خرید از سراسر دنیا


» نکات برتر در مورد والدین نوجوانان آشفته و مشکل دار

نکات برتر در مورد والدین نوجوانان آشفته و مشکل دار

چگونه با رفتارهای چالش برانگیز نوجوانان کنار می آیید؟

آیا نوجوان شما خشن ، افسرده ، سوء مصرف الکل یا مواد مخدر است یا با مشکلات دیگری روبرو است؟

از حساس ترین و مهمترین دوره های زندگی در هر رشد فرد، نوجوانی است. این برهه حساس زندگی بر تمامی اختلالات روانی - رفتاری فرد در آينده تاثیر گذار بوده و به همین جهت توجه به مسائل و مشکلات نوجوانان و شیوه صحیح مواجه با آنها، همواره از اهمیت و دقت فراوانی برخوردار بوده است.

با نوجوان مشکل دار خود ارتباط برقرار کنید

از میزان استرس خود آگاه باشید. ...

به نوجوان خوداهمیت دهید...

نقاط مشترک را پیدا کنید. ...

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

بدون قضاوت یا مشاوره گوش دهید . ...

انتظار رد شدن را داشته باشید. ...

مرزها ، قوانین و عواقب را تعیین کنید. ...

سعی کنید بفهمید که چه چیزی پشت خشم است. ...

از علائم و عوامل هشدار دهنده خشم آگاه باشید.

کدام یک از مشکلات نوجوانان طبیعی بوده و در مقابل هر رفتار و عمل آنان باید چه برخوردی را از خود نشان داد؛این دوران مشکلات نوجوانان بیشمار بوده و او در تلاش است که از طریق راه های گوناگون نظیر مدرسه، اینترنت، تلفن همراه روحیه اجتماعی خود را تقویت کند. گرچه ارتباط با دیگران و دوست یابی امری خوشایند و پسندیده به حساب می آید ولی چنانچه از کنترل و نظارت والدین خارج شود و دیگر از ضوابط تعیین شده توسط آن ها پیروی نکنند؛ باعث بروز آسیب ها و مشکلات جوانان شما خواهد شد. به طور مثال استفاده از تلفن همراه و یا داشتن گواهینامه برای رانندگی به این معنا نیست که نوجوان تان به طور دائم و همیشگی آن ها را در اختیار خود داشته و حق خود بداند؛ بلکه با اجازه و نظارت والدینش می تواند برای ساعاتی در طول روز یا هفته از آن ها استفاده کنند.

چرا نوجوانان ناهمگون رفتار می کنند؟

فرزند پروری برای یک نوجوان هرگز آسان نیست. ممکن است از خوابیدن بیدار در شب احساس نگرانی کنید در مورد اینکه فرزندتان کجاست ، با کیست و چه کاری انجام می دهد. شما ممکن است از تلاش های ناموفق برای برقراری ارتباط ، دعواهای بی پایان و سرپیچی آشکار ناامید شوید - به ذکر روحیه ، احساسات شدید و رفتار تکانشی و بی پروا.

گاهی ممکن است باور کردنش سخت باشد ، اما نه ، نوجوان شما موجودی بیگانه از یک سیاره دور نیست. اما آنها می متفاوت است یا خیر. مغز یک نوجوان هنوز به طور فعال در حال رشد است ، بنابراین اطلاعات را متفاوت از مغز یک بالغ بالغ پردازش می کند. قشر پیشانی - بخشی از مغز که برای مدیریت احساسات ، تصمیم گیری ، دلیل و کنترل مهارها استفاده می شود - در سالهای نوجوانی بازسازی می شود و با سرعت باورنکردنی سیناپس های جدیدی تشکیل می شود ، در حالی که کل مغز تقریباً به بلوغ کامل نمی رسد

نوجوان شما ممکن است بلندتر از شما باشد و از برخی جهات بالغ به نظر برسد ، اما اغلب اوقات آنها به راحتی قادر به تفکر در سطح بزرگسالان نیستند. هورمون های تولید شده در طی تغییرات جسمی نوجوانی می توانند مشکلات را بیشتر پیچیده کنند. اکنون ، این اختلافات بیولوژیکی رفتار نادرست نوجوانان را معذور نمی داند یا آنها را از پاسخگویی در قبال عملکردشان معاف نمی کند ، اما ممکن است به شما کمک کند که توضیح دهد که چرا نوجوانان اینقدر رفتار تکانشی دارند یا والدین و معلمان را با تصمیمات نادرست ، اضطراب اجتماعی و عصیان خود ناامید می کنند. درک رشد و نمو نوجوانان به شما کمک می کند تا راه هایی برای ارتباط با نوجوان خود پیدا کنید و مشکلات را با هم برطرف کنید.

همچنین لازم به یادآوری است که در حالی که نوجوانان افرادی با شخصیت منحصر به فرد و دوست داشتن و دوست نداشتن خود هستند ، برخی از ویژگیها جهانی هستند. هر چقدر به نظر می رسد نوجوان شما از نظر عاطفی از شما دور می شود ، مهم نیست که نوجوان شما استقلال نشان می دهد یا نوجوان شما را دچار مشکل می کند ، باز هم آنها به توجه شما و احساس دوست داشتن شما نیاز دارند.

نوجوانان احساسات را متفاوت می خوانند

نوجوانان از نظر توانایی خواندن و درک احساسات در چهره دیگران از بزرگسالان متفاوت هستند بزرگ سالان از قشر جلوی پیشانی برای خواندن نشانه های احساسی استفاده می کنند ، اما نوجوانان به آمیگد الا ، بخشی از مغز مسئول واکنش های عاطفی اعتماد می کنند. تحقیقات نشان می دهد که نوجوانان اغلب حالت های صورت را اشتباه می خوانند. وقتی تصاویر چهره های بزرگسالان را نشان می دهند که احساسات مختلفی را بیان می کنند ، نوجوانان اغلب آنها را عصبانی بودن تعبیر می کنند.

هنگامی که رفتار معمولی نوجوان به رفتار نوجوان آشفته تبدیل می شود

همانطور که نوجوانان استقلال خود را اعلام می کنند و هویت خود را پیدا می کنند ، بسیاری از آنها تغییرات رفتاری را تجربه می کنند که به نظر والدین عجیب و غیرقابل پیش بینی است. کودک مطیع و شیرین شما که روزی تحمل جدا شدن از شما را نداشت اکنون در فاصله 20 متری شما دیده نمی شود و با چرخش چشم یا ضربات درب به هرچه می گویید سلام می کند. عنوان مشکل به عنوان این می تواند برای پدر و مادر به تحمل، آنها هستند اقدامات یک نوجوان عادی.

از طرف دیگر،یک نوجوان آشفته مشکلات رفتاری ، عاطفی یا یادگیری را فراتر از مسائل معمولی نوجوان نشان می دهد. آنها ممکن است بارها و بارها رفتارهای در معرض خطر از جمله نوشیدن مشروبات الکلی ، مصرف مواد مخدر ، خشونت ، پرش از مدرسه ، صدمه زدن به خود ، سرقت از مغازه یا سایر اقدامات مجرمانه را انجام دهند. یا ممکن است علائم مشکلات روانی مانند افسردگی ، اضطراب یا اختلالات خوردن را نشان دهند . گرچه هرگونه رفتار منفی که بارها و بارها تکرار می شود می تواند نشانه ای از مشکلات اساسی باشد،برای والدین مهم است که درک کنند کدام رفتارها در دوران رشد نوجوانان طبیعی است و کدام می تواند به مشکلات جدی تری اشاره کند.

آیا نوجوان شما خشن ، افسرده ، سوء مصرف الکل یا مواد مخدر است یا با مشکلات دیگری روبرو است؟

از حساسترین و مهمترین دوره های زندگی در هر رشد فرد، نوجوانی است. این برهه حساس زندگی بر تمامی اختلالات روانی - رفتاری فرد درآينده تاثیر گذار بوده و به همین جهت توجه به مسائل و مشکلات نوجوانان و شیوه صحیح مواجه با آنها، همواره از اهمیت و دقت فراوانی برخوردار بوده است.

نوجوان معمولی در برابر رفتار آشفته نوجوان

تغییر ظاهر

رفتار معمولی نوجوانان: همگام بودن با مد برای نوجوانان مهم است.این ممکن است به معنای پوشیدن لباس تحریک کننده یا جلب توجه کننده یا رنگ آمیزی موهای آنها باشد. مگر اینکه نوجوان شما خال کوبی کند ، از انتقاد بپرهیزید و اعتراضات خود را برای مسائل بزرگتر ذخیره کنید. مدها تغییر می کنند و نوجوان شما نیز تغییر خواهد کرد.

علائم هشدار دهنده یک نوجوان آشفته: اگر با مشکلات در مدرسه یا سایر تغییرات منفی رفتار همراه باشد ، تغییر ظاهر می تواند یک پرچم قرمز باشد. شواهد برش و آسیب به خود یا کاهش شدید وزن یا افزایش وزن نیز از علائم هشدار دهنده است.افزایش بحثها و رفتارهای سرکش

رفتار معمولی نوجوانان: همانطور که نوجوانان شروع به استقلال طلبی می کنند ، شما اغلب سر خود را محکم می کنید و بحث می کنید.

نشانه های هشدار دهنده یک نوجوان آشفته: تشدید مداوم مشاجرات ، خشونت در خانه ، پرش از مدرسه ، درگیری و درگیری با قانون همه این رفتارهای پرچم قرمز است که فراتر از حد معمول شورش نوجوانان است.نوسانات خلقی

رفتار معمولی نوجوان: هورمونها و تغییرات رشدی اغلب به این معنی است که نوجوان شما دچار تغییرات خلقی ، رفتار تحریک پذیر و مبارزه برای مدیریت احساسات خود خواهد شد.

علائم هشدار دهنده یک نوجوان آشفته: تغییرات سریع در شخصیت ، افت درجه ، ناراحتی مداوم ، اضطراب یا مشکلات خواب می تواند نشانگر افسردگی و قلدری یا مسئله سلامت عاطفی دیگری باشد. هر صحبتی در مورد خودکشی را جدی بگیرید.آزمایش الکل یا مواد مخدر

رفتار معمولی نوجوانان: بیشتر نوجوانان در برخی موارد الکل را امتحان می کنند و سیگار می کشند بسیاری حتی ماری جو انا را امتحان می کنند. صحبت صریح و صریح با کودکان خود در مورد مواد مخدر و الکل یکی از راه های اطمینان از عدم پیشرفت بیشتر آن است.

علائم هشدار دهنده نوجوان ناراحت کننده: هنگامی که مصرف الکل یا مواد مخدر به صورت عادی در می آید ، به ویژه هنگامی که با مشکلی در مدرسه یا خانه همراه باشد ، ممکن است نشان دهنده یک مسئله سوء مصرف مواد یا سایر مشکلات اساسی باشد.دوستان بیشتر از پدر و مادر تحت تأثیر قرار می گیرند

رفتار معمولی نوجوان: دوستان برای نوجوانان بسیار مهم می شوند و می توانند تأثیر زیادی در انتخاب آنها داشته باشند. همانطور که نوجوانان بیشتر بر روی همسالان خود تمرکز می کنند ، این ناگزیر به معنای عقب نشینی از شما ست . این ممکن است باعث آسیب دیدگی شما شود ، اما به این معنی نیست که نوجوان شما هنوز به عشق شما احتیاج ندارد.

علائم هشدار دهنده نوجوان آشفته: پرچم های قرمز شامل تغییر ناگهانی در گروه همسالان است (به خصوص اگر دوستان جدید رفتار منفی را ترغیب کنند) ، امتناع از رعایت قوانین و مرزهای منطقی ، یا جلوگیری از عواقب رفتار بد با دروغ. به همین ترتیب ، اگر نوجوان شما زمان زیادی را به تنهایی سپری می کند که می تواند مشکلات را نیز نشان دهد.

به دنبال کمک حرفه ای برای یک نوجوان مشکل دار هستید

اگر رفتارهای پرچم قرمز را در نوجوان خود شناسایی کردید ، برای یافتن درمان مناسب با پزشک ، مشاور ، درمانگر یا سایر متخصصان بهداشت روان مشورت کنید .

اگرچه حتی وقتی به دنبال کمک حرفه ای هستید ، این بدان معنا نیست که کار شما تمام شده است - این کار تازه آغاز شده است. همانطور که در زیر توضیح داده شده است ، اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا به نوجوان خود کمک کنید و روابط بین شما را بهبود بخشد. و نیازی نیست منتظر تشخیص باشید تا شروع به عمل آوردن آنها کنید.

به خاطر داشته باشید که نوجوان شما هر مشکلی را تجربه می کند ، نشانه این نیست که شما به عنوان والدین به نوعی شکست خورده اید. به جای اینکه بخواهید تقصیر شرایط را تعیین کنید ، بر نیازهای فعلی نوجوان خود تمرکز کنید. اولین قدم یافتن راهی برای ارتباط با آنچه از نظر عاطفی و اجتماعی تجربه می کنند است.

 نکته 1: با نوجوان مشکل دار خود ارتباط برقرار کنید

شاید باورش سخت باشد - با توجه به عصبانیت یا بی تفاوتی فرزندتان نسبت به شما - اما نوجوانان هنوز هم خواهان عشق ، تأیید و پذیرش والدین خود هستند. ارتباط چهره به چهره مثبت سریعترین و کارآمدترین روش برای کاهش استرس با آرامش و تمرکز سیستم عصبی است. این بدان معناست که شما احتمالاً تأثیر بسیار بیشتری بر نوجوان خود از آنچه تصور می کنید دارید

برای باز کردن خطوط ارتباطی:

از میزان استرس خود آگاه باشید. اگر عصبانی یا ناراحت هستید ، اکنون زمان آن نیست که سعی کنید با نوجوان خود ارتباط برقرار کنید. قبل از شروع مکالمه صبر کنید تا به آرامش و انرژی برسید. احتمالاً شما به تمام حوصله و انرژی مثبتی که می توانید جمع کنید نیاز دارید

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

برای نوجوان خود باشید. پیشنهادی برای گپ زدن با نوجوان خود درمورد قهوه احتمالاً با حرکتی کنایه آمیز یا تحقیرآمیز مورد استقبال قرار می گیرد ، اما مهم است که نشان دهید در دسترس هستید. اصرار داشته باشید که بدون صرف تلویزیون ، تلفن یا هرگونه حواس پرتی دیگر ، برای زمان صرف غذا بنشینید. وقتی صحبت می کنید به نوجوان خود نگاه کنید و از نوجوان خود دعوت کنید که به شما نگاه کند. ناامید نشوید اگر تلاش های شما چیزی بیش از غر زدن یا شانه بالا انداختن با یک اصطلاح را نپذیرد. ممکن است مجبور شوید بسیاری از شام ها را در سکوت بخورید ، اما هنگامی که نوجوان شما بخواهد گشایش کند ، آنها می دانند که همیشه فرصت چنین کاری را دارند

نقاط مشترک را پیدا کنید. تلاش برای بحث در مورد ظاهر یا لباس نوجوان خود ممکن است راهی مطمئن برای ایجاد یک بحث داغ باشد ، اما هنوز هم می توانید برخی مناطق مشترک را پیدا کنید پدران و پسران غالباً با یکدیگر در ارتباط هستند مادران و دختران بیش از شایعات یا فیلمها هدف این نیست که بهترین دوست نوجوان خود باشید ، بلکه یافتن علایق مشترکی است که می توانید به صورت مسالمت آمیز در مورد آنها بحث کنید. هنگامی که صحبت می کنید ، ممکن است نوجوان احساس راحتی بیشتری داشته باشد که در مورد موضوعات دیگر به روی شما باز شود

بدون قضاوت یا مشاوره گوش دهید. وقتی نوجوانتان با شما صحبت می کند ، مهم این است که بدون قضاوت ، تمسخر ، قطع صحبت ، انتقاد یا ارائه مشاوره به او گوش دهید. نوجوان شما می خواهد توسط شما احساس درک و ارزش داشته باشد ، بنابراین ارتباط چشمی خود را حفظ کنید و تمرکز خود را روی کودک خود حفظ کنید ، حتی وقتی کودک به شما نگاه نمی کند. اگر ایمیل خود را چک می کنید یا روزنامه می خوانید ، نوجوان احساس می کند که آنها برای شما مهم نیستند.

انتظار رد شدن را داشته باشید. نوجوان شما ممکن است اغلب به تلاش شما برای ارتباط با عصبانیت ، تحریک یا سایر واکنشهای منفی پاسخ دهد. آرام باشید و اجازه دهید فضای نوجوان شما خنک شود بعداً که هر دو آرام بودید ، دوباره امتحان کنید. اتصال موفقیت آمیز به نوجوان شما به زمان و تلاش نیاز دارد. منصرف نشوید استقامت داشته باشید و دستیابی به موفقیت پیشرفت خواهد کرد.

سد راه ارتباطی

اگر نوجوان شما تحت تأثیر الکل یا مواد مخدر است ، توانایی ارتباط عاطفی او را به خطر می اندازد همین امر ممکن است در مورد داروهای تجویزی نیز صادق باشد. به عنوان مثال ، اگر نوجوان شما داروهای ضد افسردگی مصرف می کند ، مطمئن شوید که مقدار مصرف بیش از حد ضروری نیست.

نکته 2: با خشم و خشونت نوجوان مقابله کنید

اگر والدین پسر نوجوانی هستید که عصبانی ، پرخاشگر یا خشن است ، ممکن است در ترس دائمی زندگی کنید. هر تماس تلفنی یا در زدن می تواند اخباری را به همراه آورد که پسرتان یا صدمه دیده است یا دیگران را آسیب جدی دیده است.

دختران نوجوان نیز البته عصبانی می شوند ، اما این عصبانیت معمولاً به صورت کلامی بیان می شود تا جسمی.

پسران نوجوان هنگام عصبانیت بیشتر به پرتاب اشیا، ، لگد زدن به درها ، یا کوبیدن به دیوارها روی می آورند. برخی حتی خشم خود را به سمت شما سوق خواهند داد. برای هر پدر و مادری ، به ویژه مادران تنها ، این می تواند یک تجربه عمیقا نگران کننده و ناراحت کننده باشد. اما لازم نیست زیر تهدید به خشونت زندگی کنید. تحمل خشونت برای نوجوان شما به همان اندازه که برای شما مضر است.

 اگر از طرف نوجوان خود احساس خطر می کنید

همه حق دارند از نظر جسمی احساس امنیت کنند. اگر نوجوان شما نسبت به شما خشن است ، فوراً کمک بگیرید. در صورت لزوم با یکی از دوستان ، اقوام یا پلیس تماس بگیرید. این بدان معنا نیست که شما فرزند خود را دوست ندارید ، اما امنیت شما و خانواده همیشه باید در درجه اول قرار گیرد.

چگونه با خشم نوجوان کنار بیاییم

عصبانیت می تواند برای بسیاری از نوجوانان یک احساس چالش برانگیز باشد زیرا اغلب احساسات اساسی دیگر مانند ناامیدی ، خجالت ، ناراحتی ، صدمه ، ترس ، شرم یا آسیب پذیری را پنهان می کند. هنگامی که نوجوانان نمی توانند از پس این احساسات برآیند ، ممکن است خودشان و دیگران را در معرض خطر قرار دهند. در دوران نوجوانی ، بسیاری از پسران در تشخیص احساسات خود مشکل دارند ، چه رسد به بیان آنها و یا درخواست کمک.

چالش والدین کمک به نوجوان شما برای کنار آمدن با احساسات و مقابله با خشم به روش سازنده تری است:

مرزها ، قوانین و عواقب را تعیین کنید. در زمانی که هم شما و هم نوجوانتان آرام هستید ، توضیح دهید که احساس خشم اشکالی ندارد ، اما روش های غیر قابل قبول برای ابراز آن وجود دارد. به عنوان مثال اگر نوجوان شما شلاق بزند ، باید با عواقب آن - از دست دادن امتیازات یا حتی درگیری پلیس مواجه شود. نوجوانان بیش از هر زمان دیگری به مرزها و قوانینی نیاز دارند.

سعی کنید بفهمید که چه چیزی پشت خشم است.

آیا نوجوان شما غمگین است یا افسرده ؟

به عنوان مثال ، آیا آنها احساس عدم کفایت دارند زیرا همسالانشان چیزهایی دارند که ندارند؟

آیا نوجوان شما فقط به کسی احتیاج دارد که بدون قضاوت به او گوش دهد؟

از علائم و عوامل هشدار دهنده خشم آگاه باشید. آیا نوجوان شما قبل از منفجر شدن از عصبانیت سردرد می گیرد یا شروع به سرعت می کند؟ یا آیا کلاس خاصی در مدرسه همیشه عصبانیت ایجاد می کند؟ هنگامی که نوجوانان می توانند علائم هشدار دهنده شروع به جوش آمدن را تشخیص دهند ، به آنها امکان می دهد قبل از خارج شدن از کنترل ، برای رفع خشم اقدامات لازم را انجام دهند.

به نوجوان خود کمک کنید تا روش های سالمی برای رفع خشم پیدا کند. ورزش به ویژه موثر است: دویدن ، دوچرخه سواری ، کوهنوردی یا ورزش های گروهی. حتی ساده ضربه زدن به کیسه مشت یا بالش می تواند به رفع تنش و عصبانیت کمک کند. رقص یا بازی با موسیقی با صدای بلند و عصبانی نیز می تواند باعث آرامش شما شود. برخی از نوجوانان برای ابراز خلاقانه خشم خود از هنر یا نوشتن نیز استفاده می کنند.

به نوجوان خود فضای کافی برای عقب نشینی بدهید. وقتی نوجوانتان عصبانی است ، اجازه دهید در مکانی خنک شود و در آنجا امن باشد. نوجوان خود را دنبال نکنید و در حالی که هنوز در جریان است ، از او عذرخواهی یا توضیح بخواهید. این فقط باعث طولانی شدن یا تشدید خشم می شود ، یا حتی باعث پاسخ جسمی می شود.

برای مدیریت خشم خود گام بردارید. اگر روحیه خود را نیز از دست دهید نمی توانید به نوجوان خود کمک کنید. هرچقدر دشوار به نظر می رسد ، مهم نیست که کودک هر چقدر شما را تحریک کند ، آرام و متعادل باشید. اگر شما یا سایر اعضای خانواده خود فریاد بزنید ، یکدیگر را بزنید یا چیزهایی را پرتاب کنید ، طبیعتاً نوجوان شما تصور می کند که اینها روشهای مناسبی برای ابراز عصبانیت خود نیز هستند.

پرچم های قرمز برای رفتارهای خشن در نوجوانان

فقط یک نگاهی به عناوین خبری می اندازد تا بدانید که خشونت نوجوانان یک مشکل فزاینده است فیلم ها و نمایش های تلویزیونی هر نوع خشونت را مورد توجه قرار می دهند ، بسیاری از وب سایت ها دیدگاه های افراطی را تبلیغ می کنند که خواستار اقدامات خشونت آمیز هستند و ساعت به ساعت بازی های ویدیویی خشن می تواند نوجوانان را نسبت به عواقب واقعی تجاوز و خشونت حساس کند. مطمئناً ، هر نوجوان در معرض محتوای خشونت آمیز خشونت نخواهد داشت ، اما برای یک نوجوان مشکل دار که از نظر عاطفی آسیب دیده یا از مشکلات بهداشت روانی رنج می برد ، عواقب آن می تواند غم انگیز باشد.

علائم هشدار دهنده مبنی بر خشونت یک نوجوان عبارتند از:

بازی با سلاح از هر نوع

وسواس بازی های ویدئویی خشن ، تماشای فیلم های خشن یا بازدید از وب سایت هایی که خشونت را تبلیغ یا تجلیل می کنند

تهدید یا قلدری دیگران

خیال پردازی درباره اعمال خشونت آمیز که دوست دارد مرتکب شود

پرخاشگری یا بی رحمی نسبت به حیوانات خانگی یا حیوانات دیگر

نکته 3: علائم افسردگی نوجوانان را بشناسید

بسیاری از رفتارهای آشفته در نوجوانان می تواند نشانه هایی از افسردگی باشد. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

مشکلات در مدرسه مشکلات کم انرژی و تمرکز مرتبط با افسردگی نوجوانان می تواند منجر به کاهش حضور و کاهش نمرات شود.

گریختن. بسیاری از نوجوانان افسرده فرار می کنند یا در مورد فرار از خانه صحبت می کنند ، که اغلب به عنوان فریاد کمک است.

سوءمصرف مواد مخدر و الکل. نوجوانان در تلاش برای خوددرمانی افسردگی خود ممکن است از الکل یا مواد مخدر استفاده کنند .

عزت نفس پایین افسردگی می تواند احساس شرم ، شکست و ناراحتی اجتماعی را تحریک یا تشدید کند و نوجوانان را به شدت نسبت به انتقاد حساس کند.

اعتیاد به گوشی های هوشمند. نوجوانان افسرده ممکن است برای فرار از مشکلات خود آنلاین شوند ، اما استفاده بیش از حد از تلفن های هوشمند و اینترنت تمایل به افزایش احساس انزوا و بدتر شدن افسردگی دارد.

رفتار بی پروا. نوجوانان افسرده ممکن است رفتارهای خطرناک یا پرخطر مانند رانندگی بی پروا ، مشروبات الکلی یا رابطه ناامن انجام دهند.

خشونت بعضی از نوجوانان - معمولاً پسران - وقتی افسرده می شوند می توانند پرخاشگر و خشن شوند.

 نکته 4: تعادل را به زندگی آشفته نوجوان خود اضافه کنید

مهم نیست که دلیل دقیق مشکلات نوجوان شما چیست ، شما می توانید با کمک به او در ایجاد تغییر در سبک زندگی تعادل را در زندگی او برقرار کنید.

ایجاد ساختار. نوجوانان ممکن است در مورد قوانین و نظم فریاد بزنند و با شما بحث کنند یا علیه ساختار روزمره قیام کنند ، اما این بدان معنا نیست که آنها کمتر به آنها احتیاج دارند. ساختار ، مانند زمان صرف غذا و زمان خواب ، باعث می شود که یک نوجوان احساس امنیت و امنیت کند. صبحانه و شام هر روز کنار هم نشستن همچنین می تواند فرصتی عالی برای چکاپ با نوجوان خود در ابتدا و انتهای هر روز باشد.

زمان نمایش را کاهش دهید. به نظر می رسد رابطه مستقیمی بین نمایش های خشن تلویزیونی ، فیلم ها ، محتوای اینترنتی و بازی های ویدیویی و رفتار خشونت آمیز در نوجوانان وجود دارد. حتی اگر نوجوان شما به مواد خشن کشیده نشود ، مدت زمان زیاد صفحه نمایش هنوز هم می تواند بر رشد مغز تأثیر بگذارد. زمانی را که نوجوان شما به وسایل الکترونیکی دسترسی دارد محدود کنید - و بعد از ساعت مشخصی از شب استفاده از تلفن را محدود کنید تا کودک شما به اندازه کافی بخوابد.

ورزش را تشویق کنید. حتی کمی ورزش منظم می تواند به کاهش افسردگی ، تقویت انرژی و خلق و خو ، تسکین استرس ، تنظیم الگوهای خواب و بهبود عزت نفس نوجوان کمک کند. اگر شما را مجبور به انجام نوجوان خود برای انجام هر کاری غیر از بازی های ویدئویی می کند ، آنها را تشویق کنید تا بازی های ویدیویی مبتنی بر فعالیت را که به صورت ایستاده و حرکت می کنند بازی کنند - برای مثال شبیه سازی رقص ، اسکیت بورد ، فوتبال یا تنیس هنگامی که ورزش به یک عادت تبدیل شد ، نوجوان خود را تشویق کنید که یک ورزش واقعی را امتحان کند یا به یک باشگاه یا تیم بپیوندد.

درست بخور تغذیه سالم می تواند به ایجاد ثبات در انرژی نوجوان کمک کند ، ذهن او را تیزتر کرده و روحیه او را یکنواخت کند. به عنوان الگویی برای نوجوان خود عمل کنید. وعده های غذایی بیشتری را در خانه بپزید ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورید و غذای ناخواسته و نوشابه را کاهش دهید.

از خواب کافی نوجوان خود اطمینان حاصل کنید. کمبود خواب می تواند نوجوان را دچار استرس ، بدخلقی ، تحریک پذیر و بی حال کند و باعث ایجاد مشکلات در وزن ، حافظه ، تمرکز ، تصمیم گیری و مصونیت در برابر بیماری شود. ممکن است بتوانید شش ساعت در شب کنار بیایید و همچنان در محل کار خود فعالیت کنید ، اما نوجوان شما برای تیز بینی و تعادل روحی به 8.5 تا 10 ساعت خواب در شب نیاز دارد. با تنظیم ساعتهای خواب ثابت و از بین بردن تلویزیون ، کامپیوتر و سایر وسایل الکترونیکی از اتاق نوجوان ، خواب بهتر را تشویق کنید - نور این دستگاه ها تولید ملاتونین را سرکوب می کند و ذهن را تحریک می کند ، نه اینکه آن را آرام کنید. به نوجوان خود پیشنهاد کنید که بجای آن هنگام خواب به موسیقی یا کتاب صوتی گوش دهد.

نکته 5: مراقب خود باشید

استرس ناشی از برخورد با هر نوجوان ، به ویژه فردی که مشکلات رفتاری را تجربه می کند ، می تواند سلامتی شما را تحت تأثیر قرار دهد ، بنابراین مراقبت از خود مهم است. این به معنای مراقبت از نیازهای عاطفی و جسمی شما و یادگیری مدیریت استرس است.

روزانه وقت خود را برای استراحت اختصاص دهید و بیاموزید که چگونه احساس ضعف کنید و خود را تنظیم کنید و استرس خود را کاهش دهید. یادگیری نحوه استفاده از حواس خود برای تسکین سریع استرس و تمرین منظم تکنیک های آرام سازی مکان های عالی برای شروع است.

صحبت تمام شد. احساس اضطراب ، درماندگی ، عصبانیت و سرخوردگی هنگام برخورد با یک نوجوان آشفته طبیعی است. صحبت درباره احساس شما می تواند به کاهش شدت آن کمک کند ، بنابراین احساسات خود را با یک دوست معتمد در میان بگذارید یا یک درمانگر پیدا کنید .

این کار را به تنهایی انجام ندهید ، مخصوصاً اگر والد تنها هستید. از خانواده ، دوستان ، مشاور مدرسه ، مربی ورزشی ، رهبر مذهبی یا شخص دیگری که با نوجوان شما رابطه دارد حمایت کنید. سازمان هایی مانند باشگاه های دختران و پسران و سایر گروه های جوانان نیز می توانند به ارائه ساختار و راهنمایی کمک کنند.

فرزندان دیگر خود را بخاطر بسپارید. برخورد با یک نوجوان مشکل دار می تواند کل خانواده را ناآرام کند. این مسئله به خصوص برای سایر کودکان سخت است ، بنابراین مطمئن شوید که آنها را نادیده نمی گیرند. خواهران و برادرها برای رسیدگی به احساسات خود در مورد شرایط ممکن است به توجه خاص فردی یا کمک حرفه ای خود نیاز داشته باشند.

این برای همیشه دوام نخواهد داشت

لازم است به نوجوان خود یادآوری کنید که هر چقدر هم اکنون درد و آشفتگی داشته باشد ، با عشق و حمایت شما و کمک حرفه ای در صورت لزوم ، شرایط می تواند و بهتر خواهد شد - برای هر دوی شما.

نوجوان شما می تواند بر مشکلات دوران نوجوانی غلبه کند و در یک جوان بزرگسال خوشبخت و متعادل رشد کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده