دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» خدمات مراقبت روزانه از بزرگسالان چیست؟

خدمات مراقبت روزانه از بزرگسالان چیست؟

مزایای خدمات روزانه بزرگسالان چیست؟

مراقبت های روزانه بزرگسالان ضمن ایجاد وقفه ای حیاتی برای مراقبان ، یک محیط اجتماعی تحریک پذیر برای افراد مسن فراهم می کند. شروع به جستجوی گزینه های خود کنید و بهترین مرکز نیازهای خود را پیدا کنید.

مراقبت از سالمند یک خدمت دائمی می باشد. این خدمت شامل خدمات تخصصی که توسط پرستار ارائه می شود نمی باشد. مراقب سالمند می تواند گرفتن فشار خون و گرفتن قند خون و … را نیز انجام دهد. مراقبت از سالمند کمی دشوارتر از نگهداری از سالمند در منزل می باشد، مراقبت از سالمندان نیاز به تجربه و توانایی های بیشتری دارد. مراقبت از افراد سالمند گاهی از عهده فرزندان آنان خارج است. امر مراقبت از سالمندان دشوار است. شرایط و نحوه نگهداری از سالمندان در خانه برای برخی پر از عشق و برکت، و بعضی افراد امری چالش برانگیز است. بهتر است برای مراقبت صحیح از سالمند درک روشنی از دوران سالمندی بدست آورید.

تعریف سالمند

دوران سالمندی به سنین بالای 60 سال اطلاق می‌گردد. ممکن است تغییرات سالمندی از سال‌ها قبل و از 40 سالگی آغاز شود. نگرش ما به سالمندی اهمیت دارد. سالمندی، یک بیماری نیست بلکه یک پدیده طبیعی است. دوران سالمندی از لقاح شروع می‌شود و با مرگ پایان می‌یابد.

مراقبت روزانه بزرگسالان چیست؟

مراقبت روزانه از بزرگسالان برنامه ریزی شده برای فعالیت ها در یک محیط مراقبت حرفه ای است که برای بزرگسالان مسن تر که در طول روز به مراقبت تحت نظارت نیاز دارند یا افرادی که منزوی و تنها هستند ، طراحی شده است. مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان ، در حالی که خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت می کنند ، سالمندان را قادر می سازند تا در یک گروه و به صورت اجتماعی معاشرت کرده و از فعالیتهای برنامه ریزی شده لذت ببرند. در عین حال ، آنها به مراقبین خانواده خود در حالی که می دانند عزیزشان در مکانی امن است ، از انجام وظایف مراقبت خودداری کنند.

خدمات بین امکانات ، از جمله سطح مراقبت ارائه شده متفاوت است. در حالی که یک نوع مرکز عمدتا بر خدمات اجتماعی و تفریحی متمرکز است ، با چند سرویس بهداشتی و مراقبت شخصی ، نوع دیگری خدمات پزشکی و درمانی جامع تری را ارائه می دهد. اینها می تواند شامل فیزیوتراپی ، شغلی یا گفتاردرمانی باشد ، به عنوان مثال ، یا خدمات پزشکی که توسط پرستار ثبت شده یا سایر متخصصان بهداشت ارائه می شود. سرانجام ، تسهیلات نوع سوم خدمات ویژه ای را برای بزرگسالان با وضعیت بهداشتی خاص مانند زوال عقل یا معلولیت ارائه می دهد.

مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان معمولاً در ساعات روز ، دوشنبه تا جمعه فعالیت می کنند ، اگرچه برخی از خدمات ممکن است عصرها یا آخر هفته ها در دسترس باشد. دامنه خدمات هرچه باشد ، هدف در درجه اول دو برابر است:

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

برای افراد مسن فرصتی برای خارج شدن از خانه و تحریک روحی و اجتماعی و همچنین مراقبت مداوم مورد نیاز آنها فراهم شود.

اینکه به مراقبان خود یک استراحت بسیار لازم برای کار ، رسیدگی به نیازهای شخصی و یا صرفاً استراحت و استراحت بدهد.

این که آیا شما به دنبال خدمات مراقبت روزانه برای خود و یا یک فرد بزرگسال مسن تر هستید که از آن مراقبت می کنید ، این نکات می تواند به شما در یافتن مرکزی مناسب با نیازهای شما کمک کند.

خدمات ارائه شده توسط مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان

اهداف یک مرکز مراقبت روزانه برای بزرگسالان که به خوبی اداره می شود، در غنی سازی زندگی شرکت کنندگان، ایجاد مهارت ها و نقاط قوت آنها و تأمین تعاملات اجتماعی فراوان متمرکز خواهد بود. هر مرکز از نظر ویژگی ها متفاوت است، اما خدمات ممکن است

شامل موارد زیر باشد:

فعالیت های اجتماعی.

فعالیت های برنامه ریزی شده متناسب با توانایی ها و شرایط سلامتی شرکت کنندگان است، اما ممکن است مواردی از قبیل هنرها و صنایع دستی، سرگرمی موسیقی و آواز خواندن، بازی های تحریک ذهنی مانند یکنوع بازی شبیه لوتو، کشش یا سایر ورزش های آرام، گروه های گفتگو ( برای کتاب ها، فیلم ها یا رویدادهای جاری، به عنوان مثال)، جشن های تعطیلات و تولد و گردش های محلی.

تغذیه.

مراکز مراقبت روزانه وعده های غذایی مقوی، از جمله غذاهایی که رژیم های خاص دارند همراه با میان وعده ها برای سالمندان فراهم می کنند.

مراقبت شخصی

کارکنان مرکز می توانند به فعالیت های زندگی روزمره مانند نظافت، بهداشت توالت، پیاده روی و تغذیه کمک کنند.

خدمات بهداشتی.

این موارد ممکن است از توزیع دارو، کنترل فشار خون، معاینه شنوایی و غربالگری بینایی، به عنوان مثال، تا مدیریت علائم و خدمات پزشکی یا درمانی فشرده تر باشد.

حمل و نقل.

برخی از مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان امکان حمل و نقل به مرکز و هرگونه گردش محلی را دارند.

خدمات برای مراقبان.

برخی مراکز ممکن است مشاوره، گروه های پشتیبانی مراقبان، کمک به برنامه ریزی مراقبت و آموزش مراقبت را ارائه دهند.

برخی از مراکز حتی حیوانات خانگی درمانی یا برنامه هایی را ارائه می دهند که شامل کودکان می شود.

کارکنان مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان

اگرچه هر مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان با توجه به نیازهای شرکت کنندگان خود کارمند است، اما بیشتر برنامه ها با موارد زیر کار می کنند:

کارکنان اداری، معمولاً مدیر منابع انسانی و دستیاران

دستیاران برنامه که با مراقبت شخصی کمک می کنند

یک مددکار اجتماعی

یک پرستار ثبت نام شده یا پرستار عملی مجاز

یک مدیر مرکز

مشاوره

مراکزی که به تعداد زیادی از شرکت کنندگان خدمات ارائه می دهند، ممکن است از راننده، منشی و حسابدار نیز استفاده کنند.

مزایای مراقبت روزانه از بزرگسالان

برای شرکت کننده، مزایای یک مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان می تواند زیاد باشد.

مراقبت های روزانه بزرگسالان محیطی امن و مطمئن را برای گذراندن روز یا بخشی از روز فراهم می کند.

فعالیت های لذت بخش و آموزشی را ارائه می دهد.

ورزش بدنی مناسب می تواند به کاهش زمین خوردن کمک کند.

تعامل اجتماعی معنی دار می تواند سلامت روحی و جسمی را بهبود بخشد و به جلوگیری یا به تأخیر انداختن شناخت کمک کند.

تحریکات ذهنی و اجتماعی در طول روز می تواند کیفیت خواب شبانه شما را بهبود بخشد.

مشارکت در فعالیت های مراقبت روزانه بزرگسالان حتی ممکن است سطح استقلال شما را بالا ببرد و باعث شود شما با از بین بردن خستگی مراقب و تاخیر در افزایش وابستگی، در خانه بیشتر زندگی کنید.

داشتن کنترل بر فعالیت هایی که در آن شرکت می کنید می تواند عزت نفس شما را تقویت کند.

مراقبت روزانه بزرگسالان فرصتی برای ایجاد دوستی جدید و لذت بردن از حمایت همسالان فراهم می کند.

خدمات ارائه شده توسط مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان

اهداف یک مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان که به خوبی اداره می شود ، بر غنی سازی زندگی شرکت کنندگان ، ایجاد مهارت ها و نقاط قوت آنها و تأمین تعاملات اجتماعی فراوان متمرکز خواهد بود. هر مرکز از نظر ویژگی ها متفاوت است ، اما خدمات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

فعالیت های اجتماعی. فعالیت های برنامه ریزی شده متناسب با توانایی ها و شرایط سلامتی شرکت کنندگان است ، اما ممکن است مواردی از قبیل هنرها ، صنایع دستی ، سرگرمی موسیقی و آواز خواندن ، بازی های تحریک ذهنی مانند یکنوع بازی شبیه لوتو ، کشش یا سایر ورزش های آرام ، گروه های گفتگو ( برای کتابها ، فیلم ها یا رویدادهای جاری ، به عنوان مثال) ، جشن های تعطیلات و تولد و گردش های محلی.

تغذیه. مراکز مراقبت روزانه وعده های غذایی مقوی ، از جمله غذاهایی که رژیم های خاص دارند همراه با میان وعده ها برای سالمندان فراهم می کنند.

مراقبت شخصی کارکنان مرکز می توانند در انجام کارهای روزمره مانند نظافت ، بهداشت توالت ، پیاده روی و تغذیه کمک کنند.

خدمات بهداشتی. این موارد می تواند از توزیع دارو ، کنترل فشار خون ، معاینه شنوایی و غربالگری بینایی ، به عنوان مثال ، تا مدیریت علائم و خدمات پزشکی یا درمانی فشرده تر باشد.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

حمل و نقل. برخی از مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان امکان حمل و نقل به مرکز و هرگونه گردش محلی را دارند.

خدمات برای مراقبان. برخی مراکز ممکن است مشاوره ، گروه های پشتیبانی مراقبان ، کمک به برنامه ریزی مراقبت و آموزش مراقبت را ارائه دهند.

برخی از مراکز حتی حیوانات خانگی درمانی یا برنامه هایی را ارائه می دهند که شامل کودکان می شود. به عنوان مثال مرکز دوستی در کالیفرنیا ، پروژه GOLD را توسعه داد که در آن بزرگترهای مسن ترغیب می شوند از کلاسهای محلی بازدید کنند و تجربیات زندگی خود را با کودکان به اشتراک بگذارند ، و هر دو گروه را در این روند آموزش دهند و به آنها روحیه بخشند.

مزایای مراقبت روزانه از بزرگسالان

تقریباً خانواده ، ارائه دهنده مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان در ایالات متحده و کانادا ، مزایای مراقبت های روزانه بزرگسالان را به خوبی خلاصه می کند: "مراقبت های روزانه بزرگسالان برای همه اعضای خانواده یک وضعیت برنده / برنده فراهم می کند - نه تنها مشتری یا عضوی که در این برنامه شرکت می کند ، بلکه همچنین برای عضو خانواده که مسئولیت اصلی مراقبت را دارد. مراقبت روزانه از بزرگسالان مهلت مهمی را برای مراقب فراهم می کند و باعث می شود تقاضای جسمی و استرس ناشی از مراقبت شبانه روزی قطع شود. "

مزایای آن برای بزرگتر مسن

برای شرکت کننده ، مزایای یک مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان می تواند زیاد باشد.

مراقبت روزانه از بزرگسالان محیطی امن و مطمئن را برای گذراندن روز یا بخشی از روز فراهم می کند.

فعالیت های لذت بخش و آموزشی را ارائه می دهد.

ورزش بدنی مناسب می تواند به کاهش زمین خوردن کمک کند.

تعامل اجتماعی معنی دار می تواند سلامت روحی و جسمی را بهبود بخشد و به جلوگیری یا به تأخیر انداختن شناخت کمک کند .

تحریکات ذهنی و اجتماعی در طول روز می تواند کیفیت خواب شبانه شما را بهبود می بخشد.

مشارکت در فعالیت های مراقبت روزانه بزرگسالان حتی ممکن است سطح استقلال شما را بالا ببرد و باعث شود شما با از بین بردن خستگی مراقب و تاخیر در افزایش وابستگی ، در خانه بیشتر زندگی کنید.

داشتن کنترل بر فعالیت هایی که در آن شرکت می کنید می تواند عزت نفس شما را تقویت کند.

مراقبت های روزانه بزرگسالان فرصتی برای ایجاد دوستی جدید و لذت بردن از حمایت همسالان فراهم می کند.

مزایای مراقب

جستجوی حمایت و حفظ سلامتی خود از اهمیت کلیدی در مدیریت نقش شما به عنوان یک مراقب برخوردار است ، بنابراین استفاده از خدمات یک مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان برای دادن کمی وقت به خودخواهی نیست. اگر احساس مراقبت روزانه شما را غرق در خود کرده باشد ، صبر و شفقت شما کمرنگ خواهد شد ، برقراری ارتباط با شخصی که از او مراقبت می کنید سخت تر خواهد بود و احتمالاً هر دو احساس عدم تحقق خواهید کرد.

استراحت منظم از خواسته های مراقبت می تواند سطح استرس شما را کاهش دهد و به شما کمک کند تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید .

توانایی شارژ مجدد باتری می تواند احساس انرژی ، تمرکز و نشاط بیشتری در مورد نقش مراقبتی شما ایجاد کند.

استفاده از مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان می تواند شما را قادر به ادامه کار ، حضور در مدرسه یا اختصاص وقت بیشتر به سایر اعضای خانواده کند.

می تواند به شما آرامش خاطر دهد که عزیز شما تنها در خانه نیست بلکه در یک محیط تحت نظارت و ایمن است.

آیا یک مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان برای شما مناسب است؟

به عنوان یک سالمند ، اعتراف به این که تنها هستید یا به کمک احتیاج دارید ، چالش برانگیز است ، خصوصاً اگر فردی کاملاً مستقل بوده اید و در تمام طول زندگی خود مراقبت از دیگران را انجام داده اید. اما لازم به یادآوری است که بیشتر ما بالای 65 سال به نوعی از خدمات مراقبت طولانی مدت احتیاج داریم. در اینکه بپذیرید به کمک بیشتری نسبت به گذشته نیاز دارید هیچ شرمنده ای وجود ندارد. از این گذشته ، همه ما مجبور بوده ایم در طول زندگی بزرگسالی خود به دیگران اعتماد کنیم ، خواه این امر برای کمک در محل کار یا خانه ، برای خدمات حرفه ای یا صرفاً برای حمایت اخلاقی است. برای بسیاری از ما ، استقلال تشخیص زمانی است که زمان درخواست کمک فرا رسیده است.

به همین ترتیب ، اگر مراقب باشید ، ممکن است دشوار باشد که اجازه دهید "غریبه ها" از اعضای خانواده مورد علاقه شما مراقبت کنند. اما حتی اگر می دانید که شما بهترین فرد ممکن برای مراقبت از عزیز خود هستید ، دلیل نمی شود که به دنبال خدمات مراقبت روزانه بزرگسالان نباشید. گرفتن وقت مرخصی برای سلامتی و سلامتی شما حیاتی است و داشتن زمان جدا می تواند به تازه سازی و جوان سازی هر رابطه کمک کند.

چه موقع باید مراقبت های روزانه بزرگسالان را در نظر گرفت

مانند هر سرویس ، بهترین زمان برای شروع کاوش در دسترس قبل از اینکه واقعاً به آن نیاز داشته باشید ، است. ممکن است بخواهید از مراقبت های روزانه بزرگسالان هنگام ارشد استفاده کنید:

دیگر نمی توانند فعالیت های روزمره خود را ساختار بندی کنند.

منزوی است و آرزوی همراهی دارد.

نمی توان با خیال راحت در خانه تنها ماند.

با کسی که بیرون از خانه کار می کند یا به دلایل دیگری غالباً از خانه دور است زندگی می کند.

کاندیداهای خوب مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان ، سالمندان هستند. 

می تواند از دوستی و کمک عملکردی که یک مرکز مراقبت روزانه ارائه می دهد بهره مند شود.

ممکن است از نظر جسمی یا شناختی دچار چالش شود اما نیازی به نظارت 24 ساعته ندارد.

در مراحل اولیه بیماری آلزایمر هستند

موبایل هستند ، با کمک احتمالی عصا ، واکر یا صندلی چرخدار.

انتخاب مرکز مراقبت روزانه مناسب بزرگسالان

انجمن خدمات روزانه بزرگسالان (NADSA) در ایالات متحده توصیه می کند ابتدا با پرسیدن اینکه از چه خدمات خاصی هم بزرگسالان بزرگسال و هم مراقب بیشتر به خدمات خاص نیاز دارند ، شروع کنید.

آیا برای شرکت کننده در مراقبت های روزانه ، فعالیت های اجتماعی اولیه هستند؟ کمک به راه رفتن ، غذا خوردن یا داروها؟ تحریک ذهنی؟ ورزش؟

آیا به عنوان یک مراقب ، حمایت بیشتر از همه به آن نیاز دارد؟ مقداری وقت آزاد؟ در حمل و نقل کمک می کنید؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام یک از سه نوع اصلی مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان (اجتماعی ، سلامت محور و زوال عقل یا معلولیت) بهترین خدمات را برای شما فراهم می کنند.

سوالاتی که می توانید از یک ارائه دهنده مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان بپرسید

وقتی با مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان که برای انتخاب انتخاب کرده اید تماس گرفتید ، س سوالاتی مانند موارد زیر را بپرسید:

چه کسی مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان را مالک یا حمایت مالی می کند؟ چه مدت است که فعالیت می کند؟ آیا مجوز دارد یا مجاز؟ (در صورت نیاز در کشور یا ایالت خود)

روزها و ساعت های فعالیت چیست؟

کدام شرایط پذیرفته شده است (به عنوان مثال ، از دست دادن حافظه ، تحرک محدود ، بی اختیاری)؟

نسبت کارکنان به شرکت کنندگان چقدر است؟ ارائه دهندگان مراقبت چگونه غربال می شوند؟ آموزش و سطح تجربه ارائه دهندگان مراقبت چقدر است؟ چگونه و توسط چه کسی مراقبین مراقبت می شوند؟

برنامه برای موارد اضطراری چه رویه هایی دارد؟

چه فعالیت هایی ارائه می شود؟ آیا برنامه های انفرادی و گروهی متنوعی وجود دارد؟

آیا حمل و نقل به مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان امکان پذیر است؟

آیا وعده های غذایی و میان وعده شامل می شود؟ آیا رژیم های غذایی خاصی در نظر گرفته شده است؟

هزینه خدمات چقدر است؟ نحوه پرداخت چگونه تنظیم شده است؟

بازدید از یک مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان

هنگامی که مراکز بالقوه مراقبت روزانه بزرگسالان را شناسایی کردید ، برنامه ریزی کنید که حداقل از سه بازدید کنید تا بتوانید احساس "احساس" مردم و محیط را بدست آورید. کارکنان و نحوه تعامل آنها با مشارکت کنندگان مراقبت را مشاهده کنید. سعی کنید از خود یا عزیزتان در آنجا عکس بگیرید و سوالات زیادی بپرسید.

ممکن است بخواهید هر یک از مراکز مراقبت روزانه بزرگسالان را چند بار امتحان کنید تا ببینید آیا تجربه شما در روزهای مختلف برداشت های اولیه شما را تأیید می کند یا خیر. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده