دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آموزش STEM چیست و چرا برای کودکان مهم است

آموزش STEM چیست و چرا برای کودکان مهم است

چگونه آموزش STEM را برای فرزندان خود انجام دهیم

وقتی نوبت به فناوری می رسد ، ایالات متحده همچنان شماره یک است. با این وجود ، در میان جوانان 15 ساله در سراسر جهان ، ایالات متحده با داشتن سواد از فنلاند ، کرواسی ، جمهوری چک و لیختن اشتاین در رده 29 ام از نظر سواد ریاضی قرار دارد.برنامه درسی مبتنی بر ایده آموزش دانش آموزان در چهار رشته خاص – علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات – در یک روش میان رشته ای و کاربردی است. به جای آموزش چهار رشته به عنوان موضوعات جداگانه و گسسته ، STEM آنها را در یک الگوی یادگیری منسجم مبتنی بر برنامه های دنیای واقعی ادغام می کند. به دلیل افت کیفیت آموزش ابتدایی و متوسطه عمومی و همچنین عدم حمایت کلی مالی و اجتماعی (فقط 10 درصد شخصیت های تلویزیونی کودکان دانشمند یا مهندس هستند) ، کمتر دانشجوی آمریکایی جوان علاقه مند به آموزش STEM است .

با توجه به اینكه بسیاری از دانشجویان آمریكایی از مطالعات STEM طفره رفته اند ، صنعت آمریكا مجبور شده است كه ادامه كار خود در خارج از كشور را ادامه دهد. این استراتژی کسب و کار تغییر نخواهد کرد مگر اینکه تعداد کافی دانشجویان آمریکایی در رشته های علوم و کالج تحصیل کنند. از اواخر اخیر ، توجه به آموزش STEM و ابتکارات و بودجه کاخ سفید از طرف آن دوباره مورد توجه قرار گرفته است. برای کمک به این حرکت جدید ، والدین و مراقبان می توانند نقش مهمی در هیجان کودکان خود در مورد آموزش STEM و امکانات حرفه ای آن داشته باشند.

آنچه STEM را از علوم سنتی و آموزش ریاضی جدا می کند ، محیط آموزشی تلفیقی و نشان دادن کاربرد روشهای علمی در زندگی روزمره به دانش آموزان است. این مسئله تفکر محاسباتی و تمرکز بر روشهای حل مسئله در دنیای واقعی را به دانش آموزان می آموزد. همانطور که قبلاً ذکر شد ، این الگوی آموزشی در حالی که دانش آموزان بسیار کم سن هستند شروع می شود: آموزش در دوره ی ابتدایی بر دوره های مقدماتی STEM و همچنین آگاهی از زمینه ها و مشاغل STEM متمرکز است.

دوره های STEM چیست؟

برای شروع ، به تعریف اصطلاح STEM کمک می کند.

این مخفف انگلیسی-ساکسونی از کلمات آمده است علم, تکنولوژی, مهندسی y ریاضیات (در علوم ، فنون ، مهندسی و ریاضیات اسپانیا). بنابراین ، مفهوم STEM به بیش از یک بخش اشاره دارد ، زیرا شامل یک روش آموزش و کار چند رشته ای است که مبتنی بر تحقیق ، حل مسئله و یک رویکرد عملی است ، استفاده از یک فرایند یادگیری مبتنی بر STEM دانش آموزان را درگیر حل مسئله در دنیای واقعی می کند ، تفکر انتقادی فردی و مهارت های تحلیلی را افزایش می دهد و علاقه به علوم ، فناوری ، ریاضیات و مهندسی را تحریک می کند.

کار اصلی دانشمندان و مهندسان ، که همیشه از فرصت های شغلی بهتری برخوردار بوده اند ، در این چهار رشته انجام می شود. امروزه با وجود عصر دیجیتال و نیاز به تشکیل تیمی قادر به اجرای نوآوری های فناوری ، پروفایل های STEM در شرکت ها بیشتر مورد تقاضا قرار می گیرند.

دوره های STEM چیست؟

STEM آموزش فقط در سطح دانشگاه اعمال نمی شود ، زیرا بسیاری از مدارس از این روش برای آموزش ابتدایی یا متوسطه حمایت می کنند. دوره های STEM با هدف دانشجویان دانشگاه برای تکمیل این رشته ها و تشکیل مشخصات STEM وجود دارد ، همانطور که بعدا خواهیم دید.

از طرف دیگر ، می توانیم در مورد دوره های STEM برای معلمان صحبت کنیم. هدف مورد دوم القای تدریس رشته های STEM با دیدگاه یادگیری است که معنادارتر است و برای آینده کار اعمال می شود. بنابراین ، به لطف یک روش ابتکاری ، این دوره ها بر اجرای برنامه ها یا پروژه ها در زمینه آموزش STEM تمرکز دارند. در این پروژه ها است که برنامه نویسی ، رباتیک ، محاسبات آماری و غیره گنجانده شده است.

بنابراین ، نسل های جدید آمادگی بهتری برای چالش های تحول دیجیتال دارند ، ضمن اینکه در خط مقدم نوآوری و تحقیقات هستند ، وظایف پردازش ، کنترل و نگهداری داده های کارآمد را انجام می دهند.

مراحل انجام این رویکرد فعال چیست؟

STEM برنامه آموزشی مبتنی بر ایده آموزش به دانش آموزان در چهار اصل خاص – علم، فن آوری، مهندسی و ریاضی – با رویکردی بین رشته ای و کاربردی است. درواقع، به جای آموزش دادن این چهار رشته به صورت موضوعاتی جداگانه و گسسته، STEM آنها را در یک چهارچوب یادگیری همگرا بر اساس کاربردهای دنیای واقعی متصل می کند.

اگرچه کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا از لحاظ تاریخی در این زمینه پیشرو بوده است، دانش آموزان این کشورها کمتر بر روی این موضوعات تمرکز کرده اند. طبق آمار، تنها 16درصد از دانش آموزان در این کشورها به کار در زمینه ی STEM علاقه مند هستند و در زمینه ریاضی مهارت خود را اثبات کرده اند. در حال حاضر تقریبا 28 درصد از دانش آموزان علاقه مند به یکی از زمینه های مرتبط با STEM هستند، اما حدودا 57 درصد از این دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی علاقه خود را از دست خواهند داد. در سال 2009 کمپین آموزش با هدف نوآوری راه اندازی شده است تا انگیزه ای برای پیشرفت در موضوعات STEM باشد. این کمپین همچنین به تعداد معدودی از معلمان متخصص در زمینه ی تدریس این موضوعات اشاره دارد. هدف این است که دانش آموزان با سطح متوسط در زمینه های علوم و ریاضیات به سطح بالایی در عرصه بین المللی دست پیدا کنند.

هدف از برنامه های درسی مبتنی بر STEM جذب دانش آموزانی است که با شیوه ی آموزش های قدیمی و تئوری ارتباط برقرار نمی کنند. به عنوان مثال، دانش آموزان پسر بیشتر به دنبال رشته های مهندسی و فناوری هستند، در حالیکه دختران زمینه های علمی مانند زیست شناسی، شیمی و زیست شناسی را ترجیح می دهند. به گزارش تیم STEM شرکت اندیشه آفرینان شریف به طور کلی، دانش آموزان پسر سه برابر بیشتر به دنبال پیگیری فعالیت STEM هستند. همچنین از لحاظ قومی، دانش آموزان آسیایی بالاترین سطح علاقه را در زمینه های STEM نشان داده اند.

میل طبیعی و استعداد تحصیلی کودک خود را کشف کنید. قانون اساسی هر کودک متفاوت است و حتی اگر تئوری پلاستیک عصبی به ما می گوید مغز انسان تقریباً با هر چیزی سازگار است ، بعضی از کودکان راحت تر از دیگران می توانند در مورد علوم بیاموزند . از آنجا که واضح است که اشکال مختلف دانش قسمتهای مختلفی از مغز را اعمال می کنند ، برای برخی از دانش آموزان احتمالاً کمی بیشتر از دیگران به زمان و تلاش برای یادگیری همان موضوع آکادمیک نیاز دارند. به عنوان یک والدین یا مراقب ، مهم است که نقاط قوت و ضعف کودک خود را درک کنید ، در این روند از او حمایت کنید و سعی کنید فشارهای غیرضروری را کاهش دهید.

به کودکان در مورد راههایی که علم و فناوری به کیفیت زندگی انسانها ارزش می بخشد بیاموزید . اگر کودکان همه کارهای شگفت انگیز فناوری را که انجام داده و می توانند انجام دهند ، درک کنند (به عنوان مثال تلفن همراه ، اینترنت ، بازی های ویدیویی ، درمان بیماری ها ) ، در این صورت احتمال اینکه از آنچه می توانند به وجد بیایند بسیار بیشتر است. با ادامه تحصیل در علم و فناوری به دست آورید.

اطمینان حاصل کنید که کودکان می توانند با مثالهایی که انتخاب می کنید ارتباط برقرار کنند. در مورد بهبود بیماری ها صحبت کنید تا این که پیشرفت تکنولوژیک را به چیزی مانند تحقیقات سلول های بنیادی سرطان ربط دهید. کودکان خردسال زبان کاملاً فنی را درک نخواهند کرد. اگر بتوانید مبحث پیشرفت علمی خود را در داستانی درباره شخصی یا چیزی که کودک از قبل با آن آشنا است (مانند یکی از اعضای خانواده یا دوستی که بیمار بوده است) قرار دهید ، پیام شما بسیار موثرتر خواهد بود.


 STEM چه اهداف و آرمان‌هایی دارد؟

نوعی ترکیب تلفیقی است. با وجود این، آنچه STEM را از سایر ترکیبات تلفیقی متمایز می‌کند، جهت‌گیری آن برای درهم‌آمیزی هدفمند کار و آموزش است. به همین سبب، دو عنصر مهندسی و فناوری در کنار علوم و ریاضیات قرار گرفته‌اند تا کودکان و نوجوانان از مسیر مبانی و مفاهیم نظری به شگفتی‌ها و پیچیدگی‌های زندگی صنعتی که آنان را احاطه کرده است متصل شوند و این احساس در آن‌ها ایجاد شود که ریاضیات و علوم با زندگی روزانه‌شان آمیخته شده است. برنامه‌ریزان معتقدند، دانش‌آموزان با مطالعه‌ درس‌های علوم و ریاضی در متن پروژه‌های مبتنی بر STEM درخواهند یافت، همان‌طور که در زندگی واقعی، از طریق مشاغل و محصولات، به‌صورت مداوم با علوم و ریاضی مرتبط هستند، لازم به نظر می‌رسد که در مدرسه نیز برای آمادگی ورود به حرفه‌ی دلخواه خود این ارتباط‌ها را بررسی، مطالعه و تمرین کنند تا بتوانند در آینده حرفه‌ای‌های موفق‌تری باشند.


خارج از مدرسه یک محیط علمی و فناوری ایجاد کنید. این را می توان از بسیاری جهات انجام داد:

کانال های تلویزیونی علم و فناوری را با کودک خود مشاهده کنید. در مورد آنچه بعد از آن مشاهده کردید درگیر شوید.

آزمایشی را امتحان کنید که در تلویزیون یا در یک فیلم به نمایش گذاشته شده است. بخشی از این سرگرمی می تواند جمع آوری موارد مورد نیاز برای اجرای آن و همچنین راه اندازی "آزمایشگاه آزمایش" باشد.

در انجام آزمایش های سرگرم کننده جستجوهای اینترنتی را انجام دهید . سایت های زیادی برای کودکان به پروژه های علمی اختصاص داده شده است .

تجربه های خانگی را به مناسبت های جالب تبدیل کنید. گروه هایی از بچه ها را برای شرکت در خانه ، حیاط خانه ، گاراژ یا مکان امن دیگر سازمان دهید.

به گروه های مرتبط با علم و فناوری (S&T) در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و لینکدین بپیوندید یا آنها را سازماندهی کنید تا با والدین و مراقبان دیگر طوفان فکری داشته باشید. حتی ممکن است از طریق این انجمن های آنلاین با معلمان S&T در ارتباط باشید.

یک مدرسه تکمیلی مانند مدرسه ریاضیات شنبه را در حومه بوستون که توسط مهاجران روس تأسیس شده پیدا کنید یا شروع کنید.

عضو موزه علمی محلی شوید و مراقب فعالیتهای کودکان باشید. بازدیدهای منظم را در فعالیت های خانواده خود بگنجانید.

برای فعالیتهای خانوادگی از بلوک های ساختمانی ، پازل ها و بازی ها استفاده کنید. اینها را در مکانهای واضح بگذارید تا بچه ها آنها را بردارند ، با آنها بازی کنند و آنها را بخشی از محیط روزمره خود ببینند.

مهمتر از همه ، در مورد موضوعات مرتبط با علوم با کودکان صحبت کنید به گونه ای که مربوط به تجربیات زندگی روزمره است.

با اشاره به کاربردهای روزمره ، علم و فناوری را به زندگی نزدیک کنید. به کودکان کمک کنید بفهمند که چگونه علم و فناوری منجر به مواردی مانند آب روان ، برق و اتومبیل شده است. سناریوی قبل و بعد ایجاد کنید تا کودک شما متوجه شود که مردم همیشه آب روان ، برق یا ماشین ندارند. با توضیح تاریخچه فناوری ، کودک شما درک می کند که فناوری مربوط به پیشرفت است و در زندگی روزمره هدف بسیار مهمی را دنبال می کند.

به طور منظم ، یک تجزیه و تحلیل وظیفه را در رابطه با استانداردهای فراشناخت انجام دهید. از این طریق می توانید به معلمان کمک کنید تا توانیهای شناختی کودک را به درستی ارزیابی کنند و نحوه آموزش را با سطح مهارت او مطابقت دهند.

توضیح اینکه علم و فناوری می تواند به شهرت و سود پولی منجر شود. به خیالات کودکان متوسل شوید و آنها را وسوسه کنید! نمونه هایی از دانشمندان و دستاوردهای بزرگ را ارائه دهید. با انجام یک جستجوی آنلاین می توانید به راحتی مثال ها را بیابید.

در نظر گرفتن یک پروژه خانگی از تحقیق در مورد زندگی دانشمندان و مبتکران مشهور. به کودک خود نشان دهید چگونه می تواند منابع متناسب با سن خود را در وب یا کتابها و مجلات برای یافتن حقایق جالب پیدا کند. از او بخواهید با یافته ها گزارش دهد برای ایجاد یک پوستر ، پاورپوینت ، ویدئو یا یک نمایش تعاملی با کودک خود کار کنید. 


چرا از رسانه های فناوری برای نمایش دانش در مورد علم و فناوری استفاده نمی کنیم؟

مشخصات STEM چیست؟

مهندسین ، دانشمندان کامپیوتر ، برنامه نویسان ، کارشناسان ارتباطات از راه دور ، آمار شناسان و ریاضیدانان از بیشترین مشخصات پروفایل STEM هستند. اما فارغ التحصیلان آموزش حرفه ای در زمینه فن آوری نیز ملزم به انجام انواع وظایف هستند.

مشخصات STEM می تواند بسیار متنوع و ناهمگن باشد ، مهم این است که می تواند با شرایط تجاری جدید سازگار شود ، که با نیاز ضروری به یکپارچه سازی فن آوری و تسلط بر ابزارهای جدید مشخص می شود.

به ویژه برای پروفایل های فنی بیشتر ، در آگهی های استخدام معمولاً چیزی فراتر از جستجوی مشخصات فنی بیشتر درخواست می شود. اینها توانایی کار در یک تیم ، مهارتهای تحلیلی ، تفکر انتقادی و همچنین توانایی سازگاری با روندهای جدید است.

چه موضوعات دیگری در یک نمایه STEM در بخش درخواست شغلها می شود ?

سطح فنی حرفه ای حداقل

تجارب در زمینه های خاص

مهارت های مورد نیاز در زمینه هایی مانند مدیریت داده ، تجزیه و تحلیل یا توسعه نرم افزار ، همانطور که در مورد فرایند انتخاب برای یک مورد وجود دارد توسعه دهنده همانطور که درخواست می شود ، به عنوان مثال ، در پیشنهاد شغل برای امور مالی و سیستم ها در یک مشخصات فنی مهندس هوش اقتصادی.

زنان در STEM

با توجه به عصر دیجیتالی که در آن زندگی می کنیم ، انتظار می رود که بیشتر و بیشتر متخصصان STEM مورد نیاز باشند. علاوه بر این ، مشاهده شده است که پروفایل های STEM در طول تاریخ تحت سلطه مردان بوده اند.

از این لحاظ ، رویکردهای جدید آموزش STEM به دنبال ادغام بیشتر زنان در مشاغل در زمینه های STEM است. تلاش ها نه تنها به دنبال ادغام و کاهش نابرابری است ، بلکه همچنین توانمند سازی زنان در این مناطق ، ارائه ایده ها و روش های جدید کار است.همچنین به نوآوریهای بیشتر شگفت انگیز فناوری مراجعه کنید.

نظرات
arrow نظمی
سلام. نویسنده و منبع این اطلاعات چیه
پاسخ ادمین
با سلام خدمت شما دوست عزیز من متاسفانه یکسال حضور نداشتم و امروز موفق بدیدن کامنت شما نشدم من آدرس مطلب رو برای شما در زیر کامنت قرار دادم. با آرزوی موفقیت روز افزون https://www.wikihow.life › Impart How to Impart STEM Education to Your Children: 8 Steps
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده