دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟

چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟

مراحل یک کسب و کار موفق چیست؟

اگر یک شغل سنتی برای شما مناسب نیست یا اگر می خواهید پول بیشتری کسب کنید، ممکن است راه اندازی یک کسب و کار گزینه مناسبی باشد.

در طول این بیماری همه گیر کووید-19، افراد بیشتری به یافتن راهی برای شروع یک تجارت علاقه مند شده اند . برای امنیت، برای کشف خود و درک آنچه می خواهند در زندگی انجام دهند یا از سر ناچاری، بسیاری می خواهند رگه کارآفرینی خود را کشف کنند.

تنها در سال 2021، بر اساس گزارش روندهای گوگل ، عبارت چگونه یک کسب و کار را راه اندازی کنیم بیشتر از عبارت چگونه شغل پیدا کنیم، جستجو شده است.

اگر شما یکی از کسانی هستید که به فکر راه اندازی یک کسب و کار هستید ، اما نمی دانید از کجا شروع کنید، در اینجا 10 مرحله وجود دارد که می توانید سفر خود را در زمینه کارآفرینی آغاز کنید.

1. ایده پیدا کنید

قبل از شروع یک کسب و کار ، باید ایده روشنی در مورد کاری که انجام خواهید داد داشته باشید، ایده شما باید با پاسخ به این سوال پشتیبانی شود: محصول یا خدمات شما چه نیازی را برطرف می کند؟ و ببینید چه میزان تقاضا در بازار برای خدمات یا محصولی که قرار است در کسب و کار خود ارائه دهید وجود دارد.

2. هدف ایده خود را مشخص کنید

ایده شما برای راه اندازی یک کسب و کار باید هدف روشنی فراتر از پول داشته باشد. تا جایی که بتوانید به دیگران کمک کنید تا مشکلاتشان را با محصول یا خدمات خود حل کنند، در کسب و کار خود معنا پیدا خواهید کرد. پول نمی تواند تنها یا مهم ترین انگیزه باشد. علاوه بر این، باید چیزی باشد که در آن مهارت داشته باشید، و مهمتر از همه، به آن علاقه دارید، زیرا فکر می کنید که بخش زیادی از زمان و منابع خود را در سرمایه گذاری خود خواهید گذاشت.

3. یک مطالعه بازار از بخش کسب و کار خود انجام دهید

مهم است که قبل از شروع یک کسب و کار ، مشخص کنید که کسب و کار شما در کدام حوزه قرار است توسعه یابد و همه متغیرهای مرتبط را تجزیه و تحلیل کنید: چقدر رقابت دارید، روند سال های بعد در بخش شما چیست، چگونه می توانید نوآوری کنید. و خود را از رقبای خود متمایز کنید. به این ترتیب شما واضح تر خواهید دانست که چه استراتژی را برای کسب و کار خود دنبال کنید، زیرا این استراتژی مبتنی بر داده های عددی، تجربیات قبلی، داستان های موفقیت است که می تواند به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل SWOT و غیره باشد.

4. یک طرح تجاری ایجاد کنید

اکنون که در مورد کاری که می‌خواهید انجام دهید و هدف کسب‌ و کارتان روشن شده‌اید، یک برنامه مکتوب ایجاد کنید که در آن مراحلی را که باید برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار و حفظ آن در طول زمان دنبال کنید، تعیین کنید. در آنجا باید اطلاعاتی در مورد کسب و کارتان، مدل کسب و کاری که می خواهید دنبال کنید، راه های تامین مالی کسب و کارتان، از جمله دیگر جنبه های مهم، بگنجانید.

5. بررسی جنبه های حقوقی و مالیاتی

بسیار مهم است که قبل از شروع یک کسب و کار در مورد تمام بخش های قانونی و مالی مربوط به کسب و کار خود کاملاً شفاف باشید، زیرا به این ترتیب در زمان انجام مراحل صرفه جویی می شود و به دلیل تحریم، جریمه یا تخلف نخواهید داشت. از قوانین مربوط به بخش و تجارت شما.

6. شریک پیدا کنید

آیا افرادی را با علایق و دیدگاه یکسان در مورد تجارتی که در ذهن دارید می شناسید؟ بنابراین در آنجا می توانید شرکای ایده آل خود را برای راه اندازی یک تجارت پیدا کنید . مطمئن شوید که آنها به اندازه شما برای شروع پروژه خود هیجان زده هستند، زیرا بسیاری از موفقیت آنها به کار گروهی مداوم بستگی دارد.

7. به دنبال سرمایه گذاران و وام دهندگان باشید

اگر می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید اما هنوز منابع لازم برای شروع آن را ندارید، جستجوی سرمایه گذاران و وام دهندگان یک گزینه عالی است. اهمیت طرح کسب و کار شما که در مرحله 2 توصیه می کنیم در اینجا نهفته است، زیرا موفقیت در این مرحله به وضوح این سند و مهارت های متقاعدسازی شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید که طرح کسب و کار شما باید روشن باشد که چگونه می خواهید سود به دست آورید و چگونه می خواهید منابع سرمایه گذاران را برای بازگرداندن پول آنها و درآمد وام چند برابر کنید. شما همچنین می توانید به وام در بانک متوسل شوید، فقط به یاد داشته باشید که در مورد کل فرآیند شفاف باشید تا دچار هیچ غافلگیری نشوید.

8. با توجه به کسب و کار خود هماهنگی های لازم را انجام دهید.

آیا کسب و کار شما به مکان نیاز دارد؟ آیا کسب و کار شما آنلاین خواهد بود؟ اگر قبلاً در این بخش کاملاً روشن هستید، قبل از شروع یک تجارت ، زمان آن رسیده است که مکانی را پیدا کنید که در صورت فیزیکی بودن کسب و کار خود را در آنجا ایجاد خواهید کرد. شما باید آن را به گونه ای تنظیم کنید که هم برای شما و هم برای مشتریان و کارمندان نهایی شما در بهترین شرایط ممکن باشد. اگر کسب و کار شما آنلاین خواهد بود، بسته به نوع کسب و کاری که می خواهید شروع کنید، مطمئن شوید که تجارت الکترونیک یا پلتفرم خود را به درستی پیاده سازی کرده اید. به یاد داشته باشید که در تجربه کاربری بسیار مراقب باشید، زیرا وب سایتی که دارای ایرادات است، مشتریان خود را حفظ نخواهد کرد و به سختی به مشتریان جدید دست خواهد یافت.

9. در مورد بخش هدف محصول شما شفاف باشید

داده‌های به‌دست‌آمده از مطالعه بازار خود را در نظر بگیرید تا شخصیت خریدار خود را بسازید ، یعنی آن دسته از مخاطبانی که قرار است ارتباط را برای تبلیغ محصول یا خدمات خود به آنها هدایت کنید. این مرحله قبل از شروع یک کسب‌ وکار ضروری است ، زیرا اگر ندانید که به سراغ چه کسی می‌روید، تلاش‌ها و منابعی که در بازاریابی و فروش سرمایه‌گذاری می‌کنید، نتایج مورد انتظار شما را نخواهد داشت.

10. به دنبال مشتریان باشید و از کسب و کار خود لذت ببرید

بعد از تمام مراحل اولیه قبل از شروع یک کسب و کار ، اکنون زمان پیدا کردن مشتریان و شروع ارائه محصولات و خدمات خود است. به طرح کسب و کار خود، به ویژه برنامه بازاریابی و فروش خود پایبند باشید تا ببینید چگونه می خواهید به جلو حرکت کنید. و البته، با گذشت زمان و کسب درآمد بیشتر، می توانید کارمندانی را استخدام کنید تا به شما در بهبود کسب و کارتان به نفع مشتریانتان کمک کنند.

همانطور که می بینید، شروع یک کسب و کار می تواند زمان و درجه سختی آن را ببرد، در طول مسیر کارهای بیشتری برای انجام دادن و چالش های جدید پیدا خواهید کرد، اما مطمئن باشید که اگر از برنامه ریزی و پیش بینی کافی شروع کنید، کسب و کار شما موفقیت آمیز خواهد بود. .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده