دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه می توانم عصبانیت و اضطراب خود را کنترل کنم

چگونه می توانم عصبانیت و اضطراب خود را کنترل کنم

مدیریت خشم

هدف از کنترل خشم این است که هم از احساسات عاطفی و هم از تحریک فیزیولوژیکی ناشی از خشم کاسته شود. شما نمی توانید از چیزها یا افرادی که شما را عصبانی می کنند خلاص شوید ، یا از آنها اجتناب کنید و نه می توانید آنها را تغییر دهید ، اما می توانید یاد بگیرید که واکنش های خود را کنترل کنید.

خشم یک احساس طبیعی و سالم است ، نه خوب است و نه بد. مانند هر احساسی ، این یک پیام را منتقل می کند ، به شما می گوید که یک وضعیت ناراحت کننده ، ناعادلانه یا تهدیدآمیز است. اگر قرار است واکنش تند و سریع در برابر خشم از خود نشان دهید، این پیام هرگز فرصتی برای انتقال ندارد. بنابراین ، گرچه احساس عصبانیت در هنگام بدرفتاری یا بی عدالتی کاملاً طبیعی است ، اما وقتی آن را به گونه ای ابراز کنید که به خود یا دیگران آسیب برساند ، خشم به یک مشکل تبدیل می شود.

ممکن است فکر کنید که افراد اطراف شما بیش از حد حساس هستند ، خشم شما موجه است ، اما واقعیت این است که احتمالاً تأثیر منفی خشم بر نحوه دیدن افراد ، قضاوت شما را مختل می کند و مانع موفقیت شما می شود.

انواع خشم

خشم، خود به طور کلی، به دو قسمت سالم و غیرسالم تقسیم می شود و خشم غیرسالم خود ده نوع است:

«خشم پوشیده و نقابدار» که تشخیص آن از همه دشوارتر است.

«خشم ریایی» که خود را از راه های فرعی نشان می دهد; مثلا، قول خود را فراموش می کند یا با خودداری از انجام کارهای دیگران، آن ها را ناراحت می کند.

«خشم همراه با سوءظن» یا فرافکنی خشم خود به دیگران; چنان که گویا مطمئن است دیگران نسبت به او عصبانی اند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

«خشم ناگهانی» که مثل تندباد شبانه است; قبل از وقوع، باید به نشانه های آن توجه کرد.

«خشم همراه با شرم» که معمولا با کاهش عزّت نفس همراه است; چون هر قدر احساس افراد نسبت به خویشتن بدتر باشد، در مقابل نقد، حسّاسیت بیشتری دارند.

«خشم عمدی» که برای ترساندن دیگران به کار می رود.

«خشم اعتیادی» که در اثر احساسات شدید خشم، شخص دچار شعف می شود.

«خشم عادی» که برای سال ها دوام دارد و فرد خودش نیز نمی داند چرا خشمگین است.

«خشم اخلاقی» که فرد باور کرده حق به جانب اوست و طرف مقابل خطا کار و بد است، به همین دلیل، او خشم خود را توجیه می کند.

«خشم از خود» که شخص خود را به خاطر نقص ها و نقاط ضعف تحقیر می کند. او در گذشته زندگی می کند، نمی تواند از زندگی لذت ببرد.»

می‌توانید با شناختن نشانه‌ها و یادگیری استراتژی‌های کنترل خشم، واکنش مثبت و کارآمدی نسبت به موقعیت‌های عصبانیت خود داشته باشید.

عمیق و آهسته نفس بکشید: در زمان بروز نشانه‌های عصبانیت، روی دم و بازدم خود تمرکز کنید. سعی کنید بازدمتان بیشتر و طولانی‌تر از دم باشد.

تا صد بشمارید: این تکنیک شاید به نظر ابتدایی و ساده برسد اما بسیار کارساز است. فکرکردن به هر چیزی غیر از آنچه شما را ناراحت کرده است حتی برای 100 ثانیه، کمک می‌کند تا عصبانیت خود را کنترل کنید. این کار ضربان قلبتان را کاهش و به شما فرصت فکر کردن می‌دهد.

ورزش کنید: گلف بازی کنید، قدم بزنید یا دچرخه سواری کنید، ورزش‌هایی از این دست، می‌تواند باعث پمپاژ خون در اندام شما شود و به آرامش اعصاب و کاهش عصبانیتان کمک کند.

کلمات آرامش‌بخش را با خود تکرار کنید: کلمات آرامش‌بخشی مانند «آرام باش»، «عصبانی نشو»، «همه چیز خوب است» و مانند آن را پیدا کنید، در زمان عصبانیت، با تکرار آن‌ها، می‌توانید آرام شوید. تکرار کلمات و عبارات مثبت، ذهن شما را آرام می‌کند و فرصت کنترل خشم را به شما می‌دهد.

به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش کنید: در این مواقع، سعی کنید به آهنگ محبوب خود گوش دهید، این کار باعث می‌شود عصبانیت شما فروکش کند.

سکوت کنید و به خود فرصت فکر‌ کردن بدهید: زمانی که از کوره در می‌روید، ناخودآگاه تمایل دارید ناسزا بگویید و عصبانیت خود را در قالب کلمات نامناسب بروز دهید. در این زمان، لب‌هایتان را به هم فشار دهید درست مثل اینکه لال هستید و نمی‌توانید صحبت کنید. این کار به شما، فرصت پردازش وقایع را می‌دهد و کمک می‌کند تا بی‌طرفانه اوضاع را بررسی کنید.

مدیتیشن کنید: مدیتیش یا مراقبه، حالتی است که در آن، شما با نادیده گرفتن محرک‌های پیرامون، خود آگاهانه و به صورت ارادی، ذهن خود را به سکوت و آرامش دعوت می‌کنید. بنابراین، با این تکنیک، شما می‌توانید ذهن خود را در شرایط عصبانیت، از خشم دور کنید. البته این روش، نیاز به صبر و تمرین زیادی دارد.

علل برانگیزاننده خشم

از جمله عواملی که می تواند ما را در مدیریت خشم و استفاده بهینه از آن کمک کند، توجه به علل آن است. علل تحریک کننده خشم متعددند، اما کاملا از هم جدا نیستند، بلکه با هم تعامل و همپوشی دارد.

برخی از این علل عبارتند از:

شناختی، شامل خطاهای شناختی و افکار معیوب(بایدهای الزام آور، فاجعه سازی از رویدادها و توقّع های افراطی از خود، خدا، دیگران و هستی)

علل رفتاری مانند: حمله جسمانی یا حمله کلامی مستقیم و غیرمستقیم

اخلاقی مانند: کبر، حسد، عجب، مجادله، عیب جویی، استهزا، مخالفت، مکر و حیله، و حرص و طمع 

روان شناختی مانند: احساس طرد شدن، ناکامی، پیش بینی ناکامی، احساس گناه، حسادت، غم، اضطراب، احساس حقارت و استرس

اجتماعی مانند بی عدالتی، فریب کاری،روابط جریحه دار گذشته و یادگیری

اقتصادی مانند تورم

طبیعی، مانند گرما، شکستن نوک مداد در حال نوشتن

وسوسه شیطان، نفس و انسان های شیطان صفت

فیزیولوژیکی مانند مجروح شدن، خستگی، عدم تعادل هورمون ها (خانم ها در دوران قاعدگی);

شخصیتی: افراد زودرنج حساسیت بالاتری دارند باید حساسیت درمان شود تا خشم برطرف شود.)

اثرات خشم

خشم مزمن که دائماً شعله ور می شود یا از کنترل خارج می شود ، می تواند عواقب جدی برای شما به همراه داشته باشد:

سلامت جسمانی. عملکرد مداوم در سطوح بالای استرس و عصبانیت ، شما را در معرض بیماری قلبی ، دیابت ، ضعف سیستم ایمنی ، بی خوابی و فشار خون قرار می دهد.

سلامت روان. عصبانیت مزمن مقادیر زیادی انرژی ذهنی را مصرف می کند ، و فکر شما را کدر می کند ، تمرکز یا لذت بردن از زندگی را دشوار می کند. همچنین می تواند منجر به استرس ، افسردگی و سایر مشکلات بهداشت روانی شود.

حرفه . انتقاد سازنده ، اختلافات خلاقانه و بحث داغ می تواند سالم باشد. اما شلاق زدن فقط همکاران ، سرپرستان یا مشتری های شما را از بین می برد و احترام آنها را از بین می برد.

روابط . عصبانیت می تواند باعث ایجاد زخم های ماندگار در افرادی شود که بیشتر آنها را دوست دارید و مانع از دوستی و روابط کاری می شود. عصبانیت ناشی از انفجار باعث می شود که دیگران نتوانند به شما اعتماد کنند ، صادقانه صحبت کنند یا احساس راحتی کنند - و مخصوصاً برای کودکان آسیب زاست.

اگر طبع گرم دارید ، ممکن است احساس کنید که از دست شما خارج شده است و کارهای کمی می توانید برای اهلی کردن این جانور انجام دهید. اما شما بیش از آنچه تصور می کنید بر عصبانیت کنترل دارید. با بینش در مورد دلایل واقعی عصبانیت خود و این ابزارهای کنترل خشم ، می توانید یاد بگیرید که احساسات خود را بدون آسیب رساندن به دیگران ابراز کنید و از سرقت زندگی خود جلوگیری کنید.

واقعیت: گرچه درست است که سرکوب و نادیده گرفتن عصبانیت ناسالم است ، اما تخلیه بهتر نیست. عصبانیت چیزی نیست که شما برای جلوگیری از منفجر شدن باید آن را به روشی تهاجمی "بیرون" بگذارید. در واقع ، طغیان ها و خسارت های غیرقانونی فقط آتش را دامن می زنند و مشکل خشم شما را تقویت می کنند.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

باور غلط: عصبانیت ، پرخاشگری و ارعاب به من کمک میکند به من احترام بگذارند و آنچه را که می خواهم بدست آورم.

واقعیت: احترام ناشی از قلدری دیگران نیست. ممکن است مردم از شما بترسند ، اما اگر نتوانید خود را کنترل کنید یا از نظرات مخالف استفاده کنید ، به شما احترام نمی گذارند. در صورت برقراری ارتباط محترمانه ، دیگران تمایل بیشتری به گوش دادن به شما و رفع نیازهای شما دارند.

من نمی توانم به خودم کمک کنم. عصبانیت چیزی نیست که بتوانید کنترل کنید.

واقعیت: شما همیشه نمی توانید موقعیتی را که در آن هستید یا احساس شما را کنترل کنید اما می توانید نحوه بروز خشم خود را کنترل کنید. و شما می توانید احساسات خود را بدون سوء استفاده کلامی یا جسمی برقرار کنید. حتی اگر کسی دکمه های شما را فشار می دهد ، شما همیشه در مورد چگونگی پاسخ انتخاب می کنید.

چگونه مدیریت خشم می تواند به شما کمک کند

بسیاری از مردم فکر می کنند که مدیریت خشم در واقع یادگیری سرکوب خشم شما است. اما هرگز عصبانی شدن هدف سالمی نیست. عصبانیت فارغ از اینکه چقدر تلاش می کنید آن را خنثی کنید ، بیرون خواهد آمد. هدف واقعی مدیریت خشم سرکوب احساس خشم نیست ، بلکه بیشتر درک پیام پشت احساسات و بیان آن به روشی سالم و بدون از دست دادن کنترل است. در صورت انجام این کار ، نه تنها احساس بهتری خواهید داشت ، بلکه به احتمال زیاد نیازهایتان را برآورده می کنید ، می توانید تعارضات زندگی خود را بهتر مدیریت کرده و روابط خود را تقویت کنید.

تسلط بر هنر کنترل خشم به کار شما نیاز دارد ، اما هرچه بیشتر تمرین کنید ، راحت تر می شود. و بازده بسیار زیاد است. یادگیری کنترل خشم و بیان مناسب آن به شما کمک می کند روابط بهتری برقرار کنید ، به اهداف خود برسید و زندگی سالم تر و راضی کننده تری داشته باشید.

نکته 1: آنچه را که در واقع پشت خشم شما است کاوش کنید

آیا تا به حال بر سر مسئله احمقانه ای بحث کرده اید؟ دعواهای بزرگ اغلب بر سر چیز کوچکی اتفاق می افتد ، مانند ظرفی که کنار گذاشته شده است یا ده دقیقه تأخیر دارد. اما معمولاً یک مسئله بزرگتر در پشت آن وجود دارد. اگر متوجه شدید که تحریک و عصبانیت شما به سرعت در حال افزایش است ، از خود بپرسید ، "واقعاً از چه چیزی عصبانی هستم؟" شناسایی منبع واقعی سرخوردگی به شما کمک می کند تا عصبانیت خود را بهتر برقرار کنید ، اقدامات سازنده ای انجام دهید و برای رسیدن به یک راه حل تلاش کنید.

آیا عصبانیت شما احساسات دیگری مانند خجالت ، عدم امنیت ، صدمه ، شرم و آسیب پذیری را پوشانده است؟ اگر واکنش تند و تیز شما در بسیاری از موقعیت ها عصبانیت است ، احتمالاً خلق و خوی شما احساسات واقعی شما را پوشانده است. این امر به ویژه اگر در خانواده ای بزرگ شده باشید که ابراز احساسات به شدت دلسرد شده باشد ، این امر بیشتر احتمال دارد. در بزرگسالی ممکن است به سختی تصدیق احساساتی غیر از خشم داشته باشید.

عصبانیت همچنین می تواند اضطراب را پنهان کند . هنگامی که شما یک تهدید ، واقعی یا تخیل را درک می کنید ، بدن شما پاسخ "جنگ یا گریز" را فعال می کند. در مورد پاسخ "مبارزه" ، اغلب می تواند خود را به صورت خشم یا پرخاشگری نشان دهد. برای تغییر دادن پاسخ خود ، باید بفهمید چه چیزی باعث احساس اضطراب یا ترس در شما می شود.

مشکلات خشم می تواند از آنچه در کودکی آموخته اید ناشی شود. اگر تماشا می کنید که دیگران در خانواده شما جیغ می کشند ، یکدیگر را می زنند یا چیزهایی را پرتاب می کنند ، ممکن است فکر کنید که قرار است عصبانیت به این شکل بیان شود.

عصبانیت می تواند علامت یکی دیگر از مشکلات اساسی بهداشتی مانند افسردگی ( به ویژه مردان ) ، ضربه یا استرس مزمن باشد.

سرنخ هایی که بیش از آنکه چشم شما را خشمگین کند وجود دارد

شما به سختی می توانید سازش کنید. آیا درک دیدگاه دیگران برای شما دشوار است و حتی پذیرفتن یک نکته نیز دشوارتر است؟ اگر در خانواده ای بزرگ شده اید که عصبانیت از کنترل او خارج شده است ، ممکن است بخاطر داشته باشید که چگونه فرد عصبانی با بلندترین و خواستارترین حالت راه خود را پیدا کرده است. سازش ممکن است احساس ترس و خرابی ترسناک را ایجاد کند.

شما به عقاید مختلف به عنوان یک چالش شخصی نگاه می کنید. آیا شما اعتقاد دارید که راه شما همیشه درست است و وقتی دیگران مخالف هستند عصبانی می شوید؟ اگر یک نیاز شدید به کنترل داشته باشید یا یک نفس شکننده شکننده هستید ، ممکن است دیدگاه های دیگر را به جای یک روش متفاوت نگاه کردن به مسائل ، به عنوان یک چالش برای اقتدار خود تفسیر کنید.

در بیان احساسات غیر از خشم مشکل دارید. آیا به سخت گیری و کنترل خود افتخار می کنید؟ آیا احساس می کنید احساساتی مانند ترس ، احساس گناه یا شرم در مورد شما صدق نمی کند؟ همه این احساسات را دارند بنابراین ممکن است شما از عصبانیت به عنوان پوششی برای آنها استفاده کنید. اگر از احساسات مختلف ناراحت هستید ، قطع ارتباط نمی کنید یا در یک پاسخ عصبانی عصبی به موقعیت ها گیر می کنید ، مهم است که دوباره با احساسات خود در تماس باشید. جعبه ابزار رایگان هوش هیجانی HelpGuide  می تواند کمک کند.

نکته 2: از علائم هشدار دهنده عصبانیت خود آگاه باشید

اگرچه ممکن است احساس کنید که فقط بدون هشدار به خشم منفجر می شوید ، اما در واقع علائم هشدار دهنده فیزیکی در بدن شما وجود دارد. آگاهی از علائم شخصی خود مبنی بر شروع به جوش آمدن به شما این امکان را می دهد که قبل از خارج شدن از کنترل ، برای کنترل خشم خود گام بردارید.

مدیریت خشم فرایندی است قابل یادگیری که به شما کمک می‌کند تا علائم عصبانیت را تشخیص دهید و برای آرام کردن خود و مقابله با اوضاع، به روشی موثر اقدام کنید. در واقع، مدیریت خشم سعی نمی‌کند شما را از احساس عصبانیت باز دارد یا به حفظ آن تشویق کند بلکه به شما کمک می‌کند تا سرخوردگی‌هایی را که منجر به عصبانیت می‌شود، زود تشخیص دهید و آن‌ها را به روشی برطرف کنید که به جای آسیب‌زدن به خود و دیگران، منجر به بیان نیازهایتان شود. از طرفی، نشانه‌هایی وجود دارند که شروع عصبانیت را نشان می‌دهند، مانند:

تمرکز مداوم روی تجربیات بد و افکار منفی

بی‌تابی، احساس دشمنی و برافروخته شدن زیاد

مشاجره‌های مکرر و نا امید‌کننده با دیگران

شروع‌ کردن دعوا و کتک‌زدن دوست، همسر و فرزندتان

تهدید دیگران به خشونت‌های فیزیکی

بروز رفتارهای خارج از کنترل مانند رانندگی خطرناک و با سرعت بالا

نگه‌داشتن مداوم احساس عصبانیت خود و بروز‌ ندادن آن

این نشانه‌ها در کنار تکنیک‌های مدیریت خشم، برای کنترل عصبانیت، بسیار موثر هستند.

نکته 3: عوامل محرک خود را شناسایی کنید

حوادث استرس زا عصبانیت را معذور نمی دانند ، اما درک چگونگی تأثیر این رویدادها بر شما می تواند به شما در کنترل محیط خود کمک کرده و از تشدید بی مورد جلوگیری کند. به روال منظم خود نگاه کنید و سعی کنید فعالیت ها ، زمان های روز ، افراد ، مکان ها یا موقعیت هایی را که باعث تحریک احساسات عصبانیت یا عصبانیت می شوند ، شناسایی کنید.

شاید هر وقت با یک گروه خاص از دوستانتان برای نوشیدنی بیرون می روید با هم درگیر شوید. یا شاید ترافیک رفت و آمد روزانه شما را دیوانه کند. هنگامی که عوامل تحریک کننده خود را شناسایی می کنید ، به روشهایی فکر کنید که از آنها اجتناب کنید یا شرایط را به گونه ای دیگر مشاهده کنید تا خون شما جوش نیاید.

الگوهای فکری منفی که می توانند خشم را تحریک کنند

ممکن است فکر کنید که عوامل بیرونی - به عنوان مثال اقدامات غیر حساس دیگران ، یا موقعیت های ناامید کننده - باعث خشم شما می شوند. اما مشکلات خشم کمتر از آنچه شما اتفاق افتاده را تفسیر و فکر می کنید.

الگوهای رایج تفکر منفی که باعث خشم و عصبانیت می شوند عبارتند از:

تعمیم بیش از حد . به عنوان مثال ، "شما همیشه من را قطع می کنید. شما هرگز نیازهای من را در نظر نمی گیرید. همه به من بی احترامی می کنند. من هرگز اعتباری که شایسته آن هستم را دریافت نمی کنم. "

وسواس در مورد "باید ها" و "باید ها"  داشتن دیدگاه سختگیرانه از روشی که باید یک وضعیت پیش برود یا باید داشته باشد و وقتی واقعیت با این چشم انداز همخوانی ندارد عصبانی شود.

ذهن را بخوانید و به نتیجه برسید . با این فرض که شما "می دانید" شخص دیگری چه فکر می کند یا احساس می کند - که عمداً شما را ناراحت کرده ، خواسته های شما را نادیده گرفته یا به شما بی احترامی می کند.

جمع آوری نی . به دنبال چیزهایی برای ناراحت شدن هستید ، معمولاً در هنگام نادیده گرفتن یا عبور از هر چیز مثبت. بگذارید این تحریکات کوچک ایجاد و ساخته شود تا زمانی که به "نی نهایی" برسید و منفجر شوید ، غالباً بر اثر چیزی نسبتاً جزئی.

سرزنش . وقتی اتفاق بدی رخ می دهد یا اشتباهی رخ می دهد ، همیشه تقصیر شخص دیگری است. شما به خود می گویید ، "زندگی عادلانه نیست" ، یا دیگران را بخاطر مشکلات خود مقصر می دانید نه اینکه مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید.

وقتی الگوهای فکری را که به عصبانیت شما دامن می زند شناسایی کردید ، می توانید یاد بگیرید که چطور در مورد مسائل فکر می کنید. از خود بپرسید: چه شواهدی دال بر صحت این فکر وجود دارد؟ این درست نیست؟ آیا روش مثبت تر و واقعی تری برای بررسی وضعیت وجود دارد؟ به دوستی که به این چیزها فکر می کرد چه می گفتم؟

نکته 4: روشهای سریع خنک شدن را بیاموزید

هنگامی که می دانید چگونه علائم هشدار دهنده در مورد افزایش روحیه خود را تشخیص دهید و عوامل محرک خود را پیش بینی کنید ، می توانید سریعاً برای مقابله با خشم خود پیش از کنترل خارج شوید. تکنیک های زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا خنک شوید و عصبانیت را کنترل کنید.

بر احساسات بدنی خشم تمرکز کنید . اما تنظیم احساس شما در هنگام عصبانیت اغلب از شدت عاطفی عصبانیت شما می کاهد.

کمی نفس عمیق بکشید . تنفس عمیق و آهسته به شما کمک می کند تا با افزایش تنش مقابله کنید. نکته اصلی این است که از شکم نفس عمیق بکشید ، تا آنجا که ممکن است هوای تازه به ریه ها وارد کنید.

مطلع در حال حرکت . پیاده روی سریع در اطراف بلوک ایده خوبی است.فعالیت بدنی انرژی متمرکز را آزاد می کند بنابراین می توانید با سر خنک تر به وضعیت نزدیک شوید.

از حواس خود استفاده کنید . برای کاهش سریع استرس و خنک شدن می توانید از بینایی ، بو ، شنوایی ، لمس و چشایی استفاده کنید . ممکن است سعی کنید به یک قطعه موسیقی مورد علاقه گوش دهید ، به یک عکس ارزشمند نگاه کنید ، یک فنجان چای میل کنید یا یک حیوان خانگی را نوازش کنید.

مناطق کششی را کشیده یا ماساژ دهید . اگر شانه های خود را کشیده اید ، مثلاً شانه کنید یا گردن و پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید.

به آرامی تا ده بشمارید . روی شمارش تمرکز کنید تا ذهن منطقی شما احساسات شما را جلب کند. اگر با رسیدن به ده سال هنوز احساس كنترل ندارید ، دوباره شمارش را شروع كنید.

به خودتان یک واقعیت چک بدهید

وقتی از چیزی ناراحت شدید ، لحظه ای وقت بگذارید و به اوضاع فکر کنید. از خودت بپرس:

اهمیت آن در طرح بزرگ امور چقدر است؟

آیا واقعاً ارزش عصبانی شدن از این بابت را دارد؟

آیا ارزش این را دارد که بقیه روزهایم را خراب کنم؟

آیا پاسخ من متناسب با شرایط است؟

آیا کاری از دست من برمی آید؟

آیا اقدام به ارزش وقت من است؟

نکته 5: روش های سالم تری برای ابراز خشم خود پیدا کنید

اگر تصمیم گرفته اید که شرایط ارزش عصبانی شدن را دارد و کاری وجود دارد که می توانید برای بهتر شدن آن انجام دهید ، مهم این است که احساسات خود را به روشی سالم بیان کنید. یادگیری نحوه حل تعارض به روش مثبت به شما کمک می کند روابط خود را تقویت کنید تا اینکه به روابط آسیب برساند.

همیشه منصفانه بجنگید . ناراحت شدن از شخصی اشکالی ندارد ، اما اگر منصفانه مبارزه نکنید ، رابطه به سرعت از بین می رود. مبارزه با عادلانه به شما امکان می دهد نیازهای خود را بیان کرده و در عین حال به دیگران احترام بگذارید.

رابطه را اولویت خود قرار دهید . حفظ و تقویت رابطه ، به جای "پیروزی" در بحث ، همیشه باید اولین اولویت شما باشد. به شخص مقابل و دیدگاه او احترام بگذارید.

بر حال تمرکز کنید . هنگامی که درگیر بحث و جدال شدید ، آسان است که نارضایتی های گذشته را به هم بزنید. به جای نگاه به گذشته و تعیین سرزنش ، بر آنچه می توانید در حال حاضر برای حل مشکل انجام دهید تمرکز کنید.

حاضر به بخشش باشید . در صورت عدم تمایل یا بخشش ، حل اختلاف ممکن نیست. این قطعنامه در رفع میل به مجازات نهفته است ، که هرگز نمی تواند خسارات ما را جبران کند و فقط با تخریب و تخلیه بیشتر زندگی ما بر آسیب ما می افزاید.

نگاهی به پنج اگر همه چیز بیش از حد گرم می شود . اگر عصبانیت شما از کنترل خارج شد ، خود را برای چند دقیقه یا برای مدت زمان لازم برای خنک شدن از شرایط دور کنید.

بدانید چه موقع چیزی را رها کنید . اگر نمی توانید به توافق برسید ، موافقت کنید که مخالف باشید. دو نفر طول می کشد تا یک بحث را ادامه دهند. اگر درگیری به جایی نمی رسد ، می توانید از کار جدا شوید و ادامه دهید.

نکته 6: با مراقبت از خود آرام باشید

مراقبت از سلامت کلی جسمی و روانی می تواند به کاهش تنش و انتشار مشکلات عصبانیت کمک کند.

استرس را مدیریت کنید . اگر سطح استرس شما از طریق پشت بام باشد ، بیشتر احتمال دارد که در کنترل خلق و خوی خود مبارزه کنید. سعی کنید تمرین تکنیک های تمدد اعصاب مانند مدیتیشن با تمرکز حواس، آرام سازی پیشرونده عضلانی، و یا تنفس عمیق است. شما احساس آرامش و کنترل بیشتری در احساسات خود خواهید داشت.

با شخصی که به او اعتماد دارید صحبت کنید . هیچ چیز موثرتر از گفتگوی رو در رو با دوست یا عزیزتان استرس را کاهش نمی دهد. فرد لازم نیست جواب بدهد ، فقط باید شنونده خوبی باشد. اما صحبت در مورد احساسات خود و جستجوی دیدگاه متفاوت در مورد یک وضعیت ، همان تخلیه نیست. به راحتی خشم خود را به کسی تخلیه می کنید ، فقط مزاج شما را تقویت می کند و مشکل خشم شما را تقویت می کند.

خواب کافی داشته باشید . کمبود خواب می تواند افکار منفی را تشدید کرده و احساس تحریک و زودرنجی در شما ایجاد کند. سعی کنید هفت تا نه ساعت خواب خوب و با کیفیت داشته باشید .

به طور منظم تمرین کن. 

 این یک روش موثر برای از بین بردن تنش و کاهش استرس است و می تواند احساس آرامش و مثبت بیشتری در طول روز ایجاد کند. حداقل 30 دقیقه در بیشتر روزها هدف داشته باشید ، اگر این کار راحت تر است و به دوره های کوتاه تری تقسیم می شوید. 

در مورد الکل و مواد مخدر هوشمند باشید . آنها مهارهای شما را کاهش می دهند و کنترل خشم شما را حتی دشوارتر می کنند. حتی مصرف بیش از حد کافئین باعث تحریک پذیری و مستعد خشم می شود.

نکته 7: برای رفع تنش از شوخ طبعی استفاده کنید

وقتی اوضاع متشنج می شود ، شوخ طبعی و بازیگوشی می تواند به شما کمک کند تا روحیه را کمرنگ کنید ، اختلافات را صاف کنید ، مشکلات را دوباره تنظیم کنید و همه چیز را در منظر قرار دهید. وقتی احساس می کنید در شرایطی عصبانی هستید ، سعی کنید کمی شوخ طبعانه به کار ببرید. این می تواند به شما این امکان را بدهد که بدون بلند کردن دفاع طرف مقابل یا صدمه زدن به احساسات او ، حرف خود را به خوبی بیان کنید. 

با این حال، این مهم است که شما را به خنده با شخص دیگر، نه در آنها است. از کنایه و شوخ طبعی با روحیه متوسط ​​پرهیز کنید. اگر تردید دارید ، با استفاده از شوخ طبعی خودپسند شروع کنید. همه ما افرادی را دوست داریم که قادرند به آرامی از شکست های خود لذت ببرند. بالاخره همه ما نقص داریم و همه اشتباه می کنیم.

بنابراین ، اگر در کار خود اشتباه کرده اید یا فقط قهوه را روی خود ریخته اید ، به جای عصبانی شدن یا انتخاب دعوا ، سعی کنید با آن شوخی کنید. حتی اگر جوک صاف بیفتد یا اشتباه از آب در بیاید ، تنها شخصی که خطر آزار شما را دارد خودتان هستید.

وقتی از شوخ طبعی و بازی برای کاهش تنش و عصبانیت استفاده می شود ، یک درگیری بالقوه حتی می تواند فرصتی برای ارتباط و صمیمیت بیشتر شود.

نکته 8: اگر نیاز به کمک حرفه ای دارید تشخیص دهید

اگر علی رغم به کار بردن این تکنیک های قبلی کنترل خشم ، عصبانیت شما هنوز از کنترل خارج می شود ، یا اگر با قانون مشکل دارید یا دیگران را آزار می دهید ، نیاز به کمک بیشتری دارید.

کلاس های کنترل خشم به شما این امکان را می دهد تا دیگران را ملاقات کنید که با همان مبارزات کنار می آیند و نکات و تکنیک هایی را برای کنترل خشم خود یاد می گیرید.

درمان ، به صورت گروهی یا فردی ، می تواند راهی عالی برای کشف دلایل عصبانیت و شناسایی عوامل محرک باشد. درمان همچنین می تواند مکانی امن برای تمرین مهارت های جدید برای ابراز خشم فراهم کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده