خرید از سراسر دنیا


» 20 نکته برای حفظ تعادل سالم بین زندگی و کار

20 نکته برای حفظ تعادل سالم بین زندگی و کار

چگونه تعادل کار و زندگی خود را بهبود بخشیم ؟

حفظ تعادل کار / زندگی در صورت تجارت انفرادی آسان است ، درست است؟ شما معمولاً از خانه کار می کنید و شخص دیگری ندارید که بخواهید به او پاسخ دهید ، این روزها ، تعادل کار و زندگی می تواند یک کار بزرگ غیرممکن به نظر برسد.متخصصان بهداشت حرفه ای نکاتی را برای کمک به شما در یافتن تعادل مناسب به اشتراک می گذارند.حفظ این عادت کمال گرایانه در دوران کودکی آسان تر است ،

متأسفانه همیشه اینطور نیست. در واقع ، بسیاری از تاجران مستقر در خانه تلاش می کنند تا تعادل سالم بین زندگی و کار را برقرار کنند

"الا اسمیت " مشاوره ارتباطات ، می داند که دستیابی به این تعادل ، چقدر دشوار است که آن را تجربه کرده است.

در اینجا 20 نکته برتر وی برای دستیابی و حفظ تعادل سالم بین کار و زندگی آورده شده است.

برقراری تعادل بین کار و زندگی هدفی دست‌نیافتنی است. بیشتر ما کارمندان، همه روزه برای ایجاد هماهنگی بین کار، مدیریت روابط با دیگران، مسئولیت‌ های خانوادگی و دغدغه‌های شخصی تحت فشار هستیم. به همین خاطر زمانی که شخصی برای توصیف خودش از عبارت مضطرب استفاده می‌کند، اضطراب شدید در طولانی مدت نیز باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. در این شرایط بدن انسان نمی‌تواند نسبت به انواع بیماری‌ها از یک سرماخوردگی ساده تا بیماری‌های قلبی – به درستی واکنش نشان دهد. جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که اضطراب شدید خطر سکته قلبی را دو برابر می‌کند. همچنین، مقدار کمی اضطراب قادر است فشار خون انسان را به بالاترین حد برساند

مثبت‌ نگری کارآمدی را افزایش داده و از بروز مشکلات روحی و روانی که ممکن است به تمام جوانب زندگی آسیب برسانند، جلوگیری می‌کند. یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ رویکرد مثبت، تهیه یادداشت از تمام امور و کارهایی است که قصد دارید در کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام دهید. 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

اعتیاد به کار ، اجبار یا نیاز غیرقابل کنترل به کار بی وقفه است.

مانند هر نوع اعتیاد ، اعتیاد به کار ممکن است از نیازهای اساسی روانشناختی ناشی شود و تأثیر منفی بر سلامتی ، روابط و از قضا عملکرد شغلی داشته باشد.

سم زدایی دیجیتال

از راه های درمان اعتیاد به کار است. زمان مشخصی را در روز خود به زمان بدون دستگاه دیجیتال اختصاص دهید. کتاب بخوانید، به پیاده روی بروید. شیرینی بپزید و هر کاری که فکر می کنید برایتان مفید است انجام دهید.

پنج دقیقه به خودتان استراحت دهید

در حین کار استراحت کوتاه نه تنها قابل قبول است، بلکه کارفرمایان باهوش کارمندان خود را به آن تشویق می‌کنند. تنفس پنج دقیقه‌ای در حین انجام کار به شما کمک می‌کند تا ذهن آشفته خود را منظم کرده و توانایی خود برای مدیریت استرس را بهبود بخشید. این کار باعث می‌شود با ذهنی باز به کارتان ادامه دهید

بیش از حد مسئولیت پذیر نباشید

آیا زمانی که به تقویمتان نگاه می‌کنید، اضطراب سراپای وجودتان را به لرزه در می‌آورد؟ اگر به قدری مشغله دارید که حتی در خانه هم باید به کارهای دفترتان رسیدگی کنید، زمان آن رسیده است که نه گفتن را بیاموزید از بله گفتن های بیش از حد جلوگیری کنید. نیازی نیست تا شما هر کاری را که گفته می شود، انجام دهید. ممکن است بسیاری از کارها در توان شما نباشد. اگر لازم است نه بگویید! می توانید برای تمرین در مرحله اول از جمله «بگذارید کمی فکر و ارزیابی کنم»، استفاده کنید. پس از آن کمی تامل کنید و ببینید آیا ظرفیت ذهنی و جسمی را برای پذیرش آن کار را دارید یا نه. این که اگر آن کار را انجام ندهید چه اتفاقی می افتد.

از حواس‌ پرتی دوری کنید

از بهترین راه‌ها برای افزایش کارایی در زمان انجام کارها، غیرفعال کردن تمام نوتیفیکیشن‌ها، بستن شبکه‌های اجتماعی و استفاده از دستگاه‌های هوشمند تنها در موارد ضروری است

بنتون ترنر، محقق دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا، تحقیقاتی درباره تاثیرات رسانه‌های دیجیتال بر روان اشخاص انجام داده و ادعا می‌کند که ذهن ما به دریافت نوتیفیکیشن اعتیاد پیدا می‌کند. هر نوتیفیکیشنی اعم از پیام متنی، ایمیل، لایک یا نظر که دریافت می‌کنیم، باعث ترشح دوپامین می‌شود و مغز هم در مقابل تمایل دارد دائما نوتیفیکیشن‌ها را چک کند. وقتی نوتیفیکیشن دریافت می‌کنیم، تقریبا غیرممکن است که بتوانیم در مقابل وسوسه برای باز کردنش مقاومت کنیم

استرس و استراحت

در حالیکه میزان متناسبی از استرس می‌تواند بسیار سودآور باشد، استرس زیاد باعث مشکلاتی در سلامت فکری مانند فرسودگی ذهنی و افسردگی می‌شود. این‌ها فقط مشکلات شخصی نیستند، برای مثال فردی که به دلیل مشکلات پیش آمده به مرخصی طولانی مدت می‌رود به کسب وکار و شرکت خود صدمه وارد می‌کند و هزینه‌های زیادی برای آن به بار می‌آورد.تأیید شده که استراحت و به ویژه امکان ترک موقتی کار برای کاهش استرس ضروری است. تقریباً نیمی از افراد اذعان دارند که کارشان بسیار استرس زا است، ایدهٔ تعادل میان کار و زندگی اصلی مهم در اقتصاد محسوب می‌شود

وقت خود را در اولویت قرار دهید

ممکن است شما یک لیست کار با 50 وظیفه داشته باشید ، بنابراین باید این کارها را در چهار دسته اولویت بندی کنید.

آن ها هستند:

فوری و مهم

مهم اما فوری نیست

فوری اما مهم نیست

نه فوری و نه مهم.

نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید

کارهای سخت و با فشار بالا را به صبح اختصاص دهید. کارهای سخت را تا زمان شب خود رها نکنید و بالعکس.

مقداری از وقت شخصی

وقتی مسائل شخصی پیش می آید ، غرق کردن خود در کارها می تواند وسوسه انگیز باشد. این کار را نکنید اگر برای زندگی شخصی خود وقت نگذارید و وقت من خود ، از جمله خانواده و سلامتی خود - کاری برای بازگشت ندارید

ساعت کاری را تعیین کنید - و به آنها پایبند باشید

ساعت کاری را برای خود تعیین کنید و هر کاری در توان دارید انجام دهید تا به آنها پایبند باشید. در غیر این صورت ، قبل از اینکه بدانید ، هر شب تا نیمه شب کار می کنید.

برای امور مالی خود وقت پیدا کنید

چه برای خودتان کار کنید و چه نکنید ، مهم این است که نسبت به امور مالی خود اطمینان داشته باشید. برای انجام این کار ، باید برخی از نرم افزارهای حسابداری را در محل خود تهیه کرده و از روز اول استفاده کنید.

گردش وجوه نقد یکی از بزرگترین چالشهای پیش روی مشاغل کوچک است. شما باید از همان اوایل شروع به استفاده از ابزارهای حسابداری کنید تا بدانید که از نظر اقتصادی از نظر اقتصادی چه خبر است.

مدت زمان طولانی خود را مدیریت کنید

یک جدول زمانی از فعالیت های خود ایجاد کنید. برنامه های خاص رایانه ای می توانند به این امر کمک کنند ، یا می توانید صفحه گسترده اکسل یا جدول Word خود را شخصی سازی کنید.

تاریخ ها را در قسمت بالا قرار دهید و فعالیت ها را در کنار آن قرار دهید. هر کار را به اجزا تقسیم کنید.

تعهدات خانوادگی - از جمله تعطیلات ، جشن های تولد و غیره - را در آن بگنجانید تا فراموش نکنید که آن روزها برای کار در دسترس نیستید.

فضای کاری خود را مناسب کنید

کار برای خودتان به ساعتهای طولانی و خستگی زیاد احتیاج دارد ، بنابراین در تهیه تجهیزاتی سرمایه گذاری کنید که برای راحتی کار و بدن شما مناسب تر باشد.

این شامل تهیه یک صندلی راحت ، یک صفحه کلید ارگونومیک ، یک پایه پشتیبانی برای لپ تاپ شما و غیره است.

ارزیابی ارگونومیکی فضای کار شما هر سنت ارزش دارد.

ورزش را باید انجام دهید

لغو ورزشگاه ، دویدن عصرانه یا کلاس یوگا آسان است زیرا مشتری می خواهد کارش انجام شود.

درعوض ، اطمینان حاصل کنید که ورزش به اندازه مشتریان شما و کسب درآمد اولویت دارد. بدن سالم به معنای ذهن شاداب است ، به این معنی که شما در زمان کمتری وظایف بهتر و کاملی را انجام خواهید داد.

وقت بگذارید

روی ابزارهای ردیابی زمان سرمایه گذاری کنید. ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ردیابی همه موارد ، از تعداد و مدت جلسات گرفته تا تعقیب و تبدیل لیدها ، استفاده کنید.

نرم افزار ردیابی زمان به شما امکان می دهد به سرعت درک کنید که چه مدت یک کار خاص طول می کشد. به این ترتیب می توانید به طور موثری مدت زمان انجام کار بعدی خود را تخمین بزنید.

شبکه خود را بشناسید و پرورش دهید

رشد شبکه خود را در اولویت قرار دهید و یک سیستم ساختاری منجر / انتقال در اختیار داشته باشید تا بتوانید زمان / هزینه رشد شبکه خود را ردیابی کنید.معیارها را زود تنظیم کنید و درسها را زود یاد بگیرید.

کاری را که دوست دارید انجام دهید

برای کاری که دوست دارید - به غیر از کار - وقت بگذارید و به آن وقت اختصاص دهید. این به شما انرژی و شادابی می بخشد و شما را قادر می سازد تا فکر خلاقانه ای را که برای هر صاحب کسب و کار ضروری است پرورش دهید.

واقع بین باش

در پایان هر روز کاری ، کمی تجزیه و تحلیل خود را انجام دهید. از خود بپرسید چه چیزی امروز کارساز است ، چه نتیجه ای ندارد ، چه اشتباهی رخ داده و چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد.

به یاد داشته باشید هزاران مشاغل مانند شما وجود دارند که هر روز همان درس ها را می آموزند. فراموش نکنید که برای کمک به منابع ارزشمند اطراف خود - همسالان خود - کمک می کنید.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

مرخصی بگیرید

مرخصی گرفتن از محیط کار چیز بدی نیست. بلکه حتی گاهی چه برای خود شما و چه برای کارفرما مفید است. اگر خسته شدید بهتر است کمی به مرخصی گرفتن فکر کنید، شما حق دارید از روزهای مرخصی خود استفاده کنید. می توانید در این زمان وقت گذرانی کنید، به جایی بروید و یا حتی بخوابید. این کار باعث می شود تا ذهن شما از مسائل مربوط به کار دور شود. بعد از استراحت و تفریح با ذهنی بازتر به محیط کار برمی گردید و بازدهی شما دوچندان می شود.

در نیمه راه با مشتریان ملاقات کنید - به معنای واقعی کلمه

همیشه با ملاقات مشتری در دفتر کار آنها موافقت نکنید. در عوض ، در نیمه راه ، شاید در یک کافه یا رستوران ملاقات کنید. این باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما می شود

ذهن خود را مدیریت کنید

وقتی ترس یا اعتماد به نفس یا اضطراب به وجود می آید ، روی سلامت روان خود کار کنید مانند مراقبه یا خواندن یک کتاب تجاری.

متناوباً ، وقت خود را با کسی بگذرانید که شما را بلند کند و از شما حمایت کند.

استراحت کن

بعضی از کارها راحت تر از کارهای دیگر است ، بنابراین اگر یک ساعت به وظایف خود رسیده اید ، در مورد اینکه آیا "استطاعت" استراحت دارید یا نه واقع بین باشید.

ممکن است هر روز وقت کافی برای نشستن و "ماندن" نداشته باشید ، اما تمام تلاش خود را بکنید تا به خودتان یک استراحت ناهار بدهید.

همچنین ، هر 15 دقیقه یک بار از حالت برخاستن و کشش استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا وضوح ، تمرکز و بهره وری بیشتری داشته باشید.

وقت خود را برای تعطیلات اختصاص دهید و حداقل هر دوره سه ماهه ، وقت خود را برای استراحت و مطالعه کتاب اختصاص دهید. حتی استفاده از تعطیلات آخر هفته از هیچ چیز بهتر است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده