بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اختلال اضطراب جدایی در دوران کودکی به عنوان یک خطر

اختلال اضطراب جدایی در دوران کودکی به عنوان یک خطر

چه تفاوتی بین اضطراب جدایی و اختلال اضطراب جدایی وجود دارد؟

اگر اضطراب فرزند شما مانع مدرسه یا سایر فعالیت ها شود ، این مراحل می توانند روند سهولت جدایی را آسان کنند.اختلال اضطراب جدایی زمانی تشخیص داده می شود که علائم برای سن رشد بیش از حد باشد و باعث ناراحتی قابل توجه در عملکرد روزانه شود. علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد: پریشانی مکرر و بیش از حد در مورد پیش بینی یا دور بودن از خانه یا عزیزان

اضطراب جدایی چیست؟

طبیعی است که کودک کم سن شما هنگام خداحافظی دچار اضطراب شود. در اوایل کودکی ، گریه ، دلهره یا چسبندگی - همه ویژگی های بارز اضطراب جدایی - واکنش های سالم نسبت به جدایی و مرحله طبیعی رشد است. این بیماری می تواند قبل از اولین سالگرد تولد کودک شروع شود و ممکن است تا چهار سالگی دوباره بروز کند. گرچه شدت و زمان اضطراب جدایی از کودکی به کودک دیگر بسیار متفاوت است ، اما باید به خاطر داشت که کمی نگرانی در مورد ترک مادر و پدر طبیعی است ، حتی در صورت بزرگتر بودن کودک. با درک و استراتژی های صحیح کنار آمدن ، ترس کودک شما راحت می شود - و با بزرگتر شدن کاملاً محو می شود.

با این حال ، برخی از کودکان اضطراب جدایی را تجربه می کنند که حتی با تلاش والدین نیز از بین نمی رود. این بچه ها در طول دوره مدرسه ابتدایی یا بیشتر از آن ، یک اضطراب جدایی شدید را ادامه می دهند یا دوباره تکرار می کنند. اگر اضطراب جدایی به اندازه کافی بیش از حد باشد که بتواند در فعالیت های عادی مانند مدرسه و دوستی تداخل ایجاد کند و ماهها به جای روزها ادامه یابد ، ممکن است

نشانه یک مشکل بزرگتر باشد: اختلال اضطراب جدایی .

چگونه اضطراب جدایی "طبیعی" را کاهش دهیم

برای کودکان با اضطراب جدایی طبیعی ، مراحلی وجود دارد که می توانید برای سهولت روند اضطراب جدایی انجام دهید.

جدایی را تمرین کنید. ابتدا کودک خود را برای دوره های کوتاه مدت و مسافت کوتاه در کنار مراقب بگذارید. همانطور که کودک شما به جدایی عادت می کند ، می توانید به تدریج برای مدت طولانی تری آنجا را ترک کنید و بیشتر سفر کنید.

برنامه ریزی برای جداسازی بعد از چرت زدن یا تغذیه. نوزادان هنگام خستگی یا گرسنگی بیشتر در معرض اضطراب جدایی قرار می گیرند.

یک مراسم سریع "خداحافظی" ایجاد کنید. تشریفات اطمینان بخش است و می تواند به سادگی یک موج خاص از طریق پنجره یا یک بوسه خداحافظی باشد. همه چیز را سریع نگه دارید ، بنابراین می توانید:

بدون هیاهو ترک کنید. به فرزند خود بگویید که می روید و باز خواهید گشت ، سپس بروید - و سر وقت بازگردید

به قول های خود عمل کنید. برای اینکه کودک شما اعتماد به نفس پیدا کند که می تواند جدایی را کنترل کند ، مهم است که در زمان قول خود برگردید.

در صورت امکان محیط های آشنا را حفظ کرده و محیط های جدید را آشنا کنید.  هنگامی که کودک شما از خانه دور است ، او را تشویق کنید که یک وسیله آشنا به همراه داشته باشد.

یک مراقب اولیه ثابت داشته باشید. اگر یک مراقب استخدام کردید ، سعی کنید آنها را برای مدت طولانی در کار نگه دارید تا از ناسازگاری در زندگی فرزندتان جلوگیری کند.

تماشای فیلم ترسناک را به حداقل برسانید. اگر فیلم و نمایش هایی که تماشا می کنید ترسناک نباشد ، کودک شما ترس کمتری خواهد داشت.

سعی کنید تسلیم نشوید. به کودک خود اطمینان دهید که حال او خوب خواهد شد - تعیین محدودیت های ثابت به سازگاری فرزندتان با جدایی کمک می کند.

اختلال اضطراب جدایی چیست؟

اختلال اضطراب جدایی یک مرحله طبیعی از رشد نیست ، بلکه یک مشکل جدی عاطفی است که وقتی کودک دور از مراقب اصلی است ، با پریشانی شدید مشخص می شود. با این حال ، از آنجایی که اضطراب جدایی طبیعی و اختلال اضطراب جدایی بسیاری از علائم مشابه را دارند ، بنابراین اگر کودک شما فقط به زمان و درک نیاز دارد یا مشکل جدی تری دارد ، می تواند گیج کننده باشد.

تفاوت اصلی بین اضطراب جدایی طبیعی و اختلال اضطراب جدایی ، شدت ترس فرزند شماست و اینکه آیا این ترس ها او را از فعالیت های طبیعی بازمی دارد یا خیر. کودکان مبتلا به اختلال اضطراب جدایی ممکن است فقط در فکر دور بودن از مادر و پدر تحریک شوند و ممکن است از بیماری برای جلوگیری از بازی با دوستان یا حضور در مدرسه شکایت کنند. وقتی علائم به اندازه کافی شدید باشند ، این اضطراب ها می توانند به یک اختلال اضافه شوند. اما مهم نیست که فرزند شما وقتی از شما جدا می شود خسته کننده می شود ، اختلال اضطراب جدایی قابل درمان است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای ایجاد امنیت در کودک خود و کاهش اضطراب جدایی انجام دهید.

علائم اختلال اضطراب جدایی

کودکان مبتلا به اختلال اضطراب جدایی دائماً از جدایی نگرانی یا ترس دارند. بسیاری از بچه ها دچار علائمی مانند:

ترس از اینکه اتفاق مهیبی برای عزیزی رخ دهد. شایع ترین ترس کودکی که دچار اختلال اضطراب جدایی است این نگرانی است که در غیاب کودک آسیب به شخص مورد علاقه اش وارد شود. به عنوان مثال ، کودک ممکن است دائماً نگران بیمار شدن یا آسیب دیدن والدین باشد.

نگران باشید که یک اتفاق پیش بینی نشده منجر به جدایی دائمی شود. فرزند شما ممکن است ترس داشته باشد که به محض جدا شدن از شما ، اتفاقی برای حفظ جدایی رخ می دهد. به عنوان مثال ، آنها ممکن است نگران ربوده شدن یا گم شدن باشند.

امتناع از رفتن به مدرسه. کودک مبتلا به اختلال اضطراب جدایی ممکن است ترس غیر منطقی از مدرسه داشته باشد و تقریباً هر کاری برای ماندن در خانه انجام می دهد.

بی میلی برای خوابیدن. اختلال اضطراب جدایی می تواند کودکان را دچار بی خوابی کند ، یا به دلیل ترس از تنها بودن یا به دلیل کابوس های جدایی.

بیماری جسمی مانند سردرد یا معده درد. در زمان جدایی یا قبل از آن ، کودکانی که دچار مشکلات اضطراب جدایی هستند اغلب شکایت دارند که احساس بیماری می کنند.

چسبیدن به مراقب. اگر بخواهید پا به بیرون بگذارید ، ممکن است کودک شما را در اطراف خانه سایه بان کند یا به بازو یا پای شما بچسبد.

دلایل عمده اختلال اضطراب جدایی

اختلال اضطراب جدایی به این دلیل اتفاق می افتد که کودک به نوعی احساس ناامنی می کند. به هر چیزی که ممکن است دنیای کودک شما را از تعادل خارج کند ، احساس خطر کند یا روند عادی او را برهم بزند ، نگاهی بیندازید. اگر بتوانید علت اصلی یا علل آن را مشخص کنید ، یک قدم به کمک به فرزندتان در مبارزات نزدیک خواهید بود.

دلایل عمده اختلال اضطراب جدایی در کودکان عبارتند از:

تغییر در محیط تغییرات در محیط اطراف ، مانند خانه جدید ، مدرسه یا وضعیت مراقبت روزانه ، می تواند باعث اختلال اضطراب جدایی شود.

فشار. شرایط استرس زا مانند تغییر در مدرسه ، طلاق یا از دست دادن یکی از عزیزان - از جمله یک حیوان خانگی - می تواند مشکلات اضطراب جدایی را ایجاد کند.

دلبستگی ناایمن. باند پیوست ارتباط عاطفی بین نوزاد و سرپرست اصلی خود تشکیل شده است. در حالی که یک پیوند دلبستگی ایمن اطمینان حاصل می کند که کودک شما برای رشد مطلوب به اندازه کافی احساس امنیت ، درک و آرامش می کند ، پیوند دلبستگی ناامن می تواند به مشکلات کودکی مانند اضطراب جدایی کمک کند.

والدینی که بیش از حد محافظت می کنند. در برخی موارد ، اختلال اضطراب جدایی ممکن است مظهر استرس یا اضطراب خود شما باشد. والدین و کودکان می توانند اضطراب های یکدیگر را تغذیه کنند.

اضطراب جدایی یا ضربه؟

اگر به نظر می رسد که اختلال اضطراب جدایی فرزند شما یک شبه اتفاق افتاده است ، علت آن ممکن است مربوط به یک تجربه آسیب زا باشد تا اضطراب جدایی. اگرچه این دو بیماری می توانند علائم مشترک داشته باشند ، اما درمان آنها متفاوت است. با درک تأثیرات استرس آسیب زا بر کودکان ، می توانید به کودک خود کمک کنید تا از مناسب ترین درمان بهره مند شود.

کمک به کودک مبتلا به اختلال اضطراب جدایی

هیچ یک از ما دوست نداریم کودکان خود را در رنج ببینیم ، بنابراین کمک به کودک شما برای جلوگیری از چیزهایی که از آنها می ترسد وسوسه انگیز است. با این حال ، این فقط اضطراب کودک شما را در طولانی مدت تقویت می کند. به جای تلاش برای جلوگیری از جدایی در هر زمان ممکن ، می توانید با برداشتن اقداماتی برای احساس امنیت بیشتر در کودک ، به او در مبارزه با اختلال اضطراب جدایی کمک کنید. فراهم آوردن فضای دلسوزانه در خانه می تواند احساس راحتی کودک شما را بیشتر کند. حتی اگر تلاش شما به طور کامل مشکل را حل نکند ، همدلی شما فقط می تواند اوضاع را بهتر کند.

به خود در مورد اختلال اضطراب جدایی آموزش دهید. اگر درباره چگونگی تجربه این اختلال در کودک خود بیاموزید ، می توانید راحت تر با مبارزات او همدردی کنید.

به احساسات فرزند خود گوش فرا دهید و به آنها احترام بگذارید. برای کودکی که ممکن است در اثر اختلال خود احساس انزوا کند ، تجربه گوش دادن می تواند یک اثر درمانی قدرتمند داشته باشد.

در مورد موضوع صحبت کنید برای کودکان سالم تر است که در مورد احساسات خود صحبت کنند - آنها از "فکر نکردن در مورد آن" هیچ فایده ای ندارند. همدل باشید ، اما همچنین به فرزند خود یادآوری کنید - به آرامی - که او از آخرین جدایی جان سالم به در برد.

دشواری جدایی را پیش بینی کنید. برای نقاط انتقالی که می تواند باعث اضطراب فرزندتان شود مانند رفتن به مدرسه یا ملاقات با دوستان برای بازی آماده باشید. اگر فرزند شما راحت تر از والدین خود را از دیگری جدا کرد ، از او بخواهید این کار را انجام دهد.

هنگام جدایی آرام باشید. اگر کودک شما ببیند که می توانید خونسرد باشید ، به احتمال زیاد او نیز آرام خواهد بود.

از مشارکت کودک در فعالیت ها حمایت کنید. کودک خود را به شرکت در فعالیتهای سالم و اجتماعی و جسمی تشویق کنید. آنها راه های بسیار خوبی برای کاهش اضطراب و کمک به کودک برای ایجاد دوستی هستند.

تلاش های فرزند خود را تحسین کنید. از کوچکترین موفقیتها - خوابیدن بدون سر و صدا ، گزارش خوب از مدرسه - به عنوان دلیل تقویت مثبت فرزندتان استفاده کنید.

نکاتی برای کمک به کودک در احساس امنیت و امنیت

الگویی سازگار برای روز ارائه دهید. روال روزانه احساس امنیت را در کودکان ایجاد می کند و به از بین بردن ترس آنها از چیزهای ناشناخته کمک می کند. سعی کنید با زمان صرف غذا ، زمان خواب و موارد مشابه مطابقت داشته باشید. اگر قرار است برنامه خانواده شما تغییر کند ، زودتر از موعد با کودک در مورد آن بحث کنید. در صورت انتظار برای کودکان تغییر آسان تر است.

محدودیت هایی را تعیین کنید. به کودک خود بگویید که گرچه احساسات او را درک می کنید ، اما در خانه شما قوانینی وجود دارد که باید رعایت شود. مانند روال ، تعیین و اجرای محدودیت ها به کودک کمک می کند تا بداند از هر موقعیت خاصی چه انتظاری دارد.

گزینه های پیشنهادی را ارائه دهید. اگر در تعامل با کودک به کودک شما انتخاب یا عنصر کنترل دیگری داده شود ، ممکن است احساس امنیت و راحتی بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال ، می توانید به کودک خود انتخاب کنید که در کجای مدرسه می خواهد از مدرسه بیفتد یا کدام اسباب بازی را می خواهد در مهد کودک بردارد.

کاهش اضطراب جدایی: نکاتی برای مدرسه

برای کودکان مبتلا به اختلال اضطراب جدایی ، حضور در مدرسه طاقت فرسا به نظر می رسد و امتناع از رفتن امری عادی است. اما با پرداختن به دلایل اصلی اجتناب کودک از مدرسه و ایجاد تغییراتی در مدرسه ، می توانید به کاهش علائم کودک کمک کنید.

به کودکی که در مدرسه نبوده کمک کنید تا در اسرع وقت برگردد. حتی اگر در ابتدا یک روز کوتاه تر از مدرسه لازم باشد ، علائم کودکان با کشف اینکه می توانند از این جدایی زنده بمانند ، کاهش می یابد.

از مدرسه بخواهید که ورود دیرهنگام فرزندتان را تأمین کند. اگر در ابتدا مدرسه می تواند در مورد دیر رسیدن آرامش داشته باشد ، می تواند به شما و فرزندتان کمی اتاق تکان بخورد تا با سرعت پایین تر فرزندتان صحبت کنید و جدا شوید.

یک مکان امن را شناسایی کنید. در مدرسه مکانی را پیدا کنید که کودک شما بتواند برای کاهش اضطراب در دوره های استرس زا به آنجا برود. دستورالعمل هایی را برای استفاده مناسب از مکان امن تهیه کنید.

اجازه دهید فرزندتان با خانه تماس بگیرد. در زمان استرس در مدرسه ، یک تماس تلفنی کوتاه - یک یا دو دقیقه - با خانواده ممکن است اضطراب جدایی را کاهش دهد.

برای خواندن فرزندتان یادداشت ارسال کنید. می توانید یادداشتی را برای کودک خود در جعبه ناهار یا در کمد او قرار دهید. سریع "دوستت دارم!" روی یک دستمال می تواند به کودک اطمینان دهد.

در هنگام تعامل با همسالان به کودک خود کمک کنید. کمک یک بزرگسال ، خواه از یک معلم یا مشاور باشد ، ممکن است هم برای کودک شما و هم برای بچه های دیگری که با آنها تعامل دارند مفید باشد.

به تلاش های فرزندتان پاداش دهید. درست مثل خانه ، هر تلاش خوب - یا گام کوچکی در مسیر درست - شایسته ستایش است.

با از بین بردن استرس خود به کودک خود کمک کنید

کودکانی که والدین مضطرب یا استرس دارند ممکن است بیشتر در معرض اضطراب جدایی باشند. برای اینکه کودک شما بتواند علائم اضطراب خود را تسکین دهد ، ممکن است لازم باشد تدابیری اتخاذ کنید تا آرامش و تمرکز بیشتری در خود ایجاد کنید.

درباره احساسات خود صحبت کنید. بیان آنچه در حال گذراندن هستید ، می تواند بسیار باشد ، حتی اگر برای تغییر وضعیت استرس زا نتوانید کاری انجام دهید.

به طور منظم تمرین کن. فعالیت بدنی در کاهش و پیشگیری از اثرات استرس نقش اساسی دارد.

درست بخور بدن به خوبی تغذیه است بهتر آماده برای مقابله با استرس، به طوری که مقدار زیادی از میوه، سبزیجات و چربی های سالم، و سعی کنید برای جلوگیری از مواد غذایی آشغال، تنقلات شیرین و کربوهیدرات های تصفیه شده.

آرامش را تمرین کنید. می توانید سطح استرس خود را با تکنیک های آرام سازی مانند یوگا ، تنفس عمیق یا مدیتیشن کنترل کنید.

به اندازه کافی خوابیدن. احساس خستگی فقط استرس شما را افزایش می دهد ، باعث می شود غیر منطقی یا مه آلود فکر کنید ، در حالی که خواب خوب باعث می شود روحیه و کیفیت زندگی بیداری شما به طور مستقیم بهبود یابد.

شوخ طبعی خود را حفظ کنید. عمل خندیدن علاوه بر تقویت چشم انداز ، به روش های مختلفی به بدن شما کمک می کند تا با استرس مبارزه کند.

چه موقع باید از متخصص کمک بگیرید

صبر و دانش و دانش شما می تواند کمک زیادی به کودک شما با اختلال اضطراب جدایی کند. اما برخی از کودکان مبتلا به اختلال اضطراب جدایی ممکن است نیاز به مداخله حرفه ای داشته باشند. برای تصمیم گیری در مورد نیاز به کمک گرفتن از فرزند خود ، به دنبال "پرچم های قرمز" یا علائم شدید باشید که فراتر از علائم هشدار دهنده خفیف تر باشد. این شامل:

چسبندگی یا احساس خونریزی مناسب برای سن.

انصراف از دوستان ، خانواده یا همسالان.

مشغله ترس یا گناه شدید.

شکایت مداوم از بیماری جسمی.

هفته ها از رفتن به مدرسه امتناع می کند.

ترس بیش از حد از ترک خانه.

اگر تلاش شما برای کاهش این علائم بی نتیجه است ، ممکن است زمان یافتن یک متخصص بهداشت روان فرا رسیده باشد. به یاد داشته باشید ، اینها ممکن است علائم ضربه ای باشد که کودک شما تجربه کرده است . در این صورت مراجعه به یک متخصص تروما در کودک ضروری است.

درمان اختلال اضطراب جدایی در کودکان

روانپزشکان کودک ، روانشناسان کودک یا متخصصان مغز و اعصاب کودکان می توانند اختلال اضطراب جدایی را تشخیص و درمان کنند. این پزشکان آموزش دیده اطلاعات را از خانه ، مدرسه و حداقل یک ویزیت بالینی برای تشخیص تشخیص ادغام می کنند. به خاطر داشته باشید که کودکان مبتلا به اختلال اضطراب جدایی غالباً شکایات جسمی دارند که ممکن است نیاز به ارزیابی پزشکی داشته باشند.

متخصصان می توانند علائم جسمی را برطرف کنند ، افکار مضطرب را شناسایی کنند ، به کودک شما کمک کنند تا استراتژی های مقابله ای را توسعه دهد و برای حل مشکلات پرورش یابد. درمان حرفه ای اختلال اضطراب جدایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

گفتگو درمانی. گفتاردرمانی مکانی امن برای بیان احساسات کودک شما فراهم می کند. داشتن کسی که همدلانه به او گوش دهد و کودک را به سمت درک اضطراب خود راهنمایی کند ، می تواند بسیار مفید باشد.

بازی درمانی. استفاده درمانی از بازی روشی رایج و مو ثر برای واداشتن کودکان در مورد احساساتشان است.

مشاوره برای خانواده. مشاوره خانوادگی می تواند به کودک شما کمک کند تا افکاری را که باعث اضطراب او می شود ، خنثی کند ، در حالی که شما به عنوان والدین می توانید به فرزندتان کمک کنید مهارت های کنار آمدن را یاد بگیرد.

مشاوره مدارس. این می تواند به کودک شما مبتلا به اختلال اضطراب جدایی کمک کند تا خواسته های اجتماعی ، رفتاری و تحصیلی مدرسه را کشف کند.

دارو. ممکن است از داروها برای درمان موارد شدید اختلال اضطراب جدایی استفاده شود. این دارو باید فقط همراه با سایر روشهای درمانی استفاده شود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده