خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جشنواره فانوس Chiang Mai (جشنواره یی پنگ)

جشنواره فانوس Chiang Mai (جشنواره یی پنگ)

جشنواره فانوس Chiang Mai (جشنواره یی پنگ)

 جشنواره Yi Peng جشنواره تایلند است که آسمان را با صدها و صدها فانوس آتشین روشن می کند که آسمان را به دریایی از نور تبدیل می کند.

جشنواره فانوس یک جشنواره جادویی و دیدنی است. انواع مختلف خود را در همه مناطق کشور دارد. جشنواره Loi Krathong و Yi Peng شاید شناخته شده ترین جشنواره های شمال تایلند باشد. تفاوت اصلی بین راه های تفسیر هر دو جشنواره ، خود فانوس ها است. در Loi Krathong آنها در آب شناور هستند اما یی پنگ در آسمان شلیک می شود.

یی پنگ فانوس

چیانگ مای مرکز یی پنگ است که بیشترین تعداد فانوس ها را می تاباند و آسمان به معنای واقعی کلمه از طلا و قرمز روشن است. فانوس ها پس از نماز کوچک مجاز به بلند شدن در آسمان هستند و یا آرزویی برای حسن نیت و رهایی انجام می شود.

جشنواره نور یک مراسم مذهبی است که در آن ادای احترام به بودا است. تاریخ دقیق جشنواره معمولاً چند هفته قبل از شروع اعلام می شود ، حتی اگر محاسبه زمان آن دشوار نباشد. این جشنواره معمولاً با اولین ماه کامل ماه دوازدهم تقویم قمری تایلند آغاز می شود.

یک هفته پس از جشن سنتی ، چیانگ مای معمولاً میزبان چاپ دوم جشنواره است ، مخصوصاً برای بازدید کنندگان خارجی. این مراسم به زبان انگلیسی است و بیشتر بازدید کنندگان می توانند از تهیه فانوس ها ، شام ها و کوسن های مخصوص صندلی استفاده کنند. در طول هفته جشنواره ، بسیاری از برنامه های جانبی مانند رقص و موسیقی برنامه ریزی شده است.


لوی کراتونگ


جشنواره نور یکی از زیباترین جشنواره های تایلند است که در شب کامل ماه دوازدهم قمری برگزار می شود. برای همه تایلندی ها به عنوان لوی کراتونگ شناخته شده است اما بعضی اوقات از آن به عنوان جشنواره چراغ یاد می شود. این اتفاق در سراسر کشور در اواسط ماه نوامبر رخ می دهد. هر ساله میلیون ها نفر کراتونگ خود را ، نوعی کاسه ساخته شده از برگ موز ، به رودخانه ها و کانال ها داده اند ، اما چراغ قوه های شناور به نام "یی پنگ خوم" به طور روزافزونی برای همه بازدید کنندگان خارجی در چیانگ مای مشهور است.

یی پنگ نسخه شمالی جشنواره تایلند از جشنواره چراغ ها در دوازدهم ماه قمری است. ایده اصلی این رسم این است که یک نماز بخوانید ، آرزو کنید و آرزو کنید ، و ببینید که "kathome" Krathong "یا" آن شناور است.

در سالهای اخیر ، این جشنواره بیش از سه تا پنج روز به طول انجامیده است. جشنواره چراغ ها با اشتیاق بیشتری در چیانگ مای از هر جای دنیا جشن گرفته اند. کل شهر بسیار زیبا با فانوس ها و پرچم ها تزئین شده است. با این حال ، این صدای ترقه و آتش بازی است که بیشترین شگفتی ها را دارد که تا بسیاری از سپیده دم می ماند.


خطوط فانوس یی پنگ


این یک عینک عاطفی است و شنا کردن فانوس یی پنگ در آسمان چندان دشوار نیست. علاوه بر این ، قیمت کمتر از 50 بات یا معادل 1.50 دلار آمریکا است.

لحظه داغ ایجاد دایره با دوستان و روشن کردن شعله چراغ قوه به گونه ای است که فانوس یی پنگ را با هوای گرم پر می کند. سپس یک آرزو ساخته می شود و فانوس آزاد می شود و سرانجام در آسمان شناور می شود.بسیاری از مردم بر این باورند که مشکلات آنها با فانوس های یی پنگ از بین می رود.

بزرگترین پرتاب فانوس ها در خارج از شهر چیانگ مای صورت می گیرد و رویدادی است که نباید از دست داد.

در جشنواره یی پنگ چه باید کرد؟


کاخ بابینگ


در تپه Doi Suthep ، چند متر بالاتر از معبد Doi Suthep ، همچنین کاخ بابینگ ، اقامتگاه تابستانی پادشاه است که مکان بسیار مناسبی برای بازدید است. علاوه بر این ، آبشار Huay Kaew در همان کوهی در همین نزدیکی قرار دارد.

در چیانگ مای مناطقی با بازار در طول هفته وجود دارد اما بازار یکشنبه شب کاملاً مشهورترین بازار شب در چیانگ مای است. بازار یکشنبه شب از ساعت 18 عصر چندین خیابان شهر را اشغال می کند و البته انواع غذاهای تایلندی را برای امتحان کردن پیدا خواهید کرد و همچنین مکان مناسبی برای خرید برخی از سوغاتی های دست ساز بسیار ارزان است.

توصیه: چای تایلندی ، اسموتی میوه را امتحان کنید یا جرات کنید چیز عجیب و غریب تری را امتحان کنید.

ماساژ تایلندی در تمام دنیا به دلیل تکنیک معروف است و شما می توانید از ماساژ فقط 10 دلار در ساعت لذت ببرید. این واقعاً چیزی است که می توان از آن استفاده کرد.

شیرین میرکرمی

مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده