خرید از سراسر دنیا


» مربی سلامت چیست و چرا اهمیت دارد؟

مربی سلامت چیست و چرا اهمیت دارد؟

هدف یک مربی سلامت چیست؟ 

 شما باور نمی کنید که نیاز به یک متخصص تغذیه برای درک اصول تغذیه باشد، به خصوص زمانی که غذا خوردن یک ضرورت زندگی است. با این حال، اگر بدانید که بسیاری از مردم حتی نمی‌دانند پروتئین چیست، واقعا شگفت‌زده خواهید شد! با این همه اطلاعات نادرست در مورد تغذیه در اینترنت، وقتی با فردی روبرو می شوید که پیشینه معتبری دارد تا به شما کمک کند تا از همه این آشفتگی ها غربال کنید، مفید است.

اینجاست که مربیان سلامت وارد می شوند!

اگر به سلامت و تندرستی عمومی علاقه دارید، می خواهید دانش بیشتری به دست آورید و منبع قابل اعتمادی برای مشتریان خود باشید، می توانید یک مربی سلامتی شوید!

مربی سلامتی کیست

یک مربی سلامتی یک مربی آموزش دیده است که به عنوان یک شریک مسئولیت پذیر برای مشتریان خود برای دستیابی به تغییرات سبک زندگی و ایجاد عادات زندگی بهتر عمل می کند. در حالی که تغذیه قطعاً تمرکز مربیان سلامتی است، بسیاری از عوامل دیگر برای توسعه یک رویکرد جامع برای کمک به مشتریان در نظر گرفته می‌شوند.

یک مربی سلامتی ممکن است با مشتریان خود در مورد عادات غذایی، خواب، ورزش، تعادل کار/زندگی، مدیریت استرس و محیط های اجتماعی صحبت کند. با کسب اطلاعات در این زمینه‌های مختلف زندگی، یک مربی سلامت می‌تواند اهداف و برنامه‌های عملی را با مشتریان خود برای کمک به تغییرات رفتاری که منجر به سبک زندگی سالم‌تر می‌شود، ایجاد کند.

اساساً یک مربی سلامتی می تواند در ایجاد اهداف سلامت شخصی برای مشتریان خود کمک کند، به کشف موانعی که ممکن است مانع رسیدن آنها به اهدافشان شود کمک کند و آنها را از طریق تغییرات رفتاری راهنمایی کند.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

وظایف یک مربی سلامتی

برخی از عملکردهایی که یک مربی سلامتی ممکن است انجام دهد عبارتند از:

• از بین بردن افسانه های رایج تغذیه یا تمرین

• ارائه رهنمودهای مبتنی بر شواهد به مشتریان در مورد چگونگی ساختار زمان بندی وعده های غذایی در طول روز

• به مشتریان کمک کنید نیازهای درشت مغذی و کالری روزانه خود را محاسبه کنند

• در مورد اهداف فعالیت روزانه توصیه شده مشاوره دهید، در ایجاد لیست های مواد غذایی کمک کنید

• تجزیه و تحلیل ترکیب بدن را انجام دهید

• افزایش دانش و درک شرایط بهداشتی و وضعیت های مختلف بیماری

• از مصاحبه انگیزشی استفاده کنید و آمادگی مشتری را برای تغییر ارزیابی کنید

• به کشف موانع سلامتی کمک کنید.

مهمتر از همه، یک مربی سلامتی باید در تحقیقات تغذیه و تناسب اندام آگاه باشد تا توصیه های کلی در مورد چگونگی دستیابی به یک سبک زندگی سالم را به مشتریان ارائه دهد.

کاری که یک مربی سلامتی نمی تواند انجام دهد

هنگام انجام تغذیه، ورزش و مداخلات روان‌شناختی، یک مربی سلامت باید از دامنه فعالیت خود و محدودیت‌هایی که برای آنها وجود دارد آگاه باشد، زیرا این موارد ممکن است به توجه حرفه‌ای بیشتری نیاز داشته باشند.

بیایید در مورد کاری که یک مربی سلامتی نمی تواند انجام دهد صحبت کنیم:

- مربیان سلامتی نمی توانند شرایط پزشکی را تشخیص دهند یا درمان کنند.

- مربیان سلامتی نمی توانند مکمل ها یا برنامه های غذایی را تجویز کنند.

- مربیان سلامتی نمی توانند دارو تجویز یا پیشنهاد کنند.

- مربیان سلامتی نمی توانند نسخه های ورزشی ارائه دهند.

- مربیان سلامتی نمی توانند مشاوره یا درمان روانشناختی انجام دهند.

- مربیان سلامتی نمی توانند برنامه یا درمان را برای درمان بیماری تجویز کنند.

بنابراین، یکی از جنبه‌های مهم تبدیل شدن به یک مربی سلامتی، آگاهی از علائم/نشانه‌های مربوط به تغذیه، رفتار و تناسب اندام است. هنگامی که پرچم‌های قرمز ظاهر می‌شوند، این وظیفه مربی سلامت است که اگر شرایطی نیاز به مداخله حرفه‌ای‌تری دارد، به درستی ارجاع دهد.

به عنوان مثال، شاید متوجه شده باشید که مشتری زن شما از غذا بیزاری جدی دارد، به سرعت وزن خود را کاهش می دهد، ترس شدیدی از افزایش وزن دارد، کمی ریزش مو را تجربه می کند، و اکنون به شما گفته است که دیگر پریود نمی شود. اینها نشانه های کلاسیک اختلال خوردن هستند، که در آنها مناسب است این مشتری را به روانپزشک، روانشناس بالینی و/یا یک متخصص تغذیه بالینی ارجاع دهید.

مثال دیگر می تواند مشتری باشد که از خستگی مزمن شکایت دارد، حتی اگر غذای زیادی مصرف کند. همچنین ممکن است متوجه شوید که آنها به طور غیر طبیعی تشنه هستند یا ادرار بیش از حد دارند. این ممکن است نشانه دیابت باشد. در این مرحله، یک مربی سلامتی مشتری خود را برای انجام آزمایش به پزشک ارجاع می دهد.

قرار دادن مربیان سلامتی

مشاغل مربی سلامتی در زمینه های متعددی از سلامت، تناسب اندام و صنایع تجاری وجود دارد. مربیان سلامتی می توانند در مدارس، سالن های ورزشی، فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی، مراکز سلامتی و حتی شرکت ها کار کنند!

به عنوان مثال، یک مربی سلامتی که در یک شرکت کار می کند می تواند مسئول سازماندهی نمایشگاه های سلامت و آموزش اعضای تیم در مورد انتخاب های غذایی سالم تر در کافه تریا باشد. اگر شرکت بیمار محور باشد، مسئولیت یک مربی سلامتی انجام ارزیابی‌های بهداشتی اولیه بیماران، جمع‌آوری داده‌های سلامت و به اشتراک گذاشتن آن با اعضای تیم، ارائه آموزش اولیه در مورد اقدامات مراقبت پیشگیرانه برای مشتریان و کمک به افزایش ارتباط بین بیماران و بیماران است.

تیم مراقبت های بهداشتی

کار یک مربی تندرستی بی توجه نمی ماند! آنها می توانند به عنوان موقعیت های بسیار حیاتی در یک شرکت یا سازمان عمل کنند و برای آن پاداش خوبی دریافت می کنند.

طبق salary.com، میانگین حقوق استخدام کنندگان زیپ و درب شیشه ای در ایالات متحده برای مربیان سلامتی حدود 60000 دلار در سال، 56000 دلار در سال و 46000 دلار در سال (متوسط ​​نرخ ساعتی 25 دلار) ذکر شده است. بد نیست! برای افرادی که مدارک یا گواهینامه های پیشرفته تری دارند، این حقوق افزایش می یابد.

چگونه یک مربی سلامتی شویم

بنابراین، مراحل تبدیل شدن به یک مربی سلامت چیست؟ اکثر سازمان ها حداقل مدرک لیسانس در علوم بهداشتی، مشاوره، روانشناسی، تناسب اندام یا رشته های مرتبط را ترجیح می دهند. صدور گواهینامه از طریق هیئت ملی مربیگری سلامت و تندرستی در فرآیند درخواست نیز کمک خواهد کرد!

هیئت ملی مربیگری سلامت و تندرستی در سال 2012 ایجاد شد و با هیئت ملی بازرسان پزشکی همکاری می کند تا به ایجاد یک برنامه گواهینامه آموزشی و قابل اعتماد برای مربیان سلامت و تندرستی کمک کند.

شرایط لازم برای امتحانات مربیگری سلامتی

طبق گفته هیئت ملی مربیگری سلامت و تندرستی، برای واجد شرایط بودن در آزمون آنها باید:

- یک برنامه آموزشی مورد تایید NBHWC را تکمیل کنید. که مستلزم حداقل تعداد ساعات آموزش و آموزش در زمینه های تحصیلی مورد تایید است.

- تکمیل 50 جلسه مربیگری سلامت و تندرستی.

- دارای مدرک کاردانی به بالا و یا 4000 ساعت سابقه کار در هر زمینه ای.

سایر گواهینامه های مربی سلامتی که توسط NBHWC تأیید شده اند عبارتند از: شورای آمریکایی ورزش (ACE)، تغذیه دقیق، و کلینیک مایو. لیست گسترده تری از سایر گواهینامه های تایید شده را می توانید در اینجا پیدا کنید!

داشتن افراد بیشتری که در زمینه‌های تغذیه، تندرستی و تناسب اندام به درستی آموزش دیده باشند، به افرادی که به دنبال کمک هستند، به روش‌های فوق‌العاده‌ای خدمت می‌کند! تبدیل شدن به یک مربی سلامتی می‌تواند راهی عالی برای ترکیب اقدامات پیشگیرانه‌ تر برای پیشگیری از بیماری‌های رایج و ترویج سبک زندگی سالم‌تر باشد. اگر به سلامتی، ورزش، تندرستی و کمک به دیگران علاقه دارید، تبدیل شدن به یک مربی تندرستی ممکن است فرصت مناسبی برای شما باشد تا در زندگی دیگران تغییر ایجاد کنید.

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده