دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آلودگی هوا تنها بزرگترین خطر بهداشت محیط

آلودگی هوا تنها بزرگترین خطر بهداشت محیط

محیط زیست و بهداشت

یک محیط تمیز برای سلامتی و رفاه انسان ضروری است. در عین حال ، همچنین محیط می تواند محلی دارای منبع استرس زا باشد - به عنوان مثال آلودگی هوا ، صدا ، مواد شیمیایی خطرناک - که بر سلامتی تأثیر منفی می گذارد. سلامت جمعیت اتحادیه اروپا نیز تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی ، از طریق موج های گرما ، سیل و تغییر در توزیع بیماری های منتقله از طریق ناقلین قرار دارد. در سطح گسترده تر ، تغییر اقلیم ، از دست دادن تنوع زیستی و تخریب زمین نیز می تواند با تهدید ارائه خدمات اکوسیستم ، مانند دسترسی به آب شیرین و تولید مواد غذایی بر رفاه انسان تأثیر بگذارد.

سلامتی و رفاه انسان ارتباط مستقیمی با وضعیت محیط دارد. محیط های طبیعی با کیفیت خوب نیازهای اساسی را از نظر هوای پاک و آب ، زمین حاصلخیز برای تولید غذا و انرژی و مواد ورودی برای تولید فراهم می کنند. زیرساخت های سبز همچنین برای تنظیم وضعیت آب و هوا و جلوگیری از جاری شدن سیلاب عمل می کنند. دسترسی به فضاهای سبز و آبی نیز فرصت های مهم را برای تفریح ​​فراهم می کند و از رفاه حمایت می کند.


در عین حال ، محیط زیست یک مسیر مهم برای قرار گرفتن انسان در معرض هوای آلوده ، سر و صدا و مواد شیمیایی خطرناک است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) در گزارش خود در مورد پیشگیری از بیماری از طریق محیط های سالم تخمین زده است که عوامل استرس زای محیطی مسئول 12-18٪ از کل مرگ و میرها در 53 کشور منطقه WHO در اروپا است. بهبود کیفیت محیط در مناطق کلیدی مانند هوا ، آب و صدا می تواند از بیماری جلوگیری کرده و سلامت انسان را بهبود بخشد.


آلودگی هوا تنها بزرگترین خطر بهداشت محیط در اروپا است و با بیماری های قلبی ، سکته ، ریه و سرطان ریه در ارتباط است. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا سالانه بیش از 400000 مرگ زودرس در اتحادیه اروپا دارد. قرار گرفتن در معرض صدا از منابع حمل و نقل و صنعت می تواند منجر به آزار ، اختلال در خواب و افزایش مرتبط با آن در خطر فشار خون و بیماری های قلبی عروقی شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خطرناک نیز یک نگرانی اساسی است. افراد می توانند در معرض طیف وسیعی از مواد شیمیایی در زندگی روزمره خود ، از طریق هوا و آب آلوده ، محصولات مصرفی و رژیم غذایی قرار بگیرند. خواص مواد شیمیایی خطرناک خاص باعث ماندگاری آنها در محیط و تجمع زیستی در زنجیره غذایی می شود ، این بدان معناست که قبل از اینکه کاهش انتشارها به کاهش قرار گرفتن در معرض ، تاخیر زمانی قابل توجهی وجود داشته باشد. علاوه بر این ، حجم و دامنه مواد شیمیایی مورد استفاده امروز و رشد مداوم تولید مواد شیمیایی نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض انسان و محیط زیست همچنان افزایش می یابد. این نگرانی در مورد اثرات سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض مخلوط مواد شیمیایی در طول زندگی ما ، به ویژه در مراحل آسیب پذیر زندگی ، مانند اوایل کودکی ، بارداری و پیری است.


تأثیرات تغییرات آب و هوایی همچنین از نظر امواج گرما و تغییر در الگوی بیماری های عفونی و مواد آلرژی زا ، سلامتی را به سرعت تهدید می کند.


به طور کلی ، کیفیت آب حمام در سطح اتحادیه اروپا از سطح بالایی برخوردار است ، به طوری که کیفیت آبهای حمام به مرور افزایش می یابد در نتیجه سرمایه گذاری در سیستم فاضلاب ، تصفیه بهتر فاضلاب و کاهش آلودگی مزارع.


مجموعه ای از شواهد در حال رشد نشان می دهد که خطرات زیست محیطی به طور مساوی در جامعه توزیع نشده است ، بلکه به طور نامتناسبی بر گروه های جمعیتی آسیب پذیر اجتماعی و آسیب پذیر تأثیر می گذارد. وضعیت اقتصادی-اقتصادی فرد بر قرار گرفتن در معرض عوامل استرس زای محیط تأثیر می گذارد ، زیرا افراد فقیرتر به احتمال زیاد در محیط های تخریب شده زندگی می کنند. افراد آسیب پذیر اجتماعی ممکن است به دلیل شرایط سلامتی از قبل موجود ، وضعیت تغذیه ای نامناسب و رفتارهای خاص مانند سیگار کشیدن یا کم تحرکی ، نسبت به تأثیر عوامل استرس زای محیط حساس باشند. همچنین ممکن است در سازگاری و جلوگیری از خطرات زیست محیطی با محدودیت هایی روبرو شوند.

با درک پیوند ذاتی بین وضعیت محیط زیست و کیفیت زندگی ، هدف اولویت 3 برنامه اقدام هفتم محیط زیست (هفتمین EAP) "حفاظت از شهروندان اتحادیه در برابر فشارهای مربوط به محیط زیست و خطرات سلامتی و رفاه" است ( اتحادیه اروپا ، 2013) وابستگی عمیق جامعه بشری به حمایت از اکوسیستم ها در هسته چشم انداز هفتم EAP قرار دارد که "در سال 2050 در محدوده اکولوژیکی کره زمین به خوبی زندگی می کنیم".


طیف گسترده ای از سیاست ها برای رسیدگی به تأثیرات زیست محیطی بر سلامتی در سطح اتحادیه اروپا در حال اجرا است.

برخی از مثالها از زمینه های اصلی سیاست های زیست محیطی عبارتند از:

بسته سیاست هوای پاک برای اروپا

استراتژی سازگاری با تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا

دستورالعمل سر و صدای محیط زیست و

آیین نامه مربوط به ثبت ، ارزیابی ، مجوز و محدودیت مواد شیمیایی (REACH).

فرایند بهداشت و محیط زیست اروپا ، به رهبری WHO Europe ، با هدف گردآوری بخشهای محیط زیست و بهداشت و ترویج راه حلهای مشترک

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ورود به کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده