دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ایران سرزمین مرور تاریخ و فرهنگ با پیشینه غنی

ایران سرزمین مرور تاریخ و فرهنگ با پیشینه غنی

شهرهای زیبا ، مردم دوستانه ، غذاهای شگفت انگیز ، معماری با شکوه ، ایران قرن ها با مکانهای میراث جهانی ، شهرهای دوستانه و مناظر چشم انداز بیابانی دیدن این همه زیبایی در سفر ممکن است وزمانی تحت تأثیر زیبایی های ایران و جاذبه های شگفت انگیز قرار می گیرید که به این نقاط سفر کنید.


میراث باستان و غنای اماکن فرهنگی ایران و تمدن ، تنوع جاذبه های طبیعی و جغرافیایی ، آب و هوای چهار فصل ، اماکن فرهنگی متنوع علاوه بر قبایل مختلف با سنت ها و آداب و رسوم متفاوت و جذاب ، ایران را به عنوان گنجینه ای ملموس و نامشهود ساخته است. 

بهترین زمان برای سفر به شیراز از نظر آب و هوا مطلب مرتبط بهترین زمان برای سفر به شیراز از نظر آب و هوا

اقلیم های مختلف را می توان همزمان در ایران یافت. در بعضی از شهرها هوای تابستانی در زمستان وجود دارد ، یا دارای هوای بهاری یا پاییز است. در همین زمان در تابستان ممکن است برخی از مناطق پوشیده از برف ، یخبندان یا باران و نسیم بهار را تجربه کنید.


ایران سرزمین تاریخ و فرهنگ است ، نه تنها به دلیل پاسارگاد و تخت جمشید ، چغا زانبیل ، میدان نقش جهان ، یزد و شیراز ، خوزستان و اصفهان و میراث ملموس آن که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در حقیقت تمدن هزاره آن و هزاران اثر تاریخی و باستانی تاریخی و متنوع نشان از تنوع و ارزش میراث مذهبی و معنوی ، آئین ها ، سنت های دست نخورده این کشور به عنوان نشانه ای از اصالت و شکوه و عظمت است.


امروز ما دانش و دانش را از دانشمندان ، دانشمندان و نخبگانی چون حافظ ، سعدی شیرازی ، عمر خیام ، ابن خلدون ، فارابی ، ابن سینا (ابن سینا) ، فردوسی و جلال الدین محمد مولوی به ارث برده ایم.ایران سرزمین از هدایای با بسیاری از است بازار و بازارهای سنتی است. این سرچشمه صنایع دستی است و بیش از دویست نوع هنر و صنایع دستی از آن به مهر تعالی یونسکو رسیده است.


گردشگران از کیفیت صنایع دستی ایرانی و طعم و بوی غذاها و غذاهای محلی لذت ببرند. ایران ، سرزمین چهار فصل ، تاریخ و فرهنگ ، سوغات و اصالت با کوه و بیابان ، جنگل ، دشت و دریا ، فرهنگ و سنت انتظار شما را دارد. اگر دوست دارید دنیای کوچکی را در یک کشور پهناور پیدا کنید ، به ایران بروید.


تونل توحید یک تونل در تهران ، ایران است. طول آن به طول 3 کیلومتر است. سومین تونل طولانی شهری در شرق میانه است.


ایرانی ها دوست دارند شما را به گرمی در کشورشان پذیرایی کنند. آنها ممکن است قادر به برقراری ارتباط بی عیب و نقص از طریق کلمات نباشند ، اما مطمئناً شما را برای نشان دادن احساس خانه بودن در شما نشان می دهند.

هنگام مسافرت در ایران ، شما به احتمال زیاد به خانه های افراد دعوت می شوید تا یک غذای خانگی را امتحان کنید یا یک شام شاد را در کنار هم هنگام نوشیدن یک چای خوشمزه ایرانی صرف کنید. تعامل انسانی بخش مهمی از هر سفر به ایران است و این سفر شما را به تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد تبدیل می کند.


چه بخواهید ارزان و چه اصراف آمیز به ایران سفر کنید ، گزینه های بی حد و حصر برای شما وجود خواهد داشت. شما هم می توانید در یک کاخ مجلل 300 ساله اقامت داشته باشید و مانند یک پادشاه یا ملکه باستان ایرانی احساس راحتی کنید و یا می توانید کوله پشتی و کوهنوردی را برای سفر امتحان کنید. در هر دو مورد ، در مقایسه با سایر مقاصد مشابه ، مبلغ کمتری هزینه خواهید کرد.


اگر یک مهمانخانه عجیب یا مهمان خانه را ترجیح می دهید ، می توانید 10 روز یا بیشتر با بودجه محدود در حدود 150 دلار هزینه کنید ، که با توجه به کیفیت خدمتی که می خواهید دریافت کنید شگفت آور است. به این واقعیت اضافه کنید که می توانید سوغات عجیب و غریب و منحصر به فردی مانند فرش ایرانی یا بهترین زعفران جهان با قیمت نسبتاً قابل قبولی خریداری کنید.


تجربه چهار فصل در یک سفر

در یک سرزمین وسیع و جغرافیایی متنوع مانند ایران ، این شانس را خواهید داشت که طی تنها چند ساعت اقلیم های مختلفی را تجربه کنید. به نظر می رسد شگفت انگیز است که شما می توانید از اسکی در دامنه های کوه های البرز در مناطق شمالی کشور لذت ببرید و در همان روز با گرفتن یک پرواز کوتاه و خانگی در سواحل گرم و آفتابی خلیج فارس دراز بکشید. تعداد کمی از کشورها چنین اقلیم متنوع را به گردشگران ارائه می دهند ، بنابراین بهتر است این فرصت را داشته باشید که فقط در یک سفر اقلیمی متفاوت در جنگل ها ، بیابان ها ، کوه ها و سواحل ایران تجربه کنید.


مرور تاریخ و پیشینه غنی ایران

نام ایران همواره با یک تاریخ بسیار باستانی در هم تنیده شده است. این مکان ها ، اسطوره ها و افسانه های تاریخی بسیاری را به خاطر می آورد که می تواند هر مسافری را به هیجان آورد. از تخت جمشید باشکوه - که حتی امروز نیز خرابه های آن جلال این شهر باشکوه را نشان می دهد - تا برخی از قدیمی ترین شهرکهای بشری جهان ، تمام آثار و مکانهای ایرانی حس حسرت و تحسین شما را نسبت به این تمدن باستانی به ارمغان می آورد. بنابراین ، اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه مند هستید ، بازدید از ایران با بیست و یک میراث جهانی یونسکو ضروری است!


لذت غذاهای ایرانی

با سفر کردن در شهرهای ایران یک روز را به زندگی خود اضافه کنید و غذای جدید را امتحان کنید. وقتی صحبت از غذاهای ایرانی است ، طعم ها و سلیقه های متنوع زیادی وجود دارد که می توانید فقط در شهرهای ایران امتحان کنید و هر یک از آنها به روش خاص خود بی نظیر هستند. علاوه بر این ، ایران بهشتی برای دوستداران شیرینی است ، تقریباً هر شهری در کشور نوع شیرینی خاصی را تولید می کند. بنابراین ، با رفتن به شهرهای ایران خودتون رو برای خوردنیهای بی نظیر آماده کنید.


ایران مکانی امن برای گردشگران

بر خلاف آنچه رسانه ها سعی در تصویربرداری دارند ، ایران جزو امن ترین کشورها برای مسافران است و فقط یک ادعای خالی نیست. تقریباً هر توریستی که به ایران سفر کند از تضاد موجود بین ایران واقعی و تصویر این کشور در رسانه های جمعی حیرت می کند. من از بسیاری از بیگانگان شنیده ام که ایران یکی از امن ترین کشورهایی است که تاکنون به آنها سفر کرده اید. هنگامی که اینجا هستید ، خودتان آن را قبول خواهید کرد.


حمل و نقل در ایران آسان و ارزان 

ایران از سیستم حمل و نقل نسبتاً خوبی برخوردار است و اگر قصد بازدید از چندین شهر در این کشور را دارید ، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. همچنین سیستم جاده آسفالته که بیشتر شهرهای ایران و همه شهرهای آن را پیوند می دهد ، می توانید با قطار یا هواپیما نیز سفر کنید. اتوبوس ها تمیز و جادار هستند اما اگر محدود به زمان باشید هواپیماها و قطارها در ایران گزینه های سریع و اقتصادی هستند. اگرچه کلاسهای مختلف با قیمت های مختلف وجود دارد ، حمل و نقل در ایران به طور کلی ارزان است و به شما امکان می دهد سفر خود را به راحتی و به طور موثر برنامه ریزی کنید.


منابع توریستی در ایران

تقریباً برای انواع مسافران ، ایران چیزی برای ارائه دارد. به عنوان مثال اگر به فرهنگ علاقه دارید ، ایران بهشت ​​شما خواهد بود. شما فرصتی خواهید داشت تا با چندین گروه قومی از کرد و آذری تا لر و بلوچ ملاقات کرده و در مورد آداب و رسوم معتبر آنها اطلاعات کسب کنید. اگر وارد هنر شوید ، آنگاه معماری شگفت انگیز بناهای ایران ، مجموعه های باورنکردنی از موزه های پایتخت آن و موسیقی و سینما شما را راضی می کند. برای دوستداران طبیعت ، کوهنوردان و کوهنوردان ، ایران دارای برخی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی است. اگر عکاس هستید ، به شما اطمینان می دهم که می خواهید تعدادی از بی نظیر ترین عکسهای خود را در ایران بگیرید.


باغ های زیبای ایرانی و شهرهای باستانی ایران

اگر در یکی از بزرگترین شهرهای جهان که تقریباً کاملاً از خشت ساخته شده است قدم بزنید ، یا چند ساعت را در یک باغ رویایی ایرانی سپری کرده، ممکن است احساس کنید که بخشی از یک افسانه بسیار قدیمی هستید. اگرچه مدرنیته در حال تغییر ظاهر شهرهای مختلف در ایران است ، اما هنوز هم شهرها و مکانهایی وجود دارند که اصالت و سبک منحصر به فرد خود را حفظ کرده اند. آنها با معماری و جو خود زمان را ثابت نگهداشته اند. بنابراین ، می توانید زندگی تند و سریع شهرهای جهان را فراموش کنید و خود را در یک ریتم متفاوت از زندگی غوطه ور کنید ، گویی شخصی در یک داستان بسیار باستانی هستید!


ایران با سایر کشورهای خاورمیانه کاملاً متفاوت است و اگرچه ممکن است ایده های بسیاری در مورد این کشور داشته باشید ، واقعیت این است که تا زمانی که آن را برای خودتان نبینید ، هرگز نخواهید فهمید. این امر به ویژه در مورد ایران به عنوان کشوری که نیاز به نظرات صادقانه و بی طرفانه از تجربه واقعی بشر دارند صادق است. هنگامی که اینجا هستید ، خواهید فهمید که آنچه مشاهده کردید ، از آنچه که قبلاً در ذهن داشتید فاصله دارد. شاید به همین دلیل است که آنها می گویند مسافرت باعث می شود شما فردی با ذهنیت بیشتری داشته باشید.

 قلب امپراتوری پارس ایران ، از دیرباز به عنوان یک قدرت امپریالیستی و بعدها - به دلیل موقعیت استراتژیک و منابع طبیعی فراوان ، به ویژه نفت ، نقش مهمی در منطقه داشته است و به عنوان عاملی در رقابت های استعماری و ابرقدرت است. ریشه های این کشور به عنوان یک فرهنگ و جامعه متمایز به دوره هخامنشیان ، که از سال 550 پیش از میلاد آغاز شده است.


از طبیعت منظره گرفته تا بیش از صدها سایت فرهنگی ، انگیزه کافی برای مردم فراهم می کند که بخواهند بیشتر بدانند و از ایران دیدن کنند. با این وجود نگرانی هایی برای گردشگران در مورد برنامه ریزی سفر خود به ایران وجود دارد. کاملاً قابل درک بود


صومعه های ارامنه

در شمال غربی این کشور ، از سه مجموعه صومعه مسیحی ارمنی تشکیل شده است: سنت تادئوس و سنت استپانوس و کلیسای زورزور. این بناها - قدیمی ترین آنها ، سنت تادئوس ، متعلق به قرن هفتم میلادی است - نمونه هایی از ارزش جهانی برجسته سنت های معماری و تزئینی ارمنستان است. آنها گواهی بر مبادلات بسیار مهم با دیگر فرهنگهای منطقه ، به ویژه بیزانس ، ارتدکس و فارسی دارند. صومعه ها در حاشیه جنوب شرقی منطقه اصلی فضای فرهنگی ارمنستان واقع شده اند ، صومعه ها مرکزی مهم برای انتشار آن فرهنگ در منطقه بودند. آنها آخرین بقایای منطقه ای این فرهنگ هستند که هنوز در وضعیت مطلوبی از صداقت و اصالت قرار دارند. 

از زمان ریشه مسیحیت و مطمئناً از قرن هفتم میلادی به شهادت مستمر ، در فرهنگ و روابط ارمنستان در روابط و ارتباط با فارسی و بعدها تمدن های ایران ، بارور شده اند. آنها در تعامل با سایر فرهنگهای منطقه: بیزانس ، ارتدکس ، آشوری ، فارسی و مسلمان ، به یک چشم انداز بسیار بزرگ و تصفیه شده از محتوای معماری و تزئینی مرتبط با فرهنگ ارمنستان ، و در تعامل با سایر فرهنگهای منطقه گواهی می دهند. این صومعه ها حدود 2000 سال از ویرانی جان سالم به در بردند ، هم از خاستگاه انسانی و هم در نتیجه بلایای طبیعی. آنها چندین بار با روحیه مطابق با سنت های فرهنگی ارمنی بازسازی شده اند. امروزه آنها تنها وجوه مهم فرهنگ ارامنه در این منطقه هستند. سنت تاددوس ، محل فرضیه مقبره رسول عیسی مسیح ، سنت تاددوس ، همواره مکانی برای روحانیت و سایر ساکنان منطقه از نظر معنوی بسیار بالا بوده است. هنوز هم امروز یک مکان زندگی زیارتی برای کلیسای ارمنستان است.

صومعه های ارمنستان ایران ارزش برجسته جهانی از معماری و تزئینات ارمنی را نشان می دهد. آنها گواهی بر مبادلات فرهنگی بسیار مهم با سایر فرهنگهای منطقه به ویژه بیزانس ، ارتدکس و فارسی هستند. صومعه ها واقع در مرزهای جنوب شرقی منطقه اصلی فرهنگ ارمنستان ، مرکز اصلی انتشار آن در منطقه بودند. امروز آنها آخرین شهادت منطقه ای این فرهنگ در وضعیت رضایت بخش از صداقت و اصالت هستند. مجموعه های صومعه مکان زیارت رسول سنت تادئوس است که شهادت برجسته ای از سنت های مذهبی ارمنی در طی قرون متمادی دارد.


 شهر تاریخی و ارگ بم

2000 سال است که اشغال شده است و تجزیه و تحلیل پس از زلزله نشان می دهد که این دیوارها برای اولین بار با استفاده از آجرهای گل آلود به سبک ساسانی ساخته شده اند. بم یک پست مقدماتی در مسیرهای تجاری هند و پاکستان در یک طرف و خلیج فارس و اروپا از سوی دیگر بود.


بازدید کنندگان ، از جمله مارکو پولو ، توسط 38 برج شهر ، دیوارهای گلی عظیم و ارگ پری - ارگ بم مورد تعجب قرار گرفتند. امروز ارگ بزرگترین پروژه ساختمانی خشتی روی زمین است. با استفاده از روشهای عمدتاً سنتی ، حدود 150 باستان شناس ، مهندس و کارگر در حال بازسازی دیوارهای بیرونی ، ارگ اصلی و چند ساختمان در شهر اطراف هستند.


Arg-é Bam یک توقف مهم در طول جاده ابریشم بود. این یک جاده واحد نبود ، بلکه بسیاری از مسیرهای تجاری که چین و اروپا را به هم وصل می کرد. کویرهای صحرای آسیای مرکزی را قطع کنید. تاجران حامل ابریشم ، ادویه جات ترشی جات و کالاهای دیگر در گروه های بزرگی به نام کاروان ها با هم سفر می کردند. آنها امیدوار بودند که این امر آنها را از سارقان در امان نگه دارد.


بیستون

 ویژگی های آن از دوران پیش از تاریخ تا دوره ماد ، هخامنشی ، ساسانی و ایلخانی باقی مانده است. بنای اصلی این مکان باستان شناسی ، کتیبه برجسته و میخی است که به دستور داریوش اول ، بزرگ ، هنگامی که او به تخت امپراتوری پارس رسید ، 521 پیش از میلاد. امدادگر برجسته ، داریوش را به عنوان نشانه حاکمیت ، تعظیم می کند و به سینه ای از چهره ای که پیش از او در پشت خود قرار دارد ، می چرخد. طبق افسانه ، این چهره نمایانگر گوماتا ، مادها ماد و مدعی تاج و تخت است که ترور منجر به ظهور قدرت داریوش شد. در زیر و اطراف حوضچه ها ، تقریباً وجود دارد 1 ، 200 خط کتیبه که داستان نبردهای داریوش را در 521-520 قبل از میلاد علیه فرماندارانی که سعی در جدا کردن امپراطوری تاسیس شده توسط کوروش داشتند ، انجام داد. این کتیبه به سه زبان نوشته شده است. قدیمی ترین متنی ایلامی است که به افسانه هایی که شاه و شورش ها را توصیف می کند اشاره دارد. این به دنبال نسخه ای از افسانه های مشابه بابل است. آخرین مرحله از این کتیبه از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا در اینجا است که داریوش برای اولین بار نسخه قدیمی فارسی gestae خود (کارهایی را انجام داده) معرفی کرد. این تنها متن تاریخی مشهور هخامنشیان است که مستند تأسیس دوباره امپراطوری توسط داریوش اول است. این امر همچنین شاهد تبادل تأثیرات در توسعه هنر و نگارش آثار تاریخی در منطقه امپراتوری فارسی است


 در کوه مقدس بیستون در استان کرمانشاه غربی ایران کتیبه ای قابل توجه چند زبانه حک شده بر روی یک صخره آهکی در حدود 60 متر بالاتر از جلگه قرار دارد. این کتیبه که در یکی از مسیرهای اصلی پیوند ایران با بین النهرین قرار دارد ، با کتیبه ای از زندگی خالق آن ، داریوش اول پادشاه هخامنشی (فارسی) و دیگر چهره ها نشان داده شده است. این منحصر به فرد است ، به عنوان تنها متن تاریخی شناخته شده هخامنشیان برای ثبت یک رویداد خاص تاریخی ، یعنی از زمان استقرار دوباره امپراتوری توسط داریوش اول بزرگ. علاوه بر این ، بیستون شهادت برجسته ای است بر مبادله مهم ارزشهای انسانی در توسعه هنر بنویسید و به نگارش ، منعکس کننده سنت های باستانی در آرامش های یادبود. کتیبه ای که دارای سه نسخه از همان متن است که به سه زبان مختلف نوشته شده است ،


 کتیبه در بیستون (به معنی "مکان خدایان") ، به عرض 15 متر به عرض 25 متر ، به دستور پادشاه داریوش اول در سال 521 قبل از میلاد ساخته شده است. بخش اعظم آن پیروزی های او را بر مبنای بیشماری از تخت سلطنت امپراتوری پارس جشن می گیرد. این کتیبه به سه زبان مختلف خط میخی شکل نوشته شده است: فارسی قدیم ، ایلامی و بابل. پس از رمزگشایی در قرن نوزدهم ، درهای جنبش قبلاً ناشناخته تمدنهای باستان را باز کرد. به این معنا ، کتیبه در بیستون برای آسیورولوژی ارزش دارد که قابل مقایسه با سنگ رزتا برای مصر شناسی باشد.


 نقش برجسته یادبود همراه با متن شامل تصویری از پادشاه داریوش است که کمان را به عنوان نشانه ای از حاکمیت در اختیار دارد و به سینه ای از چهره ای که در پشت او قرار دارد ، خم می شود. طبق افسانه ، این چهره نمایانگر گوماتا ، وکیل مدافع تاج و تخت است که ترور وی به قدرت رسیدن داریوش منجر شد. این نمایش نمادین پادشاه هخامنشی در رابطه با دشمنش ، بیانگر روایات موجود در بناهای تاریخی کم نظیر که مربوط به مصر باستان و خاورمیانه است و متعاقباً در دوران هخامنشیان و امپراتوریهای بعدی توسعه یافته اند.


 مکان 187 هکتاری بیستون همچنین از زمان های ماقبل تاریخ تا دوره مادها (قرن 8 تا 7 قبل از میلاد مسیحی) و همچنین از دوره هخامنشیان (قرون 6 تا 4 قبل از میلاد) و دوره های بعد از هخامنشی باقی مانده است. مهمترین دوره آن از قرن ششم پیش از میلاد تا قرن ششم میلادی بود.


بنای تاریخی که توسط داریوش اول بزرگ در بیستون در سال 521 پیش از میلاد ساخته شده ، شهادت برجسته ای است بر مبادله مهم ارزشهای انسانی در توسعه هنر و نگارش آثار تاریخی. بازنمایی نمادین پادشاه هخامنشی در رابطه با دشمنش ، بیانگر رسوم و سنگرهای موجود در بناهای تاریخی کم نظیر که از مصر باستان و خاورمیانه است ، می باشد که متعاقباً در زمان هخامنشیان و امپراتوری های بعدی توسعه یافته اند.


در مرزهای این ملک تمام عناصر و مؤلفه های لازم برای بیان ارزش جهانی برجسته املاک واقع شده است ، که مهمترین آنها کتیبه چند زبانه در سه زبان مختلف خط میخی است و مربوط به نقش برجسته حک شده از اثر تاریخی. این ملک دارای منطقه ای معقول است که مهمترین بناهای تاریخی سایت و همچنین بخشی از کوه را محصور کرده است. در حالی که فرسایش رخ داده است ، متن و پایه تسکین هنوز دست نخورده و قابل فهم است. با این وجود ، یکپارچگی بنای این اثر در اثر نفوذ آب در پشت رودخانه تهدید می شود.


بنای یادبود و حک شده به وجود آمده توسط داریوش اول در بیستون از نظر شکل و طراحی ، مواد و ماده و موقعیت و مکان آن معتبر است.


گنبد قابوس

مقبره بلند 53 متری ساخته شده برای قابوس ابن ووشمگیر ، حاکم زیاری و ادبیات ، در نزدیکی ویرانه های شهر باستانی جورجان در شمال شرقی ایران ، گواهی بر مبادله فرهنگی بین عشایر آسیای میانه و تمدن باستان ایران است. . برج تنها شواهد باقی مانده از جرجان ، مرکز پیشین هنر و دانش است که در هنگام حمله مغولان در قرن 14 و 15 نابود شد. این یک نمونه برجسته و از نظر فناوری نوآورانه از معماری اسلامی است که بر بنای مقدس در ایران ، آناتولی و آسیای میانه تأثیر گذاشته است. با استفاده از آجرهای حریق بدون لعاب ، اشکال هندسی پیچیده این بنای تاریخی یک استوانه کمرنگ به قطر 17-15.5 متر ، که در بالای یک سقف آجری مخروطی تشکیل شده است

از مسافت های زیاد در مناطق دشت اطراف در نزدیکی پایتخت باستانی زیارید ، جرجان قابل مشاهده است ، برج 53 متری بلند گنبد قابوس بر شهری که در اوایل قرن بیستم در اطراف پایه آن گذاشته شده است حاکم است. شافت استوانه ای توخالی برج از نوارهای آجری بدون جوش و برجسته از یک نقشه هندسی پیچیده به شکل یک ستاره ده گوش به یک سقف مخروطی. دو کتیبه محاصره کوفی در یادبود Qābus ابن ووشمگیر ، حاکم زیاری و ادبیات به عنوان بنیانگذار آن در 1006 قمری

برج نمونه بارز نمونه ای از طراحی ساختاری نوآورانه اولیه اسلامی بر اساس فرمول های هندسی است که در آجر کاری باربری به ارتفاع بسیار خوبی رسیده است. شکل بام مخروطی آن به نمونه ای از برج های آرامگاه و دیگر برج های یادبود در منطقه تبدیل شده است ، که نمایانگر یک تبادل فرهنگی معماری بین عشایر آسیای میانه و تمدن ایران باستان است.


گنبد قابوس به دلیل ویژگی های ساختاری و زیبایی شناختی هندسه خاص خود ، یک شاهکار و دستاورد برجسته در معماری آجری اسلامی اولیه است. شکل بام مخروطی از گنبد قابوس به عنوان نمونه اولیه برای توسعه برج های مقبره در ایران ، آناتولی و آسیای میانه ، نمایانگر تبادل فرهنگی معماری بین عشایر آسیای میانه و تمدن ایران باستان است.

 گنبد قابوس شواهدی استثنایی در مورد قدرت و کیفیت تمدن زیاریان است که در بخشهای عمده ای از منطقه طی قرن 10 و 11 حاکم شده است. این بنا که برای یک امیر که نویسنده هم نویسنده بوده ساخته شده است ، آغاز یک فرهنگ فرهنگی منطقه ای از مقبره های یادبود را شامل می شود.

این بنای تاریخی نمونه برجسته ای از یک برج یادبود اسلامی است که طراحی ساختاری ابتکاری آن نشانگر پیشرفت استثنایی ریاضیات و علم در جهان اسلام در نوبت هزاره اول میلادی است.

ترجمه شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده