بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» شمال ایران|جنگل گیسوم بهشت ​​با طبیعت شگفت انگیز

شمال ایران|جنگل گیسوم بهشت ​​با طبیعت شگفت انگیز

جاذبه های طبیعی ایران شمالی چشم انداز بهشت ​​را نشان می دهد

تالش، یکی از نقاط کمتر شناخته شده خطه شمال است که آنجا را باید بی شک، یکی از مقصدهای فوق العاده و بکر گردشگری ایران دانست. درختان زیبا و سر به فلک کشیده پارک جنگلی گیسوم، تونلی را برای شما در جاده خلق می کند که حتی در روزهای آخر پاییز و اوایل زمستان نیز، لوکیشن های بی نظیر برخی از فیلم های نوستالژیک را به ذهن می آورد.

در جنگل گیسوم، پوشش گیاهی متنوعی از ۷۶ گونه که متعلق به ۶۶ جنس و ۴۴ خانواده است در منطقه ای جلگه ای و سرسبز شاهد هستیم که ۲۱ گونه آن چوبی و ما بقی را گونه های علفی تشکیل می دهند که نمونه هایش را در تالاب انزلی می توان مشاهده کرد.

یکی از نکات مهمی که در جنگل گردی گیسوم باید به آن توجه داشت، انبوه گونه های گیاهی به خصوص درختان انجیری است که چشم انداز رویایی شگفت انگیری را روبروی دیدگان گردشگران و رهگذران قرار می دهد.تالش، یکی از نقاط کمتر شناخته شده خطه شمال است که آنجا را باید بی شک، یکی از مقصدهای فوق العاده و بکر گردشگری ایران دانست. درختان زیبا و سر به فلک کشیده پارک جنگلی گیسوم، تونلی را برای شما در جاده خلق می کند که حتی در روزهای آخر پاییز و اوایل زمستان نیز، لوکیشن های بی نظیر برخی از فیلم های نوستالژیک را به ذهن می آورد.

پارک جنگلی گیسوم در کنار جلگه بندر ترکمن و جنگل نور، طبیعتی متفاوت اما قرار گرفته در کنار دریای خزر دارد. خطه ی شمالی کشور ایران پر از جاذبه هایی است که هر ببیننده ای را به خود جذب می کند.

پارک جنگلی گیسوم بدون تردید یکی از زیباترین و مسحور کننده ترین تفرجگاه های شمالی ایران است که در ۱۸کیلومتری جاده تالش به انزلی واقع شده است. درختان جنگلی انبوه و انواع گونه‌های گیاهی چشم اندازی زیبا دارد به ویژه در فصل پائیز طبیعتی دل انگیز برای دوستداران طبیعت به ارمغان می آورد. در و اقع باید گفت که عبور از پارک جنگلی گیسوم؛ عبور از دالان بهشت است.جنگل های گیسوم در استان گیلان با مساحتی حدود ۸۰ هکتار قرار دارد. انبوهی از درختان و گونه های گیاهی در این منطقه جلگه‌ ای شناسایی شده اند. در مجموع حدود ۷۶ گونه گیاهی متعلق به ۶۶ جنس و ۴۴ خانواده را می توان نام برد. دریای گیسوم تالش و جنگل ساحلی گیسوم یکی از بهترین مناطق شمال برای گذران ساعتی در طبیعت است. به همراه خانواده خود به گیسوم تالش بروید و لذت رانندگی در جاده گیسوم گیلان را تجربه کنید.

نام این پارک جنگلی از روستایی به همین نام در منطقه می آید. جنگل های گیسوم نام روستایی در استان گیلان، از توابع بخش اسالم در شهرستان تالش به شمار می رود. همچنین این منطقه در ۱۸ کیلومتری جاده ی جنگل تالش به انزلی قرار دارد. امروزه روستای گیسوم و جنگل شمال آن، به عنوان پارک جنگلی گیسوم شناخته می شود. پارکی که ۱۵ سال پیش با سرمایه‌گذاری شهرداری تالش به یک مقصد گردشگری جذاب تبدیل شد؛ و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان از آن یاد می شود.

جاده رویایی که از این مسیر جنگلی عبور می کند، بیننده را، مخصوصا که اولین تجربه اش باشد، چنان شیفته و حیران می کند که برای بازدید از تمام زوایای این منطقه که در نهایت به ساحلی زیبا ختم می شود، روزها وقت لازم است.

برای رسیدن به منطقه سحر انگیز گیسوم باید از رشت به سمت آستارا حرکت کنیم و از منطقه ای به نام پره سر عبور کنیم تا به یکی از زیباترین جنگل های ایران برسیم.

جنگل گیسوم پیوند عاشقانه دریا و جنگل

می گویند، پارک جنگلی گیسوم جایی است که دریا و جنگل پیوندی عاشقانه و نزدیک دارند و باید برای دیدار دریا از دالانی عاشقانه و رویایی گذر کنی. دالانی که از بوسه درختان های سربه فلک کشیده گیسوم خلق شده و میهمان خود را غرق در زیبایی و لطافت می کنند.

به دالان که میرسید، ارتفاع بلند درختان، عبور نور از لابه لای شاخ و برگشان، زمین سرسبز و صدای آواز پرندگان و نسیم خنکی که صورتت را نوازش می کند؛ آن قدر سرمست و شگفت زده ات می کند، که می خواهی همیشه بمانی در این بهشت رویایی.

چشم انداز جنگلی درختان و گونه های گیاهی این منطقه برای همه گردشگران جذاب و دیدنی است و وقتی از میان درختان سربه فلک کشیده و زمینی سرسبز و هوای نمناک میگذری تا به دریا برسی تمام وجودت را آرامش فرا می گیرد.

در ساحل گیسوم همه چیز برای یک یا چند روز اقامت مهیاست؛ از تفریحات لذت بخش دریایی تا اقامت و رستورا ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم، برای همه نوع گردشگری جالب و لذت بخش است و امکانات رفاهی و تفریحی آن این لذت را دو چندان می کند.

در این ساحل برای آرامش می توان برروی شن های نرم قدم زد، برای هیجان، جت اسکی را تجربه کرد و یا تنی به آب زد و خستگی عمر و راه را شسته وجانی دوباره گرفت.

به هر حال اگر به دنبال آرامش هستید باید شب به کنار ساحل بروید و ازمنظره شبانگاهی دریا و ساحل لذت ببرید و یا در روز اسب های خوشرنگ را در میان انبوه سبز رنگ درختان و گیاهان ببینید. در ضمن اگر می خواهید محو زیبایی های طبیعت شوید باید فصل بهار و پاییز را برای سفر انتخاب کنید، بخصوص ماه های اردیبهشت و مهر و آبان. اما اگر در این فصل ها و ماه ها نتوانستی به گیسوم بروی، منظره تابستانی و زمستانی آن نیز منحصر به فرد است.

بسیاری از هموطنان ما ایام نوروز را برای سفر به گیسوم برمی گزینند و سال خود را با دنیایی از زیبایی آغاز می کنند.

گیسوم از شمال به تالش و از جنوب به رضوانشهر می رسد. باید از شهر خود به رشت و به سمت آستارا حرکت کنید و بعد از رسیدن به شهر “پره سر” در حدود ۵ کیلومتر دیگر رفته تا به ابتدای جاده ای برسیم که مارا به جاده جنگلی گیسوم می رساند. ورودی جنگل در سمت راست جاده می باشد.

در حدود ۳ کیلومتر که جاده جنگلی را طی کنید به ساحل زیبای دریای مازندران خواهید رسید.

اگر از سمت تالش به گیسوم می روید، قبل از ورودی گیسوم، یک فرعی را خواهید دید که به یک جنگل دنج و زیبا ختم می شود، می توانید لحظاتی را تا قبل از تاریکی هوا در آنجا سپری کنید. گیسوم به قلعه رودخان و اسالم نزدیک است و می توان پس از ده کیلومتر اسالم را هم ببینید.

منطقه گردشگری ساحلی فوق العاده زیبا و بی نظیر از توابع بخش پره سر شهرستان تالش در استان گیلان – ایران می باشد این ساحل زیبا به واسطه یک راه آسفالته که از میان انبوهی از درختان عبور کرده به ساحل دریای خزر متصل می شود.جاده تالش، شما را در دالانی از زیبایی به سمت بهشت شمال هدایت می کند. جنگل گیسوم، جایی است که جنگل و دریا به هم می رسند و این سحر طبیعت است که هیجان گیسوم گردی را صد چندان می کند.

پارک جنگلی گیسوم با داشتن آلاچیق و مکان های مناسب بهترین گزینه برای یک پیک نیک خانوادگی و دوستانه است. می توانید بساط خوشگذرانی تان را در این پارک یا در نزدیکی ساحل برپا کنید و خاطره ای خوش بیافرینید.

مناظر فوق العاده جذاب

محال است که قدم به گیسوم بگذارید و دست به دوربین نشوید. فرقی نمی کند که عکاس حرفه ای باشید یا اینکه بخواهید تنها چند عکس یادگاری معمولی ثبت کنید؛ در گیسوم سوژه برای همه هست و آن قدر تصویر دیدنی در گوشه و کنار این طبیعت وجود دارد که دست خالی بر نگردید. تصاویر بهترین یادگاری شما از این سفر خواهند بود.

پیمایش جنگل و دوچرخه سواری در آن

بسیاری از ساکنان گیلان و مسافران این خطه از کشورمان، گیسوم را برای یک پیاده روی دلچسب انتخاب می کنند. آنها در این منطقه هم می توانند در میان درختان سرسبز به گشت و گذار بپردازند و هم در کنار ساحل راه رفتن بر روی شن های گرم و نرم را تجربه کنند.

علاقه مندان به دوچرخه سواری در طبیعت نیز گیسوم را مقصدی جذاب برای تجربه این ورزش می دانند. آنها با دوچرخه به جاده این پارک جنگلی می زنند و به هنگام گذر از دالان درختی، وزش نسیم بر صورت شان را با تمام وجود حس می کنند. اگر دوچرخه دارید بهتر است آن را به همراه ببرید وگرنه می توانید از امکان اجاره دوچرخه در این مکان استفاده کنید.

لذت آفرود

یکی از تفریحات در جنگل زیبای گیسوم استفاده از آفرود است. بسیاری از علاقه مندان به این فعالیت راهی گیسوم می شوند و به این نقاط می روند. البته آنها در قالب گروه و با راهنمای آشنا به مسیر به این منطقه می روند و هیجانی امن را تجربه می کنند.

تعداد زیادی تفریحات آبی

بعد از این که به این جنگل گیسوم رسیدیم می توانید به سراغ تفریحات آبی که در این جنگل وجود دارد بروید. تفریحات ممکن در این جنگل نیز شامل شنا، جت اسکی، شاتل، پاراگلایدر، قایق سواری، پاراسل و موتور چهارچرخ نیز استفاده نمایید. همانطور که مشاهده می کنید در این منطقه از خطه شمال همه ی تفریحات به طور یکجا در اختیار شما قرار دارد.

اسب سواری در جنگل گیسوم

در بخش هایی از پارک جنگلی گیسوم می توانید با اجاره اسب اقدام به اسب سواری در این منطقه بنمایید. این اسب ها متعلق به محلی های گیسوم است و وجود آنها به این جنگل چهره ی خاصی بخشیده است.

تماشای آسمان در شب

 در حالی که ستاره ها در آسمان چشمک می زنند می توانید به رقص امواج نیز خیره شوید و شاید هم در همین حال یک نوشیدنی گرم بنوشید. بد نیست بدانید که در برخی نقاط گیسوم که آلودگی نوری وجود ندارد می توان به تماشای کهکشان راه شیری نیز نشست.

جنگل گیسوم، میراث طبیعی ایران برای نسل های آینده است، در حفظ آن بکوشیم.

گیسوم، مناظر فوق العاده ای برای عکاسی دارد که شاید نمونه آن را در جنگل ابر بتوان مشاهده کرد. عاشقان سلفی و شکار مناظر طبیعت، این طبیعت گردی هیجانی را مجهز به دوربین هایی با لنز قوی بروند.

در بهار ۹۶،، یکی از مقصد های دیدنی ایران که می تواند در دستور کار شما قرار بگیرد، گیسوم گیلان است.

اگر از سمت تالش به سمت گیسوم می روید،قبل از ورودی گیسوم، جنگل دنجی وجود دارد که بازدید از آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

کسانی که به گیسوم می روند، خرید ماهی قزل آلا و کباب کردن آن در جنگل و اطراف ساحل را همیشه دوست دارند. مراقبت از طبیعت بکر این منطقه دلفریب را در گردشگری غذایی خود فراموش نکنید.

رستوران های جنگی گیسوم، همیشه مملو از مشتری است. قبل از خرید و استفاده از گوشت های کبابی، سلامت و صحت و مجوز مربوطه را در صورت امکان بررسی کنید. گرسنه بودن، همیشه بهتر از مسموم شدن است.

در منطقه پره سر، آبشار زیبایی وجود دارد که ویسادار نام دارد.

 قلعه رودخان، مسیرشان حتما به گیسوم می افتد. این منطقه را نیز در ذهن داشته باشید.

جاده رویایی اسالم به خلخال، فقط ۱۰ کیلومتر با بهشت شمال ایران فاصله دارد.

اگر به پارک جنگلی گیسوم رفتید، سورتمه سواری در تالش را فراموش نکنید.

بازارچه جنگل

در جنگل گیسوم بازارچه ای وجود دارد که در آن محلی ها اقدام به فروش انواع محصولاتی که خودشان تهیه می کنند، نیز می نمایند. همچنین علاوه بر محصولاتی مثل مربا، آلوچه می توانید وسایل حصیری و چوبی که ساخت دست اهالی این منطقه است را بخرید و به عنوان سوغاتی به شهر مقصدتان ببرید. خرید در این بازار می توانید چند سوغاتی جالب و رنگارنگ تهیه کنید.

بهترین زمان سفر به جنگل گیسوم، ماه های اردیبهشت، مهر و آبان میباشد که در این ماه های سال، زیبایی دوچندانی در جنگل گیسوم برای گردشگران قابل دیدن است و شما محو زیبایی های طبیعت میشوید.

مسیر دسترسی به جنگل گیسوم

 از رشت به سمت آستارا حرکت کنیم پس از طی ۵ کیلومتر از شهر “پره سر” در سمت راست جاده وارد جنگل های گیسوم میشویم که با عبور از این جاده و طی مسافت تقریبی ۳ کیلومتر به ساحل گیسوم میرسیم.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده