خرید از سراسر دنیا


» مازیچال روستایی بر فراز ابرهای سفید

مازیچال روستایی بر فراز ابرهای سفید

منطقه‌ای در کلاردشت مازندران که طبیعتی بی مانند از دریایی از ابر، جنگل بلوط و منظرع ایی وسیع از جنگل و دشت دارد. این منطقه به دلیل داشتن درختان بلوط‌ مازیچال که ازدو کلمه‌ی «ماز» به معنی بلوط و «چال» یعنی گودال نام‌گذاری شده و برای سفر به مازیچال یک ساعت با کلاردشت و یک ساعت و نیم با عباس‌آباد فاصله دارد. از تهران تا مازیچال حدود پنج ساعت است.

 کلمه اقیانوس و یا دریای ابر به گوشتان خورده ، یکی از ویژگی‌های دهکده‌ی مازیچال، مشرف بودن به اقیانوس ابر است که این منطقه را به جایی بکر و شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند.


مازیچال کلاردشت درهر فصلی زیبایی‌های خاص خودش را دارست. در بهار و تابستان این منطقه پر از گل‌های خاص و درختان پوشیده از برگ‌های سبز و طبیعتی عجیب و بکر است. درپاییز تصویری رنگارنگ از جاده‌ای جنگلی ودرارتفاعات اقیانوسی از ابرهای سفید را در کنار رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز به تماشا میگذارد.


در این منطقه خانه یا اتاق برای اجاره وجود ندارد، اما امکان چادر زدن در ارتفاعات هست. کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند چادرهای مسافرتی با خود به همراه دارند و با برپا کردن آن‌ها می‌توانند شب را در این منطقه‌ی زیبا اقامت کنند.

مازیچال منطقه‌ای ییلاقی است. کلبه‌هایی در آن وجود دارد که فقط در فصل بهار و تابستان مردم بومی در آن‌ها زندگی می‌کنند. این منطقه در فصل‌های سرد سال خالی از سکنه است.

این منطقه به دلیل شرایط خاصی که دارد، معمولا خلوت است. شغل اصلی بومی‌های منطقه دامداری و دام پروری است.می‌توانید شیر، سرشیر، دوغ و ماست محلی ازبومیان بخرید و در طول اقامت از آن‌ استفاده کنید.


اگر قصد اقامت چند روزه را دارید بهتر است در مسیر جاده یا کلاردشت همه‌ چیزهایی که برای خورد و خوراک چند روزه لازم دارید تهیه و با خود ببرید.


اگر قصد اقامت در مازیچال را دارید، تنها به این منطقه سفر نکنید.از راهنما، بومی‌ یا افرادی که با منطقه آشنایی دارند استفاده کنید، چرا که امکان گم کردن مسیر و حمله‌ حیوانات وحشی وجود دارد.

 حتما باید چادر مسافرتی همراه داشته باشید.در صورتی که قصد اقامت شبانه را دارید لباس گرم و کیسه‌ی خواب همراه خود ببرید.

 احتمال بارش باران در هر فصلی وجود دارد،همراه داشتن لباس مناسب برای این که خیس نشوید، ضروری است.

ترجمه : شیرین میرکرمی


مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده