خرید از سراسر دنیا


» هاستینگ چیست و میزبانی وب چگونه کار می کند؟

هاستینگ چیست و میزبانی وب چگونه کار می کند؟

هاستینگ چیست؟

میزبانی سرویسی است که منابع محاسباتی را برای قرار دادن اطلاعات یا به عبارت دیگر سایتی روی سروری که دائماً به اینترنت متصل است فراهم می کند.

انواع مختلفی از هاست وجود دارد: هاست مجازی، سرور اختصاصی مجازی، سرور اختصاصی و کولوکیشن.

میزبانی مجازی نوعی مکان است که در آن چندین سایت در یک وب سرور قرار دارند. میزبانی مجازی برای پروژه های کوچک با تعداد بازدید کم مناسب است.

اگرچه هر سایت در بخش خود از وب سرور است، اما آنها نرم افزار یکسانی را به اشتراک می گذارند.

سرور اختصاصی مجازی سروری است که دارای سیستم عامل خاص خود، نرم افزارهای ضروری اضافی است، اما از منابع سخت افزاری مشترک (CPU، RAM، فضای دیسک) سرور فیزیکی با سایر سرورهای مجازی استفاده می کند. در نتیجه، چندین سرور مجازی را می توان روی یک سرور فیزیکی راه اندازی کرد.

سرور اختصاصی مجازی دارای آدرس IP اختصاصی، پورت ها، قوانین فیلتر و غیره است. از مزایای سرورهای مجازی می توان به هزینه نسبتا پایین و قابلیت پیکربندی نرم افزار سرور برای نیازهای مدیر سایت اشاره کرد.

سرور اختصاصی نوعی هاست است که در آن سایت تمامی منابع سخت افزاری سرور را تخصیص می دهد. کل واحد فیزیکی با نام آن - UNIT نشان داده می شود. به طور معمول، این نوع میزبانی برای برنامه‌ها یا پروژه‌هایی با منابع فشرده استفاده می‌شود که یا نیاز به منابع بیشتری دارند یا نمی‌توانند با پروژه‌های دیگر روی یک سرور وجود داشته باشند.

صاحب این هاست به سخت افزار و نرم افزار سرور دسترسی کامل دارد و می تواند بدون تأثیرگذاری بر پروژه ها یا سایت های دیگر، تغییراتی در آن اعمال کند.

Colocation سرویسی برای میزبانی سرورهای فیزیکی و سایر تجهیزات مشتریان در قلمرو مرکز داده است. مشتری به طور مستقل تجهیزات لازم را انتخاب و خریداری می کند. ارائه دهنده، صاحب مرکز داده، این تجهیزات را به برق، سیستم خنک کننده، نظارت، اتصال بدون وقفه و سرعت بالا به اینترنت متصل می کند.

میزبانی وب چگونه کار می کند؟

به طور خلاصه، شرکت هایی مانند ما خدمات و فناوری هایی را برای میزبانی وب سایت های شما در اینترنت اجاره می دهند. هنگامی که نام دامنه خود را انتخاب کردید و در یک طرح میزبانی ثبت نام کردید، وب سایت شما در اینترنت قابل دسترسی است.

هنگامی که از خدمات میزبانی وب استفاده می کنید، میزبان وب شما مسئول اطمینان از راه اندازی سرور شما است. نه تنها این، بلکه یک کار میزبان برای جلوگیری از هرگونه نقض امنیتی و ذخیره تمام فایل‌ها، دارایی‌ها و پایگاه داده‌های شما بر روی سرور است.

اگر one.com را برای میزبانی وب سایت خود انتخاب کنید، ما خدمات زیادی را برای ارتقا و محافظت از سایت شما ارائه می دهیم.

چه نوع میزبانی وب وجود دارد؟

اکثر هاست های وب انواع مختلفی از میزبانی را ارائه می دهند و هزینه هر کدام متفاوت است. همه چیز به نیاز وب سایت شما بستگی دارد. ما فهرستی را در زیر گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم بفهمید کدام نوع میزبانی برای شما مناسب‌تر است.

هاست اشتراکی

میزبانی اشتراکی زمانی است که یک ارائه دهنده میزبانی وب، تعدادی وب سایت مختلف را روی یک سرور میزبانی می کند. این مقرون به صرفه ترین شکل میزبانی است زیرا سرور یکسانی را به اشتراک می گذارید، بنابراین هزینه ها را تقسیم می کنید. اگر به دنبال راه اندازی یک وبلاگ یا کسب و کاری هستید که تازه راه اندازی شده است، میزبانی اشتراکی گزینه خوبی است.

در گذشته، اشتراک‌گذاری یک سرور می‌توانست به مشکلاتی منجر شود که در آن افزایش ترافیک یا استفاده از منابع از یک سایت، وب‌سایت‌های "همسایه" آن را کند می‌کند. با این حال، این روزها اشتراک های میزبانی وب با منابع سخاوتمندانه ای همراه است که عملکرد خوب را تضمین می کند.

هاست وردپرس

میزبانی وردپرس به سادگی به معنای میزبانی است که برای وردپرس در سطح سرور بهینه شده است تا از حرکت روان اطمینان حاصل شود. 

وردپرس چه تفاوتی با هاست معمولی دارد؟ در حالی که جزئیات بسته به ارائه دهنده متفاوت است، اکثر بسته های میزبانی وردپرس این ویژگی های رایج را ارائه می دهند: 

نصب ساده با یک کلیک که از انجام ده ها مرحله دستی در پیکربندی یک سایت جدید وردپرس جلوگیری می کند. در one.com، وردپرس به صورت خودکار در کمتر از یک دقیقه نصب می شود. 

تنظیمات سرور برای بارگذاری سریعتر سایت های وردپرس بهینه شده است. این می تواند شامل بهینه سازی حافظه نهان عملکرد و سایر ترفندها باشد. 

اقدامات امنیتی برای محافظت در برابر آسیب پذیری های رایج وردپرس. از آنجایی که وردپرس بیش از 30 درصد وب را در اختیار دارد، مرتباً مورد حمله قرار می گیرد. همچنین ممکن است با "وردپرس مدیریت شده" روبرو شوید که اغلب به یک محیط امن از پیش تعریف شده اشاره دارد که استفاده از افزونه های پشتیبانی نشده یا آسیب پذیر را محدود می کند. 

هاست وردپرس می تواند روی سرورهای اشتراکی، VPS یا اختصاصی اجرا شود.

میزبانی VPS

VPS مخفف Virtual Private Server است. مانند هاست اشتراکی، وب سایت هایی که بر روی VPS اجرا می شوند، یک سرور فیزیکی را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارند. با این حال، هر مستأجر VPS دارای پارتیشن خاص خود با منابع اختصاصی تضمین شده است. اغلب حافظه، ذخیره سازی و قدرت پردازش بیشتری در دسترس است - با قیمت مناسب. 

میزبانی VPS برای کاربران بسیار با تجربه و دارای مهارت های مدیریت سرور توصیه می شود. مشتریان VPS به پارتیشن خود دسترسی ریشه دارند و می توانند نرم افزار سرور خود را پیکربندی کنند، به عنوان مثال Ubuntu، CentOS یا Windows Server. این سطح بالایی از سفارشی سازی را برای اجرای برنامه های وب ساخته شده برای آن سیستم ها فراهم می کند. 

ممکن است با "میزبانی تجاری" یا "میزبانی پریمیوم" روبرو شوید که اصطلاحات عمومی هستند که برخی از ارائه دهندگان میزبانی با میزبانی VPS که توسط کارشناسان داخلی خود مدیریت می شود مرتبط می کنند. با این حال، سطح پشتیبانی، جزئیات اشتراک و قیمت ها به طور قابل توجهی متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که این خدمات را قبل از ثبت نام به طور کامل بررسی کرده اید.

هاست اختصاصی

میزبانی اختصاصی به این معنی است که شما کل سرور را برای خود دارید. این به شما امکان دسترسی مانند VPS را می دهد، اما لازم نیست سرور را با سایت ها یا برنامه های دیگر به اشتراک بگذارید. در واقع، شما در حال اجاره یک وب سرور فیزیکی هستید که در تأسیسات ارائه دهنده خدمات خود قرار دارد. همچنین در صورت نیاز پشتیبانی و تخصص حرفه ای در اختیار دارید.

این میزبانی وب پیشرفته فقط برای وب سایت های درجه یک سازمانی بسیار تضمین شده است. کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​نیازی به هزینه کردن هزاران دلار در ماه ندارند تا یک وب سرور اختصاصی برای کسب و کار خود اجاره کنند.

هاست ابری

این روزها میزبانی ابری به یک اصطلاح مبهم تبدیل شده است. بنابراین، ما قویاً توصیه می کنیم در صورت ثبت نام برای "میزبان ابری" به آنچه که دریافت می کنید دقت کنید.

در ابتدا، "میزبان ابری" به یک راه اندازی VPS قابل مقیاس پذیر برای چندین سرور اشاره داشت. به این ترتیب، اگر برنامه وب شما یک افزایش ناگهانی ترافیک داشته باشد، سیستم می تواند منابع بیشتری را فراهم کند و کارها را به خوبی اجرا کند. میزبانی ابری در نتیجه مدل قیمت گذاری متغیرتر و مشخصات روان تری خواهد داشت.

با این حال، با افزایش محبوبیت رایانش ابری، برخی از شرکت‌ها شروع به استفاده از این اصطلاح برای میزبانی معمولی مشترک یا VPS خود کرده‌اند. سایر ارائه دهندگان مانند خدمات وب آمازون یا مایکروسافت آژور خدمات رایانش ابری را ارائه می دهند که معمولاً میزبانی ابری در مجموعه ای از ابزارهای پیشرفته دیگر برای عملیات مبتنی بر ابر را شامل می شود. در حالی که ممکن است میزبانی یک وب سایت معمولی با یکی از این "هایپر مقیاس کننده" که میلیون ها سرور را کار می کند، یک مانع فنی بالا ایجاد کند.

بهترین سرویس میزبانی وب چیست؟

میزبانی وب ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات مانند one.com با مشخصات و بسته های مختلفی ارائه می شود. در اینجا چیزی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید: 

هرگونه محدودیت در پهنای باند و ترافیک؛ برخی از هاست های وب پس از رسیدن به یک عدد مشخص، هزینه اضافی دریافت می کنند.

وب‌سایت‌ساز داخلی یا نصب‌های وردپرس با یک کلیک که دسترسی سریع وب‌سایت خود را برای شما آسان می‌کند.

فضای ذخیره سازی سخاوتمندانه، به خصوص امروزه با فایل های رسانه ای بزرگ که فضای زیادی را اشغال می کنند.

میزبانی ایمیل همراه با طرح میزبانی وب سایت شما. بسیاری از ارائه دهندگان برای هر حساب ایمیل یا به طور کلی میزبانی ایمیل هزینه اضافی دریافت می کنند.

انواع خدمات ثبت دامنه که آن را به یک فروشگاه یک مرحله ای تبدیل می کند. ثبت دامنه شما در یک سرویس ارائه دهنده دامنه و میزبانی آن در سرویس دیگری ،مشکل ساز است. 

پشتیبانی مشتری عالی که در صورت نیاز در دسترس است. به عنوان مثال، one.com پشتیبانی 24/7 چت را در بسیاری از زبان‌ها ارائه می‌کند .

هزینه میزبانی وب سایت چقدر است؟

هزینه میزبانی وب سایت شما بسته به ارائه دهنده متفاوت است. از نظر فنی می توانید از یک سرویس میزبانی وب رایگان استفاده کنید، اگرچه توصیه می کنیم از آنها اجتناب کنید.

میزبانی وب رایگان در مقابل پولی

با انتخاب هاست رایگان، ممکن است با مشکلاتی مانند تبلیغات ناخواسته در صفحه خود و نام دامنه آنها در URL خود مواجه شوید. هنگامی که مبلغی را برای میزبانی وب پرداخت می کنید، کنترل کامل محتوای وب سایت خود را دارید.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا باید هاست وب پولی را به جای میزبانی وب رایگان انتخاب کنید:

پهنای باند و فضای دیسک - میزبان های وب رایگان پهنای باند کمتر و فضای دیسک محدودی را به کاربران خود می دهند. میزبانی وب پولی می تواند پهنای باند و فضای دیسک نامحدودی را ارائه دهد.

محدودیت‌های محتوا - برخلاف میزبانی وب پولی، با میزبانی رایگان، تعداد تصاویر و ویدیوهایی که می‌توانید آپلود کنید محدود است.

نقض امنیت - میزبانی وب پولی معمولاً با امنیت بسیار بالاتری همراه است. با استفاده از یک ارائه دهنده میزبانی وب رایگان، خطر بالاتری برای نقض امنیت دارید. این بدان معناست که اطلاعات کارت اعتباری مشتری و سایر داده‌ها ممکن است به سرقت برود.

نام دامنه و URL - ارائه دهندگان هاست رایگان به شما یک نام دامنه می دهند که نام آنها در URL شما وجود دارد. وقتی از ارائه دهندگان هاست پولی استفاده می کنید، یک URL سفارشی دریافت می کنید و می توانید نام دامنه خود را انتخاب کنید.

سرعت سرور - سرورهای میزبانی وب رایگان اغلب بیش از حد بارگذاری می شوند، به این معنی که ممکن است مجبور شوید چند ساعت از کار افتادگی برنامه ریزی شده صبر کنید. ارائه دهندگان هاست پولی درایوهای پرسرعت را با زمان تضمین شده ارائه می دهند.

دامنه ها با میزبانی وب سایت از کجا وارد تصویر می شوند؟

بیایید وب سایت شما را خانه ای در نظر بگیریم که از فایل های فردی ساخته شده است. میزبانی وب زمینی است که خانه (وب سایت) در آن قرار دارد و دامنه آدرس آن است. وقتی شخصی نام دامنه را در مرورگر وب خود تایپ می کند یا روی پیوند وب کلیک می کند، دامنه وسیله ای است که مرورگر از طریق آن سرور مناسب را پیدا کرده و فایل های وب سایت را دانلود می کند.

منبع one.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده