خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» وای فای/ آنچه درباره مودم باید بدانید؟

 وای فای/ آنچه درباره مودم باید بدانید؟

یکی از مشکلاتی که در طول روز برای هر نفر اتفاق می افتد و در روند انجام گیری کارهایمان موثر واقع می شود، قطع و وصلی و یا کاهش ناگهانی سرعت وای فای می باشد ، آنچه که در مقابل این مشکل می توانید انجام دهید، این است که با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنتی که استفاده می کنید، ارتباط برقرار کنید.


سرعت پهنای اینترنت خود را تست کنید.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

اولین گامی که می بایست انجام دهید، این است که سرعت اینترنت خود را نسبت به بسته ای که از شرکت ارائه دهنده اینترنت خریداری کرده اید، تست کنید که در طی این بررسی و آنالیز می توانید سرعت دانلود و آپلود را به خوبی مشاهده کنید.


در این صورت توصیه می شود روتر یا همان مودم خود را بوت کنید و سپس با استفاده کابل لن به کامپیوتر وصل کنید و مجددا رمز و نام کاربری جدیدی را تعریف کنید و اجازه دسترسی و شناخته شدن را از داشبورد باز شده، بردارید تا نام مودم شما در جستجو لیست وایفای های روشن در هر دستگاهی رویت نشود.اما اگر سرعت دانلود و آپلود بسیار کمتر از حد استاندارد بود، باید با سرویس ارائه دهنده اینترنت تماس برقرار کنید تا هر چه بهتر مشکل شما را بررسی کنند و در صورت خرابی، آنرا تصحیح نمایند.


خاموش کردن آپشن وای فای و استفاده از کابل لن

اگر با استفاده از برنامه Speedtest متوجه مطابقت سرعت دانلود و آپلود قرار دادی خود شدید، اما از طرفی سرعت استفاده از اینترنت شما کاهش یافته است و نمی توانید با سرعت مدنظرتان کارهای روزمره را انجام دهید، می توانید از پشت مودم خود، قابلیت و یا آپشن وای فای را خاموش کنید و سپس با استفاده از کابل لن مودم را به کامپیوتر خود متصل کنید و از اینترنت استفاده کنید.


در این صورت که آپشن وای فای را خاموش می کنید و از طریق کابل لن شروع به استفاده از اینترنت می کنید، تنها کاربر اینترنتی که خریداری کرده اید، خودتان هستید و جز شما کس دیگری نمی تواند از مودم استفاده کند. با این حال بعد از اتمام یافتن کار روزمره خود و برای استفاده سایر کاربران از مودم، می توانید با فشردن دکمه وای فای از پشت مودم، این قابلیت را برای آنها فراهم سازید.


بررسی روشن بودن آپدیت ویندوز

اگر به وسیله کامیپوتر و یا لپ تاپی که به سیستم عامل ویندوز مجهز است در حال استفاده از اینترنت هستید و به هیچ وجه سرعت اینترنت با چند روز گذشته مطابقت ندارد، می توان احتمال روشن بودن آپدیت خودکار ویندوز را داد چرا که حجم بالایی در حال دانلود می باشد و نمی توانید از آن استفاده کنید. از این رو حتما با مراجعه به کنترل پنل و یا جستجوی " Windows Update " فورا اقدام به بستن آپدیت خودکار کنید تا حجم اینترنت شما به همراه سرعت دانلود کاهش پیدا نکند.


مودم نسل قدیم یا نسل جدید

 یکی دیگر از مواردی که در سرعت اینترنت شما موثر است و می توانید با استفاده از آن سرعت اینترنت را افزایش دهید، " مودم " می باشد که آخرین استاندارد تعریف شده " Wi-Fi 802.11ac " می باشد و اگر مودم شما از نسخه های قدیمی می باشد، توصیه می شود آنرا تغییر دهید و مودم نسل جدید خریداری کنید.


مهم ترین مزیت های مودم نسل جدید به پهنای باند بیشتر آنها به همراه پاسخگویی به تعداد یوزر وای فای بیشتر نسبت به مودم های قدیمی می باشد که می توانید به سادگی تمام مشکلات اصلی را برطرف کنید. بنابراین این یکی از روش هایی است که می توانید از آن برای افزایش سرعت اینترنت و وای فای استفاده کنید.


به روز رسانی نرم افزار روترمودم

نرم افزار مودم یک توصیه ساده می باشد که اغلب ما ممکن است آنها را فراموش کنیم. از این رو اگر سرعت اینترنت دریافتی شما از مودم کم شده است، توصیه می شود تا نسخه جدید نرم افزار مربوط به مودم را از طریق سایت شرکت سازنده مودم دانلود و استفاده نمایید.

با نصب آپدیت نرم افزار مودم، پهنای باند و یا حتی انعطاف پذیری سیگنال ها افزایش می یابد که به طبع می تواند تاثیرگذار باشد و به شما در این زمینه کمک کند.

از پرکاربردترین ابزارها در دنیای نوین مودم های وای فای است .

یکی از ابزراهایی که امروزه به عنوان وسیله ای برای اطلاع رسانی از دنیا استفاده می شود، مودم وای فای می باشد که این روزها در هر خانه یکی از آنها را می توان دید.


وقتی شما مودم را در مرکز خانه قرار می دهید، فرکانس های مربوطه به یک نسبت به سایر قسمت های خانه می رسد و در نتیجه می توانید به یک نسبت از آنتن دهی مودم استفاده کنید.


همان گونه که می دانید امروزه در هر آشپزخانه ای مایکروویو یا دستگاه هایی وجود دارد که دارای امواج هستند و با روشن کردن این دستگاه ها، منجر به مختل کردن امواج ارسالی مودم خواهد شد. پس مودم را در آشپزخانه قرار ندهید.


آنتن مودم یکی از اصلی ترین اجزای مودم می باشد که در اکثر مودم های قابل جابه جایی می باشد و شما می توانید آنتن مودم را به هر سمتی که مدنظرتان است، بچرخانید و در نتیجه اگر شما فردی هستید که بیشترین میزان مودم را دارید، می توانید آنتن مودم را به سمت اتاق یا قسمتی از خانه که شما در آن قرار گرفته اید، بچرخانید.


1- یکی از ضررهای وای فای، فرکانس هایی که به سرتاسر خانه ارسال می کنند و قرار گرفتن بیش از حد در کنار این فرکانس ها، می تواند آسیب های متفاوتی را به شخص وارد کند که در نهایت می توان به سردردهای شدید اشاره کرد و شما می توانید یک کاکتوس را کنار مودم قرار داده وبه راحتی امواج مضر مودم وایفای را بگیرید.


شایع ترین دلیل ریست کردن مودم فراموشی نام کاربری و رمز عبور مودم است ! کاربرانی که رمز مودم خود را فراموش می کنند ، به هیچ وجه دسترسی به صفحه تنظیمات مودم را ندارند ! در این مواقع ریست کردن مودم ضرورت دارد ! نام کاربری و رمز عبور پیش فرض اغلب مودم ها admin هست و بعد از اینکه مودم رو ریست کردید می تونید با وارد کردن کلمه admin در هر دو کادر نام کاربری Username و رمز عبور Password دوباره به صفحه تنظیمات مودم وارد شوید .


2- تغییر خط تلفن مربوط به سرویس ADSL

زمانی که خط تلفن خود را به مکان دیگری منتقل می کنید،مثلا به منزل و یا شرکت دیگری انتقال می دهید مجددا باید درخواست سرویس ADSL دهید . می دانید که تنظیمات حساب کاربری برای اتصال به DSL هر خط تلفن منحصر به فرد است ، پس باید مودم را ریست کنید تا بتوانید اطلاعات قبلی رو پاک کنید و اطلاعات حساب کاربری خط جدید تون رو وارد کنید .


3- اشتباه در تنظیمات مودم ADSL

گاهی اوقات در تنظیمات مودم ADSL دچار اشتباه می شوید ؛ مثلا VPI یا VCI رو اشتباه وارد می کنید . در این مواقع می توانید با ریست کردن مودم ADSL ،تنظیمات اشتباه رو پاک کنید و مودم رو مجدد تنظیم کنید . البته برای این کار نیازی به ریست کردن مودم نیست و فقط این گزینه به عنوان یه روش Alternate یا روش جایگزین توضیح داده شد . چون شما می توانید به صورت نرم افزاری این مشکل راحل کنید . ابتدا به صفحه تنظیمات مودم رفته و بعد با استفاده از Setup Wizard تنظیمات را مجدد انجام دهید .


4- تغییر مشخصات حساب کاربری از طرف ISP

ممکن است به دلیل تغییرات در ISP ،شرکت سرویس دهنده اینترنت ، نام کاربری یا رمز عبور حساب کاربری DSL شما تغییر کند ، در این مواقع مودم را باید مجددا تنظیم کنید . این مورد هم مانند مورد بالا احتیاج ضروری به ریست کردن مودم نداشته و می تونید با نرم افزار خود مودم ( در صفحه تنظیمات مودم ADSL ) تنظیمات مودم را تغییر دهید .


5 دلیل برای نشان دادن خطرات وای فای

1- امواج رادیویی برای انسان به خصوص کودکان خطرناک هستند

2- نزدیک بودن به امواج رادیویی بی خوابی می آورد

3- مصرف انرژی در دنیایی که مشکل کمبود انرژی دارد

4- احتمال خرابی دستگاه افزایش پیدا می کند

5- هکرها و دزدان وای فای شب ها بیدارند


مزایا تجهیزات و معایب خاموش نمودن

امنیت

صرفه جویی در مصرف برق

جلوگیری از اثرات نوسان برق

سر و صدای تجهیزات

عمر تجهیزات

عدم ارتباط

 بد خاموش نمودن تجهیزات

مضررات استفاده از وای فای به طور دسته بندی شده عوارض و خطرات را بازگو کرد که شامل:


1- وای فای سبب بی خوابی می شود:

حتما شما هم متوجه شده اید که بعد از ساعت ها کارکردن با گوشی تلفن همراهتان دچار بی خوابی شده اید. مطالعات نشان می دهد که فرادی که در معرض اشعه های الکترومغناطیسی قرار دارند در الگوی خواب شان تغییرات قابل توجهی دیده می شود و نسبت به سایرین دیرتر به خواب می روند

بنا براین به طور جدی توصیه می شود که نه تنها در ساعات انتهایی شب که بدن آماده برای خواب است بلکه حتی در خواب هم خود را در معرض تلفن همراه و دستگاه وای فای قرار ندهید. حتی شارژ کردن گوشی تلفن همراه در اتاق خواب هم سبب بی خوابی و مشکلات جدی برای مغز می شود.


2- رشد و ترمیم سلول ها را مختل می کند:

برای ثابت کردن این موضوع محققان تعدادی گیاه در اتاقی بدون وای فای و تعدادی دیگر را در اتاقی با وای فای قرار دادند و بعد از 2 هفته نتیجه همان بود که پیش بینی می شد. گیاهان در اتاق آزاد و بدون وای فای رشد کرده بودند اما گیاهانی که در معرض وای فای بودند رشدی در آنها رخ نداده بود.


3- وای فای به رشد کودک آسیب می رساند:

در سال 2009 محققان استرالیایی بعد از انجام مطالعات دریافتند که اشعه وای فای سنتز پروتدین ها را تحت تاثیر قرار می دهد و رشد کودک را تا حد قابل توجهی کند می کند.


4- وای فای فعالیت های ذهنی زنان را ضعیف می کند:

30 نفر به طور داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند که 15 نفر آنها مرد و 15 نفر آنها زن بودند. آنها در ابتدا تست ساده ای از عملکرد های مغزی را انجام دادند و بعد از ان به مدت 45 دقیقه در معرض و کار کردن با وای فای با قدرت 2.4 مگا هرتزی قرار گرفتند. نتیجه برای زنان خوشایند نبود! چرا که بعد از این مدت تست قبلی دوباره انجام شد و زنان نتیجه ای ضعیف تر نسبت به قبل دریافتند.


5- استفاده از وای فای موجب ناباروری در زنان ومردان می شود

 تاپیر منفی وای قای و اشعه های الکترومغناطیسی تنها بر روی اسپرم نمی باشد و می تواند تخمدان ها را هم مورد حمله قرار دهد.

شبکه های وای فای و اشعه ساطع شده از آنها هم تحرک اسپرم ها را تحت تاثیر قرار داده و سبب شکسته شدن DNA می شود.

طی یک مطالعات تحقیقاتی در یک آزمایشگاه به مدت 45 روز هر روز 2 ساعت موش ها را در معرض اشعه وای فای قرار دادند و بعد از 45 روز متوجه شدند که موش ها نر و ماده باروری خود را تا حد قابل توجهی از دست داده بودند و در موش های ماده لانه گزینی تخمدان ها بسیار ضعیف شده بود.


6- وای فای با سرطان ارتباط دارد

نگرانی از ابتلا به سرطان همیشه با انسان های دنیای تکنولوژی همراه است .در واقع باید گفت سرطان زا بودن وای فای هنوز به اثبات نرسیده و در این زمینه اتفاق نظر مشخصی درمیان پژوهشگران و محققان جهانی وجود ندارد.


چطور این خطرات را محدود کنیم؟

جوابی ساده تر و روشن تر از اینکه خود را از اشعه ی وای فای دور نگاه داریم وجود ندارد به نوعی از ساده ترین روش های کاهش خطرات این است که لپ تاپ، موبایل و تبلت ها را در نزدیکی بدن تان نگه ندارید و بعد از اینکه کارتان با این وسایل تمام شد، از آنها فاصله بگیرید. اگر از این دستگاه ها استفاده نمی کنید هیچ دلیلی ندارد که صبح تا شب در اطراف تان روشن باشند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده