دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» ساده ترین برنامه برای مدیریت عملکرد استراتژیک

ساده ترین برنامه برای مدیریت عملکرد استراتژیک

موضوعات زیر در این پست مورد بحث قرار خواهند گرفت.

یک راهنمای عالی برای صاحبان مشاغل برای ایجاد یک برنامه مدیریت عملکرد کامل برای کارکنان برای کمک به دستیابی به اهداف تجاری

مدیریت عملکرد استراتژیک چیست؟

• تعریف و ابلاغ اهداف و انتظارات شرکت

• بازخورد عملکرد مکرر را به کارکنان خود ارائه دهید

• از نظرات همکاران استفاده کنید

• پاداش های کارکنان و مدیریت

• جلسات منظم برای بحث در مورد نتایج و نتایج

همانطور که فضای کسب و کار رقابتی تر و پیچیده تر می شود، واضح تر می شود که اداره یک کسب و کار بدون برنامه ریزی خوب که کارکنان شما را همراهی می کند مطمئن ترین راه برای شکست است. 

به‌عنوان صاحب کسب‌وکار، ممکن است چشم‌انداز، اهداف، اهداف یا اهداف خوبی داشته باشید، اما اگر برنامه‌های دستیابی به آن‌ها به درستی با عملکرد همه کارکنان شرکت شما با استفاده از برنامه‌های استراتژیک فردی مرتبط نباشد، در این صورت این یک هدر دادن کامل است. زمان و تلاش از این رو، نیاز به مدیریت عملکرد استراتژیک است.

مدیریت عملکرد استراتژیک چیست؟

در یک تعریف ساده، این یک رویکرد یا طرح دقیق است که برای کمک به کسب و کارها در دستیابی به اهداف خود طراحی شده است. 

به گفته برنارد مار ، این شامل تمام روش‌ها، شاخص‌ها و چارچوب‌های مورد نیاز برای ایجاد استراتژی است که به کارکنان یک سازمان کمک می‌کند تا بینش‌هایی کسب کنند تا فرآیند یادگیری و فکر خود را اصلاح کنند تا تصمیمات درستی بگیرند که سازمان را رشد دهد.

مدیریت عملکرد استراتژیک اساساً با دستیابی به موفقیت از طریق ترکیب افراد مناسب با فرآیندها و مجموعه ابزارهای مناسب برای قادر ساختن آنها به موفقیت ارتباط دارد. در یک معادله، این به این معنی است 

افراد x فرآیند = سود.

کل ایده با ترسیم چشم انداز شرکت شروع می شود. هنگامی که این امر ایجاد شد، از خدمات مدیریت عملکرد استراتژیک استفاده می‌شود تا همه افراد شرکت را برای دستیابی به آن اهداف همراهی کند. 

بنابراین، بسیاری از ابزارهای ارتباطی با تیم ها و جلسات برنامه ریزی شده استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که همه آنها را دنبال می کنند. هر کاری که در این فرآیند انجام می شود، اطمینان حاصل می کند که اطلاعات در سطوح مختلف سازمان منتقل می شود.

برای ایجاد مدیریت عملکرد استراتژیک، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید که تحت این محدوده منابع قرار می گیرند.

تعیین انتظارات برای عملکرد با برنامه ریزی کلی برای برآوردن این انتظارات

نظارت بر عملکرد کارکنان از طریق جلسات و بررسی‌ها

پاداش برای عملکرد خوب و همچنین رسیدگی به عملکرد بد

توسعه مستمر ظرفیت برای عملکرد بهینه.

اکنون که همه مواردی را که تحت مدیریت عملکرد قرار می‌گیرند فهرست کرده‌ایم، اجازه دهید چند نکته یا استراتژی که می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی و اجرای مدیریت عملکرد استراتژیک در شرکتتان کمک کند، بحث کنیم.

تعریف و ابلاغ اهداف و انتظارات شرکت

برای دستیابی به مدیریت عملکرد استراتژیک، اولین قدمی که باید بردارید این است که اهداف شرکت و انتظارات عملکردی را که می‌خواهید هر کارمند با توجه به آن اهداف برآورده کند، مشخص کنید. 

هنگامی که اهداف به طور واضح بیان نشده اند، کارمندان معمولاً در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهند سردرگم می شوند و اغلب اوقات برای پرسیدن سؤالات پیش نمی آیند. بنابراین، آنها تمایل دارند به گونه‌ای عمل کنند که بر رشد و عملکرد شرکت تأثیر منفی بگذارد. 

برای جلوگیری از این امر، مهم است که اهداف تعریف شده و به درستی ابلاغ شوند.این را می توان با استفاده از نمودارها در دفتر، نرم افزار ردیابی هدف، ایمیلها، یادداشت ها یا جلسات انجام داد. هنگامی که این اهداف را بیان می کنید، آنها را تکرار کنید تا زمانی که در آن فرو برود. 

تصاویر بصری ارائه دهید تا بتوانند مرجعی داشته باشند و جلساتی را برای بررسی پیشرفت خود در جهت رسیدن به این اهداف برگزار کنند.

بازخورد عملکرد مکرر را به کارکنان خود ارائه دهید

برای ایجاد مدیریت استراتژیک عملکرد برای کسب و کارتان، تعریف اهدافتان و بیان شفاف آنها کافی نیست. نیاز است که به طور جداگانه کارمندان خود را از طریق بازخوردها ، تأثیر عملکرد آنها بر عملکرد یا اهداف کلی شرکت مطلع کنید. 

این بازخوردهای مثبت مهم هستند زیرا رفتارهای مثبت و مجموعه مهارت های قوی را تقویت می کنند و همچنین زمینه ها یا مسیرهای بهبود را آشکار می کنند.


در اکثر شرکت ها، این نوع بازخورد به کارکنان تنها در طول بررسی سالانه شرکت انجام می شود. این اشتباه است. بازخورد کارکنان باید یک فعالیت مکرر باشد که از طریق مدیران یا تیم پشتیبانی شما انجام می شود. 

این مهم است زیرا کارکنانی که به طور منظم بازخورد دریافت می کنند، در مقایسه با کارکنانی که سالانه بازخوردهای خود را دریافت می کنند، بیشتر درگیر کار خود می شوند.

بازخوردهای مکرر نیز مهم است زیرا می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند و صداقت را بین کارمندان و مدیران آنها تشویق کند و در نتیجه سطح عملکرد آنها را افزایش دهد. 

برای دستیابی به این هدف، می توانید از ابزارهای رایگان مانند فرم نظرسنجی، فرم های گوگل، درخواست ایمیل یا نرم افزار عملکرد پولی استفاده کنید.

از نظرات همتایان استفاده کنید

استراتژی دیگری که می تواند به شما در دستیابی به مدیریت عملکرد استراتژیک با کارکنانتان کمک کند، استفاده از بررسی همتایان است. این شامل تمجید همکاران از یکدیگر برای انجام یک کار خوب، برجسته کردن جنبه های مثبت عملکرد خود و همچنین پیشنهاد بهبود است. 

این نوع تمرین می تواند با ایجاد تیم هایی با ارتباطات بهتر و بهبود خود کمک کند. 

این را می توان از طریق یک ویژگی موجود در اکثر نرم افزارهای مدیریت عملکرد موثر کرد. با این کار، کارکنان باید با اطمینان از اینکه به همه ادعاها، نگرانی ها و تمجیدها پاسخ می دهند، مشارکت کنند.

پاداش های کارکنان و مدیریت پیشگیرانه

این بخش دیگری از برنامه مدیریت عملکرد استراتژیک است که نتایج مثبت را در محل کار تضمین می کند. این شامل شروع کار همه کارمندان خود در یک پایه و با اطمینان از این است که همه می دانند چه انتظاراتی از آنها می رود و چگونه می توانند این انتظارات را برآورده کنند. 

این انتظارات نیاز به حدس و گمان یا عواقب را از بین می برد.

با تعریف واضح اهداف و انتظارات فردی، یک سیستم پاداش و انگیزه نیز باید ایجاد شود تا به کارکنان خود نشان دهد که برای تلاش و عملکرد آنها اهمیت قائل هستید و قدردانی می کنید. 

اینجا متوقف نمی شود. شما همچنین باید از معیارهای قوی استفاده کنید که به مدیران یا تیم پشتیبانی کمک می‌کند تا زودتر کارکنانی را که دچار لغزش می‌شوند، کشف کنند. بازخوردها باید به این کارکنان در رابطه با عملکردشان ارائه شود، همراه با پیشنهادات مناسب در مورد چگونگی بهبود آنها.


جلسات منظم برای بحث در مورد نتایج

بسیار مهم است که با تیم خود ملاقات کنید تا عملکرد و تلاش آنها در جهت دستیابی به اهداف تعریف شده را ارزیابی کنید. 

این جلسات که به طور گسترده به عنوان جلسات پیشرفت یا گزارش پیشرفت شناخته می شوند، می توانند به صورت هفتگی، ماهانه یا حتی با دفعات بیشتری برگزار شوند، به تیم شما کمک می کنند تا بازخورد دقیق پیشرفت را دریافت کنند و همچنین بدانند که برای پیشرفت چه کاری باید انجام دهند.


هنگام برگزاری این جلسه (که باید برای همه کارمندان اجباری شود)، مطمئن شوید که یک دستور کار به وضوح مشخص شده است که شامل این اهداف است.

ارزیابی تلاش های تیم

بررسی همتایان

برنامه ریزی برای فاز بعدی پروژه ها

شناخت اعضای تیم که انتظارات آنها را برآورده کردند

تشریح مناطقی که نیاز به کار بیشتری دارند

ارزیابی داده های شرکت؛ درآمد، بازاریابی، مشارکت مشتری و غیره

این جلسه باید به عنوان راهی برای رسیدگی به مسائل مرتبط با عملکرد و پیشرفت شرکت باشد. برای دستیابی به مدیریت عملکرد استراتژیک، هرگز نباید این جلسه را دست کم گرفت یا صرفاً به خاطر جلسه انجام داد. 

اگر همه چیز راحت به نظر می رسد، به نظر می رسد کارمندان با بازخورد ارائه شده مطابق با آن عمل می کنند و به نظر می رسد شرکت در مسیر مثبت قرار دارد، نیازی به برگزاری مکرر این جلسات وجود نخواهد داشت. بلکه باید در ایست های بازرسی مختلف یا فصلی در طول سال انجام شود.

کارمندان یکی از بزرگترین دارایی های شما به عنوان یک شرکت هستند. بنابراین، باید روی آنها تمرکز کنید، آنها را تشویق کنید، توانایی ها و تلاش های آنها را در استفاده حداکثری از آنها بشناسید. 

یک محیط کاری موفق برای آنها ایجاد کنید، اهداف و چشم انداز شرکت خود را به درستی بیان کنید و می توانید تماشا کنید که آنها به شما کمک می کنند تا آن چشم اندازها و انتظاراتی را ایجاد کنید که منجر به موفقیت شرکت و سود بیشتر می شود.

این استراتژی‌ها یا برنامه‌هایی برای دستیابی به مدیریت عملکرد استراتژیک ذکر شده در بالا آسان به نظر می‌رسند، اما بسیاری از شرکت‌ها ناخودآگاه آنها را در خط کسب‌وکار خود نادیده گرفته‌اند. با این حال، مدیریت عملکرد استراتژیک زمانی امکان پذیر است که آنها را اجرا کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده