بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» بزرگترین نگرانی شما در مورد استفاده از اینترنت کدام است؟

بزرگترین نگرانی شما در مورد استفاده از اینترنت کدام است؟

آدرس IP چیست؟

"IP" یک آدرس منحصر به فرد است که دستگاهی را در اینترنت یا یک شبکه محلی شناسایی می کند. این اجازه می دهد تا یک سیستم توسط سایر سیستم های متصل از طریق پروتکل اینترنت شناسایی شود. امروزه دو نوع اصلی از قالب‌های آدرس IP استفاده می‌شود - IPv4 و IPv6

آدرس IP مخفف عبارت Internet Protocol Address است. IP یک شماره منحصر به فرد است که به تمام دستگاه های متصل به فناوری اطلاعات مانند چاپگر، روتر، مودم و حتی یخچال اختصاص داده می شود. آدرس IP این دستگاه ها را شناسایی می کند و به آنها اجازه می دهد تا در یک شبکه کامپیوتری داخلی یا خارجی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به هر دستگاهی که ترافیک اینترنتی را ارسال یا دریافت می کند یک آدرس IP اختصاص داده می شود.

یک استاندارد ارتباطی وجود دارد که به آن استاندارد پروتکل اینترنت (IP) می گویند. در اصطلاح عامیانه همان آدرس منزل شماست. برای اینکه بتوانید نامه حلزونی را دریافت کنید، طرف فرستنده باید آدرس پستی صحیح شما (آدرس IP) را داشته باشد. اگر هر یک از اطلاعات پستی نادرست باشد، صورت حساب، یا بازپرداخت مالیات خود را دریافت نمی کنید.

همین امر برای تمام تجهیزات موجود در اینترنت صادق است. بدون این آدرس خاص، نمی توان اطلاعات را دریافت کرد.

آدرس های IP ممکن است به صورت ایستا یا پویا اختصاص داده شوند. IPهای ثابت برای یک سرور ایمیل/سرور تجاری یا یک ساکن دائمی خانه رزرو شده است. این IP ها از مجموعه ای از آدرس های موجود از ارائه دهنده خدمات اینترنت شما اختصاص داده می شوند. IP استاتیک ممکن است در همه مناطق در دسترس نباشد و ممکن است هزینه اضافی داشته باشد.

آدرس IP پویا معمولاً بر اساس اولین خدمت، اختصاص داده می شود. انواع آدرس های IP که پویا هستند اغلب به مشتریان مسکونی اختصاص داده می شود.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

VPN چیست

کانال ارتباطی امن بین رایانه شما و سرور VPN (شبکه خصوصی مجازی) نامیده می شود. یک VPN هر داده ای را که از آن عبور می کند رمزگذاری می کند.

اجزای VPN چیزی است که باعث کارکرد آن می شود:

پروتکل های رمزگذاری و امنیتی - با ایجاد یک اتصال ایمن و تأثیر بر نوع رمزگذاری داده ها، VPN از هر داده ای که از سرور عبور می کند محافظت می کند.

سرور - هنگام استفاده از VPN، داده های شما به سرور VPN و تنها پس از آن - به منبعی که به دنبال آن هستید ارسال می شود.

بسیار ساده است - درخواستی که ارسال کردید به سرور منبع برخورد می کند، اما داده ها (اطلاعات) شما فقط می توانند بین دستگاه شما و سرور VPN که از کانال ارتباطی امن نیز عبور می کند، جابجا شوند، به طوری که سروری که درخواست می کنید نتواند دریافت هر گونه اطلاعات در مورد شما را شناسایی کند

هنگام اتصال به یک VPN، ISP شما نمی تواند خود داده ها را رمزگشایی کند یا وب سایت هایی را که بازدید می کنید ردیابی کند، اما فقط می تواند ترافیک رمزگذاری شده ای را که به سرور VPN می رسد را ردیابی کند.

اغلب، VPN برای محافظت از اطلاعات محرمانه (مکاتبات الکترونیکی، بانکداری آنلاین) و مشاهده سایت های مسدود شده از هر نقطه استفاده می شود.

VPN همچنین برای مخفی کردن مکان واقعی با تغییر آدرس IP شما استفاده می شود که با توجه به سروری که به آن متصل هستید تغییر می کند.

چرا استفاده از VPN مهم است؟

اینترنت به بخشی حیاتی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. ما اطلاعات، رسانه ها و اموال خود را در مکانی به ظاهر "امن" نگهداری می کنیم.

پس وقتی امنیت داده های خصوصی ما به خطر بیفتد چه اتفاقی می افتد؟ یا چه زمانی غریبه ها می توانند به همه چیزهایی که ما مهر و موم و قفل نگه می داریم دسترسی داشته باشند؟

واضح است که شما باید شبکه امنیتی خود را داشته باشید. شما باید VPN داشته باشید.

فناوری ای که به شما امکان می دهد از طریق شبکه دیگری بین دو یا چند کامپیوتر یا سرور ارتباط ایجاد کنید، VPN (شبکه خصوصی مجازی) نامیده می شود.

استفاده از رمزگذاری و رمزنگاری باعث می‌شود سطح امنیت در شبکه اصلی نامربوط باشد و به شما امکان می‌دهد حتی از اینترنت عمومی برای اتصال استفاده کنید.

داشتن VPN زندگی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند: می‌توانید فعالیت آنلاین خود را برای خودتان نگه دارید و از خود در برابر هر گونه چشم کنجکاو محافظت کنید. شما می توانید بدون آسیب پذیری در برابر هکرهای مختلفی که سعی در سرقت اطلاعات شما دارند به هر شبکه وای فای عمومی متصل شوید. شما می توانید به محتوای جهانی دسترسی داشته باشید و هر گونه مرزی را که ممکن است در موقعیت مکانی شبکه شما ایجاد شده باشد، بردارید! و این فهرست همچنان ادامه دارد…

نداشتن VPN در قرن بیست و یکم تقریباً مانند ذخیره تمام دارایی های ارزشمند شما در خیابان است، جایی که هر کسی می تواند آن را در اختیار بگیرد.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده