خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مهمترین تهدید زمان تغییرات آب و هوایی

 مهمترین تهدید زمان تغییرات آب و هوایی

آیا در زمینه تغییرات آب و هوایی لحظه بحران فرا رسیده است

در جریان آتش‌سوزی در جنوب شرقی استرالیا، دمای زمین رو به افزایش است.انتبرو معتقد است، این که بعضی سیاستمداران و مفسران می‌گویند این آتش سوزی‌ها ربطی به گرمایش زمین ندارد، کاملا بی‌معناست.

ما بخوبی می‌دانیم که کارهای انسان‌ها دلیل اصلی گرم شدن زمین است.

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرده که جهان اکنون یک درجه از دوران پیش از صنعتی شدن گرمتر شده است

ممکن است یک درجه افزایش دما، زیاد به نظر نرسد، ولی طبق اعلام "هیئت بین‌دولتی تغییرات اقلیمی" اگر کشورها اقدامی در این زمینه نکنند، جهان شاهد تغییرات فاجعه‌ باری خواهد بود. سطح آب دریاها افزایش خواهد یافت، دمای آب اقیانوس ها و میزان اسید آن بیشتر می‌شود و امکان کاشت مواد غذایی مانند برنج، ذرت و گندم در معرض خطر قرار خواهد گرفت.


اگر همه وعده‌های مربوط به کاهش میزان گازهای گلخانه‌ای اعلام شده توسط کشورهایی که توافق پاریس را قبول کرده‌اند در نظر بگیریم ،جهان تا پایان قرن حاضر بیش از سه درجه گرمتر خواهد شد.

 بیشترین میزان تصاعد گازها متعلق به آمریکا و چین است که در مجموع ۴۰ درصد میزان تصاعد گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان را به خود اختصاص می دهند. ایران در رده هشتم قرار دارد.

شهرهایی که سرعت رشدشان بیشتر است، بیشتر در معرض خطر هستند افراد هم می توانند نقش خود را داشته باشند و با تغییر در سبک زندگی میتوانیم کمک کنیم. یعنی ما باید گوشت، شیر، پنیر و کره کمتری بخریم. بیشتر از مواد غذایی فصلی و محلی استفاده کنیم و زباله کمتری تولید کنیم، از خودروی برقی استفاده کرده وبیشتر پیاده یا با دوچرخه تردد کنیم.

از قطار و اتوبوس به جای هواپیما استفاده کنیم. برای جلساتمان بیشتر از ارتباط ویدیویی استفاده و به جای ماشین خشک کن، لباس‌هایمان را روی بند رخت بیاندازیم تا خشک شود، منازل مسکونی را عایق کاری کرده وکلا محصولاتی را که با کربن کمتری تولید می‌شوند تهیه کنیم.

ما می‌توانیم به محیط زیست کمک کنیم مانند تغییر دادن رژیم غذایی‌مان به دلیل تصاعد بالای کربن از صنایع تولید گوشت و تأثیر منفی زیست محیطی آن، ما باید گوشت کمتری بخوریم.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده