خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ارگونومیک محل کار: قوانین ، نکات و اشتباهات

 ارگونومیک محل کار: قوانین ، نکات و اشتباهات

چگونه می توانم محل کار را به صورت ارگونومیک تنظیم کنم؟

ارگونومی در محل کار موضوعی است که اغلب اوقات دست کم گرفته می شود. صرف نظر از این که یک دفتر بزرگ است یا یک دفتر خانگی ، هرکسی که ساعت ها نشسته کار می کند ، باید محل کار خود را به صورت ارگونومیک تنظیم کند تا از مشکلات سلامتی جلوگیری شود . علاوه بر مبلمان اداری مناسب ، عوامل دیگری نیز در این امر نقش دارند. هنگام راه اندازی باید به چه نکاتی توجه کنید؟ کدام تجهیزات در محل کار ارگونومیک نباید از دست برود؟ و از کدام خطاهای تنظیم باید اجتناب کرد؟ ما در مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم!

فهرست مطالب

انتخاب میز تحریر مناسب

کدام صندلی اداری مناسب است؟

لوازم جانبی میز ارگونومیک

نکاتی برای ارگونومی بیشتر در محل کار

اشتباهات رایج هنگام راه اندازی دفتر

میز تحریر بسیار کوچک یا شفاف است

میز کار اشتباه تنظیم شده است

صندلی اداری بد تنظیم شده است

تأکید بیش از حد بر روی اپتیکال

فضای ذخیره سازی کافی نیست

چگونه می توانم محل کار را به صورت ارگونومیک تنظیم کنم؟

اولین و مهمترین مرحله در راه اندازی دفتر ، انتخاب مبلمان مناسب است. اینها باید ارگونومیک بوده و راحتی بالایی را ارائه دهند. تنها در این صورت است که کارکنان می توانند احساس خوبی داشته باشند و از تمام توان خود استفاده کنند.

انتخاب میز تحریر مناسب

یک ایستگاه کاری کامپیوتری بدون میز غیرقابل تصور است. از آنجا که نشستن طولانی مدت ناسالم است ، یک میز با قابلیت تنظیم ارتفاع برای تجهیزات اداری ارگونومیک توصیه می شود. میز نشیمن مزایای زیادی را ارائه می دهد - از یک سو سلامت کمر را بهبود می بخشد ، از سوی دیگر تمرکز و عملکرد را افزایش می دهد. برای خرید میزهای با قابلیت تنظیم ارتفاع در دفتر می توانید در فروشگاه مبلمان اداری اطلاعات بیشتری کسب کنید .

کدام صندلی اداری مناسب است؟

برای محافظت از کمر ، صندلی اداری باید از نظر ارگونومی تنظیم شود. به چه معنی است دقیقا؟ صندلی باید گزینه های مختلف تنظیم را داشته باشد تا بتواند با کاربر سازگار شود. پشتی انعطاف پذیر و زیر بغل قابل تنظیم ، راحتی مطلوب در نشستن را تضمین می کند. برای نشستن ارگونومیک ، ران ها باید به صورت افقی قرار بگیرند ، زانوها باید در زاویه 90 درجه و پاهای شما باید روی زمین صاف باشند.

لوازم جانبی میز ارگونومیک

یک میز با قابلیت تنظیم ارتفاع و یک صندلی قابل تنظیم برای یک محیط کار ارگونومیک کافی نیست. افرادی که روزانه 8 ساعت یا بیشتر در جایگاه کار با کامپیوتر قرار دارند ، اغلب در ناحیه مچ دست دچار مشکل می شوند. بنابراین ، لوازم جانبی اداری مانند صفحه کلید ارگونومیک و مچ دست راحت روی میز نباید از دست برود. یک ترفند ساده نیز در اینجا مفید است: شما صفحه کلید را روی پوشه ای با سطح مایل قرار می دهید تا کمی بالاتر و مایل باشد. این امر باعث کاهش تنش در بازوها و افزایش راحتی نوشتن می شود.

نکاتی برای ارگونومی بیشتر در محل کار

برای اطمینان از طراحی ارگونومیک محل کار ، باید چند قانون اساسی را رعایت کرد. ما مهمترین آنها را در زیر خلاصه کرده ایم.

فضای کاری کافی - به ویژه در دفاتر مشترک ، اطمینان از حداقل 10 متر مربع فضا در هر ایستگاه و جایگاه کاری مهم است.

شرایط خوب نورپردازی - اتاقهایی با نور کافی در روز و چراغهای سقفی خوب که خیره کننده نباشند یا باعث انعکاس روی صفحه نشوند ، ایده آل هستند.

طراحی اتاق در رنگهای روشن - مبلمان و دیوارهای تیره تأثیر ظالمانه ای دارند و باید در دفتر از آنها اجتناب کرد. در عوض ، شما باید از رنگ های روشن و طبیعی استفاده کنید بدون درخشندگی زیاد

صفحه نمایش بزرگ - هنگام کار بر روی کامپیوتر ، یک مانیتور بزرگ بر لپ تاپ ترجیح داده می شود. صفحه نمایش حداقل 22 اینچ توصیه می شود. مطالعات همچنین نشان داده است که ایستگاه کاری چند مانیتور بهره وری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد ، بنابراین خرید یک نگهدارنده و پایه مانیتور در بسیاری از موارد می تواند مفید باشد.

مانیتور را بالا ببرید - اگر میز کار با قابلیت تنظیم ارتفاع در محل کار وجود ندارد ، حداقل باید بتوانید مانیتور را به سطح بالاتری برسانید. اگر در تمام طول روز کاری به پایین نگاه کنید ، نتیجه ناراحتی گردن است. ساده ترین راه برای تنظیم ارتفاع صفحه ، بالا بردن مانیتور است. اگر روی دو صفحه کار می کنید ، آنها باید در ارتفاعات مختلف قرار بگیرند.

فضای کاری خوب - لازم نیست سر و صدای مزاحم در محل کار وجود داشته باشد. گرمایش در زمستان و تهویه در تابستان باید به درستی کار کند. گیاهان همچنین می توانند به فضای دلپذیری در فضای اداری کمک کنند.

اشتباهات رایج هنگام راه اندازی دفتر

اگر می خواهید محل کار خود را به صورت ارگونومیک و راحت راه اندازی کنید ، باید به موارد زیادی توجه کنید. در اینجا برخی از رایج ترین اشتباهات مبلمان اداری را ذکر کرده ایم که قطعاً باید از آنها اجتناب کنید.

میز تحریر بسیار کوچک یا شفاف است

یک میز بزرگ به شما آزادی حرکت می دهد و به شما امکان می دهد با چند مانیتور و اسناد کار کنید. بنابراین شما باید با حداقل اندازه 160 سانتی متر در 80 سانتی متر برای میز حساب کنید. تحت هیچ شرایطی لازم نیست بالای میز شفاف باشد. میزهای شیشه ای باعث انعکاس نور می شوند که باعث کاهش تمرکز و خستگی سریعتر چشم ها می شود.

میز کار اشتباه تنظیم شده است

یک مکان مناسب برای میز وجود ندارد. با این حال ، قرار دادن آن مستقیم در مقابل پنجره یا روی دیوار مطلوب نیست و می تواند مشکل ساز باشد. توصیه می شود میز کار را در زاویه راست پنجره قرار دهید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده