دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» لیست نهایی کیف بیمارستانی برای مادر و کودک

لیست نهایی کیف بیمارستانی برای مادر و کودک

چه موارد ضروری باید پس از تولد در کیف بیمارستان خود بگذارم؟

زایمان دقیقاً یک پیک نیک نیست. این یک تعطیلات هم نیست - اما زایمان کودک شما زمانی است که احتمالاً حداقل 24 ساعت دور از خانه هستید (زایمان بدون عارضه واژینال) تا 2 تا 4 روز (زایمان سزارین) و بعضا بیشتر.لوازم ضروری در بیمارستان بیشترین مواردی است که برای مراقبت از خود در حین و بعد از تولد نیاز به داشتن آن دارید.

در اینجا مواردی را که باید برای زایمان و بعد از آن بسته بندی کنید ،در کیف بیمارستان خود قرار دهید.

تاریخ موعد تولد نزدیک است و می دانید که زمان بسته شدن چمدان بیمارستان فرا رسیده است. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، در اینجا چند ایده آورده شده است.

بسته بندی کیف بیمارستان برای تولد یک میلیون و یک لیست وجود دارد ، اما بیایید واقع بین باشیم ، نیازهای شما به عنوان پدر و مادر متفاوت است. شما باید موارد متفاوتی را نسبت به آنچه در هنگام زایمان یا سزارین انجام می دهید به بیمارستان بیاورید.

از ماه هشتم بارداری ساک نوزاد را آماده می‌کنند تا در صورت مواجه شدن با زایمان زودرس تمامی وسایل مورد نیاز در دسترس‌شان قرار داشته باشد و به این ترتیب بتوانند به سرعت برای رفتن به بیمارستان حاضر شوند. در عین حال بسیاری از مادران نمی‌دانند که دقیقاً چه چیزهایی را باید در کیف مخصوص کودک خود قرار دهند.

هنگام رفتن به بیمارستان برای زایمان باید وسایل ضروری برای کودک را همراه خود ببرید. اما در عین حال باید تلاش کنید تا وسواس بیش از حد به خرج ندهید و کیف کودک را با وسایل غیر ضروری پر نکنید. 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

حوله و ملحفه برای پوشاندن نوزاد

از ملزومات اولیه‌ حوله یا ملحفه‌ای برای پیچاندن نوزاد که موقع زایمان به آن احتیاج دارید. هنگامی که کودک برای اولین بار محیط خارج رحم را تجربه می‌کند نیاز دارد که در فضایی امن قرار بگیرد تا شرایط مطبوع رحم برای او تداعی شود. قرار دادن نوزاد در حوله یا ملحفه می‌تواند این نیاز را تا حد زیادی برآورده نماید.

پوشک

بیمارستان‌ها لوازم اولیه‌ای نظیر پوشک را خود در اختیار شما قرار خواهند داد اما باید بدانید که تقریباً در همه بیمارستان‌ها تهیه کلیه وسایل مورد نیاز نوزاد هنگام زایمان به عهده خودتان قرار دارد که پوشک نیز از جمله مهم‌ترین آن‌ها است.

لباس متناسب با فصل

حداقل دو دست لباس متناسب با فصل در ساک بیمارستان نوزاد قرار دهید. معمولاً لباس سرهمی برای نوزاد تازه متولد شده گزینه مناسبی است که کودکان در آن احساس راحتی دارند. در نتیجه بهتر است حداقل یک دست لباس سرهمی در ساک نوزاد خود داشته باشید.

دستمال مرطوب و شامپوی کوچک

در ساک نوزاد لازم است که حتماً وسایلی برای شست و شوی او قرار داشته باشد تا پرستاران بتوانند پس از زایمان و هنگام تعویض کودک از آن استفاده نمایند. از همین رو یک عدد دستمال مرطوب و شامپوی کودک در ساک نوزاد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

یک بسته شیر خشک

ممکن است کودک در ابتدا به راحتی از سینه مادر شیر نخورد. این مسئله می‌تواند موجب گرسنه ماندن کودک شده و او را بی‌قرار نماید. به همراه داشتن شیر خشک می‌تواند به تغذیه کودک در این شرایط کمک کند و در صورت لزوم مورد استفاده قرار بگیرد.

شیشه شیر

کودک پس از تولد ممکن است برای چندین ساعت دور از مادر نگهداری شود. به خصوص برای نوزادان نارس این شرایط به مدت طولانی‌تری وجود دارد. در نتیجه در این زمان شاید نیاز باشد که شیر خود را بدوشید و فرزندتان را از طریق شیشه شیر تغذیه نمایید.

کلاه، جوراب و دستکش 

لباس رو و زیر کودک لازم است که یک دست کلاه جوراب و دستکش نیز برای نوزاد خود تهیه کنید و آن‌ها را در ساک بیمارستان نوزاد قرار دهید. وجود دستکش و کلاه در هر شرایط فصلی باید در کیف نوزاد موجود باشد.

وازلین 

در حفاظت از پوست نرم کودک مادران در هر زمانی که پوشک فرزند خود را عوض می‌کنند، پماد را به باسن نوزاد و پاها بمالند. پوشکی با پوست بدن نوزاد شما سازگار بود، سعی کنید تا به طور منظم، از آن جنس استفاده کنید. از پوشک‌هایی که معطر هستند (مخصوصا برای نوزادان دختر تا 8 ماهگی) استفاده نکنید! می‌توانید ژله یا پماد وازلین اضافه بر روی پوست بدن فرزند خود را با دستمال مرطوب پاک کنید.

لوازم مورد نیاز مادر در بیمارستان

توجه داشته باشید که نه تنها باید کیفی برای اقلام مورد نیاز فرزندتان تهیه کنید بلکه با توجه به نیازهای ویژه خود باید وسایلی را نیز برای خود در نظر بگیرید.

 سوتین شیردهی

شیردهی در روزهای اول پس از زایمان با وجود تمام لذت‌هایی که دارد می‌تواند خسته کننده و انرژی بر نیز باشد به همراه داشتن سوتین‌های شیردهی به همراه لباس راحتی جلو باز به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر این کار را انجام دهید و هر بار برای تغذیه فرزند خود مجبور به تعویض لباس‌هایتان نباشید.

 نوار بهداشتی و شورت یک بار مصرف

به دلایلی خونریزی‌های پس از زایمان لازم است که حتماً نوار بهداشتی یا پوشک‌های سایز بزرگ به همراه خود داشته باشید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. همچنین به همراه داشتن چند عدد شورت یک بار مصرف نیز به شما کمک می‌کند تا در صورت خونریزی زیاد بتوانید به راحتی لباس‌های خود را تعویض نمایید.

داشتن شکلات و مواد قندی

بانوان پس از زایمان به دلیل خونریزی زیاد دچار افت قند و فشار می‌شوند. البته در بیمارستان به کمک سرم‌ها و سایر تزریقات مورد نیاز به مادر کمک می‌کنند تا بتواند قوای از دست رفته خود را بازیابد با این حال به همراه داشتن شکلات و مواد قندی نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

مواد ضد عفونی کننده دست‌ها

همراه داشتن مواد ضد عفونی کننده برای دست‌ها یکی از ضروریات برای هرگونه مراجعه به بیمارستان است. به خصوص امروزه که شیوع بیماری‌های عفونی نظیر کرونا نیز همه گیر شده، همراه داشتن این مورد بیش از هر زمان دیگری برای مادران ضرورت پیدا کرده است.

لوازم جانبی

ابتدا یادتان باشد که برای خودتان اسباب بسته بندی کنید. شما ممکن است ساعتها یا حتی روزها در بیمارستان باشید و به یاد داشته باشید و کفش های راحتی یا دمپایی به همراه داشته باشید.

 آیا می خواهید دفترچه ای به همراه داشته باشید تا احساسات ، خاطرات کوچک یا کلمات مشترک خود را در این زمان خاص ثبت کند؟ دوربینی برای ثبت لحظه ها؟ اگر احساس می کنید در یک دوره از تولد به آنها احتیاج دارید یا می خواهید ، وسایل اضافی را به همراه نداشته باشید.

صندلی ماشین نوزاد

برای بسیاری از بیمارستان ها یک پیشنهاد اجباری است. هنگام نصب و یا استفاده از خدمات تکنسین صندلی اتومبیل حتما از دستورالعمل های سازنده استفاده کنید تا نصب ایمن و مناسب را تضمین کند. در طی مراحل ترخیص ، یک پرستار از شما می خواهد قبل از ترک بیمارستان نشان دهید که کودک با خیال راحت روی صندلی قرار گرفته است. چه سوار تاکسی شوید ، چه اجاره ای و چه وسیله نقلیه شخصی خود ، امن ترین راه کودک را برای سفر فراموش نکنید!

بدون استرس!

در طول این تجربه هیجان انگیز ، طاقت فرسا و سورئال ، ممکن است موارد را فراموش کرده ، وسایل را بیش از حد بسته بندی کنید یا حتی وسایل را گم کنید - در طول سفر تولد ،نگرش مثبتی داشته باشید و بدانید که هر وسیله را میتوانید بخرید جز لحظه هایی که در هنگام ورود فرزندتان اتفاق می افتد

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده