دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» تعریف کارآفرینی و کارآفرین چیست؟

تعریف کارآفرینی و کارآفرین چیست؟

یک کارآفرین کیست ، چه کاری انجام می دهد ، چگونه آنها بر اقتصاد تأثیر می گذارند ، راه اندازی کسب و کاری پر سود که در آن رئیس خودتان باشید، رویایی دلپذیر است، اما در واقع محقق ساختن این رویا آن قدرها که به نظر می رسد آسان نیست.


کارآفرینی مستلزم فرایند خلق است. خلق هر چیز ارزشمند و جدید. این خلق باید برای کارآفرین و مخاطبی که این خلق برای او انجام شده است ارزش داشته باشد.


کارآفرین کسی است که فرصتی را کشف و برای پیگیری و تحقق آن، سازمان مناسبی را ایجاد می کند.


کارآفرین کسی است که عمدتاً به منظور کسب سود و رشد، کسب و کاری را تاسیس و اداره می کند که مشخصات اصلی آن نوآوری و مدیریت استراتژیک است.


کارآفرین کسی است که سیاستگذاری کسب و کار با اوست و به حساب خود ریسک مالی آن را به عهده می گیرد.


کارآفرین کسی است که موسسه ی اقتصادی، خصوصا کسب و کاری را که معمولا مستلزم ابتکار و ریسک قابل توجهی باشد سازماندهی و اداره می کند.


برخی از بزرگترین و موفق ترین کارآفرینان جهان، برای دستیابی به آروزهای خود مسیر دشواری را پیموده اند. آنها سخت تلاش کرده اند و تنها پس از سال ها کوشش به موقعیتی باثبات و موفق رسیده اند.


چنین موقعیت هایی باعث ناامیدی شدید این افراد می شود و چشم انداز موفقیت را تیره و تار می سازد. چرا که واقعیات گریزناپذیر جهان گاهی خشن تر و سخت از چیزی است که پیشتر تصور می کردیم و به همین دلیل، کارآفرین بی تجربه و جوان خود را در موقعیتی شکست خورده می یابد.


اما آنچه اهمیت دارد، کنترل وضعیت، حفظ آرامش و تلاش برای بهبود شرایط است. اگر کارآفرینی شما با مشکل جدی مواجه است، شاید بهتر باشد این تصمیم سخت را گرفته و مدتی را به عنوان کارمند به کار بپردازید. با این اقدام می توانید وضعیت را تحت کنترل درآورده و در زمان مناسب، با قدرت بیشتر به پروژه رویایی خود بازگردید.


اگر مدت طولانی در پرداخت بدهی های خود ناکام بوده اید و حجم زیادی قرض در تراز شما وجود دارد، بهتر است هر چه سریع تر به فکر چاره باشید.


این روند می تواند تمام تلاش های شما را نابود کند و به نقطه نامطلوب و غیرقابل بازگشت برسید. کسب و کارهای کوچک به شدت نسبت به فشار بدهی حساس هستند و در مدتی اندک زیر این گونه شرایط می شکنند.


این مسأله به ویژه زمانی تشدید می شود که شما برخی از بدهی ها را از دوره پیش از شروع کسب و کار تازه همراه آورده باشید و وام های جدید را به این بدهی ها بیفزایید.


اگر چنین وضعیتی به وجود آمده است، تردید نکنید و به سرعت تصمیم بگیرید. بهتر است به کار کردن در مجموعه ای تجاری یا صنعتی بپردازید. پس از بازگرداندن بدهی ها می توانید با قدرت بیشتری بازگردید و با سرعت بیشتری پیش بروید.


با توجه به نقش مهم استارتاپ‌ها یا کسب‌وکارهای نوپا در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشورها، کارآفرینی جایگاه ویژه و متمایزی در دنیای مدرن پیدا کرده است. درواقع، توسعه صنعتی، رشد محلی و افزایش اشتغال، همه و همه به توسعه و رشد کارآفرینی وابسته است.


درنتیجه، کارآفرینان افرادی هستند که بذر توسعه صنعتی را می‌پراکنند و طعم میوه اشتغال، افزایش درآمد، استانداردهای بهتر برای زندگی و رشد اقتصادی جامعه را به مردم می‌چشانند.


کارآفرینی نیازمند تلاش، پشتکار، صبر و تحمل بسیار زیادی است. این میزان دشواری باعث از دست رفتن انرژی ذهنی و روانی می شود و به همین دلیل، وجود انگیزه ای قوی تر از پول و درآمد ضروری است.


اگر برای کسب درآمد و پول به راه اندازی کسب و کار جدید روی آورده باشید، ممکن است زیر فشارها تسلیم شوید و ارزش کارآفرینی برای تان کمرنگ شوید. البته این بدان معنا نیست که کسب و کار جهت گیری پولی داشته باشد.


بلکه هدف از این تأکید آن است که به اهمیت بالای انگیزه قوی در کارآفرینی اشاره شود . به شما توصیه می کنیم پیش از راه اندازی کار به خوبی انگیزه های درونی را بررسی کنید. اگر به جز پول چیزی شما را در این فرآیند برنمی انگیزد، بهتر است مسیر امن تری را برای ادامه زندگی برگزینید.


از منظر بسیاری از کارآفرینان، شروع و اجرای کسب و کاری موفق در طول زندگی شغلی شان، چالشی نسبی محسوب می شود. (کسانی که به راه اندازی، اجرا و اغلب فروش کسب و کارهای متعدد می پردازند) هیجان دوران استارت آپ چنان است که فقط یک بار بدان مبادرت می ورزند.


این بنیان گذاران، به هنر رشد یک کسب و کار از این بنیان گذاران، به هنر رشد یک کسب و کار از ابتدا تسلط دارند و بنابراین، کار آفرینان فعلی و مشتاق را از دانش خود بهره مند می کنند.


این چهره های مشهور نیز با سعی و تلاش سخت به موقعیت کنونی دست یافته اند.


مارک زوکربرگ: بی تجربگی

مالک بزرگترین شبکه اجتماعی جهان و یکی شناخته شده ترین کارآفرینان معاصر معتقد است که موفقیت به صورت حاضر و آماده به دست نمی آید: وقتی کارم را شروع کردم، نمی خواستم شرکت بزرگی ایجاد کنم و چیزی هم در این باره نمی دانستم. آنچه مرا به این مسیر سوق داد توجه به روابط میان مردم بود و این که شبکه ای برای آسان تر شدن این ارتباطات ایجاد کنم.

این بی تجربگی باعث دردسر زیادی برای او شد و تنها پس از تلاس بسیار موفق به رفع آن گردد.


لری پیج: دشواری های مدیریت

موسس گوگل به خوبی از قوتها و ضعف هایش آگاه است و می داند که با تلاش در کمپانی گوگل چیزهای زیادی را از دست داده است. چرا که در زندگی یک کارآفرین، زمان زیادی صرف کار می شود و طبیعی است که امور دیگری در این فرآیند آسیب می بینند. او یکی از بخش های دشوار کارش را مدیریت نیروهای کمپانی خود می داند. این که باید به خوبی آینده را تصویر کرد، شناخت درستی از صنعت آی تی داشت و فعالیت های پرسنل را در مسیر تحقق اهداف هدایت کرد. این فرآیند آن قدر تخصصی و پیچیده است که کارآفرینان جوان به سختی از پس آن بر می آیند و گاه به ساعت های متمادی کار نیاز دارند.


سرگی برین: برآوردن تقاضای زیاد مشتریان

موسس دیگر گوگل به نکته جالب توجهی اشاره کرده است. این که موفقیت ناگهانی و جاری شدن سیلی از تقاضا برای محصول یا خدمات شما نیز ممکن است باعث دردسر شود. به طور مثال، شرکت گوگل ناچار است برای میلیون ها جستجوی روزانه آمادگی داشته باشد و زیرساخت های آن را فراهم سازد. این کار نیازمند توجه و تلاش بسیار است و اندکی کوتاهی در جلب رضایت مشتریان باعث تضعیف جایگاه مجموعه و از بین رفتن دستاوردها خواهدشد. از این رو، کارآفرینان جوان باید پس از موفقیت اولیه نیز هوشیار باشند و به تلاش خود بیفزایند.


استیو جابز: نیاز به سادگی

فقید اپل اغلب به سبب تمرکز و پشتکارش مشهور است، اما این کار همیشه آسان نیست. چرا که یکی از اهداف اصلی او در اداره مجموعه اپل و تولید محصولات، سادگی آنها بوده است. به گفته جابز، تولید محصولی ساده در اغلب موارد دشوارتر و پیچیده تر است و به همین دلیل، به تفکر و برنامه ریزی وسیع تری نیاز دارد.


بیل گیتس: آسیب های تکنولوژیک

فردی که شرکت عظیمی چون مایکروسافت را اداره می کند به خوبی از ارزش و اهمیت ابداعات جدید آگاه است. او معتقد است که در اداره کسب و کارهای عظیم استفاده از تکنولوژی اهمیتی حیاتی دارد و سلاحی استراتژیک است. اما همین عامل برتری بخش ممکن است در کسب و کارهای کوچک دردسر ایجاد کند. به این معنا که مجموعه های محدودی که دامنه کاری کوچکی دارند، با استفاده بیش از اندازه از ابزارهای تکنولوژیک بیشتر به خود آسیب می زنند.


تراویس کالانیک: کنترل احساسات

موسس شرکت اوبر به کارآفرینان توصیه می کند که مهار احساسات شان را در دست داشته باشن. اغلب کسانی که دست به ابداعات تازه می زنند، افرادی جسور وشجاع اند که عواطف قوی آنها در مسیر ایجاد امور جدید عمل می کند. اما اگر نتوانند این تمایلات را به خوبی کنترل کنند، به سرعت آسیب خواهنددید و نتیجه جالب توجهی به دست نخواهدآورد.


جی کی رولینگ: تحمل شکست

شاید باورش سخت باشد که یکی از موفق ترین نویسندگان جهان این قدر به شکست فکر کند، اما این مسأله واقعیت دارد. او در یکی از مصاحبه هایش می گوید: «ما مدام از پیروزی حرف می زنیم، در حالی که باید به شکست نیز بیندیشیم». او معتقد است اگر توانایی مقاومت در برابر شکست را نداشته باشیم، راهی به موفقیت نخواهیم یافت، چرا که شکست مسیر موفقیت ها را هموار خواهد کرد.


دکتردره: تشکیل گروه کاری مناسب

این تولید کننده مشهور محصولات شنیداری و ابزارهای دیجیتال زمان زیادی را صرف یافتن نیروهای کارآمد و ایجاد گروه کاری مطلوب خود کرده است. او می گوید «من کمال گرا هستم و به همین دلیل سخت می توانستم از افراد برای کار دعوت کنم. شما باید با اعضای تیم تان ذهنیت مشترکی داشته باشید، انگیزه های تان یکسان باشد و چشم انداز آینده را به یک شکل ببینید». البته او در نهایت توانست گروه مطلوبش را پس از صرف زمان زیاد تشکیل دهد و موفق شود.


مارک کوبان: گفتن کلمه «نه»

این تاجر سرمایه دار مشهور آمریکایی یکی از چالش های بزرگ موفقیت در کارآفرینی را «نه گفتن» می داند. او معتقد است هر «نه» شما را به سوی یک «آری» سوق می دهد و ناچار هستید کاری را برای خلاف میل و عقل انجام دهید. طبیعی است که با چنین رویه ای موفقیت دور از دسترس خواهد شد!

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده