دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» از تابستان تا مدرسه: کودک خود را برای یک سال موفق آماده کنید

از تابستان تا مدرسه: کودک خود را برای یک سال موفق آماده کنید

هیجان زده ، غمگین ، تنها ، بدبین ، بی حوصله ، ترس ، اعتماد به نفس ، غرق ، نا امن و مضطرب اینها فقط چند کلمه است که احساس کودکان را با نزدیک شدن به سال تحصیلی دیگر توصیف می کند شروع مدرسه تغییرات زیادی ایجاد می کند. معلمان جدید ، برنامه های جدید ، همسالان جدید و مطالبات جدید مدرسه آماده سازی کلید تنظیم فرزند شما برای یک سال موفق است.

آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه

بچه ها در روز اول مدرسه یا مضطرب می‌شوند یا کمی می ترسند، دلیل این احساس ها این اسـت کـه همه ی چیز جدید اسـت: معلمان جدید، دوستان جدید یا حتی مدرسه جدید. بعضی از بچه ها حتی ممکن اسـت بدلیل استرس دل درد یا سر درد بگیرند پس آنها را با آمادگی جسمی و روحی بـه مدرسه بفرستید. حال با چندین راه برای آمادگی کودک برای مدرسه آشنا شوید:

بـه کودک خود بگویید کـه مدرسه سرکرم کننده خواهد بود و دوستان جدید پیدا می کند. اجازه دهید فرزندتان بداند کـه در مورد روز اول مدرسه همه ی بچه ها مضطرب و عصبی هستند. یک یادداشت در ظرف غذای کودک خود قرار دهید تا بـه او یادآوری کنید کـه در مدرسه هم بـه او فکر می کنید. بـه فرزندتان خاطر جمعی دهید کـه اگر در مدرسه برای او مشکلی پیش بیاید، شـما برای رفع مشکل و کمک بـه او در آنجا خواهید بود.

مهارت‌های فردی و جسمانی

فرزندتان را تشویق کنید که مستقل لباس بپوشد. بطور مستقل به سرویس بهداشتی برود. برای غذا خوردن به تنهایی قاشق و چنگال را بصورت درست در دست بگیرد. به طور مستقل و با حفظ نظافت و بدون ریخت‌ و‌ پاش غذای خود را بخورد.

تعداد زیادی از بازی‌های خارج از منزل را که اصولا در زنگ تفریح کودکان انجام می‌دهند با او تمرین کنید. پریدن، چرخش، دویدن تعدادی از تمرین‌های مفید هستند. بازی‌های جسمی همچنین به رشد مغز کمک می کنند. حتی برای مثال عضلات کوچکتر را بعداً برای نوشتن آماده می‌کنند.

به کودک خود بیاموزید که از وسایل خود به خوبی مراقبت کند. کوله پشتی، تغذیه، جامدادی و لوازم داخل آن مواردی هستند که هر روز همراه کودک هستند. کودک باید یاد بگیرد خودش مراقب وسایل خود باشد. و وظیفه‌ حمل و نگهداری آنها را خودش به عهده بگیرد.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

به فرزندتان کمک کنید تا به موقع بخوابد و از خواب بیدار شود. خواب کافی برای مدرسه بسیار حیاتی است. برای داشتن رفتار خوب و تمرکز مناسب، خواب کافی ضروری است. روزهای ابتدایی مدرسه نیز می‌تواند فرسود کننده باشد، بنابراین عادت‌های خوب خواب مهم است و باید هفته‌ها قبل از مدرسه شروع شود تا به عادت تبدیل شود.

مدتی قبل با کودکتان در مورد مدرسه رفتن صحبت کنید. در مورد اینکه مدرسه چجور جایی است و چه نوع کارهایی قرار است آن جا انجام شود برایش توضیح دهید. سعی کنید نکات مثبت مدرسه را به او بگویید. مثلا این که قرار است دوستان زیادی پیدا کند.

کودکانی که بیش از حد به والدین خود وابستگی دارند و در مواقع دیگر هم به سختی از آن‌ها جدا می‌شوند، موقع مدرسه ممکن است موجب نگرانی والدین شوند. کودکانی که طاقت چنین جدایی‌های کوتاه مدتی را ندارند ممکن است دارای اختلال اضطراب جدایی باشند. کودکان مبتلا هنگام جدا شدن از مادر دچار استرس شدید می‌شوند و ممکن است علائم روانی و جسمانی از خود بروز دهند. 

تنظیم زمان خواب

چندین هفته قبل از شروع مدرسه ، کودک را بخوابید که هر شب 5-10 دقیقه زودتر بخوابد. اطمینان از اینکه کودک شما به میزان مناسب خواب می برد ، او را برای روزی موفق پیش می برد.

یک برنامه روزمره صبحگاهی ایجاد کنید

داشتن یک برنامه روزمره در صبح می تواند به کل خانواده کمک کند تا به موقع به مکان مورد نیاز خود برسند (و استرس کمتری دارند!) با کوله پشتی از کودک خود که برای مدرسه آماده است عکس بگیرید. تشویق معمولی از این طریق باعث ایجاد مهارتهای اجرایی لازم برای همه بچه ها می شود. به عنوان یک گزینه جایگزین ، می توانید یک برنامه با کودک خود تهیه کنید و آن را یادداشت کنید. این شامل یک ساعت بیدار مشخص و تمام کارهایی است که شما قبل از اینکه کودک شما صبح از در بیرون بیاید از کودک انتظار دارید. کودکان کوچکتر ممکن است از داشتن بصری بهره مند شوند. هر کاری انجام می دهید ، بخصوص اوایل به آن پایبند باشید.

برخی قوانین اساسی را با فرزند خود تنظیم کنید

به فرزندانتان یاد دهید تلویزیون تا زمانی که تکالیف خود را به پایان نرساند ، نیست ، مکالمه با تلفن را هنگام مطالعه و یا ایجاد مکان آرام برای تحصیل فرزندتان کنار بگذارید ، لیستی از داشتن انتظارات از کودک خود تهیه کنید. 

با معلم ارتباط برقرار کنید

از فرزندتان بخواهید قبل از شروع سال تحصیلی با معلم خود ملاقات کند. اگر قادر به حضور در صحن علنی مدرسه نیستید ، بسیاری از معلمان مایل هستند هفته های قبل را برای ملاقات شما و فرزندتان اختصاص دهند. علاوه بر این ، هر گونه نگرانی در مورد فرزند خود را با معلم او در میان بگذارید. 

معلمان می خواهند بدانند که چگونه می توانند به بهترین شکل به کودک شما کمک کنند تا سالی موفق باشد.

همه طرفها را در نظر بگیرید

اگر کودک شما با یک همسال یا معلم خود درگیری دارد ، در نظر بگیرید که داستان حداقل دو طرف دارد. در صورت امکان ، از طریق راه حل های ممکن صحبت کنید و کودک خود را قادر به تلاش برای حل مسئله کنید. اگر این یک مسئله ایمنی است ، با کسی در مدرسه (مدیر ، مشاور ، مددکار اجتماعی و غیره) صحبت کنید که می تواند اطلاعات بیشتری درباره آنچه اتفاق افتاده دریافت کند و به حل مسئله کمک کند.

به کودک خود بگویید که شما مراقب او هستید

اگر کودک شما از مدرسه عصبی است ،برای او متن ارسال کنید. توانایی آنها را برای کنار آمدن با مشکلات تقویت کنید. کودکان بصری هستند و تمایل دارند اضطراب خانواده خود را جذب کنند ، بنابراین نگرش و اعتماد به نفس مثبتی را در کودک خود الگوی خود قرار دهید. بدون قضاوت ، احساس کودک خود را تصدیق کنید. احساسات آنها را عادی کنید و به آنها بگویید اضطراب هنگام انجام کار جدید طبیعی است.

احساسات خود را کنترل کنید

برخی از کودکان ممکن است در چند روز یا هفته های اول با مشکل روبرو شوند ، اما سعی کنید واکنش زیادی نشان ندهید. به ویژه کودکان در سنین ابتدایی ممکن است اضطراب جدایی یا خجالتی بودن را تجربه کنند ، اما مربیان آموزش دیده اند تا به آنها در تنظیم کمک کنند. اگر آنها را در مدرسه رها کردید ، سعی کنید طولانی نمانید. به آنها اطمینان دهید که آنها را دوست دارید ، در طول روز به آنها فکر می کنید و بعداً آنها را خواهید دید.

برای کنار آمدن کودک با او از تجربیات خود بگویید

اگر کودک شما احساس اضطراب ، ناراحتی ، ناامیدی یا ناراحتی می کند ، با او در این باره صحبت کنید. در صورت عدم توانایی ، آنها را تأیید کرده و به آنها کمک کنید. سپس ، چند ابزار را بیاموزید که بتوانند برای مدیریت این احساسات استفاده کنند.نفس های عمیق کشیدن ، بغل گرفتن ، بودن در کنار دوستتان یا نقاشی کشیدن ، به آنها کمک کنید

آخرین (اما مطمئناً کمترین): مراقب خود باشید

ما وقتی از خود مراقبت می کنیم - از نظر عاطفی ، جسمی ، اجتماعی و معنوی - بهترین عملکرد را داریم. وقتی توانایی دارید فنجان خود را پر کنید ، بنابراین همه می توانید بهترین باشید.

با فرزند و خود صبور باشید؛ انتقال می تواند دشوار باشد. الگوی مثبت نگرش و اعتماد به نفس کودک شما را برای رسیدن به موفقیت آماده می کند. با آرزوی پایان شگفت انگیز تابستان و شروع سال تحصیلی برای همه شما. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده