دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پارک لوتوس یا نیلوفر آبی در استان مازندران

پارک لوتوس یا نیلوفر آبی در استان مازندران

پارک لوتوس - ساری


پارک لوتوس یا نیلوفر آبی در استان مازندران و شهر ساری و در مجاورت روستای آبندان واقع شده است. یکی از جالب ترین و خیره کننده ترین جاذبه های گردشگری استان مازندران با مساحت 45 هکتار و دارای سه حوضچه طبیعی وجود دارد که یکی از آنها شامل گل های Lotus در زمینی به مساحت دو هکتار است و توجه گردشگران را به خود جلب می کند. لوتوس قسمتهای مختلف تالاب را مانند سنگهای صورتی تزئین کرده است.


در این پارک امکاناتی برای علاقه مندان به طبیعت و توریست هاعلاوه بر جاذبه های طبیعی در نظر گرفته شده که شامل نمازخانه، سفره خانه، آلاچیق، اسکله قایقرانی، اسب سواری، وسایل بازی کودکان و مکان عرضه مواد غذایی می باشد.


گل نیلوفر آبی است که در ایران باستان دارای اهمیت خاص و نماد مذهب ،نماد پاکی و تهذیب نفس بوده‌ است. این گل با نام‌های (نیلوفر آبی، لوتوس یا سوسن شرقی) نیز شناخته می‌شود و در اغلب کشورهای آسیایی به عنوان نماد همگانی مطرح گردیده‌ وگل نیلوفر آبی ریشه در خاک و ساقه در آب دارد و روی آن به طرف خورشید است و پیام آن برای جهانیان دعوت برای رسیدن به نور زندگی و تابش بر جهانیان است.


آب بندان، از دیگر جاذبه های طبیعی پارک است که در آن ماهی هایی نظیر کپور، امور و فیتوفاک تولید می شود. گردشگران و ساکنان محل نیز با دریافت مجوز از مدیریت پارک می توانند به صید ماهیان بپردازند.


در آب‌ بندان هشت جزیره بسیار کوچک بر زیبایی و جاذبه‌های گردشگری آن افزوده وقرار گرفتن این مجموعه گردشگری جنگلی و آبی در میان دو تپه اطراف این منطقه را از دیگر جاذبه‌های دیدنی منطقه است.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده