دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تفاوت بین لینک های خارجی و داخلی

تفاوت بین لینک های خارجی و داخلی

 راهنمای نهایی لینک سازی  اثر اریک وارد و گرت فرنچ

درک و استفاده استراتژیک از تفاوت بین پیوندهای خارجی و داخلی به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی دیجیتال شما، بخش مهمی از سئو است. هر نوع پیوند در یک برنامه استراتژیک سئو با هدف تقویت موقعیت شما در صفحه نتایج موتور جستجو جای خود را دارد.

پیوندهای خارجی یا داخلی: تفاوت چیست؟

پیوندهای خارجی از یک دامنه به یک دامنه کاملاً مجزا اشاره می کنند. آنها ممکن است پیوندهایی از وب سایت شما به وب سایت دیگری برای ارائه اطلاعات اضافی برای خوانندگان باشند، یا ممکن است پیوندهایی از وب سایت شما به یک برنامه وابسته باشند. پیوندهای سایر سایت‌ها به سایت شما را می‌توان پیوندهای خارجی نیز نامید، اگرچه اصطلاح ترجیحی پیوندهای «inbound» است، تا آنها را از پیوندهایی که به سایت خود اضافه کرده‌اید و به سایت‌های دیگر متصل کرده‌اید متمایز کند.

پیوندهای داخلی فقط به وب سایت یا دامنه خاص شما اشاره می کنند. نوار منو در بالای سایت شما شامل پیوندهای داخلی است. پیوندهایی از صفحات سایت شما به صفحه تماس شما نمونه ساده دیگری از پیوندهای داخلی است.

پیوندهای داخلی فقط به وب سایت یا دامنه خاص شما اشاره می کنند. نوار منو در بالای سایت شما شامل پیوندهای داخلی است. پیوندهایی از صفحات سایت شما به صفحه تماس شما نمونه ساده دیگری از پیوندهای داخلی است.

به طور خلاصه:

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

خارجی = پیوندهایی که به یک دامنه جداگانه اشاره می کنند

داخلی = پیوندهایی که به محتوای یک دامنه اشاره می کنند

استفاده از لینک های خارجی و داخلی برای سئو

لینک های خارجی و داخلی هر دو جایگاهی در طرح سئو دارند. در اینجا نحوه استفاده استراتژیک از آنها آورده شده است.

پیوندهای خارجی می توانند دید را ایجاد کنند. پیوندهای خارجی از سایر وب سایت ها به محتوای شما منبع عالی ترافیک رایگان و همچنین جزء مهمی از الگوریتم موتور جستجوی گوگل است. کیفیت و کمیت لینک ها مهم است. به عنوان مثال، لینک های سایت های بی کیفیت در واقع می توانند عواقب منفی داشته باشند.

برای تشویق لینک ها به وب سایت خود، محتوای غنی و مرتبط را به سایت خود اضافه کنید. برنامه‌ای توسعه دهید که در ازای پیوندی به سایت خود، پست مهمان را در سایت‌های دیگر در جایگاه خود ارائه دهید. راه‌های دیگر برای تشویق لینک‌های ورودی یا پیوندهای خارجی به سایت شما عبارتند از افزودن اینفوگرافیک‌ های تعبیه‌شده در پیوند با کد HTML که می‌توان آن‌ها را کپی کرد و در سایت‌های دیگر استفاده کرد، درخواست‌های مستقیم از مدیران وب‌سایت برای افزودن لینک  و موارد دیگر .

پیوندهای خارجی ممکن است بیشتر از شما به خوانندگان کمک کند. لینک هایی که به سایت شخص دیگری اشاره می کنند، برای خوانندگان شما مفید هستند، اما از نظر ارزش استراتژیک سئو، کمی اضافه می کنند. این پیوندها ممکن است خوانندگان را به منابعی مانند محصولات یا اطلاعاتی که شما ارزشمند می دانید متصل کند. اما به خاطر داشته باشید که در این صورت، مزایای سئو مربوط به وب سایتی است که به آن لینک می دهید، نه سایت شما.

لینک های داخلی می توانند سئوی شما را بسازند. لینک های داخلی چندین مزیت سئو را به همراه دارند. وقتی عنکبوت های موتورهای جستجو سایت شما را پیدا می کنند، پیوندهایی را دنبال می کنند تا صفحات بیشتری را در سایت شما پیدا کنند. آنها این وب‌های پیوند را دنبال می‌کنند تا بتوانند در یک بازدید تا آنجا که می‌توانند صفحات مرتبط را کشف و بایگانی کنند.

مطمئناً، می توانید صفحاتی را بدون پیوند به سایرین در سایت خود رها کنید و امیدوار باشید که موتور های جستجو هر صفحه را پیدا کنند. اما ممکن است هفته ها و حتی ماه ها طول بکشد تا آنها به صفحه شما برسند. با اضافه شدن روزانه میلیون ها صفحه وب جدید، این عنکبوت ها بسیار شلوغ هستند.

لینک های داخلی نیز ساختار وب سایت شما را تشکیل می دهند. یک ساختار پیوندی منطقی هم از نظر بصری جذاب و هم موثر است. این به سازماندهی محتوای سایت شما کمک می کند و به بازدید کنندگان کمک می کند اطلاعات را به سرعت پیدا کنند. عناصر رایج صفحه، یک نوار منوی مختصر، و پیوندهای صفحه طبیعی که در سرتاسر سایت شما پخش شده اند به خوانندگان و موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای شما را پیدا کنند.

لینک های شکسته را پیدا و رفع کنید

یکی از مواردی که از امتیاز سئوی شما می کاهد، لینک های شکسته هستند. اینها لینک هایی هستند که دیگر کار نمی کنند. آنها ممکن است دیگر کار نکنند زیرا وب سایت مورد نظر برای یک پیوند خارجی آفلاین است یا یک صفحه منتقل شده است. احتمالاً یک یا دو پیوند شکسته تأثیری بر رتبه شما نخواهد داشت، اما چندین پیوند شکسته ممکن است به آنها آسیب برساند.

صرف نظر از تأثیر آنها بر ترافیک جستجو، پیوندهای شکسته منجر به تجربه خواندن ضعیف و کاهش ترافیک می شود. بهتر است برای بهبود وب سایت خود آنها را شناسایی و اصلاح کنید.

لینک ها فقط شروع هستند

کارشناسان سئو تخمین می زنند که بین 100 تا 200 عنصر وجود دارد که گوگل و سایر موتورهای جستجو به عنوان بخشی از الگوریتم خود برای محاسبه موقعیت سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو در نظر می گیرند. پیوندهای داخلی و خارجی بخش کوچک، اما مهمی از این تمرین، در طرح بزرگ چیزها هستند.

ایجاد پیوندهای شما و رفع خرابی‌ها ممکن است زمان بر باشد، اما تمام تلاش‌های شما در درازمدت با افزایش ترافیک و موقعیت در SERPS نتیجه خواهد داد. و این باعث می شود تلاش ارزش آن را داشته باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده