خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکات ایمنی در برابر سیل ، چگونه زنده بمانیم

نکات ایمنی در برابر سیل ، چگونه زنده بمانیم

نکات ایمنی در برابر سیل

به صورت طبیعی سیل‌های دوره‌ای در بسیاری از رودخانه‌ها رخ میدهد و باعث بوجود آمدن دشت‌های سیلابی می‌شود. این سیلاب‌ها بدلیل بارش باران‌های شدید و گاهی نیز توأم با ذوب برف است که باعث طغیان رودخانه و جاری شدن آب در زمین‌های اطراف رود می‌شود.

شایع ترین علت جاری شدن سیلاب ، آب در اثر باران است که سریعتر از اینکه جذب خاک شود و جمع می شود یا رودخانه ها بتوانند جلوی شدت آب را بگیرد جمع می شود.

وقوع سیل درپاییز و زمستان به خاطر میزان بارندگی‌ در اغلب شهرها و کشورهای جهان همراه با خسارت های جبران ناپذیری چه مادی و چه جسمی میشود و فشار روانی و استرسی که از این طریق به ما وارد میشود جبران ناپذیر است.

هنگامی که باران شدید به مدت طولانی در مدت زمان کوتاهی رخ می دهد ، جاری شدن سیل همچنین می تواند ناشی از خرابی یک ساختار کنترل آب مانند یک دره یا سد باشد.

مناطق مستعد سیل شامل دره ها ، دشت ها ، دره ها ، تخته سنگ ها ، سواحل و هر جای دیگر در نزدیکی اجسام بزرگ آب است.

طوفان ها ، خشن ترین طوفان های روی زمین ، به دلیل جاری شدن سیل از وزش باد شدید خطرناک تر است.

آماده باشید! اگر در منطقه ای زندگی می کنید که مستعد جاری شدن سیل باشد - یا حتی اگر اینگونه نیست - ایده خوبی است که برای بدترین وضعیت آماده شوید.

برای به روزرسانی های رسمی سیل ، به رادیو ، تلویزیون یا تلفن همراه خود توجه داشته باشید. تفاوت بین "ساعت" و "هشدار" سیل را بدانید:

دیده بان سیل به معنای جاری شدن سیل در منطقه شما است.

هشدار سیل بدان معنی است که سیل قبلاً رخ داده است یا به زودی اتفاق می افتد - و شما باید برای اطلاع از لحظه لحظه آماده تخلیه شوید.

یک کیت بقاء اضطراری را با حداقل سه روز لوازم لازم برای همه افراد در خانه ، از جمله آب (یک گالن در هر نفر در روز) ، غذای غیر قابل فساد ، چراغ قوه ، باتری یا رادیو دستی ، قابل حمل یا شارژرهای تلفن خورشیدی ، باتری های اضافی ، کیت کمکهای اولیه ، تهیه داروهای 7 روزه ، یک ابزار چند منظوره ، لوازم بهداشتی و بهداشت شخصی و کپی اسناد مهم شخصی.


در زمان تعویض یا ساخت خانه حتما نکات ایمنی را رعایت کنید ومحل استقرار آب‌ گرمکن‌ها، پانل برق و موتورخانه را از سطح زمین ارتفاع دهید.اطراف خانه را دیوارکشی کنید.از ساخت و ساز در حریم رودخانه و سیل خودداری کنید.دیواری پایه‌های ساختمان را با مصالح مناسب بپوشانید.

در زانویی توالت را بگذارید تا آب سیل به فاضلاب برنگردد.به اخبار رادیو و تلویزیون گوش دهید.دریچه اصلی آب و ورودی گازرا ببندید.وسایل برقی را از جریان برق بکشید.

قبل از ترک خانه از امنیت آن مطمئن شوید.وسایل داخل حیاط را به درون خانه ببرید.در صورت خیس بودن به پریزهای برق دست نزنید.

به نواحی مرتفع پناه ببرید.به وضع جویبارها، آبگذرها و دره‌ها توجه کنید.در آبی که جریان دارد حرکت نکنید.

برای دریافت غذا و کمک‌های اولیه به نزدیک‌ترین محل امدادرسانی بروید.

آب آشامیدنی را قبل از مصرف بجوشانید.به ساختمان‌های در محاصره سیلاب نروید.از آب‌های در حال حرکت دوری کنید.

هنگام برگشت به خانه احتیاط کنید.اگر شب به خانه برگشتید از فانوس، مشعل و کبریت استفاده نکنید.

لوازم برقی را قبل از استفاده کنترل و خشک کنید.هرچیزی که با آب تماس پیدا کرده را ضدعفونی کنید.چراغ قوه را قبل از ورود به ساختمان روشن کنید.از خطوط فشار برق قوی دوری کنید.

بعد از وقوع سیل امکان شیوع بیماری‌های عفونی وجود دارد. لازم است که نکات بهداشتی را رعایت کنید. باجاری شدن سیل مراقب مارها و جانوران گزنده باشید.


هنگامی که هشدار سیل برای منطقه شما صادر شده است ، تخلیه کنید. به سمت زمین بالاتر بروید و در آنجا بمانید تا زمانی که به شما گفته شود منطقه امن است.

اگر قبل از تخلیه وقت دارید ، خانه خود را ایمن کنید.وسایل ضروری را به بالاترین قسمت طبقه فوقانی منزل خود منتقل کنید.

 وسایل برقی را جدا کنید. اگر خیس هستید یا در آب ایستاده اید ، تجهیزات الکتریکی را لمس نکنید.

توی آب در حال حرکت قدم نزنید. شش اینچ آب در حال حرکت می تواند شما را از روی پایتان دور کند. اگر مجبور هستید در آب قدم بزنید ، ازجایی حرکت کنید که آب در آن حرکت نمی کند. برای بررسی استحکام زمین در مقابل خود از چوب استفاده کنید. 

نیمی از کل غرق شدن های مربوط به سیل هنگامی اتفاق می افتد که وسیله نقلیه به داخل آب سیل خطرناک رانده شود.

اگر هنگام رانندگی به یک جاده آب گرفتگی می روید ، بچرخید و به راه دیگری بروید.

 به مناطق سیل زده رانندگی نکنید. اگر سیلاب ها در اطراف ماشین شما بالا می آید، اگر می توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید ، اتومبیل را رها کرده و به زمین بالاتر بروید. شما و وسیله نقلیه می توانید به سرعت دور شوید.

ترجمه: شیرین میرکرمی

مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده