بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برای خرید کفش زنانه مناسب باید چند نکته را بدانیم

برای خرید کفش زنانه مناسب باید چند نکته را بدانیم

راهنمای خرید کفش زنانه

حتما شما هم شنیده‌اید اولین چیزی که هنگام ملاقات افراد به چشم می‌خورد کفش است. این مسئله نشان می‌دهد که خرید کفش شیک و مناسب تا چه میزان می‌تواند در زیباتر نشان دادن تیپ ظاهری افراد تاثیرگذار باشد. امروزه انواع مدل‌های کفش را می‌توانید در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین مشاهده کنید که انتخاب و خرید کفش را دشوارتر از گذشته کرده‌اند اما این دشواری زمانی بیشتر می‌شود که شما دنبال خرید کفش زنانه باشید و در دریای مدل‌های کفش زنانه غرق شوید. بهترین جنس کفش زنانه چیست و کدام جنس برای ما مناسب است؟ چگونه کفش زنانه خود را با لباسمان ست کنیم؟ و کلی سوال دیگر که در ادامه برای اینکه هنگام خرید کفش زنانه خود انتخاب راحت‌تر و بهتری داشته باشیم

انواع مدل کفش زنانه

همان‌طور که گفته شد در دنیای مد امروزی کفش زنانه مدل‌های فراوانی دارد از جمله کفش پاشنه بلند، کفش چرم راحتی، کفش اسپرت، کالج، بوت و نیم بوت، کفش طبی و ... که همین مسئله موجب سردرگمی بعضی افراد هنگام خرید کفش زنانه می‌شود.

Shoe Bite: Causes and How to Treat and Prevent

1. کفش پاشنه بلند زنانه :

این مدل کفش‌ها دارای پاشنه‌های مختلفی هستند که از نظر اندازه و نوع پاشنه می‌توانند تنوع بسیاری داشته باشند. کفش پاشنه بلند معمولا برای استایل‌های رسمی و مجلسی استفاده می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که معمولا هر چه پاشنه کفش بلندتر باشد بیشتر به سمت مجلسی بودن پیش می‌رود. به این مدل کفش‌ها، کفش مجلسی زنانه یا کفش رسمی زنانه هم گفته می‌شود. خرید کفش زنانه پاشنه بلند برای افرادی که بیشتر در موقعیت‌های رسمی قرار می‌گیرند و دوست دارند همیشه شیک و مقتدر به نظر برسند، گزینه مناسبی خواهد بود.

2. کفش میول :

امروزه کفش میول زنانه تبدیل به یکی از ترندهای جهانی شده که حتی از آن در استایل‌های رسمی و مجلسی هم استفاده شده است. اما کفش میول چیست؟ این مدل کفش زنانه از جلو کاملا بسته و پشت آن کاملا باز است و در واقع شباهت زیادی به یک دمپایی جلو بسته دارد. کفش میول راحتی بسیار بالایی دارد به همین دلیل بیشتر به عنوان یک کفش روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید کفش زنانه میول به کسانی که دوست دارند استایلی راحت و در عین حال زیبا داشته باشند توصیه می‌شود.

3. کفش گلادیاتوری :

این مدل کفش زنانه برگرفته از کفش گلادیاتورها در قرن پنجم است. مشخصه این مدل کفش بندهایی می‌باشد که گاها تا زیر زانو بالا می‌آیند. کفش زنانه گلادیاتوری را می‌توان با انواع شلوار جین، سنبادی و دامن یا پیراهن کوتاه پوشید و البته توجه داشته باشید که این مدل کفش برای پاهای کشیده و لاغر مناسب بوده و اگر قد کوتاهی دارید بهتر است مدل دیگری از کفش زنانه را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید به تعطیلات بروید و یک استایل راحت و ساحلی داشته باشید،

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

4. کفش کالج زنانه (لوفر) :

کفش لوفر که در ایران اکثرا به آن کالج می‌گویند، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین مدل‌های کفش زنانه محسوب می‌شود. کالج زنانه به راحتی پوشیده می‌شود و راحت‌تر از پوشیده شدن، با انواع لباس قابل ست شدن است. در استایل‌های کژوال و نیمه‌رسمی به سادگی می‌توانید از این مدل کفش زنانه استفاده کنید. کالج‌ها اکثرا بدون پاشنه و دارای زیره تخت هستند اما اگر پاشنه هم داشته باشند پاشنه‌ای مربعی و حداکثر 2 سانتی‌متری دارند. خرید کفش زنانه کالج به همه افراد توصیه می‌شود

5. کفش راحتی زنانه (پلتفرم) :

این مدل کفش زنانه یک کفش بسیار راحت برای انجام امور روزانه و مناسب برای استایل کژوال است. همان‌طور که از اسم کفش پلتفرم پیداست، این کفش زیره‌ای صاف و تخت داشته و امکان دارد ارتفاع آن 1 سانتی‌متر یا بیشتر باشد اما به هر حال زیره آن صاف است. کفش‌های Converse، Vans و سایر مدل‌های معروف مشابه، همگی کفش راحتی و پلتفرم محسوب می‌شوند.

6. بوت و نیم بوت زنانه :

خب این مدل کفش را همه می‌شناسند. بوت و نیم بوت زنانه کفش‌هایی هستند که برای استفاده در فصول سرد سال مناسب‌ترند و با در بر گرفتن مچ و ساق پای شما از سرد شدن پا جلوگیری می‌کنند. این مدل کفش‌های زنانه با توجه به طرح و رویه و نوع پاشنه انواع مختلفی دارند که می‌توانید بسته به سلیقه خود هر کدام که می‌پسندید را انتخاب کنید.

7. صندل زنانه :

صندل هم مثل بوت و نیم‌بوت زنانه یک کفش فصلی بوده که دقیقا در نقطه مقابل آن‌ها ایستاده است. صندل را در فصول گرم سال استفاده می‌کنند تا کم‌تر گرما احساس شود. این مدل کفش زنانه بسته به طرح رویه و نوع پاشنه به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که می‌توانید هنگام خرید صندل زنانه آن مدلی که باب میلتان است را انتخاب کنید.

8. کفش اسپرت زنانه (کفش ورزشی زنانه) :

کفش اسپرت زنانه کفش‌هایی هستند که به آن اصطلاحا کتانی (کتونی) هم گفته می‌شود. در ابتدا این کفش‌ها با هدف استفاده در ورزش‌های مختلف تولید شد اما رفته رفته پس از اینکه افراد طعم راحتی بی‌نظیر استفاده از کفش ورزشی را چشیدند تصمیم گرفتند آن را وارد استایل کژوال کنند و هنگام انجام امور روزانه خود از راحتی کتونی بیش از پیش بهره ببرند.

9. کفش طبی زنانه :

همان‌طور که از اسم این کفش پیداست، کفش طبی کفشی بوده که دارای زیره و کفی خاص برای پیشگیری از بروز بیماری‌های ناشی از پیاده‌روی یا ایستادن بیش از حد است. امروزه این کفش‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند تا برای هر سلیقه و استایلی یک کفش راحت وجود داشته باشد. کفش طبی زنانه از صندل تا پاشنه بلند وجود دارد و فقط کافیست مطابق با نیاز، استایل و سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. خرید کفش زنانه طبی برای افرادی که به سلامتی خود بسیار اهمیت می‌دهند یا از مشکلات کمر و پاشنه پا رنج می‌برند، یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شود.

انواع جنس رویه کفش :

کفش از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام تاثیر فراوانی در تعیین کیفیت کفش دارند. یکی از مهمترین بخش‌های سازنده کفش، رویه آن است. رویه کفش‌ها بسته به نوع کاربرد انواع مختلفی دارند

پرکاربردترین‌های رویه کفش ها

1. چرم طبیعی :

یکی از محبوب‌ترین جنس‌های رویه مورد استفاده در کفش‌ها، چرم طبیعی است. مهم‌ترین ویژگی چرم، دوام و استحکام فوق‌العاده بالای آن است و در صورتی که شرایط نگه‌داری از چرم طبیعی رعایت شود، شما می‌توانید از یک کفش چرم طبیعی تا سالیان سال بدون افت کیفیت و تغییر ظاهری استفاده کنید. علاوه بر محکم بودن، چرم طبیعی به دلیل تنوع فراوانی که دارد دست شما را برای انتخاب طرح مورد علاقه خود حسابی باز می‌گذارد. کفش نبوک، جیر، ورنی همگی از چرم طبیعی هستند. خرید کفش زنانه چرم برای کسانی که به دنبال یک کفش اصطلاحا عمری و در عین حال شیک و زیبا هستند، گزینه بسیار مناسبی است.

2. میکروفیبر :

این نوع رویه، فیبری نازک و الیافی است و به همین دلیل کفش‌های ساخته شده از میکروفیبر بسیار سبک و راحت هستند. میکروفیبرها معمولا از فیبرهای پلی‌استر تولید می‌شوند. بالاترین نوع این مدل رویه، میکروفیبرهای ابریشمی هستند که از کیفیت فوق‌العاده بالا و طبیعیتا قیمت بالاتری هم برخوردار هستند. کفش ساخته شده از میکروفیبر در برابر سایش مقاومت بالایی دارد و دارای قابلیت تنفس‌پذیری است که در کنار نرمی و لطافت بالا این امکان را فراهم کرده که بتوان از آن‌ها بدون جوراب استفاده کرد. خرید کفش زنانه پارچه‌ای برای افرادی که دنبال کفشی راحت و سبک هستند،

3. رویه PU (چرم مصنوعی) :

PU که به آن اصطلاحا چرم مصنوعی هم گفته می‌شود یکی دیگر از رویه‌های پرکاربرد در صنعت تولید کفش است. پی یو علاوه بر رویه در کفی کفش هم استفاده می‌شود. این جنس رویه معمولا خشک اما با مقاومت بالاست و نوعی میکروفیبر محسوب می‌شود. کفش‌های ساخته شده از PU ضد آب هستند و مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش دارند. این کفش‌ها به دلیل ضد آب و مقاوم بودن معمولا برای طبیعیت‌گردی استفاده می‌شوند. توجه داشته باشید که کفش‌های چرم مصنوعی برای استفاده طولانی مدت در طول روز آن هم در فصول گرما اصلا گزینه مناسبی نیستند چون موجب تعریق بیش از حد پا می‌شوند. خرید کفش زنانه چرم مصنوعی به کسانی که اهل طبیعت‌گردی و از طرفی مخالف استفاده از چرم طبیعی هستند اما یک کفش مقاوم و مشابه به چرم می‌خواهند، پیشنهاد می‌شود.

4. رویه پلاستیکی :

کفش‌های ساخته شده از رویه پلاستکی تنوع رنگ و طرح بسیار فراوانی دارند اما معمولا از پلاستیک برای کفش‌های اسپرت نه چندان مرغوب استفاده می‌شود. البته امروزه برند معتبر آدیداس موفق به تولید کفش‌هایی از پلاستیک‌های بازیافتی شده که کیفیت بسیار بالایی هم دارند. کفش‌های پلاستیکی مقاومت خوبی دارند اما در برابر حرارت آسیب‌پذیر هستند. این مدل کفش‌ها اگر ضدآب طراحی شوند می‌توانند گزینه مناسبی برای استفاده در طبیعیت‌گردی باشند. یکی از بزرگترین نقاط ضعف کفش ساخته شده از رویه پلاستیک، گرم شدن پا و در نتیجه تعریق و بو گرفتن پا است. به هر حال اگر قصد خرید کفش زنانه ساخته شده از رویه پلاستیک را دارید بهتر است آن را از بهترین برندها تهیه کنید.

5. مواد مصنوعی :

کفش‌های ساخته شده از رویه با جنس مواد مصنوعی می‌توانند با یکدیگر بسیار متفاوت باشند. مواد مصنوعی مورد استفاده در کفش می‌توانند فوم، نمد مصنوعی و سایر مواد باشند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ می‌توانند بسیار نرم و منعطف یا در بعضی موارد بسیار سخت و خشک باشند. قیمت این مدل کفش‌ها هم می‌تواند از خیلی ارزان تا خیلی گران متغیر باشد.

6. مواد طبیعی :

مواد طبیعی مورد استفاده در رویه کفش‌ها شامل پارچه‌ها و الیاف طبیعی می‌شوند. البته چرم طبیعی هم نوعی ماده طبیعی است اما در اینجا منظور ما از مواد طبیعی، چرم نیست. کفش‌های ساخته شده از رویه با جنس مواد طبیعی بسیار راحت و سبک هستند و از انعطاف بسیار بالایی برخوردار هستند. یکی از نقاط ضعف این کفش‌ها نداشتن مقاومت در برابر آب است که به مرور زمان در مواجه با رطوبت موجب کاهش عمر کفش می‌شود. خرید کفش زنانه ساخته شده از مواد طبیعی برای کسانی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه می‌دانند و از طرفی هم یک کفش شیک، ساده و راحت می‌خواهند، گزینه مناسبی است.

انواع زیره کفش :

اما یکی دیگر از اجزای اصلی یک کفش مناسب، جنس زیره بوده که شناخت آن هنگام خرید کفش نیاز است؛

PU:

وزن کمی دارد و به همین دلیل باعث سبک شدن کفش می‌شود. نوعی عایق حرارتی است که دمای زمین را به پا منتقل نمی‌کند. امکان سایش متوسطی دارد و تقریبا به هیچ عنوان شکسته نمی‌شود. قدرت اصطکاک متوسطی دارد و بسیار نرم است.

PVC :

وزن سبکی دارد و یک عایق حرارتی متوسط است. قدرت اصکاک پایینی دارد و به هیچ عنوان ساییده نمی‌شود. در زمستان به علت خشک شدن احتمال شکستگی دارد. معمولا در ساختن دمپایی، صندل و کفش‌های ارزان قیمت استفاده می‌شود.

Termo :

وزن متوسطی دارد و به هیچ عنوان شکسته یا ساییده نمی‌شود. عایق حرارتی است و دما زمین را به پا منتقل نمی‌کند. قدرت اصطکاک بالایی دارد و روی سطوح لغزنده سر نمی‌خورد و به همین دلیل بیشتر در کفش‌های زمستانی به کار می‌رود.

Rubber (لاستیک) :

نسبتا سنگین است اما کیفیت بالایی هم دارد. به هیچ عنوان شکسته و ساییده نمی‌شود و با داشتن بالاترین قدرت اصطکاک در بین زیره‌ها بیشتر در کفش‌های زمستانی، سربازی و کوهنوردی استفاده می‌شود. عایق حرارتی متوسطی بوده و از مواد فوق‌العاده نرمی تشکیل شده است.

EVA :

سبک‌ترین نوع زیره است و به هیچ عنوان شکسته نمی‌شود. امکان سایش و قدرت اصطکاک متوسطی دارد. یک عایق حرارتی بوده و از مواد فوق‌العاده نرمی ساخته شده است. خرید کفش زنانه با این نوع زیره یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شود.

چرم :

وزن سنگینی دارد و به هیچ عنوان شکسته نمی‌شود اما امکان ساییده شدن دارد. به دلیل قدرت اصطکاک کم برای فصول سرد و سطوح لغزنده مناسب نیست. یک عایق حرارتی بوده که در تابستان بسیار خنک ولی در زمستان سرد است و بیشتر در کفش‌های لوکس و رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیولایت :

نسبتا دارای وزن بالایی است و امکان شکستن و ساییده شدن را دارد. عایق حرارتی مناسبی در زمستان است ولی برای تابستان مناسب نیست. قدرت اصطکاک پایینی دارد. نوع مواد آن برگرفته از لاستیک بوده و عمدتا در کفش‌های اسپرت کلاسیک استفاده می‌شود.

TPU :

وزن پایینی دارد و به هیچ عنوان شکسته و ساییده نمی‌شود. قدرت اصطکاک بالایی دارد و یک عایق حرارتی قوی بوده که ترکیبی از PU و ترمو است.

لاستیک :

وزن متوسطی دارد و به هیچ عنوان شکسته و ساییده نمی‌شود. قدرت اصطکاک بالایی دارد و یک عایق حرارتی قوی است.

زیره پفکی (ابری) :

وزن بسیار کمی دارد و شکسته نمی‌شود ولی امکان باز شدن زیره از زاویه است. قدرت سایش بالایی دارد و هنگام تحمل وزن بالا به مرور له و کم ارتفاع می‌شود. عایق حرارتی خوبی است اما اصطکاک ضعیفی دارد. این زیره معمولا در ساخت صندل و دمپایی استفاده می‌شود.

منبع مطلب

The BSM Collection – Bata Shoe Museum


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده