خرید از سراسر دنیا


» راه حل آسان ، سریع برای رفع بخار شیشه

راه حل آسان ، سریع برای رفع بخار شیشه

بهترین روش برای پاک کردن صفحه شیشه ای مه آلود چیست؟


در طی ماه های سرد و مرطوب زمستان ، زمانی طول می کشد تا شما جلوی شیشه ای مه آلود را ببینید.رانندگی با شیشه بخار گرفته کار بسیار خطرناکی است. اگر در اتومبیل خود تنها باشید و شیشه خودرو شما بخار گرفته باشد پاک کردن شیشه هم موجب پرت شدن حواس شما از رانندگی شده و باعث بروز تصادف میشود . البته پاک کردن شیشه با پارچه خشک هم چندان تاثیری ندارد چون خیلی زود دوباره بخار روی شیشه ها آمده و دید را مختل می کند.

پس علم پشت همه اینها چیست؟ علت مه شکن شدن صفحه شیشه ای شما وقتی بوجود می آید که بدن شما هوای داخل کابین را گرم می کند،نفس شما باعث افزایش میزان رطوبت آن می شود.

بازی مخفی دایرکت اینستاگرام! مطلب مرتبط بازی مخفی دایرکت اینستاگرام!

ساده ترین کاربرای رفع بخار شیشه خودرو این است که یکی از شیشه‌ ها را پایین بکشید. در این صورت هوای خشک از بیرون وارد خودرو شما شده و سپس گرم می شود، حالا می تواند بصورت کامل رطوبت داخل را به خود جذب کند. تنها کافیست شیشه خودرو را به اندازه بسیار کمی پایین بیاورید.


اما روش مناسب دیگر هم خاموش کردن سیستم گردش هوای داخلی اتومبیل است. اگر شیشه خودرو بخار کرده به این معناست که هوای خارج خودرو بسیار سرد است و بخار آب زیادی ندارد. به همین دلیل اگر سیستم گردش هوای داخلی را خاموش کنید هوای بیشتری از خارج به داخل خواهد آمد تا در رفع بخار شیشه خودروتان به شما کمک کند.

روش دیگر این است که بخاری اتومبیل را روشن کنید. میزان درجه آن را در زیاد ترین حالت خود قرار دهید. هوای گرمی که از خروجی بخاری خارج می شود آب و رطوبت زیادی را به خود جذب می کند که خیلی زود می توانید اثر آن را روی شیشه اتومبیل خود مشاهده کنید.


وقتی دمای بیرون ماشین زیادی گرم است، شما باید سعی کنید فاصله دمای داخل را به آن نزدیک کنید. بنابراین شیشه را کمی پایین بدهید.

کولر را روشن کنید؛ اما جهت آن را به سمت شیشه‌ها تنظیم کنید؛ زیرا هوای خشک کولر رطوبت هوا را میگیرد.

اگر شیشه از بیرون بخار کرده‌اند، به سادگی برف پاک کن را روشن کرده و تا از بین رفتن بخار روی کمترین درجه بگذارید.

دریچه‌های خنک کننده زیر شیشه جلو ماشین را به کار بیندازید. این کار مستقیما با شیشه جلو ماشین ارتباط دارد و بخار آن را از بین می برد. اما برای رفع بخار سایر شیشه‌ها همچنان لازم است دمای کلی ماشین را پایین بیاورید.

اگر نگران صرفه جویی در مصرف سوخت هستید و از قبل لباس گرم پوشیده اید ، فراموش نکنید که هنگام خشک شدن شیشه ، تهویه هوا را خاموش کنید ، چون تهویه هوا باعث افزایش مصرف سوخت شما می شود .

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده