دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چرا زبان بدن در ارتباطات غیرکلامی مهم است؟

چرا زبان بدن در ارتباطات غیرکلامی مهم است؟

ارتباط غیر کلامی و زبان بدن

حالات چهره ، حرکات ، حالت و لحن صدای شما یک ابزار ارتباطی قدرتمند هستند. در اینجا نحوه خواندن و استفاده از زبان بدن برای ایجاد روابط بهتر در خانه و محل کار آمده است:

زبان بدن چیست؟

در هر دیدار شما قبل از اینکه سخنی بگویید یا حرفی بشنوید رفتار و حالات طرف مقابل رو می بینید. هنگامی که در یک جمع برای اولین بار فردی را ملاقات می کنیم درباره دوستی یا دشمنی آنها یا احتمال صمیمی شدن با آنها را از روی آنچه می بینیم قضاوت می کنیم. امروزه بیشتر محققان این حوزه بر این امر توافق نظر دارند که واژه ها و کلمات عمدتا برای انتقال اطلاعات هستند در حالیکه زبان بدن برای ارائه نگرش های شخصی است که در برخی موارد نیز از آن به عنوان جانشین پیام های شفاهی استفاده می شود. به عنوان مثال یک زن می تواند با نفوذ نگاهش نگاهی به مرد بیاندازد که او را قبض روح کند؟

شخص ماهر با گوش دادن به صدای افراد باید بتواند تشخیص دهد که او چه حرکتی می خواهد انجام دهد و حتی با مشاهده حرکات شخص، زبانی که می خواهد با آن صحبت کند را پیش بینی نماید.

کلید خواندن زبان بدن این است که ضمن گوش دادن به آنچه دیگران می گویند و توجه کردن به شرایط صحبتشان بتوانیم وضعیت عاطفی آنها را درک کنیم. این کار به ما کمک می کند تا حقیقت را از دروغ تشخیص دهیم.  اما زبان بدن پیچیده تر از این است که با دانستن چند نکته بتوان رفتار طرف مقابل را بررسی کرد. برای پی بردن به زبان بدن معمولاً باید چند حرکت و رفتار را همزمان با هم بررسی نمود تا به درستی بتوان زبان بدن را تشخیص داد.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

در حالی که رمز موفقیت در روابط شخصی و شغلی در توانایی شما برای برقراری ارتباط خوب نهفته است ، اما این کلمات نیستند که استفاده می کنید بلکه نشانه های غیرکلامی یا "زبان بدن" شما با صدای بلندتر صحبت می کنند. زبان بدن استفاده از رفتارهای بدنی ، عبارات و طرز رفتار برای برقراری ارتباط غیر کلامی است که غالباً غریزی و نه آگاهانه انجام می شود.

چه از آن آگاه باشید و چه نباشید ، هنگام تعامل با دیگران ، به طور مداوم سیگنال های بی کلامی را دریافت می کنید. تمام رفتارهای غیرکلامی شما - حرکاتی که انجام می دهید ، وضعیت بدن ، لحن صدا ، میزان تماس چشمی شما - پیام های محکمی می فرستد. آنها می توانند مردم را راحت کنند ، اعتماد به نفس ایجاد کنند و دیگران را به سمت شما بکشند ، یا می توانند آنچه را که می خواهید منتقل کنید ، آزرده ، گیج و تضعیف کنند. با متوقف کردن صحبت کردن ، این پیام ها متوقف نمی شوند. حتی وقتی سکوت می کنید ، هنوز بدون گفتگو صحبت می کنید.

در بعضی موارد ، آنچه از دهان شما بیرون می آید و آنچه از طریق زبان بدن خود برقرار می کنید ممکن است دو چیز کاملاً متفاوت باشد. اگر شما یک چیز بگویید ، اما زبان بدن شما چیز دیگری بگوید ، شنونده شما احتمالاً احساس می کند که شما صادق نیستید. مثلاً در حالی که سرتان را تکان می دهید "بله" بگویید. شنونده هنگام مواجه شدن با چنین سیگنالهای متفاوتی باید انتخاب کند که پیام کلامی یا غیرکلامی شما را باور کند. از آنجا که زبان بدن یک زبان طبیعی و ناخودآگاه است که احساسات و اهداف واقعی شما را پخش می کند ، آنها احتمالاً پیام غیرکلامی را انتخاب می کنند.

با این حال ، با بهبود چگونگی درک و استفاده از ارتباطات غیرکلامی ، می توانید منظور خود را بیان کنید ، با دیگران ارتباط بهتری برقرار کرده و روابط مستحکم و پاداش بیشتری برقرار کنید.

استفاده از زبان بدن

زبان بدن باز به مخاطب نشان می دهد که ما در آرامش هستیم، نسبت به گفتگو توجه و اشتیاق داریم و خطری از سمت ما او را تهدید نمی کند. چه خطری؟

مسلما در ارتباطات امروزی چندان خبری از گلاویز شدن و کتک کاری نیست!

اما همین که مخاطب حس کند ما نسبت به مطالبی که گفته می شود جبهه نگرفته ایم، یعنی فضای ایمن درست شده است.

برای استفاده از زبان بدن باز می توانیم این موارد را به کار ببریم:

خون سرد و راحت بنشینیم. انرژی ما در این حالت نشان می دهد که روی اوضاع تسلط داریم

موقع نشستن پشت خود را صاف نگه داریم. اگر به پشتی صندلی تکیه می دهیم باید پشت‌مان صاف باشد و قوز نکنیم

موقع صحبت کردن گاهی مکث کنیم. این مکث می تواند با یک لبخند همراه باشد. این کار تسلط ما را روی بحث و روند کلی اوضاع نشان می دهد.

آقایان برای نشان دادن اعتماد به نفس خود می توانند موقع نشستن کمی پاهای خود را باز بگذارند. البته اگر پاها بیش از اندازه باز بشوند یا مخاطب خانم باشد، ممکن است حمل بر بی ادبی بشود.

بهتر است زمانی که کسی صحبت میکند، کمی تکیه بدهیم. این کار نشان دهنده راحتی و اشتیاق ماست. البته اگر روی صندلی لم بدهیم نوعی بی احترامی محسوب می شود، چون باعث تحقیر طرف مقابل و ایجاد حس دشمنی می شود.

دستها را به صورت ضربدری روی سینه قرار ندهیم چون یکی از برجسته ترین نشانه های مخالفت و ناخوشنودی است. بهتر است آنها را به صورت افتاده در دو طرف بدن یا هر دو را با هم جلوی بدن نگه داریم.

محکم و قاطعانه دست بدهیم، اما دست طرف مقابل را خرد نکنیم!

ارتباط چشمی خود را با مخاطب حفظ کنیم. البته در حدی که او احساس نکند به چشمانش خیره شدیم

در زمان و جای درست، از چشمک استفاده کنیم؛ جوری که به مخاطب این حس را بدهد که حامی او هستیم نه مداخله‌گر

با تون صدای خود بازی کنیم. گاهی آن را بالا برده و گاهی پایین بیاوریم. تون صدا یکی از موثرترین ابزارهای زبان بدن برای نشان دادن اعتمادبنفس است.

تون صدا همچنین نشان می دهد ما نسبت به مخاطب و موضوع بحث چه نظر یا احساسی داریم

کلید موفقیت در به کار بردن زبان بدن، نشان دادن اعتماد به نفس است.

زبان بدن مردان

معمولا زبان بدن مردان و زنان شبیه به هم است اما قاعدتا یکسری تفاوت ها دارد. باید توجه داشت در مواردی که مطرح است این موضوع می تواند مورد توجه قرار گیرد اما در حالات دیگر رفتارهای بدنی مردان و زنان شبیه همدیگر است.

زبان بدن زنان

با توجه به اینکه خانم ها احساساتی تر هستند زبان بدن زنان نیز می تواند موضوعی گسترده تر از زبان بدن مردان باشد. در واقع زبان بدن در شرایطی که شخص در حالت عادی قرار دارد نمی تواند مستند باشد. اما هر قدر احساسات و حالات مختلف روحی و روانی متفاوتی با شرایط عادی فرد اتفاق بیافتد رفتارها و حالات بدنی فرد می تواند نشانه ای قابل مستند از درون آن باشد.

تشخیص دروغگویی و میزان صداقت فرد

یکی از بهترین روشهایی که در علم روانشناسی و روابط اجتماعی برای تشخیص دروغگویی استفاده می شود زبان بدن است. معمولا شخصی که دروغ می گوید حالات رفتاری زیر را دارد:

خنده های زورکی یا اجباری در حین صحبت

مالیدن چشم، گوش، چانه و گردن (قسمت زیر گوش)

دست در جیب یا دستهای مشت کرده

کشیدن یقه لباس

پاهای بی قرار

تغییر صدا و لحن بیان نسبت به حالت عادی و همچنین لکنت

پوشاندن دهان با دست

دزدیدن نگاه

نکته مهم در استفاده از زبان بدن

احتمالا برای شما هم پیش آمده که یکی از دوستانتان به تازگی کتابی در مورد زبان بدن می خواند یا در دوره ای شرکت می کند و سریع شروع به تحلیل زبان بدن افراد می کند.که فلانی که دست به سینه ایستاده "گارد دارد" و در حالت دفاعی قرار دارد.

یکی از اشتباهات معروفی که در تعبیر زبان بدن افراد صورت می گیرد در زمینه ی ژست دست به سینه بودن افراد است. در صورتی که ممکن است فرد در محیطی قرار داشته باشد که سردش باشد و دست به سینه شود تا مقداری دست هایش گرم شود یا این که ممکن است به نشانه ی احترام دست به سینه ایستاده است.

مهم ترین نکته ای که در این قسمت باید یاد بگیریم این است که نشانه به خودی خود معنی ای ندارند و نمی توان از روی آن ها قضاوت کرد و باید دقیقا تمام، این مورد در سخنرانی هم رخ می دهد افرادی که در دوره های سخنرانی شرکت می کنند اغلبشان به جای این که به تمرینات سخنرانی و فن بیان بپردازند و مهارت خودشان را در این زمینه افزایش دهند به نقد کردن دیگران می پردازند.

احتمالا شما هم از افرادی شنیده اید یا جایی خوانده باشید که در خواند نحوه قرارگیری ما، حرکات بدن و دست به هنگام صحبت کردن، همه و همه در شکل دادن و تأثیرگذاری ارتباطات ما – علی‌الخصوص ارتباطات کلامی – نقش موثری دارند.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

اهمیت ارتباط غیرکلامی

نشانه های ارتباطی غیر کلامی شما - نحوه گوش دادن ، نگاه کردن ، حرکت و واکنش شما - به فردی که با او ارتباط برقرار می کنید به او بگویید که آیا برای شما مهم است یا نه ، اگر راستگوی هستید و چقدر خوب گوش می دهید. وقتی سیگنال های غیرکلامی شما با کلماتی که می گویید مطابقت داشته باشند ، اعتماد ، وضوح و روابط را افزایش می دهند. اگر این کار را نکنند ، می توانند تنش ، بی اعتمادی و سردرگمی ایجاد کنند.

اگر می خواهید یک ارتباط برقرار بهتر شوید ، مهم است که نه تنها نسبت به زبان بدن و نشانه های غیرکلامی دیگران بلکه نسبت به خود نیز حساسیت بیشتری داشته باشید.

ارتباط غیر کلامی می تواند پنج نقش داشته باشد:

تکرار: پیامی را که به صورت کلامی می آورید تکرار می کند و اغلب تقویت می کند.

تناقض: این می تواند با پیامی که می خواهید منتقل کنید در تناقض باشد ، بنابراین به شنونده نشان می دهد که شما ممکن است حقیقت را نگویید.

جانشینی: می تواند جایگزین پیام کلامی شود. به عنوان مثال ، حالت چهره شما معمولاً پیامی بسیار واضح تر از کلمات ممکن است منتقل می کند.

تکمیل کننده: ممکن است پیام کلامی شما را اضافه یا تکمیل کند. به عنوان رئیس ، اگر علاوه بر تعریف و تمجید ، به پشت کارمندی بزنید ، می تواند تأثیر پیام شما را افزایش دهد.

لهجه : ممکن است یک پیام کلامی را لهجه یا زیر خط قرار دهد. برای مثال کوبیدن میز می تواند اهمیت پیام شما را برجسته کند.

انواع ارتباطات غیرکلامی

انواع مختلف ارتباطات غیرکلامی یا زبان بدن شامل موارد زیر است:

حالات چهره. چهره انسان بسیار رسا است ، قادر است احساسات بی شماری را بدون گفتن یک کلمه منتقل کند. و برخلاف برخی از اشکال ارتباطات غیرکلامی ، حالات صورت جهانی هستند. حالات صورت برای شادی ، غم ، عصبانیت ، تعجب ، ترس و انزجار در فرهنگ ها یکسان است.

حرکت و وضعیت بدن. در نظر بگیرید که نحوه نشستن ، راه رفتن ، ایستادن یا نگه داشتن سر آنها چگونه بر برداشت شما از مردم تأثیر می گذارد. نحوه حرکت و حمل خود شما اطلاعات زیادی را به دنیا منتقل می کند. این نوع ارتباطات غیرکلامی شامل وضعیت بدن ، تحمل ، ایستادن و حرکات ظریفی است که انجام می دهید.

اشارات حرکات در تار و پود زندگی روزمره ما بافته می شود. ممکن است هنگام مشاجره یا صحبت با حالت متحرک دست تکان دهید ، اشاره کنید ، نشانه بگیرید ، یا از دستان خود استفاده کنید ، و اغلب خود را با حرکات بدون فکر بیان می کنید. با این حال ، معنای برخی از حرکات می تواند در فرهنگ ها بسیار متفاوت باشد. برای مثال ، علامت "OK" که با دست ساخته می شود ، معمولاً در کشورهای انگلیسی زبان پیام مثبتی را منتقل می کند ، اما در کشورهایی مانند آلمان ، روسیه و برزیل توهین آمیز تلقی می شود. بنابراین ، مهم است که مراقب نحوه استفاده از حرکات برای جلوگیری از سو تعبیر باشید.

ارتباط چشمی. از آنجا که حس بینایی برای اکثر افراد غالب است ، ارتباط چشمی نوع بسیار مهم ارتباط غیر کلامی است. نوع نگاه شما به کسی می تواند چیزهای زیادی از جمله علاقه ، محبت ، خصومت یا جذابیت را به شما منتقل کند. تماس چشمی همچنین در حفظ جریان مکالمه و ارزیابی میزان علاقه و پاسخ شخص دیگر مهم است.

لمس كردن. ما ارتباط زیادی با لمس برقرار می کنیم. به عنوان مثال در مورد پیام های بسیار متفاوتی که با یک دست دادن ضعیف ، یک آغوش گرم خرس ، یک تکان دهنده سر ، یا یک کنترل کنترل بازو ارائه می شود ، فکر کنید.

فضا. آیا تا به حال هنگام مکالمه احساس ناراحتی کرده اید زیرا فرد مقابل خیلی نزدیک ایستاده بود و به فضای شما حمله می کند؟ همه ما به فضای فیزیکی احتیاج داریم ، اگرچه این نیاز بسته به فرهنگ ، شرایط و نزدیک بودن رابطه متفاوت است. شما می توانید از فضای فیزیکی برای برقراری ارتباط با پیامهای مختلف غیرکلامی مختلف ، از جمله علائم صمیمیت و محبت ، پرخاشگری یا تسلط استفاده کنید.

صدا این فقط چیزی نیست که شما می گویید ، بلکه این است که چگونه آن را می گویید. هنگام صحبت ، افراد دیگر علاوه بر گوش دادن به سخنان شما ، صدای شما را "می خوانند". مواردی که آنها به آنها توجه می کنند شامل زمان و سرعت شما ، میزان بلند صحبت کردن شما ، لحن و انعطاف شما ، و صداهایی است که می توانند درک کنند ، مانند "آه" و "اوه". به این فکر کنید که چگونه تن صدای شما می تواند طعنه ، عصبانیت ، محبت یا اعتماد به نفس را نشان دهد.

آیا می توان ارتباط غیر کلامی را جعل کرد؟

بسیاری از کتاب ها و وب سایت ها هستند که در مورد نحوه استفاده از زبان بدن به نفع شما مشاوره ارائه می دهند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است به شما آموزش دهند که چگونه به روش خاصی بنشینید ، انگشتان خود را کمر بگیرید ، یا برای اینکه اعتماد به نفس پیدا کنید یا تسلط خود را اعلام کنید ، دست بدهید. اما حقیقت این است که چنین ترفندهایی احتمالاً مثر نیستند (مگر اینکه واقعاً احساس اعتماد به نفس و مسئولیت کنید). دلیلش این است که شما نمی توانید تمام سیگنالهایی را که به طور مداوم درباره آنچه واقعاً فکر و احساس می کنید ، کنترل کنید. و هرچه بیشتر تلاش کنید ، غیر طبیعی تر شدن سیگنال های شما است.

با این حال ، این بدان معنا نیست که شما هیچ کنترلی بر نشانه های غیرکلامی خود ندارید. به عنوان مثال ، اگر با گفته های شخصی مخالف هستید یا از آن متنفر هستید ، می توانید از زبان بدن منفی برای رد کردن پیام فرد استفاده کنید ، مانند عبور از بازوها ، جلوگیری از تماس چشمی یا ضربه زدن به پاها. لازم نیست موافقت کنید ، یا حتی گفته ها را دوست داشته باشید ، اما برای برقراری ارتباط موثر و قرار دادن شخص مقابل در حالت دفاعی ، می توانید آگاهانه تلاش کنید تا از ارسال سیگنال های منفی جلوگیری کنید - با حفظ موضع باز و تلاش واقعی برای بفهمید که آنها چه می گویند ، و چرا.

چگونه ارتباط غیر کلامی می تواند اشتباه انجام شود

آنچه شما از طریق زبان بدن و سیگنالهای غیرکلامی خود برقرار می کنید بر نحوه دیدن دیگران ، میزان دوست داشتن و احترام شما و اعتماد به شما تأثیر دارد. متأسفانه ، بسیاری از افراد سیگنال های غیرکلامی گیج کننده یا منفی را حتی بدون اینکه بدانند ، ارسال می کنند. وقتی این اتفاق می افتد ، هم ارتباط و هم اعتماد به روابط آسیب می بیند ، همانطور که مثال های زیر برجسته می کنند:

جک

معتقد است که او در کار با همکارانش بسیار خوب است ، اما اگر بخواهید از هرکدام از آنها بپرسید ، آنها می گویند که جک "مرعوب" و "بسیار شدید" است. به نظر می رسد به جای اینکه فقط به شما نگاه کند ، با چشمانتان شما را می بلعد. و اگر دست شما را بگیرد ، برای رسیدن به آن فرار می کند و سپس آنقدر فشار می دهد که درد می کند. جک پسر دغدغه ای است که مخفیانه آرزو می کند دوستان بیشتری داشته باشد ، اما بی حوصلگی غیرکلامی اش مردم را از فاصله دور نگه می دارد و توانایی پیشرفت در کار را محدود می کند.

آرلین

جذاب است و مشکلی برای ملاقات با مردان واجد شرایط ندارد ، اما او برای حفظ رابطه بیش از چند ماه مشکل دارد. آرلین خنده دار و جالب است ، اما با وجود اینکه مدام می خندد و لبخند می زند ، تنش را از خود ساطع می کند. شانه ها و ابروهای او به طور قابل توجهی بالا رفته ، صدای او براق و بدن سفت است. بودن در کنار آرلین باعث می شود بسیاری از افراد مضطرب و ناراحت باشند. آرلین کارهای زیادی را برای او انجام می دهد که با ناراحتی ای که در دیگران ایجاد می کند کمتر می شود.

تد

فکر می کرد که هنگام دیدار با شارون مطابقت کامل پیدا کرده است ، اما شارون خیلی مطمئن نبود. تد زیبا ، سخت کوش و بسیار روان صحبت می کند ، اما به نظر می رسید بیشتر از فکر شارون به فکر او اهمیت می دهد. وقتی شارون حرفی برای گفتن داشت ، تد قبل از اینکه فکرش را تمام کند همیشه با چشمان وحشی و تکذیب آماده بود. این باعث شد که شارون نادیده گرفته شود ، و خیلی زود او شروع به دیدار با مردان دیگر کرد. تد به همین دلیل در کار خود باخت. ناتوانی او در گوش دادن به دیگران باعث می شود محبوبیت بسیاری از افرادی که بیشتر او را تحسین می کند نباشد.

این افراد باهوش و خوش فکر در تلاش برای برقراری ارتباط با دیگران مبارزه می کنند. نکته ناراحت کننده این است که آنها از پیام های غیرکلامی که به آنها منتقل می کنند بی اطلاع هستند.

اگر می خواهید به طور مثر برقراری ارتباط کنید ، از سو تفاهم جلوگیری کنید و از روابط محکم و قابل اعتماد هم از لحاظ اجتماعی و هم از نظر حرفه ای لذت ببرید ، درک نحوه استفاده و تفسیر زبان بدن و بهبود مهارت های ارتباطی غیرکلامی مهم است.

چگونه می توان ارتباط غیرکلامی را بهبود بخشید

ارتباط غیر کلامی یک روند سریع و رو به جلو است که نیازمند تمرکز کامل شما بر روی تجربه لحظه به لحظه است. اگر قصد دارید در ادامه صحبت های خود را بگویید ، تلفن خود را بررسی کنید یا به چیز دیگری فکر کنید ، مطمئناً نشانه های غیرکلامی را از دست خواهید داد و ظرافتهای آنچه را که به شما منتقل می شود را کاملاً درک نخواهید کرد. علاوه بر اینکه کاملاً حضور دارید ، می توانید با یادگیری مدیریت استرس و توسعه آگاهی عاطفی خود نحوه برقراری ارتباط غیر کلامی را نیز بهبود ببخشید.

یاد بگیرید که در لحظه استرس را کنترل کنید

استرس توانایی شما در برقراری ارتباط را به خطر می اندازد. هنگامی که استرس دارید ، به احتمال زیاد دیگران را اشتباه می خوانید ، سیگنال های غیرکلامی گیج کننده یا گنگ ارسال می کنید ، و از الگوهای رفتاری ناسازگار در حرکت زانو عبور می کنید. و به یاد داشته باشید: احساسات مسری هستند. اگر ناراحت هستید ، به احتمال زیاد دیگران را ناراحت می کند ، در نتیجه اوضاع بد را بدتر می کند.

اگر احساس استرس بیش از حد در شما ایجاد شده است ، وقت بگذارید. قبل از اینکه دوباره به مکالمه بپردازید ، لحظه ای آرام باشید. هنگامی که تعادل عاطفی خود را به دست آوردید ، احساس راحتی بهتری خواهید داشت تا بتوانید به روشی مثبت با شرایط کنار بیایید.

سریعترین و مطمئن ترین راه برای آرام کردن خود و مدیریت استرس در لحظه ، به کارگیری حواس خود است - آنچه می بینید ، می شنوید ، بویید ، مزه می کنید و لمس می کنید - یا از طریق یک حرکت تسکین دهنده. به عنوان مثال با مشاهده عکس کودک یا حیوان خانگی خود ، بوی رایحه مورد علاقه ، گوش دادن به یک قطعه موسیقی خاص یا فشار دادن یک توپ استرس ، می توانید به سرعت آرام شوید و دوباره تمرکز کنید. از آنجا که همه پاسخ های متفاوتی می دهند ، ممکن است لازم باشد که برای شما مناسب است ، آزمایش کنید.

آگاهی عاطفی خود را توسعه دهید

برای ارسال نشانه های غیرکلامی دقیق ، باید از احساسات و نحوه تأثیر آنها بر شما آگاه باشید. شما همچنین باید بتوانید احساسات دیگران و احساسات واقعی در پشت نشانه هایی را که آنها ارسال می کنند ، تشخیص دهید. اینجاست که آگاهی عاطفی وارد می شود.

آگاهی احساسی شما را قادر می سازد:

سایر افراد را به طور دقیق بخوانید ، از جمله احساساتی که احساس می کنند و پیام های ناگفته ای را که می فرستند.

با ارسال سیگنال های غیرکلامی منطبق با کلمات شما در روابط اعتماد ایجاد کنید.

به روشهایی پاسخ دهید که به دیگران نشان دهد شما درک و مراقبت می کنید.

بسیاری از ما از احساسات خود جدا شده ایم - خصوصاً احساسات شدید مانند عصبانیت ، غم ، ترس - زیرا به ما آموزش داده شده است كه سعی كنیم احساسات خود را کنترل كنیم. اما در حالی که می توانید احساسات خود را انکار یا بی حس کنید ، نمی توانید آنها را از بین ببرید. آنها هنوز هم هستند و هنوز هم بر رفتار شما تأثیر می گذارند. اگرچه با توسعه آگاهی عاطفی و ارتباط حتی با احساسات ناخوشایند ، کنترل بیشتری بر نحوه تفکر و عمل خواهید داشت. برای شروع رشد آگاهی عاطفی خود ، مراقبه ذهن آگاهی را در جعبه ابزار رایگان هوش هیجانی HelpGuide تمرین کنید .

چگونه زبان بدن را بخوانیم

وقتی توانایی های خود را برای مدیریت استرس و شناخت احساسات به وجود آوردید ، در خواندن سیگنال های غیرکلامی ارسال شده توسط دیگران بهتر می شوید. همچنین مهم است:

به ناسازگاری ها توجه کنید. ارتباطات غیرکلامی باید گفته های را تقویت کند. آیا فرد یک چیز می گوید ، اما زبان بدن او چیز دیگری را منتقل می کند؟ به عنوان مثال ، آیا آنها در حالی که سرشان را تکان می دهند نه "بله" می گویند؟

به صورت گروهی به سیگنال های ارتباط غیرکلامی نگاه کنید.  تمام سیگنالهای غیرکلامی را که دریافت می کنید ، از تماس چشمی گرفته تا لحن صدا و زبان بدن را در نظر بگیرید. روی هم رفته ، آیا نشانه های غیرکلامی آنها با گفته هایشان سازگار است یا متناقض است؟

به غریزه خود اعتماد کنید. احساسات روده ای خود را کنار نگذارید. اگر این حس را پیدا کنید که کسی صادق نیست یا چیزی اضافه نمی شود ، ممکن است در حال نادیده گرفتن نشانه های کلامی و غیرکلامی باشید.

ارزیابی سیگنالهای غیرکلامی

تماس چشمی - آیا شخصی تماس چشمی دارد؟ اگر چنین است ، آیا بیش از حد شدید است یا درست است؟

حالت صورت - چهره آنها چه چیزی را نشان می دهد؟ آیا این حالت نقاب و بی بیان است یا از نظر احساسی وجود دارد و پر از علاقه است؟

تن صدا - آیا صدای فرد از گرما ، اعتماد به نفس و علاقه برخوردار است ، یا اینکه فشار و انسداد دارد؟

حالت و حالت - آیا بدن آنها آرام است یا سفت و بی حرکت است؟ شانه های آنها کشیده و بلند است یا آرام هستند؟

لمس - آیا تماس فیزیکی وجود دارد؟ آیا متناسب با شرایط است؟ آیا این باعث می شود احساس ناراحتی کنید؟

شدت - آیا فرد صاف ، خنک و بی علاقه ، یا بیش از حد بالا و ملودراماتیک به نظر می رسد؟

زمان و مکان - آیا جریان اطلاعات به راحتی به عقب و جلو وجود دارد؟ آیا پاسخ های غیرکلامی خیلی سریع می آیند یا خیلی آهسته؟

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده