خرید از سراسر دنیا


» عواملی که باعث افسردگی در زمستان می شود؟

عواملی که باعث افسردگی در زمستان می شود؟

ساختار شخصیتی در بیماران مبتلا به افسردگی در زمستان

اختلال عاطفی فصلی (SAD) یک افسردگی مکرر است ،که به عنوان یک اختلال بیولوژیکی محسوب می شود . آسیب پذیری دوگانه افسردگی فصلی بیانگر آن است که رویش فصلی خستگی وبروز علائم رویشی را در افراد دارای آسیب پذیری روانی تعدیل می کند.

برخی افراد عاشق روزهای گرم تابستان، بعضی در پاییز و زمستان دچار افسردگی می‌شوند و برخی از سرمای زمستان و روزهای کوتاهش لذت می‌برند.

طبق تحقیقات روانشناسان علاقه داشتن به فصلی خاص به دلیل تغییرات دما و نور و تاثیر این عوامل بر حالات روحی و رفتاری است. یک تحقیق دیگر در این زمینه صورت گرفته که ثابت می‌کند فصل تولد اشخاص احتمالا بر شخصیت فرد و علایق آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


 کسانی که در فصل بهار و تابستان به دنیا آمده‌اند طبیعت و روحیه مثبتتری دارند و بیشتر تحت تاثیر حالات روحی ناشی از تغییر فصل قرار می‌گیرند. از سوی دیگر اغلب افراد که در فصل سرد سال به دنیا آمده‌اند کمتر دچار تغییر خلق و خو ناشی از تغییر فصل می‌شوند.

شاید عجیب به نظر برسد روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که فصول مختلف سال تاثیر فراوانی بر خلق و خوی افراد دارند و علاوه بر این تاثیر آن‌ها بر حالات روحی و رفتاری افراد بسیار قدرتمند است.

روزهای کوتاهتر زمستان برای بعضی افراد تجربه اختلال خلق و خو و افسردگی را به دنبال دارد و از نظر روانشناسی به «افسردگی زمستانی» شناخته می‌شود. اختلال افسردگی زمستانی با شروع فصل بهار تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند و البته این مسئله به این بستگی دارد که فرد چه مدت زمانی را در خارج از منزل سپری کند.

آن دسته از افرادی که در ماه‌های گرم سال در رحم مادر بوده‌اند بعد از تولد در ماه‌های سرد سال، بیشتر دراثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست داده‌اند. در برخی مناطق روزهای سرد زمستان سریعتر از راه می‌رسد ودر نتیجه احتمال گرفتار شدن در چنگال افسردگی زمستانی و گاهی هم افسردگی پاییزی کمتر است.درجه حرارت و دما تعیین کننده است

آب و هوای سرد، حالات و خلق و خوی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مثلا دمای یک اتاق می‌تواند روی قضاوت افراد در مورد افراد مظنون به جنایت اثر بگذارد. افرادی که در اتاق‌های گرم بودند در مورد متهمان به جنایت فکر می‌کردند که این افراد از روی انگیزه آنی و بدون نقشه قبلی دست به جنایت زده‌اند. این در حالی است که افرادی که در اتاق‌های سرد بودند در مورد متهمان به جنایت قضاوت دیگری داشتند. معتقد بودند این افراد یک جنایت خونبار را با طرح و نقشه قبلی انجام داده‌اند.

 نور می‌تواند بر خلق و خوی افراد تاثیر مستقیم بگذارد. در تمام افراد نور و روشنایی انرژی را افزایش می‌دهد روزهای کوتاه زمستان که تاریکی هوا زودتر از همیشه از راه می‌رسد از نظر روانشناسی شخصیت زنان و مردان ، یکی از عوامل اصلی ابتلا برخی افراد به «افسردگی زمستانی» است. ریتم روزانه بدن شما با چرخه تقریبا ۲۴ ساعته خواب و بیداری تحت‌تاثیر نور خورشید قرار می‌گیرد. افرادی که ابتلا به اختلال افسردگی زمستانی و پاییزی را دارند احتمالا در تاریکی و کمبود نور احساس افسردگی می‌کنند، روزهای کوتاه سال آن‌ها را غمگین می‌کند و علائمی مثل اختلال در خواب و خستگی مفرط را در روزهای سرد و کوتاه تجربه می‌کنند. برای کاهش علائم افسردگی زمستانی استفاده از «نور درمانی» است. قرار گرفتن در معرض نور روز یا طول موج خاصی از نور با استفاده از لیزر، دیودهای ساطع‌کننده نور، لامپ‌های فلورسنت، لامپ‌های یا لامپ‌های بسیار روشن و نور تمام-طیف، که معمولاً با دستگاه‌های مختلف کنترل می‌شود.

می‌دانستید علاقه شما به فصل خاصی از نظر روانشناسی در مورد شخصیت شما بازگو کند؟

بهار؛ رهبر، شجاع و مبتکر

بهار می‌رسد سردی و کوتاهی روزها جای خود را به سبزی و آب و هوای گرمتر می‌دهد. اگر عاشق بهار و ساعات طولانی‌تر روز هستید، دوست دارید ساعات بیشتری را برای تفریح و کار بیرون از خانه باشید از نظر شخصیتی فردی هستید که از شکست و تغییر مسیر زندگی خود هراسی ندارید. شما از نظر شخصیتی رهبر متولد شده‌اید که اعتقاد دارد برای رسیدن به اهداف باید قدم بقدم پیش رفت و البته عملگرا بود. این به معنای نقض شخصیت ایده‌آل‌ گرا و رمانتیک شما نیست و عموما برای افرادی که عاشق بهار هستند این فصل زمانی برای عاشقی و برگزاری مراسم ازدواج است. در نظر اطرافیان فردی خلاق، مبتکر، دارای طبعی آرام، مستقل، خوش‌بین و شاد و موفق هستید.

عاشقان فصل تابستان از اینکه در لباس‌های سنگین و بوت‌های گرم زمستانی محصور نمیکنند واحساس رهایی که در این فصل وجود داردعاشق تابستان هستند و روحیه‌ای آزادیخواه و دوست دارید در شرایطی که هستید احساس راحتی کنید. تابستانیها

معمولا افرادی خونگرم و پذیرا هستید، به خاطر همین گرم بودنتان مورد تحسین دیگران قرار می‌گیرد. تابستانی‌ منتظر نمی‌مانند که کسی فرصتی برای ارائه توانایی‌هایشان به آن‌ها بدهند.

 ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده