خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تحسین برانگیز ترین موزه های هنری جهان

تحسین برانگیز ترین موزه های هنری جهان

موزه ها می توانند چالش های طراحی جذاب و هیجان انگیزی در بین هنرمندان و معماران بزرگ باشند.

هنرهای زیبا را در یکی از صدها موزه و گالری برتر جهان تجربه کنید. از موزه هنرهای مدرن در نیویورک گرفته تا موزه بریتانیا در لندن وموسسه اسمیتسونیان ، واشنگتن ، D.C لو لوور ، پاریس ، فرانسه. موزه آکروپولیس ، آتن ، یونان. ایالت ارمیتاژ ، لندن ، انگلیس. پرادو ، مادرید ، اسپانیا. موزه هنر متروپولیتن ،موزه هایی باورنکردنی که باید قبل از مرگ از آنها بازدید کنید ، تعداد زیادی موزه در سرتاسر جهان وجود دارد ، سخت است بدانید از کجا شروع کنید.


1.موسسه اسمیتسونیان ، واشنگتن ، D.C.

اسمیتسونیان بزرگترین مجموعه تحقیقاتی و موزه جهان است که دارای 19 موزه و گالری ، پارک ملی جانورشناسی و ایستگاه های تحقیقاتی مختلف است. بیش از 137 میلیون اشیاء با جزئیات داستان آمریکا در اینجا قرار دارند ، بنابراین بهتر است خود را برای پیاده روی دریک هفته طولانی خود را آماده کنید.بسیار قابل مشاهده است که ، اگر یک دقیقه از وقت خود را درشبانه و روز به تماشای هر یک از اجسام توی نمایشگاه بگذاریدشما فقط میتوانید، در طی ده سال تنها ده درصد از کل نمایشگاه را ببینید. بنابراین ، عاقلانه است که با برنامه ای درست کنار بیایید و فقط در یک یا دو نمایشگاه در دو یا سه موزه مختلف متمرکز شوید.


جاذبه های اصلی: دمپایی قرمز یاقوت دوروتی ، لباس خانمهای اول ، و اصل بنر ستاره ای در موزه ملی تاریخ آمریکا. تالار گوهر (از جمله الماس امید) در موزه ملی تاریخ طبیعی؛ و پرواز برادران رایت ، 1903 ، روح سنت لوئیس ، و ماژول فرماندهی آپولو 11 در موزه ملی هوا و فضا


2.لوور ، پاریس ، فرانسه

لوور قبل ازاینکه موزه شود ، یک قلعه قرون وسطایی و کاخ پادشاهان فرانسه بود. علاوه بر این از هرم I. M. Pei هنگامی که در سال 1989 به عنوان ورودی اصلی جدید رونمایی شد ، بسیاری را شوکه کرد ، اما با این وجود به نوعی عناصر نامناسب کاخ را با هم ادغام می کند. مجموعه های این موزه که از دوران باستان تا نیمه اول قرن 19 گنجانیده شده است ، از مهمترین آنها در جهان است،


از جاذبه های اصلی موزه : آثار "ونوس د میلو" ، "پیروزی ساموتراس" ، و "مونا لیزا" لئوناردو داوینچی.


3.موزه اورسی پاریس 

 اولین موزه ای که در لیست برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته وبدانید موزه ای در پاریس است که با موزه لوور رقابت کند و حاوی مشهورترین مجموعه آثار هنر ملی امپرسیونیست و پست امپرسیونیست فرانسه است که در سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ میلادی خلق شده‌اند. این موزه تمام آثار مشهور را در خود جای داده و در عین حال آثاری از سبک ‌های کمتر شناخته شده مانند سمبولیست، نقاشی نقطه نقطه و واقع گرایان نیز در اینجا موجود هستند.


4.کاخ موزه شهر ممنوعه در چین

کاخ موزه از ساختمانهای مشهوردر شهرممنوعه یک عمارت چوبی مجلل و باشکوه، و همچنین یکی از پر بازدید ترین موزه ها در جهان است.احداث شهر ممنوعه در سال ۱۴۰۶ میلادی با دستور جو دی دومین امپراتور سلسله مینگ آغاز شد و شهر در مدت ۱۴ سال ساخته شد. تا سال ۱۹۱۱ میلادی و نابودی سلسله چینگ، جمعا ۲۴ امپراتور در این شهر اقامت کرده و بر چین فرمان رانده‌اند. از سال ۱۹۲۴ بازدید از این مجموعه به‌عنوان کاخ‌موزه برای عموم آزاد شد و ممنوعه بودن آن پایان یافت.


5.موزه بریتانیا در لندن

 یکی از قدیمی ترین و بهترین موزه هایی است که در جهان سالانه بیش از ۶٫۵ میلیون نفر بازدیدکننده دارد که از سراسر دنیا برای بازدید از آثار آن به این بریتانیا سفر می کنند. موزه بریتانیا بزرگترین موزه کشور انگلستان محسوب می شود و آثار متنوعی از کشور های مختلف را در بر می گیرد. این موزه به هنر، فرهنگ و تاریخ جهان اختصاص دارد و مجموعه آثار دائمی آن که تعدادش به ۸ میلیون اثر می‌رسد، تمام قاره‌ها را شامل می‌شود و داستان فرهنگ انسان‌ها را از ابتدا تا به امروز به نمایش می‌گذارد.


6.موزه آکروپولیس ، آتن ، یونان

با رفتن به این موزه میتوانید در طول تاریخ گردش کنید و کف شیشه ای شفاف وشگفت انگیز آن ، با منظره ای از کاوش های باستان شناسی که به نمایش گذاشته شده است.

 برای اولین بار ، نمایشگاه های موجود در گالری باستان شناسی به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا در همه طرف اشیاء ، که در فضاهای باز و با تغییر نور طبیعی نمایش داده می شوند ، قرار بگیرند.

این موزه از معروف ترین موزه های یونان محسوب می شود و از موزه های شناخته شده دردنیا است .

با ورود به موزه، در طبقه ی همکف آن گالری (دامنه های آکروپولی - the Slopes of the Acropolis ) قرار دارد و در این گالری، اشیایی که از مخفیگاه ها و راه های پنهان آکروپلیس کشف شده است و همچنین اشیا و ابزارهایی که مردم آتن در زندگی روزمره شان از آن استفاده می کرده اند، نگهداری می شود. بعد از آن به سرغ طبقه ی اول می رویم. در طبقه ی اول که ۹ متر ارتفاع دارد، گالری بایگانی (Archaic Gallery) در بخش های شرقی و غربی طبقه به چشم می خورد.


7.موزهٔ بقایای جنگ در شهر هوشی‌مین، ویتنام

آثار نمایش داده شده در موزهٔ بقایای جنگ شامل یک هلیکوپتر ارتش آمریکا است.

در این موزهٔ جالب و تأثیرگذار در شهر هوشی‌مین، جنگ ویتنام با استفاده از تصاویر و اشیایی که اغلب ناراحت‌کننده هستند، به نمایش درآمده است. در میان اشیاء نمایش‌داده‌شده در این موزه، می‌توان به گیوتینی اشاره کرد که توسط فرانسوی‌ها به ویتنام آورده شده است.


8.موزه مردم شناسی در مکزیک  

دیگر موزه ای که از دیدگاه سایت تریپ ادوایز جز برترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت موزه ملی مردم شناسی در کشور مکزیک است. این موزه دربرگیرنده آثار باستانی، قوم‌شناسی و مردم‌شناسی از روزگاران گذشته مکزیک است و در آن گنجینه قابل توجهی از میراث پیش کلمبیایی مکزیک مانند سنگ خورشید و مجسمه آزتک قرار گرفته است.


9.ایالت ارمیتاژ ، سن پترزبورگ ، روسیه

روسیه ممکن است از مراکز هنری پاریس ، رم و لندن جدا شود ، اما هرمیتاژ موفق شده است مجموعه ای دیدنی و جذاب از هنرهای جهان - بیش از سه میلیون مورد - را که سالها از عصر سنگ تا اوایل قرن بیستم را در این موزه به نمایش بگذارد. این موزه شش ساختمان را در امتداد رودخانه نوا اشغال کرده است که سازه اصلی آن کاخ زمستانی مانند شیرینی است. این سازه با شکوه باروک ، آبی و سفید در سال 1764 به پایان رسید و طی چند قرن بعد محل اقامت اصلی سزارها بود. کاترین بزرگ در همان سال موزه را تأسیس کرد و 255 نقاشی را از برلین خریداری کرد. نقطه کانونی این موزه هنر 120 اروپایی غربی در چهار ساختمان است که از قرون وسطی تا به امروز ارائه شده است. رامبراند ، روبنس ، تیپولو ، تیتیان ، داوینچی ، پیكاسو ، گوگن ، سزان ، ون گوگ و گویا همه در اینجا نماینده هستند.

جاذبه های اصلی: اتاق های طلای گالری گنج شاهکارهای طلایی اوراسیا ، دریای سیاه در دوران باستان و شرق را به نمایش می گذارد. در این موزه همچنین قطعاتی از مجموعه خصوصی نیکلاس دوم ، شامل نقاشی ها ، نقاشی ها و مدال هایی که برای بزرگداشت تاج گذاری وی ایجاد شده است.


10.پرادو ، مادرید ، اسپانیا

خانواده سلطنتی اسپانیایی مسئولیت فضل و شاهکارهای کلاسیک پرادو را بر عهده دارند. طی قرنها ، پادشاهان و ملکه ها هنر را با شور و ذوق و سلیقه جمع آوری و سفارش می دادند. پرادو علاوه بر ستارگان نقاشی اسپانیایی مانند ولزوکز ، گویا ، ریبرا و زورباران ، مجموعه های بزرگی از هنرمندان ایتالیایی (از جمله تیتانیان و رافائل) و فلاندی را نیز در خود جای داده است. فرناندو هفتم این مجموعه را در سال 1819 در همان ساختمان نئوکلاسیک که در آن قرار دارد ، در سال 1819 افتتاح کرد ، که توسط خوان دو ویلانووا طراحی شده است.

جذابیت اصلی: "سه قصر" توسط روبنس.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده