بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» استان گلستان - آبشار باران کوه

استان گلستان - آبشار باران کوه

باران کوه استان گلستان ایران

در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه، در ۱۸ کیلومتری جنوب‌غربی گرگان آبشاری به همین نام قرار گرفته اطراف این آبشار به دلیل وجود ریزش دائمی آب و صخره‌های سبز، از مکان‌های زیبای استان گلستان به شمار می‌رود. از زیباترین آبشارهای استان گلستان باران کوه است که به علت مسیر طولانی پیاده‌ روی و دسترسی سخت‌ تر، همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

چون این آبشاردرارتفاعات جنگل قراردارد با ماشین تا اولین رودخانه را می توانید بروید، هر چند جاده خاکی و ناهموار است؛ اما بهتر است این مسیر را با ماشین طی کنید، به دلیل اینکه بعد از رودخانه در حدود دو و تا سه ساعت پیاده‌ روی داردوهمین پیاده‌روی طولانی و دور بودن مسیر باعث می‌شود خیلی‌ها نتوانند از این آبشار دیدن کنند.

در واقع صخره های سبز منطقه باران کوه مشابه چترهای زیبایی است که از یک سمت به کوه چسبیده و از سمت دیگر آویزان می باشد. منشا آب باران کوه از دل غارها و چشمه ها تامین می شده است. از ویژگی های بارز غارهای باران کوه می توان به کوچکی، باریک و دراز بودن و تعداد زیاد آن ها اشاره نمود.



مسیر آبشار باران کوه تا اولین رودخانه را می شود با اتومبیل طی کرد، هر چند جاده خاکی و ناهموار است اما بهتر است این مسیر را با ماشین طی کنیم، چرا که بعد از رودخانه چیزی در حدود دو و نیم الی سه ساعت پیاده روی دارد. همین پیاده روی طولانی و دور بودن مسیر باعث می شود خیلی ها نتوانند از آبشار باران کوه دیدن کنند.

آبشارهای شيرآباد، لوه، کبودوال، گلستان، باران کوه و زيارت از جمله آبشارهای زیبا و معروف اند که در جای اين استان پراکنده هستند.

چنین مکان هایی در هر فصل سال زیبایی خودش را دارد، در زمستان به دلیل این که آب جاری از باران کوه یخ می بندد و تشکیل قندیل می دهد زیبایی خاصی دارد و این موقعیت برای کوهنوردان و گردشگران فراهم شده تا از طبیعت زمستانی این منطقه بهره مند گردند.

جذابيت های مختلف طبيعی از جمله آبشارها و چشمه سارهای فراوان باعث شده که استان گلستان به سرزمین آبشارها شناخته شود. شيب تند رشته کوه های البرز در گلستان که خود سرچشمه رودهای فراوانی می باشد؛ آبشارهای کوچک و بزرگ بسياری به وجود می آورد که ‌از نواحی مختلف سرازير و جلوه های زييايی را ايجاد می کند.

 ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده