بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قزاقستان | تاریخچه ، افراد ،حقایق

قزاقستان | تاریخچه ، افراد ،حقایق

قزاقستان سرزمین فرهنگ و هنر


قزاقستان جزو بزرگترین کشورهایی است که تقریباً هیچ مرز آبی ندارد. قزاقستان به عنوان نهمین کشور جهان از لحاظ مساحت و بزرگترین کشور محصور شده در بیابان است،


قزاقستان از سیبری تا بیابانهای ترکمنستان و ازبکستان و از چین تا دریای خزر در گسترش است.کشور قزاقستان هم مرز با کشورهای روسیه، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان و چین است، قزاقستان دو منطقه زمانی و پنج منطقه آب و هوایی دارد .


قزاقستان هر چیزی که در سفر آرزوی آن را دارید به شما ارائه می دهد که از آن جمله می توان به قله های پوشیده از برف، یخچال ها، جنگل های همیشه سبز و تنگه های بزرگ و سنگی، دریاچه های کوهستانی زیبا و رودخانه های شگفت انگیز اشاره نمود. در این کشور، گردشگران می توانند در تمام طول سال فرصت های زیادی برای تفریح و گشت و گذار داشته باشند.


قزاقستان هر آنچه که شما بخواهید را دارد. شامل کوه ها و تپه ها، یخچال ها، درختان جنگلی، صخره های سنگی بزرگ با نماهای رنگی، دریاچه های زمردی، رودخانه های مواج، آفتاب، گیاهان و جانوران منحصر به فرد ،

سفر به قزاقستان با جاذبه های بینظیر خود، برای هر گردشگری خاطره انگیز است. این مقصد بسیار امن بوده و مسافران می توانند ضمن استراحت، اوقات بسیار خوبی را در آن سپری کنند. در این کشور همچنین تفرجگاه های بین المللی زیادی وجود دارند که اسپاهای بینظیر و فرصت های زیادی برای تمدد اعصاب در اختیار شما قرار می دهند.

 شهرآلماتی یکی از بزرگترین شهرهای آسیای مرکزی است و گشت و گذار در این شهر بسیار راحت است. آلماتی به عنوان پایتخت پیشین قزاقستان، هنوز هم به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در این کشور شناخته می‌شود. این شهر با ساختمان‌های حیرت انگیز، ماشین‌های زیبا و مهمتر از همه با مردمی خونگرم و مهربان میزبان بسیاری از گردشگران است.

 

آلماتی بزرگترین شهر کشور دارای معماری مدرن، خیابان های وسیع، چشمه های سرد، پارک ها و میدان ها، منظره های دیدنی کوهستانی به ویژه در بهار و پاییز است.

 

این شهر دارای بسیاری از مراکز تجاری، تئاتر، موزه ها، گالری های هنری، سالن های نمایشی و مجموعه ای گسترده از مجتمع های سرگرمی مدرن است که شامل سینما، کازینو، کاواره ها، پارک ها، رستوران ها، کافه ها و غیره می باشد.

 

برج بایترک

آستانه دومین شهر بزرگ قزاقستان و پایتخت آن است که در شرایط فعلی با پروژه های بزرگ ساختمانی خود، رونق اقتصادی بسیار خوبی را تجربه می کند. آستانه در آغاز شهری با فعالیت غالب در زمینه ی معدن بوده، اما امروز در آن مغازه ها، رستوران ها و قهوه خانه های متعدد وجود دارند. در حال حاضر مکان های قدیمی و مدرن جدید در آستانه تبدیل به جاذبه هایی کلیدی برای گردشگران شده اند.

 

شهر آستانه یکی از مدرنترین شهرهای جهان به شمار می‌رود که ساختمان‌هایی بلند سرتاسر آن را در بر گرفته‌اند. یکی از این ساختمان‌های بلند، برج بایترک در کشور قزاقستان است. این برج، بر اساس افسانه‌های محلی نمادی از درخت زندگی (صنوبر) به شمار می‌رود که ارتفاع آن به 105 متر می‌رسد.

 

برج بایترک بیش از 1000 تن وزن دارد. ساخت برج بایترک در سال 1997 آغاز شد. درطبقه آخر برج بایترک، چشم‌انداز زیبایی را از شهر امروزی آستانه می‌بینید و از گالری هنری و آکواریوم بزرگ این برج که در این طبقه قرار دارد نهایت لذت را می‌برید.

 

 در مرکز سالن گستره نما که در بالاترین قسمت برج بایترک قرار دارد، یک کره چوبی دایره شکل را مشاهده می‌کنید که دارای 17 گلبرگ امضا شده، توسط 17 نماینده از ادیان مختلف دنیا است. قالبی از دست رئیس‌جمهور قزاقستان (نور سلطان نظر بایف) در این برج وجود دارد که ایده ساخت این یادواره، متعلق به خود رئیس جمهور است. قزاق‌ها عقیده دارند، اگر دستتان را در قالب دعا قرار دهید، می‌توانید یک آرزو کنید. نورپردازی این بنای یادبود در شب هنگام بسیار تحسین‌برانگیز است.

 

جتی سو یا هفت آب

جتی سو نام سرزمین زیبایی اطراف آلماتی با رودخانه‌های بسیار است که همگی از قله کوه‌های قزاقستان سرچشمه می‌گیرند. هزاران جویبار همانند ریسمان‌هایی از گردنبند مروارید به هم متصل می‌شوند و یک جویبار واحد را می‌سازند که در نهایت این منطقه را تبدیل به مرغزاری زیبا و پر از گل می‌کنند. در کوهپایه آن صدها گونه جانوری، مانند پلنگ برفی نادر زندگی می‌کنند. همچنین در این منطقه می‌توانید بسیاری از گیاهان و درختان را پیدا کنید.

 

طبیعت این منطقه منحصر به فرد است. به طوریکه یک گردشگر در طول یک روز، بدون اینکه مسافت زیادی را بپیماید و تلاش زیادی کند، ممکن است با هر نوع چشم اندازی از بیابانی گرفته تا مناطقی که همیشه با برف پوشیده شده‌اند، مواجه شود.

 

اواخر اردیبهشت زمان مناسبی برای دیدن این منطقه است. در فصل بهار و در این دوره از سال گل‌های شقایق جتی سو شکوفه می‌کنند و تمام دشت به رنگ قرمز در می‌آید. اما به طور کلی فرقی نمی‌کند که چه فصلی از سال به این منطقه سفر کنید. جتی سو حتی در فصل‌های دیگر هم زیبایی خاص خود را دارد.


یکی دیگر از مکان های دیدنی قزاقستان بزرگ‌ترین مجموعه اسکی دنیا است که در Medeu واقع شده است. این مجموعه از سطح دریا ۱۷۰۰ متر ارتفاع دارد و با استادیوم یخی بزرگی که ۳۰ هزار نفر ظرفیت دارد، توجه بزرگ‌ترین اسکی‌ بازان و اسکیت بازان را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند.

 

موزه ملی آلات موسیقی آلماتی در محل مجلس این شهر قرار دارد. جایی که ۱۰۰ سال پیش مقامات نظامی برای برپایی جشن به آنجا می‌رفتند. در این موزه آلات موسیقی قزاقستان به معرض نمایش گذاشته شده است. قدیمی‌ترین ساز این مجموعه مربوط به قرن ۱۷ می‌باشد. در این مجموعه بیش از ۱۰۰۰ ساز به چشم می‌خورد، که در مجموع ۶۰ نوع آن را سازهای ملی قزاقستان تشکیل می‌دهند.


پس از تماشای این موزه، تصویری کامل از تاریخ ملی قزاقستان در نظرتان شکل می‌گیرد. ممکن است گردشگران به صدای سازها نیز گوش دهند. موزه ملی آلات موسیقی آلماتی یک گروه قوم نگاری هم به نام سازگن سازی« azgen sazi» دارد که شما را به دنیایی شگفت‌انگیز از شور و شوق موسیقی می‌برند.


قزاقستان کشوری تماشایی همراه با طبیعتی سرسبز است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. سرزمین از دیدنی های آستانه (نور سلطان) همچون موزه ملی جمهوری قزاقستان که به عنوان بزرگ‌ترین موزه آسیای میانه شناخته می‌شود.

 

موزه‌ای تماشایی که می‌تواند برای افرادی که علاقه‌مند به آشنایی با تاریخ و فرهنگ کشور قزاقستان هستند، جالب به نظر برسد. در کنار آگاهی از تاریخ و فرهنگ این سرزمین، این امکان برایتان وجود دارد که از معماری بی‌نظیر این موزه بازدید کنید که در ساختش شیشه‌های آبی و سنگ مرمر استفاده شده است.


 به هنگام بازدید از این جاذبه دیدنی، می‌توانید به نظاره سالن‌هایی بروید که تاریخ و هنر کشور قزاقستان را برای بازدیدکنندگان به معرض نمایش می‌گذارد. سالن آستانه، سالن مستقل قزاقستان، سالن تاریخ باستان و قرون وسطایی، سالن تاریخ انتوگرافی، سالن مستقل قزاقستان، سالن طلا و سالن هنرهای مدرن اشاره کرد.


از دیگر سالن‌های موزه ملی، سالن‌های معاصر است که نمایش‌های تعاملی و نمایشگاه‌های مصنوعی را از قوم شناسی تا وقایع تاریخ مدرن را در معرض دید همگان قرار می‌دهد. زیورآلات قدیمی در سالن طلایی موزه ملی جمهوری قزاقستان هم بسیار دیدنی است.

 

 در این قسمت از موزه ملی چندین هزار زیورآلات برنزی دیده می‌شود که قدمتش به قرن سوم و چهارم می‌رسد. در ادامه برای اینکه فرهنگ عشایر این سرزمین را بهتر بشناسید از سالن قومی این موزه دیدن کنید که مجموعه‌ای غنی از اشیاء عشایر قزاقستان را در خود جای داده است.

 

 کلیسای زنکوف

یکی از چندین بنای مهم تاریخی آلماتی قزاقستان و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آلماتی است. تاریخ بنای این کلیسا به سال ۱۹۰۷ برمی‌گردد. ساختمان این کلیسا تماما از چوب ساخته شده و در ساخت آن از هیچ میخی استفاده نشده است. کلیسای جامع زنکوف یکی از ۸ بنای چوبی بلند در جهان است. ارتفاع این کلیسا ۵۶ متر است و گفته می‌شود که دومین بنای بلند چوبی جهان است.

 

دریاچه کولسای

 با فضایی به یادماندنی یکی از شگفتی‌های طبیعت و از زیباترین جاذبه‌های گردشگری آلماتی است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با طبیعت درمی‌آمیزید، قطعا با گردش در اطراف این دریاچه متوجه گذر زمان نخواهید شد.

کولسای ترکیبی از سه دریاچه است که بسیار محبوب هستند. نقاشی خاطره‌انگیز از طبیعتی زیبا، آب‌های شفاف و کریستالی دریاچه‌ای که با کوه‌ها احاطه شده و به آسمان می‌پیوندد، همگی، شما را به یک ماجراجویی خیال‌انگیز دعوت می‌کنند.

کولسای مکانی فوق‌العاده برای ماجراجویی است. برای رفتن به اولین دریاچه می‌توانید از ماشین استفاده کنید، اما از آنجا به بعد برای رفتن به دریاچه دوم و سوم باید باقی راه را پیاده طی کنید، یا سوار اسب شوید.

 ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده