دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» فرانسه | موقعیت مکانی ، جغرافیا ، مردم ، اقتصاد ، فرهنگ

فرانسه | موقعیت مکانی ، جغرافیا ، مردم ، اقتصاد ، فرهنگ

از بلوارهای پاریس گرفته تا استراحت گاه های ساحلی شیک ساحل عاج ، فرانسه برخی از زیباترین مناظر جهان را ارائه می دهد. فرانسه عاشقانه های رمانتیک را با قلعه های افسانه ای ، کلیساهای بزرگ و روستاهای بی نقص خوشحال می کند ، اما هنوز هم با شیوه مترقی و مدرن خود واقع گرایان را تحت تأثیر قرار می دهد.


فرانسه با بیش از 86.9 میلیون توریست در رده ی اول پربازدید کننده ترین کشورهای جهان قرار دارد.هر ساله میلیون ها توریست از سرتاسر دنیا برای دیدن مکان های تاریخی ،سواحل و چشم اندازهای زیبا و خوردن غذاهای خوشمزه به این کشور سفر می کنند.

تنها سه کشور وجود دارد که از سواحل آن ها به دریای اطلس و برخی دیگر نیز به دریای مدیترانه راه دارند، یکی از این سه کشور فرانسه است و این امر نشان دهنده وسعت زیاد این کشور می باشد. 


فرانسه بالغ بر 69 میلیون نفر جمعیت دارد و دومین کشور پر جمعیت اتحادیه اروپا می باشد. خوب است بدانید که مردم این کشور اغلب به زبان فرانسوی که زبان رسمی جمهوری فرانسه می باشد، تکلم می کنند.


همچنین لازم به ذکر است که اغلب مردم فرانسه مسیحی کاتولیک می باشد، یعنی حدود 88 درصد کل جمعیت و بقیه مردم (حدود 12 درصد) را نیز مسلمان و مسیحیان پروتستان تشکیل می دهد. البته باید بدانید که حدودا 1 درصد از قوم یهود نیز در این کشور زندگی می کنند.


نکته جالب در رابطه با مردم این کشور این است که تمامی آن ها با وجود تفاوت در نژاد و دین به یکدیگر احترام می گذارند.

با اینکه فرانسه کشور بسیار توریستی و پر گردشگری می باشد اما قبل از سفر به آن باید همه چیز درباره فرانسه را بدانید تا در هنگام سفر با تور فرانسه مشکلی نداشته باشید.


اگر بخواهید همه چیز درباره فرانسه را بدانید باید اطلاعاتی در زمینه آب و هوای این کشور نیز داشته باشید. آب و هوای فرانسه به طور کلی معتدل است و گردشگران تور فرانسه می توانند چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان را در این کشور تجربه کنند.

در قسمت جنوبی فرانسه آب و هوای معتدل مدیترانه ای ، در قسمت غرب و شمال غربی آب و هوای سرد همراه با بارش برف و باران ، در قسمت شمال شرقی آب و هوای کوهستانی با وزش باد و در قسمت جنوب غربی آن آب و هوای گرم و مرطوبی حاکم است.

کشور فرانسه با داشتن بیش از 80 نوع منطقه و جاذبه گردشگری توانسته سالیانه چند هزار گردشگر را به خود جذب کند که این امر به چرخه ی صنعتی این کشور کمک چشمگیری کرده است. البته لازم به ذکر است که فرانسه با دارا بودن صنایع فلزی، ماشین الات، هواپیما سازی، کشاورزی( گندم، جو، سیب زمینی، چغندرو ...)، دامپروری ( پرورش گوسفند، خوک، گاو و ...) به طور کلی کشور ثروتمندی محسوب می شود و صنعت گردشگری تنها بخش کوچکی از درآمد این کشور را تأمین می کند.


گردشگران تور فرانسه هنگام سفر به این کشور می توانند از جاذبه های گردشگری بی نظیر آن دیدن کنند. برخی از بهترین جاذبه های موجود در فرانسه می توان به موزه لوور، برج ایفل، کاخ ورسای، قصر تویلری و غیره اشاره کرد.

اگر قصد سفر با تور فرانسه را دارید باید بدانید که این شهر های مهم بسیاری دارد که عبارتند از پاریس، مارسی، بوردو، بورژ، لیون، لیل و غیره اما توجه داشته باشید اغلب گردشگران شهر های پاریس و مارسی را برای گردشگ در میان تمامی شهر های مهم فرانسه انتخاب می کنند.


پاریس به عنوان پایتخت کشور فرانسه شناخته می شود و یکی از بهترین و زیباترین شهر های دنیا به شمار می آید. اغلب جاذبه های معروف فرانسه نیز در این شهر قرار دارند ، پاریس یکی از پر طرفدارترین مقصد های گردشگری در جهان است و این شهر زیبا جزو برنامه سفر خیلی از خانواده ها در دنیا قرار دارد. شما میتوانید در کنار سواحل زیبای سفید اقیانوس اطلس که در این کشور قرار دارد استراحت کنید،در کوه های آلپ اسکی یا پیاده روی کنید یا در پاریس به دیدن آثار تاریخی نفیس بپردازید.


این کشور از نظر فرهنگی به 8 قسمت مختلف تقسیم می شود که قسمت های آن به شرح زیر می باشند:

- شمال فرانسه: این قسمت در طی جنگ جهانی دوم خسارت های بسیاری دیده است.

- ایل دو فرانس: به پاینخت و مناطق اطراف آن در مجموع ایل دو فرانس گفته می شود.

- شمال شرقی فرانسه: مردم ساکن در این منطقه دارای فرهنگی به خصوص هستندکه از ادغام فرهنگ فرانسوی و فرهنگ اروپایی به ویژه آلمانی پدید آمده است.

- غرب بزرگ: مردم این بخش از کشور فرانسه اغلب به کشاورزی مشغول اند و غرب بزرگ در واقع قطب کشاورزی فرانسه به شمار می آید

- فرانسه مرکزی: این منطقه نیز کشاورزان بسیاری را در خود جای داده است و از روستا ها و قلعه های تاریخی موجود در آن می توان به قدمت زیاد منطقه پی برد.

- جنوب غربی فرانسه: این منطقه دارای سواحل بسیار زیبا و نزدیک به اسپانیا می باشد.

- جنوب شرقی فرانسه: این منطقه یکی از مهم ترین مناطق کشور فرانسه می باشد و پس از پاریس توریستی ترین بخش کشور محسوب می شود و علت این امر وجود شهر مارسی در آن می باشد.


جمعیت فرانسه دارای ادیان و فرهنگ های متفاوتی می باشد و مدیریت صحیح این موضوع باعث شده است که فرهنگ این کشور هر لحظه در حال رشد باشد. همچنین لازم به ذکر است که امروز کشور فرانسه نقش بسیار مهمی در هنرهایی نظیر مد، فیلم سازی و آشپزی دارد.


رستوران های فرانسه معمولا دارای منوی گران قیمتی هستند و به طور مثال برای صرف یک وعده غذایی در رستوران های این کشور باید حدود 40 یورو هزینه کنید، برای مدیریت هزینه های سفر به فرانسه بهترین روش تهیه مواد اولیه و پخت غذا می باشد. 

همچنین باید بدانید که بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور نیز رایگان نمی باشد و برای ورود به اغلب آن ها باید هزینه ای بین 9 تا 20 یورو پرداخت کنید.


بنابراین همانطور که مشاهده کردید فرانسه کشور گرانی است و اگر بودجه کمی برای سفر در نظر گرفته اید این کشور مناسب شما نمی باشد.


اگر بخواهیم به همه چیز درباره فرانسه اشاره کنیم لازم است متذکر شویم که مهم ترین نماد هر کشور پرچم آن می باشد و پرچم کشور فرانسه شامل رنگ های آبی، سفید و قرمز است که به ترتیب و به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. خوب است بدانید یکی دیگر از مهم ترین نماد های کشور فرانسه برج ایفل می باشد.


با برج ایفل ، نماد مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای معروف هنری را در موزه لوور کشف کنید. یک روز را در تظاهر به حق امتیاز در کاخ زیبا ورسای سپری کنید. صرفه جویی در وقت برای وعده های غذایی لذیذ و تفریحی ، معده سنتی فرانسه در فهرست یونسکو از میراث فرهنگی نامشهود درج شده است.


هر منطقه دارای غذاهای خاص و فرهنگ خاص خود است. دهکده های صیاد و دلپذیر بریتانی در غذاهای دریایی و غذاهای دریایی تخصص دارند ، در حالی که خانه های دنج در آلپ فرانسه با پنیر دلپذیر همراه پنیر دلچسب هستند. همه اینها را تحریک کنید و از جذابیت های مقاومت ناپذیر فرانسه لذت ببرید.


1- برج ایفل - میراث جهانی فرانسه ، حقایق درباره برج ایفل

نماد پاریس ، برج ایفل یکی از مشهورترین نقاط دیدنی جهان است. این شاهکار نبوغ ، ساختاری از 8000 قطعه فلزی است ، که توسط گوستاو ایفل به عنوان یک نمایشگاه موقت نمایشگاه جهانی 1889 طراحی شده است.

نماد پاریس، ارتفاع بلند آن، دارای سه سطح می­باشد که سطح سوم به تمام پاریس مشرف است و در سطح دوم رستوران ژول ورن قرار دارد و اصولا مردم شام را در سطح اول می­خورند.

در ابتدا توسط منتقدین مورد استقبال قرار گرفت ، برج 320 متر ارتفاع اکنون یک قطعه محبوب و غیرقابل جایگزین از آسمان پاریس است. لطافت بی نظیر این ساختار ، نام مستعار "بانوی آهنین" را به دست آورده است. بازدید کنندگان از اندازه بنای برج و چشم اندازهای نفس گیر در هر یک از سه سطح تحت تأثیر قرار می گیرند.


گردشگران می توانند با دید در سطح اول ، ناهار بخورند یا در رستوران رستوران با ستاره میشلن ژول ورنس در سطح دوم قرار بگیرند. در ارتفاع هیجان انگیز 276 متر ، سطح عالی چشم انداز گسترده ای از شهر پاریس و فراتر از آن دارد که تا 70 کیلومتر در روز روشن گسترش می یابد.


2 موزه لوور میراث جهانی فرانسه

در کاخ سلطنتی سابق پادشاهان فرانسوی ، لوور موزه ای بی نظیر است که در بین مجموعه های برتر هنرهای زیبا در اروپا قرار دارد. از مکان هایی که نباید در حین بازديد از پاریس، دیدن آنرا از دست بدهید، موزه لوور است که با داشتن کلکسیونی افسانه ای از اشیا قدیمی، شاید مشهورترین موزه در دنیا می باشد. این موزه در درون کاخ لوور که زمانی محل اقامت خانواده سلطنتی فرانسه بود قرار گرفته است.


بسیاری از مشهورترین آثار تمدن غربی در اینجا یافت می شود که شامل مونا لیزا توسط لئوناردو داوینچی ، جشن عروسی در کنا توسط وروئونز ، و مجسمه ونوس دو میلو در قرن اول قبل از میلاد است. این مجموعه ثروت خود را مدیون مشارکت پادشاهان مختلف است که در لوور زندگی می کردند.


قطعات دیگری نیز به دلیل پیمانهای فرانسه با واتیکان و جمهوری ونیز اضافه شد و از غنایم ناپلئون اول. لوور مجموعه حیرت انگیز 30 هزار اثر هنری از جمله شاهکارهای بی شماری دارد. دیدن آن همه در یک روز یا حتی در یک هفته غیرممکن است. برای کسب ارزشمندترین تجربه ، روی لیست کوتاه کارهای مهم هنری متمرکز شوید.


3 - کاخ ورسای

ورسای بیش از یک اقامتگاه سلطنتی ، برای نشان دادن جلال سلطنت فرانسه طراحی شده بود. "پادشاه خورشید" لوئیز چهاردهم با یک فضای داخلی باروک و شفاف خانه خود را به یک کاخ پرشور تبدیل کرد. این کاخ به نمادی از قدرت مطلق لوئیز چهاردهم تبدیل شد و استانداردی را برای دادگاههای ولیعهد در اروپا تعیین کرد.


معمار ژول هاردوئین-منسارت نمای زیبایی از باروک و فضای داخلی اسراف را ایجاد کرد. تالار معروف آینه ها جایی است که درباریان منتظر حضار با پادشاه بودند. این تالار خیره کننده با تابش آفتاب می درخشد و از طریق پنجره ها وارد می شود و آینه های زینتی گسترده ای را نشان می دهد.


ورسای به دلیل داشتن باغهای رسمی فرانسوی که دارای استخرهای تزئینی ، بوته های کاملا بریده شده و چشمه های جذاب است به همان اندازه مشهور است. فراتر از باغهای رسمی ، خانه همیشگی ماری آنتوانت ، یک دهکده کشیشی باورنکردنی است که در آن ملکه به عنوان یک دهقان لباس می کرد و از زندگی دربار فرار می کند.


4 Côte d'Azur- ساحل عظور

شیک ترین خط ساحلی فرانسه ، ساحل عاج ، مترادف با زرق و برق است.ساحل عظور به "ساحل آبی" ترجمه می شود ، به دلیل رنگ آبی عمیق دریای مدیترانه نامگذاری شده است. ساحل عاج همچنین به عنوان Riviera فرانسه نیز شناخته می شود ،بهترین سواحل شنی در آنتیب یافت می شود.سن تروپ سواحل بسیار خوبی را به همراه جذابیت a ارائه می دهد، ساحل عاج از سن تروپ تا منتن در نزدیکی مرز ایتالیا امتداد می یابد.


در طول تابستان ، استراحتگاههای ساحلی مملو از دوستداران ساحل و پرستشگاه آفتاب هستند.ثروتمندان و مشهورها نیز در اینجا در ویلاهای لوکس و قایق بادبانی لوکس خود یافت می شوند. شهر نیس دارای منظره دریا پانوراما و موزه های هنر ستاره ای است.


کن به خاطر جشنواره فیلم های مشهور و هتل های افسانه ای مشهور است. بهترین سواحل شنی در آنتیب یافت می شود. سن تروپس سواحل بسیار خوبی را به همراه جذابیت یک دهکده ماهیگیری پروانسال ارائه می دهد ، در حالی که موناکو با محیط خاص و مناظر خیره کننده خود اغوا می کند.


5 مونت سن میشل

مونت سن میشل با ظهور چشمگیر از دریا در سواحل نورماندی ، یکی از برجسته ترین نقاط دیدنی فرانسه است. این "هرم دریاها" یک منظره عرفانی است که در جزیره ای صخره ای قرار دارد و با دیوارها و زیرزمینها احاطه شده است. در اوج گرفتن ، مونت سن میشل جزیره ای است.


با موج کم ، امکان پیاده روی در ماسه ها تا مونت وجود دارد. اصلی ترین جاذبه گردشگری ، ابی بی سن سنت میشل در سال 708 توسط اسقف اعظم اوبرت آوانچس پس از اینکه فرشته اسکاتلند در یک دید به او ظاهر شد ، تأسیس شد.


ابی با معماری قرون وسطایی شگفت انگیز است که دارای سنگرهای گوتیک 155 متر بالاتر از دریا ، یک پناهگاه عالی و چشم اندازهای باشکوه است. از آنجا که در قرن یازدهم ساخته شده است ، کلیسای ابی یک مقصد مهم زیارتی بوده است. مونت سن میشل به دلیل آرامش روح و روان ، به "بیت المقدس آسمانی" معروف است.


6 طاق پیروزی (Arc de Triomphe)

طاق پیروزی که در میدان شارل دوگل قرار گرفته است و غرب خیابان شانزلیزه به آن منتهی می‌شود؛ خیابانی که پس از مسافتی دو کیلومتری در سمت دیگر خود میدان کنکورد را می‌بیند. در سال 1806 بود که ناپلئون پس از پیروزی در نبرد «استرلیتز» برای گرامی داشت دستاورد نظامی ارتش فرانسه دستور ساخت میدان پیروزی را صادر کرد. این طاق زیبا که توسط «ژان فرانسوا ترز شالگرین» طراحی شده است، ارتفاعی معادل 50 متر و عرضی برابر با 45 متر دارد. این بنا در یک میدان دایره‌ای شکل قرار گرفته که دوازده مسیر از آن انشعاب می‌گیرند و شکلی ستاره‌ای را به این میدان بخشیده‌اند.

آسانسورها تنها تا بخشی از ارتفاع این بنا را پوشش می‌دهند ولی از آنجا به بعد برای رسیدن به سکوی مشاهده مناظر ساخته‌ شده بر روی این بنا تنها باید از پله‌ها استفاده کنید. یک طبقه پایین‌تر از این سکو نیز یک موزه کوچک وجود دارد که در آن نمایشگاهی از تاریخچه این طاق قرار گرفته است. در زیر این بنا نیز مقبره سربازان گمنام قرار دارد که در سال 1921 به این بنا افزوده شده است. طاق پیروزی همچنان به‌عنوان یک سمبل منحصربه‌فرد، نه‌ تنها به مردم فرانسه بلکه به‌ تمامی مردم جهان خدمت می‌کند. تابوت بسیاری از مشاهیر فرانسه مانند ویکتور هوگو و فردیناند فوش نیز پیش از دفن آن‌ها در مکان‌های دیگر، مدتی در این طاق قرار داشته است.


7 کلیسای جامع چارترس

بیش از هشت قرن ، شکوه کلیسای جامع چارترس مؤمنان را الهام بخش کرده است. برخی می گویند این زیبایی نفس گیر Chartres اعتقاد را به مشکوک بازگرداند. کلیسای جامع فهرست شده یونسکو جلوه ای از معماری گوتیک قرون وسطایی را نشان می دهد. پنجره های شیشه ای رنگی درخشان با پوشش 2500 متر مربع ، به نورهای رنگارنگ اجازه می دهد تا درون محوطه وسیع فیلتر شوند و جلوه ای اثیری ایجاد می کنند. بسیاری از ویندوزها مربوط به قرن سیزدهم است. همه هنر و صنعت فوق العاده ای را در به تصویر کشیدن داستان های کتاب مقدس نشان می دهند. پنجره های گل رز به دلیل اندازه و جزئیات باورنکردنی بسیار مورد توجه است. سایر برجسته ها پنجره Passion است که یکی از اصلی ترین آنها به سبک و بیان و پنجره Blue Virgin است که مربوط به قرن دوازدهم است. از آوریل تا اکتبر ، چارترس نمایشگاهی دیدنی و دیدنی از شب را نشان می دهد که کلیسای جامع را روشن می کند.


8 پروانس

پروونس منظره ای شگفت انگیز از باغ های زیتون ، تپه های نورد آفتاب و مزارع اسطوخودوس بنفش عمیق است ، با دهکده های کوچکی که در دره ها قرار گرفته اند و در طغیان های صخره ای قرار دارند. مناظر پر جنب و جوش بسیاری از هنرمندان مشهور از جمله سزان ، ماتیس ، چاگال و پیکاسو را مسحور کرده است. Provence ترکیبی کامل از زیبایی های طبیعی روستایی و جذابیت های کشور است که در آن هنر de vivre راهی برای زندگی است. پیاده روی های اوقات فراغت را در خیابان های سنگفرش انجام دهید و در تراس های آفتابی کافه های فضای باز قرار بگیرید. از بازارهای رنگارنگ در فضای باز بازدید کنید و غذاهای خوشمزه را بر اساس روغن زیتون ، سبزیجات و گیاهان معطر بخورید. Aix-en-Provence مهمترین شهر بازار است. آرل دارای ویرانه های باستانی جذاب و جشنواره های سنتی است. آوینیون شهر قرون وسطی پاپ ها بود. حتی دهکده های ریز مانند سنت پاول دنس ، سنت رمی و گوردس دارای اماکن تاریخی شگفت انگیز ، موزه های خارق العاده و محیطی عجیب و غریب و بی نظیر هستند.


9 شامونی- مونت بلان

دیدنی جالب مونت بلان در آلپ فرانسه ، منظره ای فراموش نشدنی است. بلندترین قله کوه در اروپا ، مونت بلان بخشی از مرز فرانسه با ایتالیا را تشکیل می دهد.

مونت بلان ، "کوه سفید" ، به 4 هزار و 810 متر صعود می کند ، به حدی بالا که همیشه در برف پوشیده می شود. در زیر قله آسمانی آن ، روستای کوهستانی سنتی چمونیکس قرار دارد که در یک دره کوهستانی واقع شده است.

این شهر کوچک بسیار زیبا و پر از کلیساهای تاریخی ، رستوران های دنج مجلل ، و آبشارهای جذاب. شامونی یک پایگاه عالی برای اسکی ، پیاده روی ، صخره نوردی و ماجراهای در فضای باز یا فقط برای استراحت است.


مناظر بی سر و صدا را خیس کنید و به صدای جریانهای عجله گوش دهید. غذاهای دلچسب و دلپذیر غذاهای روستایی ساویایی مبتنی بر سیب زمینی ، پنیر و کالاهای خانگی را با غذاهایی مانند فوندو و راسل تهیه کنید.


10 دهکده آلزاس

برخی از زیباترین دهکده های فرانسه در تپه های نوردی از آلزاس ، جایی که کوههای Vosges با رودخانه راین آلمان هم مرز هستند ، دور ریخته اند. این روستاهای دیدنی آلساتی دارای خانه هایی با نقوش پاستیل و نیم تنه است که در اطراف کلیساهای کوچک محلی جمع شده اند. بالکن های شاد گل و خیابان های سنگفرش عابر پیاده به جذابیت می بخشد. بسیاری از روستاها جایزه "دهکده های فلوریس" فرانسه را به دلیل تزئینات گل های زیبا ، مانند اوبرنای ، با خانه های سارقان برجسته خود ، به دست آورده اند. دهکده کوچک جذاب Ribeauvillé؛ Guebwiller "شهر هنر و تاریخ"؛ و دهکده فریبنده قرون وسطایی برگهایم. سایر دهکده های آستر با شکوه گل های آن بسیار زیبا هستند که به عنوان "دهکده های فلوریس" و "پلاس بیو ویلز د فرانسه" (زیباترین دهکده های فرانسه) ، از جمله مجموعه کتاب داستان های ریوویهر ، با خانه های عجیب و غریب تاریخی خود ، تعیین شده اند. روستای مسحور Eguisheim ، واقع در دره. یکی دیگر از "زیباترین دهکده ها" میتلبرگهایم است که به خاطر معده و مناظر بکر و بی نظیر خود ، در پای مونت سن اودیل مشهور است. برای کسانی که برنامه سفر تعطیلات آلزاس را در دست دارند ، Colmar پایگاه خوبی برای کشف روستاهای الزاتی و مسیرهای طبیعت گردی است.


11 کاراکاسن

به نظر می رسد Carcassonne با برج های برجسته شده و برج های خاردار آن ، مستقیماً از یک صحنه افسانه خارج شده است. این شهر با استحکام (با بازسازی و بازسازی شده) بازدیدکنندگان را به دنیای قرون وسطا می برد. شهر دیواری ، معروف به سیته ، دنیایی کاملاً محصور از خطوط باریک و باریک سنگفرش و خانه های قدیمی عجیب و غریب است. هر خیابان ، میدان و ساختمان شخصیت قرون وسطایی خود را حفظ کرده است. جاذبه های توریستی Must-دیدن از تابلوهای شفاف با دو برج و 54 برج و کلیسای جامع قرن 13th-14th سنت Nazaire با پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی دیدنی است. یکی دیگر از کارهای محبوب برای انجام این کار ، مشاهده آتش بازی روز باستیل در 14 ژوئیه است.


12 بریتانی

بریتنی یک منطقه تاریخی زیبا در سواحل شمال شرقی فرانسه است. مناظر ناهموار ساحلی ، روستاهای صیقلی شگفت انگیز ، و بنادر دریا خیس از این منطقه را نشان می دهد. بریتنی به سنت های باستانی خود افتخار می کند و به دلیل برگزاری جشنواره های مذهبی کم نظیر مشهور است. بریتانی همچنین یک سرزمین عرفانی از اسطوره ها و افسانه ها است ، با نفوذ سلتیک و گویش مرتبط با گلی. غذاهای محلی بسیار خوشمزه است که به دلیل داشتن بوقلمون های گندم سیاه و غذاهای دسر شیرین معروف است. بندر quintessential برتون ، سنت مالو است که با دیوارهای باستانی احاطه شده است. Quimper یک شهر تاریخی با کارت پستال است که دارای خانه های خوش تیپ و نیم قلعه ای ، مربع های دلپذیر و یک کلیسای جامع گوتیک چشمگیر است. نانت دارای یک خانه مجلل جالب است و جایی است که در سال 1598 با صدور حكم نانت به آزادی اعتقاد مذهبی به پروتستان ها اعطا شد. سایر نکات برجسته بریتانیا سواحل بکر و ماسه ای بکر ، جزایر کوچک دورافتاده و قلعه های باستانی است.


13 انتخاب ویرایشگر بایاریتز

بیاریتز یک شهر ساحلی شیک در خلیج زیبای بیسکای در کشور باسک فرانسه است. این تفرجگاه ساحلی مشهور دارای هوای زیبا و اشرافی است. این یک مقصد مورد علاقه امپراتور یوگی ، همسر ناپلئون سوم بود. کاخ با شکوه و جادوگرانه امپراتوری دوم به سبک امپراتوری به هتل هوتل دو پالا تبدیل شده است ، هتلی لوکس با یک رستوران به سبک میشلین و منظره های پر شور و شگفت انگیز از ساحل گراند پلاژ. این ساحل بزرگ شنی ، با تفرجگاه ساحلی گسترده خود ، از زمان Belle Epoque پذیرای گردشگران با تعطیلات بسیار جامعه است. سایر مناظر دیدنی مربوط به اقیانوس است: آکواریوم د بیاریتز؛ فانوس دریایی؛ و شکل Rocher de la Vierge (Virgin of the Rock) ، که در امتداد ساحل بر روی صخره ای عظیم که توسط امواج وحشی آتلانتیک مورد ضرب و شتم قرار گرفته ایستاده است.


14 رکامادور

یک مکان مقدس فراموش نشدنی است که میان بهشت ​​و زمین در یک صخره سنگ آهک خالص به حالت تعلیق در آمده است. در قرن یازدهم میلادی ، این مقصد زیارتی پس از بیت المقدس و روم سومین مکان مهم در مسیحیت بود. از قدیمی ترین روستاهای کشور فرانسه، روستای روکامادور نام دارد که از دوران قرون وسطی تا به امروز شهرت زیادی در بین مردم سرتاسر اروپا پیدا کرده است.


این روستا چه از نظر مذهبی و چه به لحاظ بناهای تاریخی ای که دارد، زائران و گردشگران زیادی را میزبان بوده است و البته که یک فرق اساسی با بقیه ی روستاها دارد و آن هم این است که روکامادور عمودی ساخته شده است روکامادور هم از نظر تاریخی و مذهبی و هم از نظر معماری بسیار منحصربه‌فرد است. آماتور مقدس یا سنت آماتور که مالیات کتاب مقدس را جمع‌آوری می‌کرده، پس از ترک اورشلیم در این روستا زندگی کرده و در همین روستا مدفون‌ شده است.

پس از کشف جنازه آماتور مقدس در روستا چندین معجزه اتفاق افتاده است و به‌ نوعی قدرت شفا در بدن مدفون‌ شده سنت آماتور دیده‌ شده است. از همین رو شاهان و ملکه‌ها کمک‌های مالی زیادی به این روستا می‌کردند تا روستا از نظر مذهبی و معماری رشد کند.


چندین زیارتگاه در روستای روکامادور ساخته‌ شده است و در نهایت این روستا تبدیل به یکی از مهم‌ترین توقفگاه‌ها در مسیر سانتیاگو دو کمپوستا شد.اما این دلیل اصلی توریستی بودن روستای روکامادور نیست. روستای روکامادور دارای ساختاری عجیب و منحصربه‌ فرد است.


خانه‌ای روستایی بر روی صخره قرار دارند و به‌ صورت عمودی بر روی صخره‌ها ساخته‌ شده‌اند. صخره روستای روکامادور رو به دره رودخانه الزو است. هر ساختمان ارتفاعی برابر با 120 متر دارد.زمانی که پا به این روستا می‌گذارید، در ورودی اصلی روستا با پله‌هایی مواجه می‌شوید که برای بازدید از روستا باید از پله‌ها بالا بروید.


15 نقاشی غارهای ماقبل تاریخ در لاساکس

غارهای لاسکاکس به نام کلیسای سیستین ماقبل تاریخ نیز شناخته شده و یک مجموعه غاری در جنوب غربی فرانسه می باشد که به عنوان یکی از برجسته ترین نقاشی های برجسته در غارها و همچنین در جهان شناخته می شود. تخمینی که برای نقاشی های این غار زده شده است به حدود 17 هزار سال پیش باز می گردد.


بیشتر نقاشی های این غار بسیار دورتر از دهانه آن ترسیم شده و می بایست این کار به کمک نور شمع صورت گرفته باشد. معروف ترین نقاشی های دیواری ماقبل تاریخ در این غار تالار بزرگ بولز بوده که در آن گاوها، اسب ها و گوزن ها به تصویر کشیده شده اند.


یکی از گاوها طولی معادل 2/5 متر داشته که بزرگترین نقاشی حیواناتی می باشد که تاکنون در یک غار کشف شده است. نقاشی های لاسکاکس به دلیل آسیب هایی که مردم در حین بازدید از غار به آن ها وارد می کنند به طور دائمی برای عموم بسته شده است. دولت فرانسه لاسکاکس 2 را در نزدیکی همین سایت ساخته است که گردشگران می توانند یک نسخه از غار اصلی را در اینجا مشاهده نمایند.


16 کلیسای جامع نوتردام پاریس

 بعد از ورسای ، پر بازدیدترین کاخ در فرانسه کلیسای جامع نوتردام محبوب ترین جاذبه گردشگری است.بعد از اینکه گل‌ها در نبرد لوتیا از رومیان شکست خوردند، شهر جدید لوتیا در حاشیه سمت چپ ایل دو لا سیته شکل گرفت. این منطقه از همان زمان به دو قسمت تقسیم شد یکی بخش غربی که که در آن کاخ‌ها و محل زندگی و اقامت فرمانروایان ساخته شده بود و دیگری بخش شرقی که به عبادتگاه‌ها اختصاص یافته بود.


در دوران قرون وسطی قصرهای رومی با قصرهای سلطنتی جایگزین شد که بعد ها کاخ ژوستیس و کونسیرژوری را تشکیل دادند و عبادت‌گاه‌ها جای خود را به یک کلیسای باشکوه کاتولیک دادند.

زنگ‌های کلیسای نوتردام هر کدام نامی جداگانه دارند. اسم این زنگ‌ها عبارت است از: ماری، امانوئل، گابریل، آن ژنویو، دنی، مارسل، اتین، بنوا ژوزف، موریس و ژان مری. زنگ‌های فعلی کلیسا زنگ‌هایی نیستند که ششصد سال پیش بعد از اتمام ساخت کلیسا نصب شدند.


بعد از انقلاب فرانسه در سال 1791، بیشتر زنگ‌ها از نوتردام منتقل شدند تا ذوب شوند و برای ساخت توپ جنگی مورد استفاده قرار بگیرند. زنگ‌های جدید در اواسط قرن نوزدهم نصب شدند و با آهنگ خاص خود برای مدت 150 سال در آسمان پاریس به صدا درآمدند. در سال 2013 برای گرامیداشت هشتصد و پنجاهمین سالگرد کلیسای نوتردام، این زنگ‌ها با زنگ‌هایی جدید با آهنگی ملایم تر جایگزین شدند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده