خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پیاده روی با سگ یکی از بهترین راه ها برای سالم نگه داشتن آنها

پیاده روی با سگ یکی از بهترین راه ها برای سالم نگه داشتن آنها

مزایای سلامتی پیاده روی با سگ شما

سگ ها برای داشتن زندگی طولانی و سالم به ورزش منظم نیاز دارند. اما آنها تنها کسانی نیستند که از پیاده روی منظم بهره مند می شوند. برای زندگی سالم باید روزانه ورزش داشته باشیم. اما، دانستن و انجام واقعی آن دو چیز متفاوت است. برای انجام ورزش و پیاده روی روزانه سگ ها می توانند مفید باشند. اگر هر روز سگ خود را به پیاده روی ببرید، هم شما ورزش کرده اید و سگ شما تحرک داشته است. در اینجا چگونگی پیاده روی با سگ می تواند به نفع شما نیز باشد.بردن سگ برای پیاده روی یکی از مهمترین کارها در نگهداری از سگ می باشد. یک سگ به عنوان یک حیوان ، بطور غریزی موجودی است برای راه رفتن. گروه سگها صبح ها که از خواب بیدار می شوند شروع به راه رفتن می کنند. ثبات و تداوم در پیاده روی سگ بسیار مهم است. هنگام پیاده روی با سگ، در سمتی قرار بگیرید که حیوان خانگی با شما ارتباط راحت تر و بهتری را برقرار می کند. این موضوع برای ما انسان ها هم صادق است. به طور غیر ارادی ما انسان ها نیز در هنگام پیاده روی عادت به قرار گرفتن در یکی از سمت های همراه خود داریم.

سمتی که باعث می شود از پیاده روی لذت بیشتری داشته باشیم. سگ با فهمیدن انتظار شما، با پیاده روی ارتباط بهتری برقرار خواهد کرد. تعویض پی در پی سمت چپ یا راست برای پیاده روی با سگ، موجب آشفتگی در سگ خواهد شد. پیاده روی با سگ را در زمان های مقرر شده انجام دهید، سعی نمایید در بازه زمانی خاصی به صورت مداوم با سگ پیاده روی کنید.

سگها هم مانند ما انسانها، پیاده روی را دوست دارند. این نه تنها یک ورزش برای ما و اوست بلکه یک آرامش دهنده نیز هست که می تواند سلامتی را بیش از پیش تقویت کند.

قبل از اینکه از در بیرون بیایید ، باید مطمئن شوید که تمام وسایل مناسب را به همراه دارید. همیشه کیسه های پلاستیکی با خود داشته باشید تا فضولات سگ را جمع کنید. رها كردن فضولات سگ بر روی زمين علاوه بر جلب توجه منفی ساير افرادی كه از مسير استفاده می كنند ، برای اكوسيستم طبيعی منطقه نيز مضر است.

گاهی اوقات سگ ها هنگام راه رفتن بر اثر هیجان تمایل به دویدن دارند و چون نمی توان پا به پای آنها حرکت کرد باید مراقب بود تا قلاده آنها به گردن شان فشار نیاورده یا او را خفه نکند. بسته به دلخواه شما محافظ های مختلفی وجود دارد که باید قبل از پیاده روی آن را تهیه کنید. فقط توجه داشته باشید که یک قلاده یا مهار به تنهایی، جلوی کشیده شدن شما توسط سگ را نمی گیرد. باید نحوه استفاده از آن مهار را نیز قبلا به درستی آموزش ببینید. تنها مورد دیگری که به آن احتیاج دارید یک جفت کفش خوب پیاده روی است. اکنون شما آماده طی مسیر هستید.

تقویت انگیزه ورزش

شما می دانید چگونه برخی از مردم بهتر ملاقات با پزشک خود و یا پخت غذاهای سالم برای یک دوست نسبت خودشان انجام می دهند؟ در همین راستا، برخی پیدا می شوند که رفتن به پیاده روی منظم را به خاطر یک دوست چهار پا آسانتر انجام می دهند. اگر شما فردی هستید که گرایش به شدت با وجدان و بر دیگران تمرکز دارید، ممکن است نیاز سگتان برای ورزش به شما کمک کند به خارج از خانه پس از یک روز کاری، در آب و هوای پاک تشویق نماید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

تقویت آمادگی جسمانی

اگر به طور منظم تمرین کنید ، بدنتان حتما فرم و آمادگی بهتری به خود میگیرد. اما با بسیاری از برنامه های تمرینی ورزشی، زمان نسبتا زیادی طول خواهد کشید که به آمادگی مناسب و بدنی خوش فرم برسید. قدم زدن با یک سگ تقریباً این چالش زمانی را برطرف می کند . آنها شریک آموزشی شما خواهند بود. هنگامی که شروع به ایجاد یک روال منظم برای پیاده روی می کنید ، آنها این موضوع را فهمیده و در زمان آن بسیار هیجان زده خواهند شد و به شما اجازه نمی دهند یک روز را هم هدر دهید.

پیاده روی یک فعالیت عالی است که می توانید در هر مکانی آن را انجام دهید. با گذشت زمان ، به تقویت عضلات ، استخوان ها و مفاصل شما کمک می کند. اگر پس از مدتی دیدید که مسیر معمول شما کمی آسان است، تصمیم بگیرید که زمان بیشترراه بروید یا مسیر سخت تری را انتخاب کنید مثل بالا و پایین رفتن در مکان های شیب دار یا استفاده از تپه های موجود.

پیاده روی با سگ خانگی

اینکه چقدر در یک زمان و روز راه بروید به توان و حوصله شما و البته به نژاد و سن سگ تان بستگی دارد. به عنوان مثال یک کولای مرزی 2 ساله مقاومت بیشتری نسبت به یک پاگ مسن خواهد داشت. راه رفتن خود را متناسب با نیازها و توانایی های سگ خود تنظیم کنید. اگر روزی هوا گرم است و یا قصد پیاده روی طولانی تری دارید ، حتماً برای سگ خود آب و ظرف همراه داشته باشید.

در روزهای گرمتر ، باید سطحی را که روی آن قدم می زنید نیز در نظر بگیرید. در زیر آفتاب ، دمای سطح آسفالت ها به راحتی به حد بالاتر و خطرناکی میرسند و ممکن است به پنجه های سگ شما آسیب برساند. یک آزمایش خوب قرار دادن دست یا پای برهنه خود روی زمین است. اگر نمی توانید آن را به مدت 10 ثانیه بر روی آن نگه دارید یعنی زمین برای سگ شما خیلی گرم است. در چنین روزهایی ، فقط باید مطمئن شوید که روی چمن ها یا خاک راه بروید. البته می توانید بوت هایی را برای سگ خود خریداری کنید که به عنوان محافظ پا در این شرایط عمل کند.

هم شما و هم سگ تان هرچه بیشتر قدم بزنید آماده تر می شوید. احتمالا در این راه افقایی هم سن و سال خود نیز خواهید یافت که این نیز هیجان انگیز است.

افزایش و بهبود سلامت روان

پیاده روی با سگ می تواند باعث بهبود خلق و خو و کاهش علائم افسردگی و اضطراب شود. تحقیقات نشان می دهد که گذراندن وقت با سگ می تواند میزان تولید هورمون کورتیزول را کاهش دهد.

برای افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند ، داشتن یک سگ می تواند یک بازی کاملاً تغییر دهنده باشد. ایجاد انگیزه برای بیرون آمدن از خانه به تنهایی می تواند کاری بسیار سخت باشد. اگر ورزش نکنید ممکن است بعد از مدتی شما کوفتگی یا خستگی جسمی یا حتی افسردگی را تجربه کنید ، و این می تواند ورزش را به چالش بکشد. البته مطالعات نشان داده است که ورزش منظم می تواند مانند یک داروی ضد افسردگی قوی عمل کند.

انگیزه ای بهتر از این نیست که سگ شما به توله سگهای بزرگ نگاه کند و التماس کند که او را برای پیاده روی ببرید. داشتن یک سگ شما را مجبور به بیرون رفتن می کند. این کار زنجیره ای از تأثیرات مثبت را برای سلامت روان شما مهیا می کند. فعالیت بدنی باعث آزاد شدن اندورفین در مغز می شود که به شما انرژی داده و احساسات مثبت ایجاد می کند. استرس را کاهش می دهد ، روحیه را تقویت می کند و انرژی ذهنی را بالا می برد. علاوه بر این ، با برنامه روزمره پیاده روی هر روزه با سگ ، می تواند افکار منفی را از ذهن شما دور کند.

پیاده روی با سگ خانگی

نکته اصلی این است که مراقبت از موجود زنده دیگری می تواند مراقبت از خود را آسان کند.

سگ همدم می تواند تنهایی را کاهش دهد. پیاده روی روزانه با سگ اغلب می تواند منجر به مکالمه با صاحبان سگ های دیگر شده و به شما کمک کند از لحاظ اجتماعی با دیگران در ارتباط باشید.

حتی اگر خودتان صاحب سگ نیستید، راه های دیگری برای رسیدن به این مزایا وجود دارد. می توانید از دوست یا یکی از اعضای خانواده خود کهسگ دارند بپرسید که آیا می توانید سگ او را به گردش ببرید. یا اینکه در سایتهای داوطلبی آمادگی خود را برای این کار اعلام کنید. بسیاری از پناهگاه های حیوانات به داوطلبان اجازه می دهند تا در همان مکان با سگ ها رابطه داشته و همراه شوند. این کار نه تنها کمک به افزایش سلامت و بهداشت روانی و جسمی سالمندان می کند، بلکه روحیه شما را در کمک به سگ های نیازمند نیز تقویت می کند.

خواب بهتر و عمیق تر

احتمالاً دیده اید که سگ شما پس از یک پیاده روی یا یک بازی طولانی به خواب و استراحت می پردازد دلیل آن این است که ورزش خسته کننده است! شما ممکن هنگام ورود به خانه مانند سگ خود نیازی به چرت نداشته باشید ، اما مطالعات نشان داده که ورزش منظم به بهبود میزان و کیفیت خواب کمک می کند.

انسانهای بزرگسال به 7-9 ساعت خواب در هر شبانه روز احتیاج دارند ، اما مطالعه اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) نشان داده است که از هر 3 بزرگسال 1 نفر خواب کافی ندارد. کمبود خواب احتمال بروز چاقی ، دیابت و فشار خون بالا می برد.

کمبود خواب می تواند بر سلامت روان شما تأثیر منفی بگذارد. اگر شما پس از بیدار شدن احساس خستگی کرده اید یا پس از یک خواب نامناسب در تمرکز مشکل داشته اید ، می دانید که ما اینجا در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

مدیریت استرس

اگر شما عاشق سگ خود هستید، گذراندن وقتتان با حیوان خانگی خود می تواند یک پادزهر قدرتمند برای مدیریت استرس باشد. تحقیقات نشان داده است که که بودن یک سگ می تواند سطح هورمون کورتیزول استرس را کاهش و سایر پاسخ های استرس زای فیزیولوژیکی را تعدیل نماید. بنابراین اثر بسیار قوی دارد که سگ گاهی اوقات برای کمک به جانبازان و معلولان و سالمندان و نابینایان برای مدیریت استرس پس از ضربه (PTSD) استفاده می شوند. بدانید که چه چیز دیگری به عنوان مسکن استرس اثبات شده است؟ فعالیت بدنی. هنگامی که شما ترکیب این دو چیز در پیاده روی با سگ، شما استرس خود را با دو منبع قدرت درمان کرده اید.

پیاده روی با سگ خانگی

اثراتی مانند سردرد ، خشکی یا سوزش چشم و خستگی می تواند از اثرات یک خواب نامناسب باشد. زمانی که کمبود خواب ارید ، ورزش ممکن است کاری سخت باشد. اینجاست که سگ شما وارد می شود! او شما را مجبور خواهد کرد تا از این سد عبور کنید و بیرون بروید.

برای داشتن یک خواب خوب و دیدن اثر ورزش در خواب، شما نیاز به برگزاری مسابقات سه گانه ندارید. حداقل 30 دقیقه ورزش سبک تا متوسط ​​(که به راحتی می توانید با پیاده روی با سگ خود را بدست آورید) می تواند همان میزان ارامش را به شما بدهد.

به خاطر داشته باشید که ورزش در ساعات نزدیک به زمان خواب می تواند خوابیدن را دشوارتر کند. حتی فعالیت بدنی سبک به طور موقت فشار خون و درجه حرارت بدن را افزایش داده و سیستم عصبی شما را تحریک می کند ، که باعث دشوار شدن خواب می شود. پیاده روی خود را به ساعات روز محدود کنید و خواهید دید که مانند یک کودک خواهید خوابید!

سلامت جسمی

از آنجا که بسیاری از نژادهای سگ ظرفیت نگرانی های بهداشتی متعدد دارند، ورزش منظم می تواند بی اندازه به رفاه آنها کمک نماید. علاوه بر این، آنها از طریق تحریک فیزیکی کافی، انرژی اضافی خود را صرف خواهند کرد که به خوشحالی و از رفع مشکلات آنها کمک خواهد کرد. سگ با تناسب اندام و سالم در نگاه زیبا است. عضلات آنها قوی و بدن آنها براق است. برای تناسب اندام و افزایش قدرت بدنی، ریه ها و عضلات نیاز دارند بطور منظم ورزش و تمرین نمایند. به سادگی بسیاری از سگ ها از مشکلات سلامتی رنج می برند، زیرا سگ هایی که اضافه وزن دارند در بین آنها مشکلات قلبی، مشکلات تنفسی و درد مفاصل شایع ترین است. حتی 30 دقیقه ورزش تند (یک پیاده روی یکنواخت و مداوم) می تواند یک شیوه طولانی برای اینکه وزن آنها را تحت کنترل حفظ نمائید.

سلامت روان

سگ ها نباید در تمام طول روز بنشینند و کاری انجام ندهند. آنها حیوانات هوشمند با حس های تیزبین هستند که به طور طبیعی می توان از آنها برای مسابقه و در برخی موارد شکار استفاده کرد. سگ شما جزء اموالتان است به صورت روزانه شما فرصت دارید از حواس و تعامل ذهنی سگتان استفاده نمایید.

کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی

فعالیت روزانه نه تنها به سالم نگه داشتن سیستم اسکلتی و عضلانی شما کمک می کند ، بلکه به حفظ سلامت قلب و عروق نیز یاری می دهد.

سیستم قلب و عروق شما شامل قلب ، خون و رگها است. هنگامی که قلب شما نتواند خون را به طور موثر از طریق بدن پمپاژ کند یا با انسداد روبرو شود ، ممکن است مشکلات جدی سلامتی از جمله فشار خون بالا ، نارسایی قلبی و بیماری عروق کرونر قلب ایجاد شود.

ورزش منظم فشار خون و ضربان قلب در حالت استراحت و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. کارشناسان توصیه می کند که بزرگسالان حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط ​​داشته باشند. این یعنی چیزی بیش از 20 دقیقه ورزش در روز برای شما مناسب است. با داشتن سگ در کنار شما ، این می تواند یک روش آسان برای حرکت باشد.

پیاده روی با سگ خانگی

برای بسیاری از سگها ، 20 دقیقه در روز فعالیت کافی نیست. برای بدست آوردن میزان مناسب، با دامپزشک یا مربی سگها مشورت کنید.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

سگهای خانگی به دلیل ترکیبی از تغذیه بیش از حد و فعالیت محدود بدنی، بیش از هر زمان دیگری از مشکلات سلامتی مانند چاقی رنج می برند. پیاده روی یکی از بهترین راه های مبارزه با این مسئله است. پیاده روی روزانه نه تنها قلب شما بلکه سگ شما را نیز سالم نگه می دارد.

امنیت مغز شما

افرادی که سگ خود را به پیاده روی می برند، به طور متوسط نسبت به افرادی که اینکار را انجام نمی دهند در کل فعالیت بدنی بیشتر دارند. به علاوه، آنها پاداش های دیگر مانند کاهش استرس کسب می نمایند، که ممکن است سلامت آنها را بهبود بخشد. بنابراین جای تعجب نیست که محققان ارتباط بین داشتن یک رفیق سگ و در اختیار داشتن یک سیستم گردش خون سالم را پیدا کردند. "در سال 2013 انجمن قلب آمریکا بیانیه ای علمی صادر کرد که مالکیت حیوان خانگی به خصوص مالکیت سگ، احتمالا با کاهش خطر [بیماری های قلبی عروقی] همراه است". این شامل کاهش خطر سکته مغزی، به عنوان عامل اصلی آسیب ناتوان مغز می شود.

فواید سگ ها برای سلامتی

سگها پیاده روی را دوست دارند ، تا حدی که بسیاری از صاحبان هنگام صحبت در مورد فعالیت به قدم زدن می پردازند تا هیجان بیش از حد آنها را حفظ نکنند. پیاده روی روزانه فقط یک روش عالی برای ورزش سگ شما نیست. شما می توانید از آنها نیز بهره مند شوید!

قبل از اینکه از در بیرون بیایید ، باید مطمئن شوید که تمام وسایل مناسب را دارید. همیشه کیسه های پلاستیکی را با خود داشته باشید، تا فضولات سگ خود خود را بر روی زمین رها نکنید و اینکار احترام گذاشتن به ساير افرادی كه از مسير استفاده می كنند ،است و علاوه براینرها کردن فضولات برای اكوسيستم طبيعی منطقه نيز ناسالم است.

تحقیقات نشان داده که تقریبا 50 ٪ زنان باردار صاحب سگی که پیاده روی سریع داشته اند، مدت پیاده روی شان بیشتر از 30 دقیقه فعالیت توصیه شده در روز است. این مطالعه بر روی بیش از 11000زن باردار در انگلستان انجام شده است و اولین نوع تحقیق است که به طور خاص اثرات مالکیت سگ بر میزان فعالیت در دوران بارداری را بررسی می کند. پیاده روی سگ برای کمک به فعال ماندن زنان باردار می تواند بخشی از یک استراتژی موثر برای کنترل افزایش وزن در دوران بارداری باشد. دکتر ساندرا مک کون، مدیر برنامه تحقیقاتی مرکز تغذیه حیوانات خانگی والتهام، اظهار داشت: "ما به طور خیلی زیادی می بینیم که ورزش با یک سگ می تواند باعث بهبود انگیزه و تاثیر گذاری شود." پیاده روی با سگ به عنوان یک ورزش کم خطر، می تواند به زنان کمک کند تا وزن خود را حفظ کنند و در طول دوران بارداری فعال باشند. همراه با یک رژیم غذایی متعادل، می تواند به بارداری سالم کمک کند. "

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده