خرید از سراسر دنیا


» نحوه ورزش در خانه وماندن در قرنطینه

نحوه ورزش در خانه وماندن در قرنطینه

یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد این است که در این روز‌های قرنطینه که فعالیت چندانی ندارند و امکان خروج از منزل نیز برایشان مهیا نیست، برای جلوگیری از اضافه وزن خود چه کنند؟جلوگیری از گسترش شیوع کرونا، بسیاری کشورها مقررات منع رفت و آمد وضع کرده‌اند و میلیون‌ها نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.


پروفسور دکتر مانفرد اشپیتزر معتقد است، قرنطینه واقعا می‌تواند به اختلالات روانی در فرد قرنطینه‌شده منجر شود و آن هم "حتی در سالم‌ترین انسان‌ها و فرقی نمی‌کند پیر یا جوان، زن یا مرد". به گفته‌ او بر پایه نتایج تحقیقاتی که تاکنون در این‌باره منتشر شده است، فراوانی مشکلاتی چون اختلال ترس، اختلال خواب و حتی اختلال استرسی پس از آسیب روانی، پس از قرنطینه به مراتب بیشتر است.بدن در برابر حمله ویروس‌ها بیکار نمی‌نشیند. سیستم ایمنی بدن با ورود ویروس، دست به کار می‌شود. سیستم ایمنی قوی، بخت پیروزی را از ویروس می‌گیرد. با شیوغ کرونا موضوعی که پیوسته درباره آن صحبت می‌شود، چگونگی تقویت سیستم ایمنی است

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

در خانه ماندن سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند و در عوض قدم زدن در جایی که جمعیتی نیست، برای مثال قدم زدن یک تا دوساعته در جنگل، سیستم دفاعی بدن را به گونه‌ای قابل اثبات قوی می‌کند.

.

در دورانی که میلیون‌ها انسان از ارتباطات اجتماعی‌شان و حتی ارتباط با نزدیک‌ترین افراد خانواده که با آنها زیر یک سقف زندگی نمی‌کنند، برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، چشم‌پوشی کرده‌ و در خانه مانده‌اند، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند راهی برای برقراری و نگه‌داشتن ارتباطات و پیوندها باشند.


توصیه پرفسور اشپیتزر اما خودداری از گشت‌ وگذار در این شبکه‌ها در تمام مدت روز است. او می‌گوید: «لطفا به همه چرندهایی که در این شبکه‌ها منتشر می‌شود، گوش ندهید.»

.

او تلفن را در حال حاضر بهترین "رسانه اجتماعی" می‌داند و می‌گوید: «هر چه شما یکدیگر را بهتر بشناسید، ارتباطات اجتماعی از طریق رسانه‌‌ شما هم بهتر عمل می‌کنند. با پدر و مادر، مادربزرگ و پدربزرگ، دوستان نزدیک می‌توان به خوبی با تلفن در تماس بود.»


پروفسور مانفرد اشپیتزر نویسنده کتاب "تنهایی، بیماری ناشناخته" هم هست. او در این کتاب، تنهایی را یک بیماری واگیردار می‌نامد که به گفته‌ او بر پایه تحقیقاتی توسط یک گروه پژوهشی در سال ۲۰۰۹ میلادی به اثبات رسیده است


شیوع بیماری کرونا در کشور رو به افزایش است، با انجام چند ورزش می‌توان بر کم‌تحرکی غلبه کرد، ورزش در خانه شامل حرکات ورزشی ساده‌ای است که برای تمامی عضلات حرکت خاصی در نظر گرفته شده است که بدون نیاز به باشگاه رفتن تنها با صرف چند دقیقه در طول روز می‌توانید در خانه به تناسب اندام برسید که تمامی این حرکات بدون نیاز به مربی و و امکانات خاصی که تمام این حرکات با وزن بدن انجام می‌شود.


اولین گام برای ورزش در خانه گرم کردن بدن به شیوه صحیح است که با انجام حرکات کششی شروع می‌شود که این کشش در عضلات باعث افزایش دما بدن و اکسیژن رسانی بیشتر به سلول‌ها می‌شود، بهترین تایم ورزش هم بستگی به خودتان دارد که چه ساعت از شبانه روز شاداب هستید که هم صبح می‌توانید انجام دهید و هم بعد از ظهر یا شب


با آمدن ویروس کرونا مردم در بسیاری از شهر‌ها بنابه توصیه‌های بهداشتی و برای جلوگیری از شیوع این بیماری، خود را قرنطینه کردند و همچنین تعطیلی مراکز کار و آموزشی مانند مدارس، دانشگاه‌ها و بیشتر شرکت‌ها و کارخانه‌ها شدند و انسان‌های زیادی را خانه‌نشین کردند.


تعطیل شدن باشگاه‌ها و مراکز ورزشی باعث شده است که بسیاری از شما چاره‌ای جز انجام برخی فعالیت‌های ساده برای کنترل وزن خود در خانه نداشته باشید.کلی کار برای سرگرم شدن در خانه در ایام قرنطینه وجود دارد، راه‌های زیادی نیز برای کنترل وزن در روز‌های قرنطینه وجود دارند.

می توانید از خودتان در قرنطینه های کرونا ویروس یا جداسازی مراقبت کنید .

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

تعطیلی سالن بدن سازی و دستورات قرنطینه افراد را وادار می کند تا در برنامه های تمرین خود تغییرات بزرگی ایجاد کنند.ماندن در خانه برای مدت زمان طولانی می تواند اهمیت چشمگیری را به وجود آورد .


شنا سوئدی

این ورزش یک حرکت بسیار عالی و قدرتی است که تعداد زیادی از عضلات بالا تنه را درگیر می‌کند که بیشترین تأثیر را بر روی عضلات سینه، سرشانه، و بازو دارد. برای انجام این حرکت باید بر روی شکم دراز بکشید و بعد از اینکه بدن را به طور کامل کشیدید، سعی کنید تعادل خود را به کمک پنجه‌های پا و همچنین دست‌ها حفظ کنید. برای شروع به سمت پایین بروید و سپس به بالا بیایید.


طناب زدن

طناب زدن از حرکات ساده، اما تأثیرگذار ورزش در خانه محسوب می‌شود. یک روش مؤثر برای داشتن اندامی بدون نقص و همچنین بهترین ورزش برای بالا بردن ظرفیت ریه‌ها و کمک کردن به بهبود گردش خون در بدن است.

طناب زدن بهترین راه برای سوزاندن کالری است و چرا که با بالا رفتن ضربان قلب و سرعت کالری سوزی روند چربی سوزی هم بالا می‌رود. طناب زدن یکی از موثرترین ورزش‌هایی است که برای قلب و عروق بسیار مناسب است، زیرا باعث بالا رفتن مقاومت فیزیکی بدن می‌شود.


دراز نشست

روش صحیح انجام حرکت: بر روی کمر خوابیده و زانوهای خود را در یک زاویه ۹۰ درجه نگه دارید. دست‌های خود را در طرفین سر قرار دهید و نوک انگشت‌ها را به گوش خود بچسبانید.

قسمت پایین کمر خود را به زمین فشار داده و در همین حین شانه‌های خود را از زمین جدا کنید و چند اینچ بالا بیاورید این اطمینان را حاصل کنید که قسمت پایین کمر شما در تمام طول تمرین در تماس با زمین می‌ماند. عضلات شکم را منقبض کرده، و فشار زیادی به آن‌ها وارد کنید، سپس به صورت کنترل شده و آرام، تیغه شانه‌های خود را بر روی زمین قرار دهید.


 فعالیت فیزیکی داشته باشید

اکثر افراد در روز‌های قرنطینه و تعطیلات بیشتربه استراحت میپردازند، ولی همین موضوع می‌تواند به تنهایی باعث افزایش وزن شما شود. خصوصا اگر علاوه برعدم فعالیت به خوردن بیش از حد نیز بپردازید.

روزانه 15دقیقه یوگا می‌تواند به تناسب اندام شما در روز‌های قرنطینه کمک کند. انجام این فعالیت‌ها همینطور باعث می‌شود رفتار‌های رژیمی بهتری را در تمام طول روز اتخاذ کنید و وسوسه شما برای مصرف خوراکی‌های با کالری و چربی بالا کاهش یابد.


میان وعده با خوردن میوه و سبزیجات

وجود خوراکی‌های شیرین مثل کیک یا کلوچه‌ها در اطراف شما، باعث می‌شوند که شما ناخواسته به سمت آن‌ها کشانده شوید و خوردن آن‌ها می‌تواند وزن شما را بالاتر ببرد. در این ایام قرنطینه، تا حد امکان خوراکی‌های شیرین را دور از دسترس نگه دارید و به جای آن‌ها، میوه‌ها و خوراکی‌های بدون قند را جایگزین کنید و از آن‌ها به عنوان میان وعده استفاده کنید.


به جای قاشق از چنگال استفاده کنید

غذا را به آرام‌ترین حالت ممکن بجوید و در صورت امکان از چنگال به جای قاشق استفاده کنید. هرچه سرعت غذا خوردن شما بیشتر باشد در مدت زمان محدود غذای بیشتری وارد معده شما می‌شود.


پرس غذای کوچکتر استفاده کنید

اندازه‌های ظروف در چند سال اخیر، بیشتر شده است. اما بهتر است شما برای کنترل وزنتان تا حد امکان از ظروف کوچکتر استفاده کنید. استفاده از ظروف کوچکتر می‌تواند باعث سیر شدن سریع‌تر شما شود.


تمرکز روی غذاخوردن

تمرکز نداشتن روی غذا موجب می‌شود از مقدار غذایی که می‌خورید غافل شوید. تحقیقات نشان داده‌اند کسانی که هنگام غذا خوردن افکار پریشانی دارند، تمایل بیشتری به خوردن پیدا میکنند و بر خلاف آن‌ها کسانی که هنگام خوردن غذا تمرکز کافی روی بدن خود و میزان اشتهایشان دارند، زودتر سیر می‌شوند و در نتیجه کمتر اضافه وزن پیدا می‌کنند.


 پروتئین

در روزهای قرنطینه، مقدار مصرف چربی ما در وعده‌های غذایی بیشتر از مقدار پروتئین مصرفی ماست. پروتئین به حفظ وزن کمک می‌کند، زیرا رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین، سیری بیشتری به دنبال دارند و همینطور باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند. به همین منظور لازم است درهر وعده‌ی غذایی، 25 تا 30 گرم پروتئین مصرف کنید.


نوشیدن آب به جای نوشیدنی‌ قندی

نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه، به دلیل داشتن قند زیاد، می‌توانند دلیل عمده‌ی چاقی شما در ایام قرنطینه باشند. پس بهتر است مصرف این نوشیدنی‌های قند دار را به کل از وعده‌های غذایی خود حذف کنید و به جای آن آب بیشتری در طول روز بنوشید. نوشیدن هشت لیوان آب در روز میتواند به شما کمک کند که بیشتر احساس سیری داشته باشید و کمتر غذا بخورید.


 آدامس بجوید

هرچند که عقاید متفاوتی نسبت به جویدن آدامس و تاثیر آن بر روی اشتها وجود دارد، ولی جویدن آدامس می‌تواند در کوتاه مدت باعث پرت شدن حواس شما از خوردن غذا شود و در بین وعده‌های غذایی میل شما به غذا‌های شیرین و شور را کاهش دهد.


فیبر بیشتری مصرف کنید

فیبر یکی دیگر از مواد مغذی می‌باشد که می‌تواند تاثیر زیادی در سیری شما داشته باشد. برخی نشان داده‌اند که مصرف فیبر می‌تواند باعث کاهش کالری دریافتی شده و از اضافه وزن جلوگیری کند.پس در روزهای قرنطینه خوردن خوراکی‌های فیبردار مانند میوه ها، سبزیجات و حبوبات را فراموش نکنید.

 تا حد امکان استرس را از خودتان دور کنید

به واسطه‌ ویروس کرونا، روز‌های پر استرسی را پشت سر می‌گذارید که همین استرس منجر به افزایش تمایل شما به خوردن غذا و کربوهیدرات و شیرینی‌های بیشتر و افزایش وزن شما می‌گردد. استرس را از خودتان دور کنید و تا حد امکان افکار مثبت داشته باشید.


مرتب خودتان را وزن کنید

کسانی که خود را مرتبا وزن می‌کنند، وزن خود را ساده‌تر از کسانی که خودشان را وزن نمی‌کنند پایین می‌آورند. برای اینکه مطمئن شوید وزنتان در مسیر درستی در حال حرکت است، هفته‌ای دو بار خودتان را وزن کنید. بهتر است این کار را صبح زود و با معده‌ی خالی انجام دهید. کمبود خواب در ایام قرنطینه و تعطیلی، می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. زیرا کسانی که به اندازه‌ کافی نمی‌خوابند، بیشتر گرسنه می‌شوند،


خوب بخوابید

کمبود خواب در ایام قرنطینه و تعطیلی، می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. زیرا کسانی که به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابند، بیشتر گرسنه می‌شوند، کالری بیشتری دریافت می‌کنند و فعالیت کمتری انجام می‌دهند. عادت‌های خواب‌تان را اصلاح کنید؛ و شب‌ها غذای پُرچرب نخورید.


هنگ کنگ به لطف اقدامات شدید اجتماعی و واکنش جامعه ، موفق شده است از مقیاس سرایتی بیماری که در سایر کشورها و سرزمین ها مشاهده می شود ، جلوگیری کند.

شیوع این بیماری در هنگ کنگ خاطرات خود را از سندرم تنفس حاد شدید سال 2003 (سارس) به ارمغان آورد و واکنش شدید جامعه را برانگیخت.


 در مراکز خرید و ساختمان های اداری ، که دمای افراد نیز به صورت الکترونیکی بررسی می شود ، بصورت رایگان قابل دسترسی است. دستگیره های درها ، دکمه های آسانسور و سایر سطوح که به طور منظم در معرض شلوغی قرار دارند ، چندین بار در روز ضد عفونی می شوند.


بیشتر ساکنان ماسک می پوشند و از تعامل های گسترده اجتماعی جلوگیری می کنند. بیش از یک ماه خیابان ها و سایر مناطق عمومی بطور گسترده متروک بودند زیرا بسیاری از ساکنان از خانه کار می کردند. بسیاری از شرکت ها هنوز همه کارمندان را به دفاتر خود فراخوانده اند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده