانه است. زیرسازی، ترک خوردگی، پوسیدگی های هر سطح چقدر است؟


همه این موارد را باید بررسی کنید.اگر ساختمانی که در آن زندگی میکنید قدمت ساخت آن زیاد است و تازه باز سازی شده باید صبر کنید تا دیوار هایی که بازسازی شده اند کامل خشک شود و اطمینان حاصل کنید که هیچ رطوبتی روی آن وجود نداشته باشد.بعضی از فصل مانند بهار و تابستان به دلایلی که در زیر بیان شده کار نقاشی ساختمان رونق بیشتری نسبت به فصل های پاییز و زمستان دارد


فصل بهار و تابستان به دلیل گرم بودن هوا و تسریع در خشک شدن رنگ فرصت خوبی برای رنگ آمیزی خانه و ساختمان است. اواخر زمستان نیز به دلیل نزدیک شدن به سال نو کار نقاشی ساختمان و تعمیر و بازسازی ساختمان مانند راه پله ها و پارکینگ رونق بسیار زیادی دارد


فصل تابستان بیشتر برای جابجایی اجاره نشین هاست و خانواده معمولا قبل از شروع سال تحصیلی اقدام به تعویض خانه میکنند و این فرصت خوبی است برای رنگ کردن خانه و اجاره دادن آن.فصل پاییز و زمستان کار نقاشی ساختمان رونق کمتری دارد و شما میتوانید برای گرفتن تخفیف و دریافت خدمات و کیفیت بهتر اقدام کنید.


کدام رنگ را انتخاب کنید؟

رنگ ها به دوسته قابل شستشو که به رنگ های روغنی معروف هستند و غیر قابل شستشو، رنگ های پلاستیکی تقسیم میشوند.رنگ های روغنی را می شود شست و حل کننده آن تینر است. این نوع رنگ دارای دو حالت مات و براق به وجود دارد. جهت تضمین کیفیت مناسب، نقاشان ساختمان این دو نوع رنگ را باهم مخلوط کرده تا معایبی که هر کدام به تنهایی دارا می باشند را تا حدی رفع گردد.


رنگ روغنی براق دارای دوام بالاتری در رنگ ساختمان دارد و تمیز کردن آن راحت تر است. اما عیبی که دارد این است که اگر دیواری که رنگ میکنید صاف نباشد نقص آن را نشان می دهد.بیشتر کاربرد رنگ روغن برای مکان هایی مثل حمام و سرویس های بهداشتی است.رنگ ها پلاستیکی بویی ندارند، نقص های ساختمان را پوشش میدهند و در اصل برای پوشش سقف های اتاق ها، پذیرایی و حال مناسب است.


از مزیت های دیگر این رنگ بلندتر کردن سقف و بزرگ نشان دادن خانه است.حلال رنگ های پلاستیکی آب است و به همین دلیل این رنگ ها خیلی سریعتر نصبت به رنگ های روغنی خشک می شوند و با آب هم قابل پاک شدن است و این یعنی اینکه شما نمیتوانید دیوارها را تمیز کنید و این رنگ قابل شستشو نیست.


نوع دیگری از رنگ ها، رنگ های اکریلیک هستند که حلال آن هم آب است و بدون بو، اما با آب پاک نمی شوند و قابل شستشو هستند.رنگ های اکریلیک که به آنها رنگ های روغنی بدون بو هم می گویند به صورت نیمه براق تولید می شوند.رنگ های اکریلیک دوستدار محیط زیست می باشند


 قدم بعدی در نقاشی ساختمان انتخاب کردن رنگ مناسب برای رنگ آمیزی است. همانطور که اطلاع دارید رنگ ها طیف گسترده ای دارند و انتخاب های تقریبا بی نهایتی در اختیار شماست. اما نکته ای که باید در هنگام انتخاب رنگ به آن توجه نمود همخوانی یا هماهنگی رنگ انتخاب شده با دکوراسیون منزل و یا محل کار است یا به اصطلاح ست کردن است.


نکته دیگری که باید در انتخاب رنگ به آن توجه کرد نور اتاق یا نوری که وارد منزل می شود و دلیل این توجه ای است که نور خورشید که نوری طبیعی است میتواند به طور مستقیم باشد یا غیر مستقیم که همین امر میتواند جلوه اتاق را تغییر دهد و یا نورهای مصنوعی مانند نور لامپ های مختلف از رشته ای تا هالوژن ها که رنگ های مختلفی تولید میکند و بر محیط و دیوار ها و جلوه ای که ایجاد میکند تاثیر مستقیم میگذارد.


اگر خانه شما در سمتی از ساختمان است که نورگیر نیست، باید از رنگهایی استفاده کنید که نور را منعکس کند تا فضای اتاق روشن و دلباز به نظر برسد. همچنین باید از نورهای مصنوعی زرد برای کمک به این فضا کمک بگیرید.

همچنین اگر اتاق فاقد پنجره می باشد میتوانید از رنگ سفید یا آبی بسیار کم رنگ در نقاشی ساختمان استفاده کنید، این کار فضای اتاق را دلباز و زیبا می کند و نبود پنجره را تا حدودی پوشش می دهد و همچنین اگر نوری وارد اتاق شود آن را بازتاب میدهد و این مسئله باعث روشن تر شدن اتاق می شود


روان شناسی رنگ ها

1.رنگ قرمز مزاج گرم دارد.براثر استفاده از رنگ قرمز ارتعاشات درمان کننده و تقویت کننده ای برقرار می شود.


2.رنگ نارنجی مزاج گرم دارد.رنگ نارنجی علامت انرژی می باشد.این رنگ از اختلاط دو رنگ قرمز و زرد حاصل می شود.


3.رنگ زرد مزاج گرم و خشک دارد.این رنگ علامت هوش،فهم،درایت زیاد و عشق ورزی می باشد


4.رنگ سبز دارای ارتعاشات متعادل کننده مهمی برای سیستم عصبی می باشد.مزاج این رنگ معتدل است.


5.رنگ بنفش معتدل است با گرایش به سردی. رنگ بنفش از ترکیب رنگ قرمز(مربوط به جسم) رنگ آبی(مربوط به روح) حاصل می شود.استفاده از رنگ بنفش برای رفع بی خوابی و رفع نارسایی ذهن توصیه می شود.


6.رنگ آبی مزاج خنک دارد.رنگ آبی موجب آرامش و تشعشعات صلح آمیز شده، دارای کیفیت خواب آور است. همچنین آبی فیروزه ای برای ایرانیان علامت پیروزی می باشد.


چه نوع رنگی انتخاب کنیم؟

رنگ ها به دوسته قابل شستشو که به رنگ های روغنی معروف هستند و غیر قابل شستشو، رنگ های پلاستیکی تقسیم میشوند.رنگ های روغنی را می شود شست و حل کننده آن تینر است. این نوع رنگ دارای دو حالت مات و براق به وجود دارد. جهت تضمین کیفیت مناسب، نقاشان ساختمان این دو نوع رنگ را باهم مخلوط کرده تا معایبی که هر کدام به تنهایی دارا می باشند را تا حدی رفع گردد.


رنگ روغنی براق دارای دوام بالاتری در رنگ ساختمان دارد و تمیز کردن آن راحت تر است. اما عیبی که دارد این است که اگر دیواری که رنگ میکنید صاف نباشد نقص آن را نشان می دهد.


بیشتر کاربرد رنگ روغن برای مکان هایی مثل حمام و سرویس های بهداشتی است.


رنگ ها پلاستیکی بویی ندارند، نقص های ساختمان را پوشش میدهند و در اصل برای پوشش سقف های اتاق ها، پذیرایی و حال مناسب است. از مزیت های دیگر این رنگ بلندتر کردن سقف و بزرگ نشان دادن خانه است.


حلال رنگ های پلاستیکی آب است و به همین دلیل این رنگ ها خیلی سریعتر نصبت به رنگ های روغنی خشک می شوند و با آب هم قابل پاک شدن است و این یعنی اینکه شما نمیتوانید دیوارها را تمیز کنید و این رنگ قابل شستشو نیست.


نوع دیگری از رنگ ها، رنگ های اکریلیک هستند که حلال آن هم آب است و بدون بو، اما با آب پاک نمی شوند و قابل شستشو هستند.


رنگ های اکریلیک که به آنها رنگ های روغنی بدون بو هم می گویند به صورت نیمه براق تولید می شوند.رنگ های اکریلیک دوستدار محیط زیست می باشند


آیا نقاشی ساختمان در روز بارانی کار معقولی است؟

تصور کنید که شما میخواهید خانه خود را نقاشی کنید. حال فرقی نمی کند که نمای بیرونی باشد یا نمای داخلی ولی باران می بارد. البته ممکن است که بیشتر فضای رنگ کردن شما در داخل ساختمان باشد.

نکته اینجاست که آیا شرایط آب و هوایی مانع نقاشی منزل شما می شود یا نه؟

سه سوال زیر برای افرادی پیش می آید که میخواهند درهوای بارانی نقاشی ساختمان انجام دهند:


باران، رنگ ساختمان را از بین می برد؟

چه مدت طول می کشد تا رنگ سطوح خشک شود و اینکه تا لحظه خشک شدن برای در امان ماندن از تخریب رنگ در هنگام باران باید چه کاری انجام دهیم؟


آسیب به بافت رنگ و ویژگیهای یک رنگ خوب

شما می توانید نقاشی ساختمان خود را چه نمای بیرون و چه نمای درون را در هنگام بارندگی، رنگ کنید. البته برای نمای بیرون ، محدودیت هایی وجود دارد.


نمای داخلی ساختمان هیچگونه محدودیتی ندارد. نمای داخلی اصولا همیشه خشک هستند وهیچگاه تحت تاثیر باران قرار نمی گیرند مگر اینکه راه نفوذی از دیوار یا سقف وجود داشته باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام نقاشی منزل در نمای داخلی، همیشه پنجره ها باز باشد تا هوا در اتاق ها در جریان باشد تا باعث خشک شدن سریع نمای داخلی شود.


اکثر متخصصان توصیه می کنند که نقاشی منزل خود را در زمانی که هوا گرفته است و یا بارندگی در راه است، شروع نکنید. اما اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که بارندگی همیشه وجود دارد و نمی توانید منتظر یک روز آفتابی باشید، اقدام به نقاشی منزل خود کنید. البته رنگ کردن نمای داخلی ممکن است اما برای نمای بیرونی چه باید کرد؟


انتخاب رنگ مناسب برای دیوار است. انتخاب رنگ را بر اساس سلیقه، مبلمان، وسایل و نور خانه انجام دهید. لزومی ندارد مثل همیشه به سراغ رنگ‌های تکراری بروید؛ رنگ کردن خانه می‌تواند تغییر بزرگی باشد. پس از رنگ‌های جدید استفاده کنید و آنها را با رنگ دکوراسیون خانه هماهنگ کنید. حتی یک یا دو دیوار رنگی هم تأثیر خوبی بر فضای داخلی می‌گذارد.


رنگ روغن

یکی از قدیمی‌ترین انواع رنگ ساختمان است. این رنگ همان‌طور که از اسمش متوجه می‌شوید، پایه روغنی دارد، یعنی روغن با مواد رنگی مخلوط شده است. رنگ روغن ویژگی‌های مختلفی دارد که برخی مثبت و برخی منفی هستند. با اطلاع از معایب و مزایای رنگ روغن می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.


   عایق

   دوام بالا

   قابل شستشو

   پوشش دهی مناسب

   دارای نوع براق، نیمه براق و مات

   مناسب برای درب و پنجره

   محلول در نفت و تینر

   بوی شدید رنگ

   دیر خشک می‌شود

   پروسه رنگ کاری طولانی می‌شود

   لکه‌ها راحت‌تر تمیز می‌شوند


رنگ پلاستیک

نوع دیگر رنگ ساختمان که آن هم طرفداران خود را دارد، رنگ پلاستیک است. این رنگ هم معایب و مزایای خاص خودش را دارد.


   سادگی روند نقاشی

   محلول در آب

   بوی تند ندارد

   سریع خشک می‌شود

   جاذب رطوبت

   دوام کمتر

   روی پنجره و فلز کاربرد ندارد

   برخی انواع آن غیر قابل شستشو هستند

   برای رنگ سقف مناسب است


رنگ اکریلیک

را می‌توان حزو نسل جدید رنگ‌های ساختمانی به حساب آورد. این رنگ دارای تنالیته‌های بسیار است. در ادامه با خصوصیات رنگ اکریلیک بیشتر آشنا خواهید شد.


   سازگار با محیط زیست

   محلول در آب

   پوشش دهی بالا

   سریع خشک می‌شود

   بوی زیاد ندارد

   بعد از خشک شدن تیره‌تر می‌شود

   نیاز به زیر کاری ندارد

   ضد رطوبت

   ترک نمی‌خورد

   دوام بالا


اقدامات قبل از شروع نقاشی

قبل از شروع فرایند رنگ کردن خانه وسایل موجود در خانه را تا حد ممکن جمع کنید و کنار هم بچینید. می‌توانید وسایل را در مرکز خانه انباشته کنید و روی آنها را با پارچه و پلاستیک بپوشانید تا رنگی نشوند.


صفحه‌های روی کلید و پریز، فیوز و آیفون دیواری را جدا کنید. با این کار هم می‌توانید قسمت داخلی دیوار پشت آنها را رنگ بزنید و هم از رنگی شدن آنها جلوگیری کنید. درپوش‌ها را درون یک جعبه یا پلاستیک بگذارید و به یک محل امن منتقل کنید.


لوستر، دیوارکوب و آباژورهای دیواری را در صورت امکان جدا کنید. روی چراغ‌های سقفی مانند هالوژن را با نوار چسب مخصوص یا پلاستیک بپوشانید تا رنگی نشوند.


کف زمین را هم با برزنت یا پارچه‌های ضد آب بپوشانید. پلاستیک به دلیل این که رنگ را جذب نمی‌کند، برای این منظور مناسب نیست چون باعث می‌شود رنگ ریخته شده خیس بماند.روی قرنیزها را با استفاده از نوار چسب بپوشانید و آن را با کاردک محکم کنید.


شروع رنگ کردن

در صورتی که روی دیوارها لکه و یا آسیب ها زیاد باشند، ابتدا باید بتونه کاری کنید. اگر بعد از بتونه کاری نیاز به سمباده کشی است، حتماً بعد از سمباده دیوار را به خوبی تمیز کنید تا ذرات اضافی روی قلم‌مو و رنگ نچسبد. می‌توانید بعد از بتونه کشی، از پرایمر استفاده کنید. پرایمر مانع از انتقال رطوبت به رنگ می‌شود و آن را ماندگارتر می‌کند.

یک دیوار را به طور کامل رنگ کنید و سپس به سراغ دیوار دیگر بروید. برای این که رد قلم‌مو روی دیوار باقی نماند، می‌توانید از غلتک استفاده کنید. حتی بعد از رنگ کردن با قلم‌مو، اگر غلتک را روی سطح رنگ بکشید، رد قلم‌مو را از بین می‌برد. بهترین حالت این است که برای قسمت‌های بزرگ از غلتک و برای گوشه‌ها از قلم‌مو استفاده کنید.


یکی از سخت‌ ترین قسمت‌های رنگ کردن دیوار، ناحیه اتصال دو دیواری است که به رنگ‌های مختلف انتخاب شده‌اند. برای این که خط صافی بر جای بگذارید، با استفاده از یک وسیله تیز مثل پیچ گوشتی خراشی روی خط اتصال دیوارها ایجاد کنید. در این حالت رنگ اضافی قلم‌مو درون این شیار وارد می‌شود و خط صاف‌ تری باقی می‌گذارد.


انتخاب وسیله مناسب برای نقاشی ساختمان

 خرید غلتک به عرض آن توجه واگر غلتک بزرگی انتخاب کنید، در حین رنگ کردن دیوار ممکن است رنگ به اطراف پرتاب شود. جنس و کیفیت غلتک اهمیت بسیاری دارد. به هیچ وجه به دنبال ارزان‌ترین نوع غلتک نباشید چون ممکن است پرز و کرک پارچه روی آن کنده شود و به دیوار بچسبد.


برای رنگ لاتکس یا اکریلیک، پارچه‌های مصنوعی مانند نایلون و پلی‌استر مناسب هستند ولی برای رنگ روغن از پارچه‌های طبیعی استفاده کنید. غلتک را قبل از استفاده بشویید تا اگر پرز، کرک یا ذرات گرد و غبار روی آن وجود دارد، به رنگ خیس دیوار منتقل نشود.


رنگ زدن دیوار خانه

قلم‌ موهای طبیعی برای رنگ‌های روغنی مناسب‌اند ولی برای رنگ‌های بر پایه آب مانند اکریلیک و پلاستیک، از قلم‌موهای مصنوعی استفاده کنید. قلم‌موی با کیفیت ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد ولی خیالتان راحت است که در حین رنگ زدن، موهای آن روی دیوار باقی نمی‌ماند. اندازه قلم‌مو نباید بزرگ باشد چون کنترلش دشوار می‌شود. قلم‌موهای سر تخت برای فضاهای بزرگ‌تر و قلم‌موهای زاویه‌دار برای قسمت‌های ریز و ظریف‌تر پیشنهاد می‌شوند. قلم‌مو را مانند مداد در دست بگیرید و با آن مثل چکش رفتار نکنید.

 نکات مهم

رنگ کردن را از قسمت‌های بالایی دیوار و نزدیک به سقف شروع کنید و به سمت پایین بروید.

رنگ کردن دیوار خانه باید در بهترین نور و با تهویه مناسب انجام شود.

بعد از هر لایه رنگ، با توجه به نوع رنگ استفاده شده، مدتی صبر کنید تا لایه‌ها کاملاً خشک شوند.

مراقب باشید که رنگ روی قلم‌مو به اندازه‌ای نباشد که باعث چکه کردن آن روی دیوار شود.

هنگام استفاده از رنگ روغن و حلال‌های شیمیایی از ماسک استفاده کنید.

مراقب تینر و نفت باشید و آن را از شعله و گرما دور نگه دارید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده