دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» روغن نخل چیست؟

روغن نخل چیست؟

چرا روغن نخل تقریباً در همه چیز وجود دارد؟


روغن نخل مانند روغن نارگیل در مقایسه با روغنهای گیاهی دیگر در برابر حرارت مقاوم است. ثبات آن همچنین باعث می شود تا ماهها در دمای اتاق نگهداری شود.روغن هسته پالم و روغن نارگیل به اصطلاح از روغنهای گرمسیری هستند که به دلیل داشتن چربی اشباع بالا که مدتهاست با بیماریهای قلبی ارتباط دارد ، شهرت بدی پیدا کردند، چربی اشباع شده کلسترول LDL و “تری گلیسیرید” بد را تقویت می کند ، که هر دو عامل خطر بیماری قلبی هستند. روغن پالم که 50٪ اشباع شده است نسبت به روغن خرما و روغن نارگیل که بیش از 85٪ اشباع شده است دارای ترکیب اسیدهای چرب مطلوب تر است.


روغن نخل یک چربی اشباع است که از میوه درخت نخل (نباید با روغن هسته نخل که از دانه‌های گیاهی مشابه به دست می‌آید، اشتباه گرفته شود) تهیه می‌شود، و در شرایطی که ممکن است یک سیب زمینی سرخ شده عالی را به شما ارائه کند، اما سرشار از چربی‌های اشباع نیز است.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

چیپس‌هایی که با روغن نخل تهیه می‌شوند حاوی 75 درصد چربی اشباع بیشتر نسبت به چیپس‌هایی هستند که با استفاده از روغن‌های آفتابگردان یا کانولا تهیه می‌شوند. بنابر هشدار سازمان خدمات سلامت ملی انگلیس، مصرف زیاد چربی اشباع می‌تواند سطوح کلسترول را افزایش داده و پیرو آن خطر ابتلا به بیماری قلبی بیشتر می‌شود.

روغن نخل یا پالم یک روغن گیاهی است که از مغز میوه نخل روغنی استخراج میشود. این روغن به میزان زیاد در شکلات، نان ها، آدامس، شامپو و مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده استفاده میشود و حتی در فراورده های نفتی نیز وجود دارد.


از روغن نخل برای سوخت گیاهی هم استفاده میشود و به خاطر همین موجب افزایش تقاضای جهانی و در نتیجه موجب افزایش تولید آن شده است. کشور مالزی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این روغن در دنیا است. همچنین روغن نخل به خاطر داشتن بتاکاروتن به رنگ قرمز در بازار موجود است.


این روغن برعکس بقیه روغن ها دارای کلسترول نیست. ولی مصرف چربی اشباع شده کلسترول LDL و HDL را افزایش میدهد. از روغن نخل در پیتزاهای منجمد، بیسکوئیت ها و مارگارین نیز استفاده میشود و حتی در لوازم آرایشی بهداشتی و صابون ها و شمع ها نیز استفاده می شود


خواص این روغن، خواص ضد سرطانی است که دارد. در این روغن ماده توکوترینول که نوعی از ویتامین E است یکی از آنتی اکسیدان های قوی در برابر سرطان می باشد که کار آن رفع اثرات مواد آلاینده جذب شده در بدن و گرفتن انرژی است.

با استفاده از این روغن میتوان دیابت، سرطان و بیماریهای قلب را کنترل کند.

یکی از عوامل مرگ و میر و سکته فشار خون است. این روغن به کاهش فشار خون کمک میکند. همچنین کمک میکند که از سکته دور بمانید.

ویتامین A برای رفع مشکلات بینایی استفاده میشود و استفاده از روغن نخل به خاطر ویتامین A که دارد باعث رفع اسهال ،انواع عفونت میشود. حتی کمبود این ویتامین منجر به مرگ نیز میشود. ویتامین این روغن به راحتی جذب بدن میشود. استفاده از این روغن برای جذب ویتامین A بسیار مناسب است.

یکی دیگر از خواص این روغن درمان زخم های دستگاه گوارش است. استفاده از این روغن از زخم در دستگاه گوارش جلوگیری میکند و بخصوص برای درمان زخم معده بسیار موثر است.

این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی استفاده میشود. زیرا خاصیت نرم کنندگی دارد. درمان کننده قوی برای لک های صورت و چین چروک است.برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن و رشد مو از روغن نخل نیز می توان به راحتی استفاده کرد.

روغن پالم یک روغن نباتی خوراکی است که از خمیر میوه میوه درخت نخل تهیه می شود. بومی آفریقای غربی ، نخل روغنی امروزه متداول در مناطق استوایی جنوب شرقی آسیا رشد می کند. 


روغن پالم رایج ترین روغن گیاهی در جهان است و در طیف گسترده ای از محصولات از جمله بسیاری از مواد غذایی ، آرایشی و سوخت های زیستی گنجانیده شده است. براساس اعلام وزارت زراعت ایالات متحده (USDA) ، تولید سالانه نفت در سراسر جهان از سال 2018 تا 2019 نزدیک به 81.6 میلیون تن (71 میلیون تن) بوده است و پیش بینی می شود تا سال 2050 به 264 میلیون تن (240 میلیون تن متریک) برسد. ، گاردین در سال 2019 گزارش داد. برای مرجع ، تولید سالانه جهانی روغن سویا ، دومین روغن تولید شده در جهان ، از سال 2018 تا 2019 حدود 63 میلیون تن (57 میلیون تن متریک) از سال 2018 تا 2019 بود. 


بازار جهانی روغن نخل با گذشت هر سال رشد می کند: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، تا سال 2022 ارزش آن به 88 میلیارد دلار تخمین زده می شود . بزرگترین تأمین کننده جهانی روغن پالم اندونزی و پس از آن مالزی است. در کنار هم ، این کشورها تقریباً 85٪ روغن نخل جهان را تولید می کنند. 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

تولید روغن نخل بسیار بحث برانگیز است ، زیرا مزارع نخلستان جای هزاران هکتار از جنگلهای چمندار را گرفته و تولید روغن نخل را به یکی از بزرگترین محرکهای جنگل زدایی تبدیل کرده است . از طرف دیگر ، تولید روغن پالم برای میلیون ها نفر شغل ایجاد می کند و یک منبع طبیعی مهم در مناطقی از جهان با اقتصادهای دشوار است. 


چرا روغن نخل در همه چیز وجود دارد؟

براساس اعلام اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) ، کارشناسان تخمین زده اند که روغن پالم در حدود 50٪ از کالاهای بسته بندی شده در سوپر مارکت ها یافت می شود . این شامل همه چیز ، از مواد شوینده گرفته تا مواد آرایشی و شیرینی است. 


جذابیت روغن پالم برای تولید کنندگان در هزینه و تطبیق پذیری ارزان آن نهفته است. این میزان در هکتار میزان تولید بسیار بالاتری نسبت به سایر روغن های گیاهی دارد و برای تولید به مقادیر نسبتاً کمی از انرژی ، کود و سموم دفع آفات نیاز دارد. نخل روغن حدود 35 درصد از کل روغن نباتی را در کمتر از 10 درصد از اراضی اختصاص داده شده به محصولات تولیدکننده روغن تولید می کند. به گفته صندوق جهانی حیات وحش (WWF) ، برای به دست آوردن همان مقدار روغن های جایگزین مانند سویا یا روغن نارگیل بین چهار تا 10 برابر بیشتر زمین لازم است . 


روغن پالم رایج ترین روغن پخت و پز در آسیا است و هند ، چین و اندونزی نزدیک به 40 درصد از کل روغن نخل مصرف شده در سراسر جهان را تشکیل می دهند. به دلیل مقاومت در برابر حرارت زیاد ، ماندگاری طولانی و مهمتر از همه ، قیمت پایین آن ، یک روغن محبوب برای طبخ آن است. 


روغن نخل از خمیرمایه روغن نخل روغن تهیه می شود. 

روغن نخل از خمیرمایه روغن نخل روغن تهیه می شود. کارشناسان تخمین می زنند که روغن پالم در حدود 50٪ از کالاهای بسته بندی شده است. (اعتبار تصویر: Shutterstock)

چرا روغن نخل برای محیط زیست بد است؟

تولید روغن نخل به عنوان راهی برای خارج شدن از فقر برای جمعیت کشورهای در حال توسعه در آنجا تولید می شود زیرا باعث توسعه اقتصادی می شود. این روند در سراسر جهان گسترش یافته است. مزارع روغن نخل بیشتر در آسیا ، آفریقا و آمریکای لاتین آغاز می شوند. براساس گزارش Humanity یونایتد ، صنعت روغن نخل به عنوان 3.5 میلیون کارگر در اندونزی و مالزی اشتغال دارد . 


با این حال ، گسترش سریع مزارع نخل نفتی بدان معنی است که تولید روغن نخل نیز مهمترین عامل جلوگیری از جنگل زدایی در مقیاس بزرگ است . طبق مطالعه ای در ژورنال Science Reports ، مزارع نخل نفتی صنعتی از سال 2005 باعث ایجاد 56 درصد جنگل زدایی در جزیره بورنئو شد . 


اختصاص فزاینده زمین که زمانی توسط جنگل های گرمسیری و سایر زیستگاه های غنی از گونه به مزارع روغن نخل اشغال شده است ، تولید روغن نخل را تهدید بزرگی برای تنوع زیستی کرده است. گسترش مزارع به طور فزاینده ای خطر انقراض اورگانوتان ، فیل پیگی و کرگدن سوماتران را در پی داشته است . براساس لیست قرمز لیست IUCN گونه های تهدید شده ، تولید روغن نخل حداقل 193 گونه تهدید شده را تحت تأثیر قرار می دهد


مزارع روغن نخل همچنین منبع عظیم انتشار گازهای گلخانه ای هستند. از آنجا که آنها به طور معمول در زمین های تبدیل شده از جنگل های باتلاق مستقر هستند ، با پاکسازی زمین مقدار زیادی دی اکسید کربن و متان آزاد می شود. متداول ترین روش پاکسازی با استفاده از سوزاندن یا به اصطلاح "روش های بریدگی و سوختگی" است که همچنین به مه دود منطقه ای و آلودگی آب کمک می کند .


فاضلاب حاصل از پالایشگاههای روغن پالم یکی دیگر از منابع عظیم متان است. یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Nature Weather Change نشان داد که متان تولید شده توسط یک استخر تک فاضلاب پالایشگاه نخل ، همان تأثیر آب و هوا سالانه را با 22000 خودرو دارد. 


جاده ای از مزارع روغن نخل که در گذشته جنگلی در آن بود ، در سوماترا ، اندونزی.

جاده ای از مزارع روغن نخل که در گذشته جنگلی در آن بود ، در سوماترا ، اندونزی. تولید روغن نخل عامل اصلی جنگل زدایی است. 

آیا روغن نخل همیشه می تواند پایدار باشد؟ 

مصرف کنندگان آگاه از محیط زیست ممکن است فکر کنند که تحریم محصولات حاوی روغن نخل - یا با خرید آنها یا فشار آوردن خرده فروشان برای جلوگیری از آن - بهترین مسیر برای از بین بردن آسیب های زیست محیطی ناشی از مزارع روغن نخل است. اما به همین سادگی نیست. 


اگر استفاده از روغن نخل محدود بود ، برای رفع نیاز جهانی به آن نیاز به جایگزینی انواع دیگر روغن های گیاهی داشت. با این حال ، هیچ جایگزین مساوی وجود ندارد. روغنهای دیگری مانند کلزا ، آفتابگردان و سویا هیچکدام به اندازه کافی برای تولید نخل مناسب نیستند. در سال 2018 ، IUCN گزارشی را منتشر کرد که شرح می داد که چگونه تحریم روغن نخل به سادگی می تواند اثرات تنوع زیستی محصولات زراعی را به مناطقی که روغنهای جایگزین آن تولید می شود ، مانند جنگلهای گرمسیری و گیاهان وحشی آمریکای جنوبی تغییر دهد. 


متیو استروبیگ ، گرمسیری می گوید: "اگر تقاضا را به نفت کم کارتری تغییر می دهید ، به زمین بیشتری احتیاج خواهید داشت و زمین بیشتری به بهای زیستگاه های طبیعی که همه ما از آن گرسنه و دوست داریم در سراسر جهان به دست می آید." دانشمند حفاظت از دانشگاه کنت در انگلستان.


بهترین امید ما برای کاهش تأثیرات زیست محیطی روغن پالم تلاش برای "تولید پایدارتر" است. " و این بدان معنی است که فقط تهدید برای گونه های در معرض خطر است. 


پایداری بسیار گسترده تر از حفاظت از گونه ها است. این در مورد معیشت مردم است این مربوط به بهزیستی آنها است ؛ این موضوع مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای است ؛ این در مورد آب تمیز و سالم است ؛ این در مورد دسترسی به دستمزد مناسب است." "مسائلی که وجود دارد بسیار گسترده تر از اورانگوتان ها هستند. 


روغن پالم به زودی از بین نمی رود. بنابراین ، موثرترین راه برای جلوگیری از تأثیرات زیست محیطی روغن نخل ، حمایت از ابتکارات و مارک های متعهد به یک صنعت پایدارتر روغن نخل است. 

ترجمه شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده