دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سرعین ، شهر چشمه های جادویی در استان اردبیل

سرعین ، شهر چشمه های جادویی در استان اردبیل

آرامش در چشمه های آب معدنی

ایران یکی از زیباترین شهرهای ایران با طبیعت بکر و آب و هوای خالص است که در پای کوه های سبلان قرار دارد. این منطقه آبگرم طبیعی است که دارای چشمه های معدنی زیادی است که به دلیل ارزش درمانی آنها مشهور است.

استان دیدنی اردبیل واقع در شمال غربی ایران با مرز جمهوری آذربایجان یکی از استانهای دیدنی ایران است. طبیعت زیبا ، دشت های سبز و چشمه های معدنی گرم در استان اردبیل خاطرات دلپذیری را به وجود می آورد و بازدید از آثار تاریخی آن و همچنین روستاهای آن انرژی و لذت را به همراه می آورد.

این استان به 10 شهرستان تقسیم شده است: اردبیل ، بیلاسوار ، گرمی ، خلخال ، کوثر ، مشگین شهر ، نمین ، سرعین ، نیر و پارس آباد.

سرعین یک شهر کوچک در غرب اردبیل با مساحتی بیش از 1.28 کیلومتر مربع است. در فاصله 28 کیلومتری اردبیل قرار دارد. این شهر به دلیل داشتن چشمه‌های متعدد آبگرم و یکی از مناطق توریستی در استان اردبیل مشهور است.

سرعین سالانه بیش از پنج میلیون گردشگر را به خود جلب می کند که به دلیل آب و هوا و چشمه های آب گرم از مناطق مختلف ایران و جهان به این منطقه سفر می کنند. نه چشمه آب گرم وجود دارد که از نظر ترکیب و خواص بسیار متفاوت هستند و کلمه سرعین در فرهنگ لغت فارسی به معنی "مکان خنک" و "آب سرد" است.


ایران از تنوع چشمه های آب گرم پراکنده در سراسر کشور برخوردار است ، هر منطقه ویژگی های خاص خود را ارائه می دهد. چشمه های آب گرم در ایران برای گردشگران بسیار جذاب است و جنبه های درمانی مختلفی را ارائه می دهد. خیساندن چشمه های آب گرم در ایران نه تنها آرامش بخش بلکه برای سلامتی فرد نیز مفید است. مردم محلی سالهاست که به ویژگیهای پزشکی این آبها اعتقاد دارند و بسیاری از بیماری ها را در این چشمه های آب داغ معالجه کرده اند که امروزه به صورت علمی اثبات شده است و بسیاری از افراد را به دلیل مزایای سلامتی این چشمه ها مسافرت کرده است.


چشمه های آب گرم در ایران

بیشتر چشمه های آب گرم ایران به دلیل ویژگی های درمانی آنها از مناطق جذاب گردشگری محسوب می شوند.


چشمه های آب گرم سرعین

در 52 کیلومتری از اردبیل ، به سرعین خواهید رسید که در آن از چشمه های آب گرم ایران بسیار مشهور است. این منطقه بویژه در تابستان گردشگران زیادی را به ویژه در فصل تابستان به چشمه های حرارتی خود با ویژگی های درمانی جذب می کند.


اعتقاد بر این است که وجود مواد معدنی موجود در این آبها با درجه حرارت های مختلف از کوه های آتشفشانی سبلان ، باعث تسکین دردهای مفاصل و روماتیسم می شود و همچنین برای تسکین دردهای عصبی مفید است. این منطقه همچنین استخرهای آتشفشانی بسیاری را با ماساژ درمانی ارائه می دهد و منطقه با امکانات مدرن از جمله هتل ها مجهز شده است.


چشمه های آب گرم را دوباره بجوشانید

با حرکت به جاده شگفت انگیز هراز در مازندران ، چشمه های آب گرم Reine را خواهید دید که مکانی جالب برای تفریح ​​در میان جنگل های متراکم شمال ایران است. حمام خصوصی و عمومی هم در دسترس است. اگر به صورت گروهی سفر می کنید ، می توانید به راحتی خانه ای را اجاره کنید و از استحمام در آبهای گرمایی راین لذت ببرید. مزیت نزدیک بودن به تهران ، سالانه تعداد زیادی بازدید کننده از این منطقه را به خود جلب می کند.


شهر کوهن

در استان خراسان رضوی ، در شمال شرقی ایران چشمه های آب گرم فراوانی وجود دارد. بهار داغ شهرک کوه در شهرستان قوچان همچنین به دلیل نزدیکی به اماکن تاریخی باستانی مشهور است و قدمت آن به 250 سال قبل از میلاد باز می گردد. این چشمه های آبگرم گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند که از خیس شدن در آب های گرم هر ساله استقبال می کنند به این منطقه.


بهار گرم کاریز

طبق گفته کارشناسان ، کریز چشمه آب گرم دیگری است که در استان خراسان نزدیک کاشمر واقع شده و دارای ارزش پزشکی بسیار خوبی نسبت به سایر چشمه های آب گرم ایران است. برجسته ترین ویژگی در مورد بهار کاریز غنی از عناصر معدنی و شیمیایی است که در بهبود بیماری های پوستی است. جالب است بدانید که به دلیل قرار گرفتن 1400 متر بالاتر از سطح دریا ، این روستا دارای آب و هوای کوهستانی است ، با زمستان بسیار سرد و تابستان خنک و خنک با رودخانه ای وحشی که از آن عبور می کند. روستای کریز یکی از باستانی ترین روستاهای شهرستان کاشمر است. "شاه بند" ، یکی از آثار ملی ثبت شده ، واقع در نزدیکی چاه روستا ، نشانگر قدمت روستای کاریز است.


بهار گرم فردوس

در فاصله 20 کیلومتری شمال شهر فردوس در استان خراسان جنوبی ، چشمه آب معدنی گرم وجود دارد که قدمت آن به 200 سال پیش باز می گردد. چشمه معدنی فردوس در بالای کوه واقع شده است که آبگرم در آن جریان دارد و اثری از یک برج باستانی وجود دارد که نمایانگر دوران تاریخی آبگرم معدنی فردوس است. جالب است بدانید که پس از قطع آبگرم فردوس 47 سال به دلیل وقوع زلزله اتفاق افتاد و پس از آن دوباره به عنوان تأثیر پس لرزه ها که باعث شده مردم محلی به ویژه ساکنان روستاهای برون و مهران کوشاک در مجاورت زمین مجددا جریان پیدا کنند جریان پیدا می کند. آبگرم فردوس.

بهار گرم فلکده

درست در وسط جنگل های دوهزار در شمال ایران ، در جایی غیر از مسیر مسکونی ، چشمه ای گرم و شگفت انگیز وجود دارد که واقعاً افراد زیادی را به خود جلب نمی کند زیرا دسترسی به آن آسان نیست. بنابراین ، این مکان اکیداً به ماجراجویانی که به دنبال مکانی غیر قابل توضیح برای استراحت در طبیعت هستند ، توصیه می شود. از نظر توپوگرافیکی ، این آبگرم گرم دارای سرزمین های کم و زیاد بسیاری است که به زیبایی و تنوع آن می افزاید. مهمترین ویژگی این آب گرم عدم وجود گوگرد در آن است. منطقه Falkade دارای آب و هوای خنک و کوهپایه ای است که به خصوص در فصول گرم سال بسیار دلپذیر است.


بهار داغ قلعه کندی

در جاده اردبیل به پارس آباد نزدیک به جنگل های چشم نواز ارسباران و رودخانه ارس ، با چشمه ای معروف و مشهور با نام "قلعه کندی" به منطقه توریستی پر زرق و برق خواهید رسید که گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. چشمه آب گرم Qale Kandy مخصوصاً در معالجه روماتیسم شفابخش است. دمای آب آبگرم Qale Kandy در چشمه اصلی به 75 تا 80 درجه سانتیگراد و در استخرهای 65 تا 70 درجه سانتیگراد می رسد. به همین دلیل است که بیشتر متخصصان ارتوپدی این آبگرم را به بیماران خود توصیه می کنند.

بهار گرم چالدران

در استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران 46 چشمه آب گرم وجود دارد ، بنابراین ، این استان مقصدی شناخته شده برای افرادی است که به دنبال آب های گرم برای استراحت یا درمان بیماری خاص هستند. از میان این 46 آبگرم ، برخی در مجاورت بناهای ارزشمند قرار دارند. بهار گرم چالدران یک جاذبه طبیعی در استان است که گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. احمدآباد یکی دیگر از چشمه های آب گرم است که در نزدیکی سایت جغرافیایی جهانگردی تخت سلیمان در تکاب واقع شده است.

فرهنگ

برای مطالعه فرهنگ مردم سرعین ، باید فرهنگ مردم آذربایجان ، به ویژه اردبیل را مورد مطالعه قرار دهیم. این افراد خالق یکی از ثروتمندترین گنجینه های ادبیات شفاهی ملل در خاورمیانه و ایران هستند. پایه و اساس ادبیات آذربایجان مبتنی بر فرهنگ عامه است. زبان اصلی سرعین آذری است ، اما فارسی زبان رسمی ملی است.

غذاهای سنتی

'آش دوغ' که به عنوان "سوپ ماست" نیز شناخته می شود یکی از سوپ های سنتی در سرعین است. این سوپ معمولاً از ماست یا دوغ و همچنین نخود و سبزیجات تهیه می شود.

'کبابهای محلی' در این منطقه نیز برای گردشگران بسیار محبوب و خوشمزه است.

'Doogh' یا ayran؛ یک نوشیدنی کلاسیک ایرانی که ترکیبی از آب ، ماست ، نعنا و نمک است.

"عسل" که بصورت محلی توسط زنبوران زنبور عسل منطقه تولید می شود یکی از موارد معروف در سرعین است. در دامنه های سنبل ، ریحان و رواقهای کوهستان سبلان تولید می شود. این شهر به خاطر کیفیتش مشهور است

سرعین به دلیل داشتن چشمه های آب گرم فراوانش مشهور است و باعث می شود سالانه بسیاری از گردشگران در تابستان به این شهر سفر کنند. چشمه داغ "گاومش گلی"؛ یکی از چشمه های آب گرم محبوب در سرعین برای درمان بیماری های عمومی ، زنان و قلب و همچنین تقویت عمومی بدن بسیار مفید است.

چشمه های آب گرم سرعین به شرح زیر است: 

بهار حرارتی Qarah Soo (A'saab)

بهار گرمایی ساری سو

بهار گرمایی گاومش گلی

بهار حرارتی عمومی

چشمه حرارتی بش باجیلار

چشمه حرارتی قهوه سوئی

فنر حرارتی Pehenlu

یکی دیگر از جاذبه های سرعین ، "آبشار گورگور" است که در 10 تا 15 کیلومتری سرعین واقع شده است. ارتفاع آن 12 متر است و در دامنه های شمالی کوه سبلان واقع شده است. این منطقه بسیاری از دوستداران طبیعت را به استان اردبیل جذب می کند.

'Kanzag' یک روستای تاریخی در منطقه مرکزی سرعین است. این غارهای تاریخی مربوط به دوره اشکانیان است که در میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

'آلوارز' یک پیست اسکی است که در 24 کیلومتری شهر سرعین واقع شده است. بسیاری از گردشگران برای اسکی به این منطقه سفر می کنند و هر ساله از ورزش های زمستانی نیز لذت می برند.

"آناهیتا هیل" در سرعین زمانی "الهه آب" خوانده می شد که بر اساس ظروف سفالی و مستندات تاریخی کشف شده است.

'دره گلستان' یکی از وسیع ترین و زیباترین دره های استان اردبیل است. این گل از شرق سبلان و محل سکونت زرشک ، بز و مولفون است.

'آبشار ورژساران' یکی از دیدنی ترین نقاط دامنه های سبز سبلان است.

بهترین فصل برای بازدید از سرعین اواخر بهار و تابستان است. از آنجا که خیلی سرد می شود ، پاییز و زمستان های موردعلاقه ای نیست. حداقل دمای هوا -8 درجه سانتی گراد و حداکثر 25 درجه سانتی گراد در Sarein است.

در پای کوه های سبلان یک منطقه آبگرم طبیعی بی نظیر با چشمه های معدنی بیشمار با درجه حرارت های مختلف مشهور به ارزشهای درمانی خود قرار دارد.

سرعین یا سرعین یک شهر کوچک در نزدیکی اردبیل در شمال غربی ایران است. سرعین به خاطر چشمه های آب گرمش معروف است. مساحت آن از اردبیل 28 کیلومتر و مساحت آن 1.28 کیلومتر مربع است.زبان اصلی سرعین گویش آذری است ، اما فارسی آن را درک کرده است.

نه چندان دور از سرعین در دهکده ای به نام سرداوا ، چشمه ای با آب سرد گاز طبیعی ، که به دلیل ارزش درمانی آن نیز شناخته شده است ، چشمه های آب گرم فراوان سرعین را تکمیل می کند و به جذابیت طبیعی منطقه سبلان می افزاید.

آب و هوا و چشمه های آب گرم اولین جاذبه گردشگرانی است که از مناطق مختلف ایران و جهان به این منطقه سفر می کنند. سرعین همچنین به خاطر آش "دوغ" (سوپ ماست) مشهور است ، در دوره های شلوغ تابستانی ، غیر معمولی نیست که بسیاری از مغازه های محلی در حال فروش و تهیه این سوپ باشند.


چشمه های معدنی سرعین (آبگرم) همیشه در سرعین بوده است اما زلزله دهه 1990 باعث شده برخی از آنها سردتر یا گرم تر شوند. این آب عمدتاً توسط کوه سبلان که دومین کوه مرتفع ایران پس از دماوند است گرم می شود.

بسیاری از گردشگران از سبلان بازدید می کنند. جالب ترین شاهکار آن ، دهانه بالای دهانه است که حاوی دریاچه ای از آب اسیدی است.

سرعین به دلیل عسل بسیار مشهور است ، دوباره مانند سوپ ، بسیاری از مغازه های سرعین عسل را می فروشند که بصورت محلی توسط نگهبانان زنبور عسل منطقه تولید می شود.

در سرعین 9 چشمه آب گرم وجود دارد که گرم ترین آنها "گاومش گلی" است و آب آن به 67 درجه می رسد و در حدود 80 لیتر در ثانیه از منبع خارج می شود. همچنین چندین چشمه آب سرد در همین نزدیکی وجود دارد که معروف ترین آنها در یک روستای کوچک در نزدیکی "ویلا دره" واقع شده است - آب اینجا مایع است و برای کلیه ها بسیار مناسب است.

آب و هوا به مراتب یک سرمایه بزرگ است و بسیاری از ایرانیان از تهران و سایر شهرهای بزرگ به سمت آرامش و هوای مطلوبی که سرعین دارد باید فرار کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده