دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا میدانید چگونه انرژی آینده را حفظ کنیم

آیا میدانید چگونه انرژی آینده را حفظ کنیم

به راحتی می توان محیط را به عنوان آنچه ما را احاطه کرده است ، از جمله همه موجودات زنده و غیر زنده درک کرد. آنها شرایط پیرامونی هستند که یک انسان ، حیوان یا گیاه در آن زندگی می کند. برای انسان ، محیط شامل آب ، گیاهان ، آب و هوا ، ویژگی های جغرافیایی ، سازه های ساخته شده توسط بشر ، هوا ، زمین ، حیوانات و حتی نور است كه ما را احاطه كرده است.

همه این موارد و موارد دیگر می توانند زنده یا غیر زنده باشند اما در زمین یا بخشی از زمین اتفاق می افتند. همه این مولفه ها به عنوان یک سیستم جدایی ناپذیر از طرق مختلف کار می کنند که عمدتا تحت تأثیر فعالیت های انسانی قرار دارند. این محیط پر از چیزهای شگفت انگیز ، هیجان انگیز و گاه گاهی شگفت آور ، ساکنان و البته حقایق است. آلودگی محیط زیست تا کنون بسیار مورد بحث قرار گرفته است. اخیرا کشورهای جهان به توافقی دست یافته اند که بر اساس آن، حجم استفاده از سوخت های فسیلی کاهش خواهد یافت و انرژی های پاک مانند باد و خورشید جایگزین آن ها می شوند. با این حال، حقایقی درباره آلودگی وجود دارد که کمتر کسی از آن ها آگاه است.

زمین آب زیادی دارد. حدود 71٪ سطح این سیاره را آب تشکیل می دهد. جالب اینجاست که مقدار آب ثابت است و در کل بازیافت می شود. بنابراین ، این به معنای مقداری از آب است که شما امروز می نوشید ، در یک نقطه از گذشته ممکن است برخی از گونه های منقرض شده یا حتی یک دایناسور عبور کرده باشد!

انسانها فقط 1٪ از کل آب موجود را استفاده می کنند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، حدود 71٪ از زمین را آب تشکیل می دهد. اقیانوس ها تقریباً 96.5٪ از کل آب موجود در زمین را در خود دارند و یخ حدود 2٪ از آب را در خود نگه می دارند. باقی مانده در رودخانه ها ، حوضچه ها ، یخچال های طبیعی ، گنبد های یخی ، دریاچه ها ، بخار آب و شیرهای آب ، در میان دیگر آبهای موجود است. جالب اینجاست که فقط 1٪ از کل آب می تواند توسط انسان استفاده شود

سالانه حدود 10 میلیون درخت برای تولید کاغذ توالت قطع می شود. در سال 2015 بیش از 3.04 تریلیون درخت در جهان وجود داشت. متأسفانه 27000 در خت روزانه برای تهیه کاغذ توالت بریده می شوند شوند به این معنی که سالانه حدود 9.8 میلیون درخت برای تولید فقط دستمال توالت قطع می شود و کاغذ 6 بار قابل بازیافت است و کاغذ از چوب درختان تهیه می شود و پس از آن ، الیاف آن خیلی ضعیف می شوند که نمی توانند کنار هم قرار بگیرند. این بدان معناست که اگر قرار است مجله یا روزنامه های معروف هر کشور روزانه بازیافت شود ، می تواند حدود 75000 درخت را نجات دهد.

برخلاف کاغذی که محدودیت زمانی دارد ، می توان آن را بازیافت ،آلومینیوم را می توان برای همیشه بازیافت کرد . با بازیافت قوطی ساخته شده از آلومینیوم ، انرژی کافی تولید می شود تا بتوانیدتلویزیون به مدت سه ساعت تلویزیون روشن بماند. با توجه به اینکه سالانه 80 تریلیون قوطی استفاده می کنیم

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

زمین انسان ها را می کشد. انسان مسئول سموم هوا ، آب و خاک و سایر سطوح آلودگی است. به نوبه خود ، بیش از نه میلیون نفر سالانه به عنوان نتیجه مستقیم یا غیرمستقیم این آلودگی می میرند. این ارقام سه برابر تلفات کلی ناشی از ایدز ، مالاریا و سل است.

شرکت های آمریکایی از مقدار زیادی کاغذ استفاده می کنند. در تمام دنیا از کاغذ استفاده می شود. با این حال ، شرکت های آمریکایی پیشتاز این نمودار هستند. مقدار کاغذ مورد استفاده شرکت های آمریکایی به تنهایی می تواند زمین را سه بار محاصره کند.

زمین حدود 1 میلیون سال قدمت دارد و بیش از 1 میلیون گونه در حال انقراض است. زمین یک میلیون سال قدمت دارد ، به این معنی که برخی از گونه های دیگر در آن زمان ناپدید شده اند. عمدتا به دلیل فعالیت های انسانی ، مانند تخریب زیستگاه های حیوانات ، توسعه انسانی ، شکار غیرقانونی و شکار ، بیش از 1 میلیون گونه منقرض شده و هزاران گونه دیگر در آستانه انقراض است.

زمین لرزه ها به عنوان بخشی از جغرافیای طبیعی سیارات توضیح داده شده است ، و پیش بینی آنها بسیار ضروری است. زلزله و لرزش بخشی طبیعی از جغرافیای کره زمین است. اگرچه اندازه گیری آنها امکان پذیر است ، اما پیش بینی آنها کمی سخت است.

Small projects and the sustainable development in the Arab countries -  Awraq Group

قارچ ها در محیط زیست بسیار حیاتی هستند. قارچ ها تقریباً همه کارها را در مدیریت محیط انجام می دهند. آنها مواد معدنی موجود در سازند سنگ ها را هضم می کنند ، نشت سوخت های فسیلی را مصرف می کنند و به عنوان مثال ، اشعه زدایی فاجعه حادثه هسته ای چرنوبیل.

مدفوع نهنگ باعث جبران کربن در محیط می شود. مدفوع نهنگ برای جبران کربن در جو برای محیط زیست بسیار مفید است. هر مدفوع نهنگ سالانه حدود 50 تن آهن آزاد می کند که باعث رشد فیتوپلانکتون ها می شود که دی اکسید کربن دریافت می کنند.

فیل ها انسان های بی نظیری هستند! می توان گفت که فیل ها انسان های بی نظیری هستند. این به این دلیل است که آنها تنها حیواناتی هستند که دارای چانه و احساس هستند ، همدل ، کنجکاو هستند از طریق یادگیری و تقلید رفتار می کنند ، کار گروهی را درک می کنند ، عزیزان خود را ناراحت می کنند و باهوش هستند.

خفاش ها کور نیستند! برخلاف آنچه توسط بسیاری شناخته شده است ، خفاش ها در واقع کور نیستند. بیش از 1200 گونه خفاش در جهان وجود دارد ، اما هیچ یک نابینا شناخته نمی شود. آنها فقط برای شکار از مکان یابی در تاریکی استفاده می کنند و در بعضی مواقع استفاده از بینایی را به صدا در هنگام شکار ترجیح می دهند.

وزن ترکیبی مورچه ها در کره زمین آنها را از همه انسان ها سنگین تر می کند. در دنیا بیش از 7 میلیارد نفر به خود می بالند در حالی که تعداد مورچه ها 100 تریلیون نفر است. جالب اینجاست که کل وزن ترکیبی 100 تریلیون مورچه از وزن انسان بیشتر است.

شیشه به راحتی تجزیه نمی شود و به عنوان یکی از با دوام ترین مواد ساخته شده توسط بشر دسته بندی می شود. شیشه در همه جا است و ما دقیقاً مانند پلاستیک از آن در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم . با این حال ، تجزیه یک بطری شیشه ایی ممکن است تا 1 میلیون سال طول بکشد. این بدان معناست که لیوان تولید شده و مورد استفاده 5000 سال پیش ممکن است همچنان در محیط وجود داشته باشد.

یک جزیره زباله وجود دارد. یک گرداب پیچشی و چرخشی است که از زباله تشکیل شده است. اندازه آن دو برابر قاره آمریکا است و حدود 100 میلیون تن زباله دارد و از ساحل غربی آمریکای شمالی تا ژاپن در امتداد اقیانوس آرام امتداد دارد.

گوشت گاو برای محیط زیست مضر است. طبق گفته گابریل (2020) ، گوشت قرمز در مقایسه با گوشت خوک یا مرغ به 28 برابر زمین بیشتر برای تولید نیاز دارد. دامداری به جنگل زدایی و چرا بیش از حد دام کمک می کند تا یک پنجم کل مراتع تبدیل شده و به بیابان تبدیل شود.

بعلاوه ، کود گاو و ادرار ، آمونیاک را در هوا تولید می کند و باعث باران اسیدی در مناطقی می شود که گاوها زیادی دارند. گوشت گاو پرمصرف ترین نوع گوشت است و تولید آن نیاز به حمل و نقل توسط کامیون ها دارد که به افزودن دی اکسید کربن در محیط نیز کمک می کند.

حدود 27 مورد نشت روغن روزانه ، در هر جای دنیا وجود دارد. نکته غم انگیز در این باره این است که حدود 5 میلیون تن از کل روغن تولید شده سالانه در اقیانوس ها پایان می یابد و میلیون ها حیوان دریایی را از بین می برد.

روزانه 200/000 نفر از محیط هایی که دیگر قابل زیست نیستند به شهرها مهاجرت می کنند.

صنایع ایالات متحده مسئولیت ورود سالانه دو میلیارد کیلوگرم آلودگی سمی به محیط زیست را پذیرفته است.

انسان امروزی به طور متوسط 2 برابر انسان 50 سال گذشته مصرف می کند.

تعداد تبلیغاتی که ما امروزه طی یک سال می بینیم به اندازه تعداد کل تبلیغاتی است که انسان های 50 سال گذشته طی کل دوران عمر خود دیده اند. ما روزانه 3000 تبلیغ می بینیم!

مردم ایالات متحده آمریکا سه تا چهار برابر مردم اروپا وقت خود را صرف خرید کردن می کنند.

متوسط متراژ خانه های افراد در ایالات متحده آمریکا نسبت به دهه هزار و نهصد و هفتاد دوبرابر شده است.

یک آمریکایی به طور متوسط روزانه دو کیلوگرم زباله تولید می کند. این مقدار از سی سال پیش تاکنون دو برابر شده است.

99./. از چیزهایی که ما می خریم پس از 6 ماه مورد استفاده قرار نمی گیرد.

چکه کردن شیر آب باعث اتلاف روزانه 4 لیتر آب می شود.

هنگام شستشو باز گذاشتن شیر آب باعث اتلاف 5 لیتر آب در هر دقیقه می شود.

با یک سطل آب به طور کامل خود رو را تمیز کرد. استفاده از شیلنگ آب برای شستشوی خودرو باعث اتلاف 300 لیتر آب شده که معادل 33 سطل پر از آب می باشد.

25+ Fascinating Facts About the Environment That Might Surprise You -  Conserve Energy Future

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده